Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+13
Selveste Preben
KP
Robbies
Birger
Roy Fredrik
Arne
Maria
Johan
Elin
AnetteM
Gry
Liz H
Odd Espen
17 posters
Side 12 av 40
Side 12 av 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Jeg fikk jobben som overstyrmann safety, eller som vi kaller det Safety officer. Det betyr at jeg kun kommer hjem en uke eller to i august.
Gratulere med jobben, Roy! Håper det innebærer andre forandringer for deg enn kortere hjemmetid om sommeren
Vet du om de hadde flere igjen, Gry?
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Ja da, de hadde mangeAnetteM skrev:Gratulere med jobben, Roy! Håper det innebærer andre forandringer for deg enn kortere hjemmetid om sommeren
Anette
Roy Fredrik skrev:Jeg fikk jobben som overstyrmann safety, eller som vi kaller det Safety officer. Det betyr at jeg kun kommer hjem en uke eller to i august.
Gratulerer! Gode nyheter før helga hehe
Takk for gratulasjonene. Grunnen til at jeg kun kommer hjem en uke eller to, er at jeg må inn på motsatt skift av det jeg har nå. Men fremover blir det det som før, 8 uker jobb, 8 uker ferie.
Da var vi tilbake etter å ha vært i porsgrunn og henta en 105 liter:) ga 500 kr for karet, 1 år gammelt aquael kar komplett, det fulgte med 2 L maller, en L260 og en gul og svart som jeg ikke vet hva er enda, fulgte åsså med noen andre fisk, om noen vil ha zebra ciklider med yngel så bare si ifra! jeg vil ikke ha de:P men jeg er hvertfall sikker på at jeg fikk meg ett billig kar
Så anbefalte Birger meg og stikke innom Herkules zoo i Skien, og etter å ha kjeffta ut gps'en fant vi fram til slutt, og der endte jeg opp med 4 bolivianske ciklider som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på! så jeg må lete rundt på nettet for og se om ikke jeg kan finne de åsså men de var utrolig flotte hvertfall:)
Så anbefalte Birger meg og stikke innom Herkules zoo i Skien, og etter å ha kjeffta ut gps'en fant vi fram til slutt, og der endte jeg opp med 4 bolivianske ciklider som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på! så jeg må lete rundt på nettet for og se om ikke jeg kan finne de åsså men de var utrolig flotte hvertfall:)
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Gratulerer med nye fisk. Det er ikke en boloviansk sommerfugl du har fått deg da? Fine fisk det i alle fall.
I dag var jeg innom kaninen din, Maria:). Han mellomste har jo fått seg akvarie, kjøpt (det vil si, hentet, men ikke betalt - send mail med beløp til meg Gry ) av Gry (eller var det Arne - der skyldte på hverandre:)), men man kan jo ikke bare ha ett akvarie uten sand, fisk og diverse i. Så i dag har han kjøpt seg sand, bakgrunn (gresk inspirert) og til og med, til sin mors store fortvilelse, dekorasjon i form av sunkne søyler . Men alternativet var ett lik i en kiste (eller skjelett som noen kaller det) og da stemte jeg for søylene. Ikke helt min smak, men det er nå engang hans akvarium. Han kjøpte seg to guppy-hanner og, og alle fiska hans går i ett av mine 80 litere foreløpig.
Hun som jobba på Marias kanin i dag var kjempehyggelig. Og sønnen var kjempestolt. Flott butikk, Maria, og nesten like stor som Myrene jo .
Anette
Hun som jobba på Marias kanin i dag var kjempehyggelig. Og sønnen var kjempestolt. Flott butikk, Maria, og nesten like stor som Myrene jo .
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Marias kanin... det er jammen godt butikken ikke heter den hvite høne.... Fysj, nå var jeg fel!
V får ta den summen jeg og du ble enige om Anette, tror det er en grei sum for karet.
V får ta den summen jeg og du ble enige om Anette, tror det er en grei sum for karet.
Ja. Vi tar den summen vi ble enige om. Helt enig. Fornuftig.....(prikkene illuderer pinlig stillhet fra meg)................., flaut å være så distre, men: Hva var den summen igjen? Jeg er litt glemsk, skjønner du:). Send meg PM eller melding med den summen, er du snill:), vil gjerne få betalt deg.
-
Den smilyen illuderer heftig latterutbrudd inni meg her jeg ligger på sofaen.
Vi ble enige om fire lapper. TA DET HELT MED RO Det var ikke fire store lapper
Vi ble enige om fire lapper. TA DET HELT MED RO Det var ikke fire store lapper
Hehe - ok. Fire søte små søte røde kommer din vei.
Anette
Anette
-
Ny rakett oppskytning
For de som er interessert, er neste rakett oppskytning 07:21 onsdags morran norsk tid. Den kan sees live på nettet.
http://www.navigon.net/sl/
Kamera blir først slått på en dag eller to før. Raketten vi skal sende opp er 60 meter lang og veier 450 tonn. I det den tar av utvikler de fire rakett motorene 4 000 000 hestekrefter. Raketten har med seg kommunikasjons sattelitten Echostar XI.
Hilsen Rocket Roy
http://www.navigon.net/sl/
Kamera blir først slått på en dag eller to før. Raketten vi skal sende opp er 60 meter lang og veier 450 tonn. I det den tar av utvikler de fire rakett motorene 4 000 000 hestekrefter. Raketten har med seg kommunikasjons sattelitten Echostar XI.
Hilsen Rocket Roy
Gry skrev:Marias kanin... det er jammen godt butikken ikke heter den hvite høne.... Fysj, nå var jeg fel!
Du må minne oss på det Roy Fredrik! Håper jeg får se selve oppskyn\tningen denne gangen. Det hadde vært stilig.
Det er ikke boliviansk sommerfugl ciklide nei... men skal få ut ett bilde her snart sånn at kanskje noen kan hjelpe meg og finne utav hva det er:)
Denne dagen er hard... fuktet ganen litt for mye i går merker jeg... hehe... men skal nå prøve å få plantet litt i 105 literen i dag... men fant ut at jeg har mangel på røtter for tiden, enten er de gedigene eller så er de knøttsmå... så jeg tror jeg må på rotjakt i butikkene en dag...
Denne dagen er hard... fuktet ganen litt for mye i går merker jeg... hehe... men skal nå prøve å få plantet litt i 105 literen i dag... men fant ut at jeg har mangel på røtter for tiden, enten er de gedigene eller så er de knøttsmå... så jeg tror jeg må på rotjakt i butikkene en dag...
-
Jeg har også tungvindte røtter synes jeg. De er så kompakte. Når vi skal ha opp 400 literen håper jeg vi kan ha Anette-røtter. Slike tynne, lange. Kan bruke noen av de kompakte til å lage skjulesteder for maller og andre bunnlevere.
Vel, jeg fikk nå innredet det til slutt her:) men skulle hatt tak i noe vallisineria, så om noen har noe så si gjærne ifra:)
Flyttet L260 og den andre L malla over der, åsså går de bolivianske oppi der nå men etter å ha flyttet dem så det ut som at 3 av dem farget over til hanner... så skal bli spennende og se om det blir noe yngel etterhvert, men vet ikke om de er store nok enda til det engang...
Flyttet L260 og den andre L malla over der, åsså går de bolivianske oppi der nå men etter å ha flyttet dem så det ut som at 3 av dem farget over til hanner... så skal bli spennende og se om det blir noe yngel etterhvert, men vet ikke om de er store nok enda til det engang...
-
De Anette-røttene du prater om er kanskje redmore (husker ikke helt hvordan det skrives.. red moore???) røtter. De er fiiiine!
Jeg elsker å stappe de kompakte røttene (de andre røttene som ikke er redmoore) fulle av javabregner eller anubias (gjerne mange ulike anubias) og så stable i høyden, rette anubiasen litt utover i steden for oppover, om du skjønner. Anubias og javabregne fjell. Har nettopp fikset litt i 80 literne, mangler fremdeles en del på at de skal være fine, men nå ser de iallefall ikke ut som om noen har bare kastet ett par planter og noen røtter oppi der. Noe faktisk noen bare hadde gjort:)
Anette
Jeg elsker å stappe de kompakte røttene (de andre røttene som ikke er redmoore) fulle av javabregner eller anubias (gjerne mange ulike anubias) og så stable i høyden, rette anubiasen litt utover i steden for oppover, om du skjønner. Anubias og javabregne fjell. Har nettopp fikset litt i 80 literne, mangler fremdeles en del på at de skal være fine, men nå ser de iallefall ikke ut som om noen har bare kastet ett par planter og noen røtter oppi der. Noe faktisk noen bare hadde gjort:)
Anette
Sist endret av AnetteM den Søn 13 Jul - 15:41, endret 1 gang
-
Tenker på redmoore ja. De er flotte. Også slike som ligner på trollhegg. De er også nydelige.
De som ligner på trollhegg er fine - trodde det var redmoore med litt tynnere røtter jeg, der kan du se hvor mye jeg ikke vet:). Hvor får man tak i trollhegg røtter da? Har dere fått 400literen?
Anette
Anette
-
Ja men det kan godt være at det er redmoore det og. Jeg har ikke peiling på det jeg. Nei, vi har ikke fått 400 literen enda. Etter at vi i kveld fikk inn det nye buret så lurer jeg på hvor i alle dager vi skal plassere et kar Vel, vi finner vel ut av det.AnetteM skrev:De som ligner på trollhegg er fine - trodde det var redmoore med litt tynnere røtter jeg, der kan du se hvor mye jeg ikke vet:). Hvor får man tak i trollhegg røtter da? Har dere fått 400literen?
Anette
På det nye akvarierommet dere skal få når dere bygger ut, vel. Det som ligger ved siden av fuglerommet, til venstre for marsvinsrommet. Tvers over gangen for kontorene til Arne og du, vet du.
Anette
Anette
-
Ja, det er der jeg og ser for meg at det må bli altså. Jeg lurer på å kjøpe ut naboen. Får jo dobbelt så stor plass med en gang da, og trenger bare rive ned veggen mellom leilighetene.
Side 12 av 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Side 12 av 40