Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+14
jantommy
Liz H
Johan
bianca88
Roy Fredrik
Tore
KP
Arne
Maria
Odd Espen
AnetteM
Gry
Bjørn
Elin
18 posters
Side 22 av 40
Side 22 av 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Hva er det av stoffer i den nei til fjær plukke sprayen? Er det noe som smaker vondt for fugler eller hva?
Liz, det er utrolig hvor små disse fiskene kan gjøre seg. Noen ganger blir de helt borte når jeg driver og håver oppi der og hi hi. Hva slags fisk var det du fant?
Liz, det er utrolig hvor små disse fiskene kan gjøre seg. Noen ganger blir de helt borte når jeg driver og håver oppi der og hi hi. Hva slags fisk var det du fant?
De fiskene jeg plukka ut av filteret var tre voksne apistoer og to corydoras-ungsommer. Fisker som jeg hadde avskrevet permanent for en måneds tid siden, siden jeg ikke hadde sett dem på evigheter......
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Juba jubahh.....
Grunnen til at jeg hadde opp det filteret fiskene hadde gjemt seg i i utgangspunktet, var en vannlekkasje- fra filteret....
Men etter rengjøring og oppsmøring så det ut til at det var fikset i flere timer... fram til nå: Tetra Tec'en min lekker
Grunnen til at jeg hadde opp det filteret fiskene hadde gjemt seg i i utgangspunktet, var en vannlekkasje- fra filteret....
Men etter rengjøring og oppsmøring så det ut til at det var fikset i flere timer... fram til nå: Tetra Tec'en min lekker
Tusen takk alle som har gratulert en gammel mann, skjønner ikke dette helt jeg, føler meg ikke noe eldre en i går
Gratulere med dagen, Arne!!!
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
*kaster meg inn i gratulasjons-koret*
Gratulerer med dagen, Arne!!!
Gratulerer med dagen, Arne!!!
Elin skrev:Hva er det av stoffer i den nei til fjær plukke sprayen? Er det noe som smaker vondt for fugler eller hva?
Det er kun blomster ekstrakter.. Altså et naturmiddel.. Det er smakløst og ser ut som vann... Da plukking vist nok er mentalt hos fuglene.. Og dette middelet skal på en måte roe ned fuglen for at den ikke skal tenke at den må plukke seg.. Plukking kommer av mangel på stimuli, ettersom jeg har skjønt.. altså mangel på leker, oppmerksomhet o.l.
Så greit å ha Media i siste time på fredager, detta er den andre fredagen på rad vi slutter 2 isteden for 3
Odd Espen skrev:Så greit å ha Media i siste time på fredager, detta er den andre fredagen på rad vi slutter 2 isteden for 3
Nei, men Espen nå syns jeg nesten du høres lat ut. Media må være gøy fag å ha og slutter en kl 3 er jo det i seg selv tidlig
Media er ikke så gøy som det høres ut, ganske skuffa egentlig. Tok det fordi jeg trodde vi skulle gjøre litt praktisk, ta bilder osv, men hittil har vi bare lest, gjort oppgaver og gjennomgått. Eneste uka vi ikke brukte boka var når vi lagde et intervju med en i klassen. Håper det endrer seg litt senere!
Har dere noen gang lurt på hvorfor en giraff kan sebra, mens en sebra kan ikke giraff ?
I grunn ikke, men nå klarer jeg ikke å slutte å tenke på det altså.Roy Fredrik skrev:Har dere noen gang lurt på hvorfor en giraff kan sebra, mens en sebra kan ikke giraff ?
For å svare på det spørsmålet må jeg først vite hva raff er. Hvordan vet du at en sebra ikke kan gi raff til noen, når du ikke vet hva raff er? Det store spørsmålet er: hva er raff?
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Selvfølgelig, sebra kan jo ikke gi Raff, han er jo dø!
Du har helt rett Odd Espen.
Raff - Joachim Raff var en sveitsisk komponist, lærer og pianist, som levde fra 1822 til 1882.
Ærlig talt Anette visste du ikke det ?
Raff - Joachim Raff var en sveitsisk komponist, lærer og pianist, som levde fra 1822 til 1882.
Ærlig talt Anette visste du ikke det ?
Maria skrev:Og denne testen da.. Tar et PAR TIMER å gjenomføre! Jeg holdt på å dette av stolen da hun fortalte det.. Men jeg kan jo ikke si nei.. Så sykemeldte meg skal opp i morgen og ta denne testen da.. Den skal da komme opp med 50-60 forskjellige yrker jeg kunne passet i, ut i fra interesser og sånn.. Lurer på hva de sier om testen gir meg yrker som vetrinær, dyrepleier, ansatt i dyrebutikk o.l.
Sorry..
Har du fått tatt testen enda ? Hvilke yrker foreslo de ?
Roy Fredrik skrev:Maria skrev:Og denne testen da.. Tar et PAR TIMER å gjenomføre! Jeg holdt på å dette av stolen da hun fortalte det.. Men jeg kan jo ikke si nei.. Så sykemeldte meg skal opp i morgen og ta denne testen da.. Den skal da komme opp med 50-60 forskjellige yrker jeg kunne passet i, ut i fra interesser og sånn.. Lurer på hva de sier om testen gir meg yrker som vetrinær, dyrepleier, ansatt i dyrebutikk o.l.
Sorry..
Har du fått tatt testen enda ? Hvilke yrker foreslo de ?
Hehe.. joda, har fått tatt den.. og det ble 5 A4sider med yrker som passer meg.. Testen heter Solbergs Interesse test, og yrkene man finner frem til er basert på interesser og egenskaper.. ca 4 sider av dem er nok utelukket pga helsa.. heh.. Men yrker som går på salg og kundebehandling var det flere av..
Noen av yrkene som kom opp som faktisk passet med var:
Fiskeoppdretter, hesteoppdretter, oppdretter av husdyr, butikkansatt, resepsjonist..
Ifølge testen er jeg godt praktisk anlagt..
Andre yrker som kom opp som kansje var.. litt på jorde: Kaptein, pilot, kabinansatt, styrmann, ingeniør innen bergverk og sprengningsbas.. Murer, Trafikkkontrollør, rådgiver, rådmann, skogsforvalter, lokomotivfører, befal i hæren, luftforsvaret eller sjøforsvaret, og ja.. en hel sabla haug! :p
Da virker det jo som om du har ordenssans, er tydelig, kan lede andre, og har oversikt over mange detaljer.
Jeg hadde nok aldri fått høre at jeg kunne blitt befal for å si det sånn......
Jeg hadde nok aldri fått høre at jeg kunne blitt befal for å si det sånn......
Vil minne dere på at dersom dere trykker på "Portal-knappen" så vil dere finne en rullende meny med de ti siste trådene med innlegg til enhver tid.
Hm ... skeptisk. Selvfølgelig visste jeg om Raff, men det er med stor R. Altså giRaff. raff med liten r er noe heeeelt annet:)
-
Kan man si gitar-raff? Eller er faff en forkortelse på raffinert, en gateslang liksom?
Raff er en lundefugl i tegneserien Raff og Brage vel: http://www.nettserier.no/raff/1219615200/
Elin skrev:Raff er en lundefugl i tegneserien Raff og Brage vel: http://www.nettserier.no/raff/1219615200/
Alle vet at lundefugler kan skrive namnet sitt med liten r, men jeg tenkte jeg skulle opplyse om det allikevel. Om noen kan Gi raff vekk er vel ikke helt dyrevennlig, men det kommer kanskje ann på hvem han blir gitt til.
Side 22 av 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Side 22 av 40