Kattetråden
+4
Odd Espen
Gry
Maria
Elin
8 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Kattene våre
Side 7 av 10
Side 7 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Kattetråden
Elin skrev:Hehe bytter ikke denna skatten vekk, selv ikke for ei pen GUTT som Ifa
Oppdaget til min forskekkelse en dag han lå i stolen på rygg at han hadde... utstyr...
Utvide og sette samme klatrestativ
Hva gjør man om man burde gjøre reint en fredag? Jo, man blir utålmodig med planene om å få tak i staurer og kle dem med sisaltau for å snekre sammen klatrestativene. Jeg løp på biltema og kjøpte noen hobbyplater, trelim og vinkler.
Hadde to klatrestativ og ville ha dem i høyden ikke vedsiden av hverandre. Hadde satt dem oppå hverandre, men når Ecco slenger seg rundt er det ikke trygt! Derfor tenkte jeg hmm jeg kan lage hule i mellom dem slik at det blir mer morro og høyere. Jeg er ingen flink snekker eller dyktig planlegger.. Men slik gikk det:
Her kler jeg konstruksjonen min med ett sengeteppe som aldri har vært i bruk fordi jeg aldri gidder å re senga så nøye opp.
I bunnen er jo hengsler og det kan jo ikke pus ligge på! Derfor kledde jeg en plankebit med masse teppeavkutt for enklest mulig kunne ta den inn og ut for å holde det rent inni hula. Har masse teppe igjen om jeg må lage ny pute av en eller anna grunn
Her er de tre delene som jeg skal få satt sammen på en forsvarlig måte slik at ikke Ecco slenger seg rundt og ting raser.
Her er det ferdige resultatet og Ecco som inspiserer tomta rundt palasset.
Han har prøvd det og må bruke hele seg for å klatre rundt. Hvilket han gjør! Den gardina på ny boksen forsvant med første lekerunde hehe. Tror ikke han likte den... Og den drillen som lå på gulvet da jeg tok bildet ble fort fjernet! Ikke noe katteleke det der nei
Hadde to klatrestativ og ville ha dem i høyden ikke vedsiden av hverandre. Hadde satt dem oppå hverandre, men når Ecco slenger seg rundt er det ikke trygt! Derfor tenkte jeg hmm jeg kan lage hule i mellom dem slik at det blir mer morro og høyere. Jeg er ingen flink snekker eller dyktig planlegger.. Men slik gikk det:
Her kler jeg konstruksjonen min med ett sengeteppe som aldri har vært i bruk fordi jeg aldri gidder å re senga så nøye opp.
I bunnen er jo hengsler og det kan jo ikke pus ligge på! Derfor kledde jeg en plankebit med masse teppeavkutt for enklest mulig kunne ta den inn og ut for å holde det rent inni hula. Har masse teppe igjen om jeg må lage ny pute av en eller anna grunn
Her er de tre delene som jeg skal få satt sammen på en forsvarlig måte slik at ikke Ecco slenger seg rundt og ting raser.
Her er det ferdige resultatet og Ecco som inspiserer tomta rundt palasset.
Han har prøvd det og må bruke hele seg for å klatre rundt. Hvilket han gjør! Den gardina på ny boksen forsvant med første lekerunde hehe. Tror ikke han likte den... Og den drillen som lå på gulvet da jeg tok bildet ble fort fjernet! Ikke noe katteleke det der nei
Her har de filma hjemme hos Nina , tror snart det blir slik her hos meg og :
Og her ser vi at Ecco har godkjent den nye kassen sin:
Og her ser vi at Ecco har godkjent den nye kassen sin:
Fyttigrisen hvor kvalmt med alle de kattene!
Men hos deg ser det ut som om roen råder
Men hos deg ser det ut som om roen råder
Ja. Skjønner ikke helt hvordan hun eier kan si at hun har reddet dem... De lever, men kan ikke tror at det der er bra for hverken katt eller eier. Off.
Det ser da ikke slik ut hos meg...
Nina-Kristin- Nybegynner
-
Antall Innlegg : 29
Jobb/hobbier : Assistent
Humor : Helt syk..
Registration date : 05.08.2008
Nina-Kristin skrev:Det ser da ikke slik ut hos meg...
Nei det gjør det virkelig ikke! Bare måtte tulle litt siden denne russiske damen het Nina. Hos deg er det koselig og de nusselige pusekattene dine har det som plommen i egget Nina-Kristin
Se på denne skjønnheten: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15072636&sid=xz2cbacUhJu807913&WT.svl=Link
Min snøjente er like vakker altså, men om jeg hadde hatt råd og plass til to hehe.
Min snøjente er like vakker altså, men om jeg hadde hatt råd og plass til to hehe.
Ja, ikke sant, de er så bortskjemt at det ligner ikke grisen..
De var virkelig pene de snø bengalene altså, nesten like pene som Lulu'en vår..
De var virkelig pene de snø bengalene altså, nesten like pene som Lulu'en vår..
Nina-Kristin- Nybegynner
-
Vi trenger bilde av Lulu! Gjerne av de andre vakringene og altså Har du ikke noen bilder på pcen Nina?
En liten ps. til den snøbengalen fra finn.no. Den er ikke så dyr, og dersom noen her er interessert så send meg en PM, så kan dere få nummeret til oppdretter
En liten ps. til den snøbengalen fra finn.no. Den er ikke så dyr, og dersom noen her er interessert så send meg en PM, så kan dere få nummeret til oppdretter
nå vet jeg ikke hva du forer på, Elin. Men jeg gikk nettopp over på RC Hair & Skin, begynte å fore med det på mandag og jeg merker alerede forskjell på pelsen på Solo, den er silkemyk.. Jeg er meget overrasket.. Ville bare si det.. Ecco er jo langhåret så noe for som går på pels burde jo være ypperlig for han.. Så bare en anbefaling..
Ecco er kattunge, så han får RC kitten 36 han. Men jeg brukte hair &skin til de andre og syns det er topp for. Ecco er forresten semilanghåret uten underull, så han har deilig kaninpels som ikke trenger noe særlig stell. Den perfekte pelsen i mine øyne. Har bare brukt kammen på han noen ganger for at han skal fortsette og være vant med slikt. Han maler og koser når han blir kammet.
Stemmer.. Men før eller senere bør du jo bytte.. :p
Måtte slutte med kattunge mat til Solo, for hun begynte å bli feit.. Men ellers så skal dem vel gå på kattungefor til dem er året..
Måtte slutte med kattunge mat til Solo, for hun begynte å bli feit.. Men ellers så skal dem vel gå på kattungefor til dem er året..
Ja, men så er jo hun kastrert og litt mindre enn Ecco hehe. Har planer om å gi han kattungemat til han er året, men om han blir tykk må man jo blande eller finne noe anna. Greit med tips om hva som er godt for!
Elin, jeg får ikke til å legge til bilde, har glemt det du viste meg..
Nina-Kristin- Nybegynner
-
Får å sette inn bilde trykker du på den knappen som heter host an image, ser ut som ett bilde med en disket nederst, rett over skriveboksen her.
Da laster du opp bildet via https://servimg.com/ fra din datamaskin, hvor du har bildene dine en lur plass. Har du ikke gjort det før kan du registrere deg på den siden først.
Det popper opp en boks som bildet under her viser. Vil du ha bort boksen igjen trykker du på samme ikonet igjen. Er lurt å velge resize image til 640.
Trykk på bla igjennom og finn bildet på pc'en din.
Da kommer det opp nesten som dette bildet og du velger hvilket bilde du vil ha
Trykk på host it,
Da kommer det opp ala dette
Marker det som står i den midterste linjen, image og trykk ctrl+c
Trykk ctrl+v og lim inn teksten du får hvor du vil ha bildet ditt i tekstboksen. Da får du en setning som ser ut nesten slik
Velg gjerne Preview under her for å sjekke at du har alt på rett plass og vola du har lagt til ett bilde.
Dersom du bruker photobucket el kan du
Gå opp over dette vinduet du skriver i og finn boksen som er ved siden av host an image, til den som bare ser ut som ett bilde og heter Image
Klikk innenfor ruten og lim inn det du hentet på IMG code i photobucket. Trykk ok og du får en linje i tekstboksen som ser ut nesten som dette.
Om du vil legge inn flere bilder, trykk på upload i vinduet host an image og start fra begynnelsen igjen
Om du bruker f.eks photobucket og du fjerner eller flytter noe inne på photobucket virker ikke bildelinken her på forumet lengre.
Laaangt og detaljert innlegg om hvordan å legge inn bilde. Tenkte det kanskje kunne brukes til de som jeg ikke har prøvd å forklare det for før. jeg liker å veilede folk eller er det villedning? hi hi
Da laster du opp bildet via https://servimg.com/ fra din datamaskin, hvor du har bildene dine en lur plass. Har du ikke gjort det før kan du registrere deg på den siden først.
Det popper opp en boks som bildet under her viser. Vil du ha bort boksen igjen trykker du på samme ikonet igjen. Er lurt å velge resize image til 640.
Trykk på bla igjennom og finn bildet på pc'en din.
Da kommer det opp nesten som dette bildet og du velger hvilket bilde du vil ha
Trykk på host it,
Da kommer det opp ala dette
Marker det som står i den midterste linjen, image og trykk ctrl+c
Trykk ctrl+v og lim inn teksten du får hvor du vil ha bildet ditt i tekstboksen. Da får du en setning som ser ut nesten slik
Velg gjerne Preview under her for å sjekke at du har alt på rett plass og vola du har lagt til ett bilde.
Dersom du bruker photobucket el kan du
Gå opp over dette vinduet du skriver i og finn boksen som er ved siden av host an image, til den som bare ser ut som ett bilde og heter Image
Klikk innenfor ruten og lim inn det du hentet på IMG code i photobucket. Trykk ok og du får en linje i tekstboksen som ser ut nesten som dette.
Om du vil legge inn flere bilder, trykk på upload i vinduet host an image og start fra begynnelsen igjen
Om du bruker f.eks photobucket og du fjerner eller flytter noe inne på photobucket virker ikke bildelinken her på forumet lengre.
Laaangt og detaljert innlegg om hvordan å legge inn bilde. Tenkte det kanskje kunne brukes til de som jeg ikke har prøvd å forklare det for før. jeg liker å veilede folk eller er det villedning? hi hi
Sist endret av Elin den Man 13 Okt - 5:23, endret 2 ganger
Trykk på ikonet med bilde og disket, rett over der du skriver innlegget. Da kommer det opp en boks hvor du kan finne bildet på maskinen din. Last opp bildet, kopier "image" adressen som kommer frem, og lim den inn i innlegget. Huff det var keitete beskrevet.... Se der ja, der var Elin ute med en skikkelig proff forklaring.
Gry skrev:Trykk på ikonet med bilde og disket, rett over der du skriver innlegget. Da kommer det opp en boks hvor du kan finne bildet på maskinen din. Last opp bildet, kopier "image" adressen som kommer frem, og lim den inn i innlegget. Huff det var keitete beskrevet....
Men mye enklere enn slik jeg knotet meg til å forklare det hi hi
Ser du gjør det litt mer tungvindt enn nødvendig, Elin. Du kan laste ned direkte fra maskinen, slik jeg beskrev. Da slipper du unna å måtte bruke begge ikon-boksene. Men, flott forklaring med bilder og greier altså!
Hvilket steg er det jeg ikke trenger? Kan jeg markere image i host an image og lime det direkte inn?
Jepp det kan jeg hurra! heheh. Skal gå inn og endre det i forklaringen min....
Jepp det kan jeg hurra! heheh. Skal gå inn og endre det i forklaringen min....
Du kan kopiere adressen i boksen over den du har markert her, altså den som heter image. Så limer du den adressen direkte inn i innlegget.
Side 7 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Kattene våre
Side 7 av 10