Elin og Grys Engelske!
4 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 6 av 15
Side 6 av 15 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15
Re: Elin og Grys Engelske!
Eller ikke... Sakset fra UP (http://www.undulatprat.no/viewtopic.php?t=8761&highlight=danskbroket++ressesivt)
Recessive (vikende) gener er gener som trengs begge av (1 fra hver forelder) for å vise egenskapen. Arver undulaten bare ett slikt gen så bærer den egenskapen skjult. De recessive egenskapene er f.eks. danskbroket, gråvinget, blå, osv. i motsetning til dominante som er australskbroket, normaltegnet, spangle, grønn, grå, viol osv osv. Dominante egenskaper kan man se. Det er nettopp de recessive genene som gir plutselig uventede farger på barn!
Så dersom en av dine brokede settes sammen med en av mine isabeller (som er mor og sønn), må isabellen ha broket i seg for at ungene skal bli broket. Vet ikke om de har det og om de i det hele tatt kan bære det skjult? Stamtavlen til isabell hoa sier nesten ingenting. dvs den er ikke lang hehe. Det blir det neste jeg må finne ut..
Recessive (vikende) gener er gener som trengs begge av (1 fra hver forelder) for å vise egenskapen. Arver undulaten bare ett slikt gen så bærer den egenskapen skjult. De recessive egenskapene er f.eks. danskbroket, gråvinget, blå, osv. i motsetning til dominante som er australskbroket, normaltegnet, spangle, grønn, grå, viol osv osv. Dominante egenskaper kan man se. Det er nettopp de recessive genene som gir plutselig uventede farger på barn!
Så dersom en av dine brokede settes sammen med en av mine isabeller (som er mor og sønn), må isabellen ha broket i seg for at ungene skal bli broket. Vet ikke om de har det og om de i det hele tatt kan bære det skjult? Stamtavlen til isabell hoa sier nesten ingenting. dvs den er ikke lang hehe. Det blir det neste jeg må finne ut..
Jepp! Gleder meg stort og stirrer på mine jenters cere til de blir flaue. Ikke noe særlig brune enda, men det tar muligens mer enn ei uke Guttene virker nå ganske klare begge to. Hvertfall Doodi...
Har en grå-grønn herremann her som har begynt å flørte med gitteret i buret, så her er det også damene vi venter på-
Må nok gi dem litt tid ja, men krysser fingrene for at vi er i gang i løpet av mars
Nei, får legge meg. God natt!
Må nok gi dem litt tid ja, men krysser fingrene for at vi er i gang i løpet av mars
Nei, får legge meg. God natt!
Jeg drømte faktisk om undulater. Mange, og Matriarken og Patriarken hekket, og hun la masse egg overalt, men når jeg forsøkte å få dem inn i en rugekasse, ja da sprakk alle jeg tok i....slitsomt....
Hehe hørtes jo slitsomt ut. Nesten som da jeg satt inn badekaret til Aadne og Lille Kylling og nesten rev det ut igjen fordi jeg begynte å fantasere om at hun la egg i vannet. Drukna dingler wææææ. Husker du om det var noen brokede i kullet til Lille Kylling? Pappan hennes var jo spangle? Kan bli nesten bli en test på broket spangle det der da? hehe
Ja søndag er bra- Ska vi lage avstemming om de navnene vi synes vi kan bruke da?
Ja og jeg vet ett par jeg ikke vil velge hehe. Skriver i tråden at det er siste mulighet for å sende inn forslag på søndag og at det blir avstemning etterpå?
Nå har jeg invitert ei knakende god jente inn hit. Jeg studerte sammen med henne, og ikke før vi var ferdige med tre år på skolen sammen, så fortalte hun at hun drev med undulatoppdrett! Hehe. I dag traff jeg henne på jobb, og fortalte at jeg har begynt med utstillingsundiser, og hun forteller at hun også har gått med planer om å starte med dette en stund!! Jippi!!
Nå håper jeg bare hun finner veien inn hit.
Nå håper jeg bare hun finner veien inn hit.
Nå har jeg sett en liten brun flekk på nebbet til Diana! hehe
Forresten har dine fått ut å fly Gry? Jeg må innrømme at jeg ikke har turt å slippe mine ut av buret Kanskje litt fugleplageri, men jeg er så redd for at de skal skade seg og så har jeg skyldt på at de må bli trygge i buret. Nå er de ganske så trygge, så lurer jeg på å sette Doodi og Diana i Aadne og Lille Kyllings bur. Og da flytte Lille Kylling og Aadne inn i stor buret. Hva syns dere?
Flytter dem ikke for å sette dem i hekk bare fordi da kan jeg etterhvert få mer kontroll og lufte noen av gangen...
Forresten har dine fått ut å fly Gry? Jeg må innrømme at jeg ikke har turt å slippe mine ut av buret Kanskje litt fugleplageri, men jeg er så redd for at de skal skade seg og så har jeg skyldt på at de må bli trygge i buret. Nå er de ganske så trygge, så lurer jeg på å sette Doodi og Diana i Aadne og Lille Kyllings bur. Og da flytte Lille Kylling og Aadne inn i stor buret. Hva syns dere?
Flytter dem ikke for å sette dem i hekk bare fordi da kan jeg etterhvert få mer kontroll og lufte noen av gangen...
Jeg har ikke luftet mine, men den ene dama har vært masse ute.... hun er utbryterdronning, og da jeg har hatt henne og kavaleren i et parakittbur så har hun til stadighet kommet seg ut av buret.
I dag får jeg et stort, og to "vanlige" undisbur, så da har jeg både oppholds- og hekkebur når jeg trenger det.
Til uka kommer de fem nye juvelene, skal bli spennende å se dem!
I dag får jeg et stort, og to "vanlige" undisbur, så da har jeg både oppholds- og hekkebur når jeg trenger det.
Til uka kommer de fem nye juvelene, skal bli spennende å se dem!
Blir kjempestas å få se bilder av de nye perlene
Jeg får se hva jeg gjør ang. lufting. De har jo hvertfall stort bur og kan fly litt rundt. Ikke det at de virker som særlig flinke flygere, hvertfall ikke Grønvald.. Men han tar det igjen i klatreferdigheter
Jeg får se hva jeg gjør ang. lufting. De har jo hvertfall stort bur og kan fly litt rundt. Ikke det at de virker som særlig flinke flygere, hvertfall ikke Grønvald.. Men han tar det igjen i klatreferdigheter
Det er det jeg og ser. De klatrer heller, enn å fly, så jeg tror ikke daglige flyturer er det mest påkrevde her
Hehe ett engelsk par med blå isabell og spangle undulater som jeg kjøpte før de jeg har nå, men ikke har fått hentet. Bilder kommer når de er i hus
Side 6 av 15 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 6 av 15