Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Oppussingen

3 posters

Go down

Oppussingen Empty Oppussingen

Poste by Maria Man 23 Nov - 12:54

Da fant jeg en kabel jeg kunne bruke og et kamera jeg kunne tyvlåne litt strøm fra, så har fått lastet opp alle bildene jeg har tatt til nå..

Vi kan jo begynne med den %€%&&/# trappa.. :p Vi sleit i maaaaange dager med denne, både fordi limet fra 1982 var både forsteinet og gammel tyggegummi seigt om hverandre..
Etter vi rev av belegget så det slik ut:
Oppussingen T1

Etter MYE skraping, pussing og banning over trappa ble den slik:
Oppussingen T2

Noe belegg leggeren godtok, og la belegg oppå:
Oppussingen T3

Vi har enda igjen å male trappa og feste trappeneser på frontene.

Badet så ganske ille ut, jeg fikk ikke somlet meg til å ta bilde før mamma rev opp belegget der inne, men etter det så det slik ut:
Oppussingen B1

Ca. samme vinkel for 20 min siden:
Oppussingen B2

Også den nye serevant+skap, vi får en slik nede også, jeg digger den:
Oppussingen B3
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637
Registration date : 03.02.2008

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Oppussingen Empty Re: Oppussingen

Poste by Elin Man 23 Nov - 13:01

Dette ser kjempebra ut. Belegget i trappa var lekkert, servanten også.

Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Nov - 13:04

Kjøkkenet har det blitt mange bilder av.. jeg har fått flere grøssninger av dette rommet altså..

Vi holder på å fjerne belegget, heldigvis var det ikke like ille overalt, men ca halvparten har vi slitt ltit med pga limet har hengt så.. Det var forøvrig også på dette belegget mamma klarte å sende hoggjernet i hånda og endte opp med 3 sting.. :p
Oppussingen K1

Delvis revet og rotete...
Oppussingen K2

Her flytter vi fra ene siden til den andre underveis.. hehe..
Oppussingen K3

Ting har forflyttet seg et hakk nærmere døra:
Oppussingen K4

ROT
Oppussingen K5

Det dukket opp mye rart underveis.. Dette er noe av den mest forstyrrende tapeten jeg noen gang har sett, fatter ikke at noen kan klare å ha noe slikt på veggene.. Oppussingen Icon_pale
Oppussingen K6

De var nok ikke så veldig enige med meg, for de har gjort et forsøk på å male det, rosa!
Oppussingen K7

Tapenten dukket opp overalt ettersom skapene ble tatt ned..
Oppussingen K8

Anne skraper tapet.. Var mye løst som vi måtte ha ned før vi grunnet veggene..
Oppussingen K9

Det nye belegget som dekker stue, kjøkken, trapp og gangene nede:
Oppussingen S2
Riktig farge :p :
Oppussingen S3
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Nov - 13:06

Det nye kjøkkenet vårt:
Oppussingen K13

Her er det jeg har skrudd sammen siden torsdag (begynte med skuffene sent onsdagskveld), + et par skap som står på andre siden av rommet:
Oppussingen K11
Oppussingen K12

Vel, det var det for nå, kommer nok flere.. I morgen kansje? :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Man 23 Nov - 14:14

Wow, det blir kjempe fint! Gørr flott belegg på gulv og trapp! Gleder meg til mer bilder!

Moderator
Moderator

Male
Antall Innlegg : 2059
Humor : Hmm...

https://pjatten.forumakers.com/

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Nov - 14:38

Ja, jeg tror det blir veldig bra når alt kommer på plass! Very Happy

Skulle tatt bilde av den superfine benkeplata også, men det står studd bak sofan her, drar jeg ut sofan så kommer det en nesten 3m lang benkeplate + 2 240cm plater ramlenes ut.. :p Så den får dere bare vente med å få se til den ligger på kjøkkenbenken.. hehe

Jeg har også fått en innsikt i den nyeste hengsel motene.. Herregud som jeg har stressa med de der altså.. Jeg skal ta bilde av dem når dørene blir hengt på skapene så kan dere se.. Men de små grå har fått kjørt seg endel for å si det sånn.. :p

Det har vært både gøy og ikke gøy egentlig dette her.. Jeg var forsåvidt klar over at det var jeg som kom til å bli sittende å skru alt sammen.. Jeg trodde kansje jeg kom til å få litt hjelp.. Men hjelpen jeg fikk førte til at to skap nå har brun rygg.. Siden anne klarte å sette ryggplatene feil vei... Og det var så å si eneste hjelpen jeg fikk, annet enn at Emma var så snill å skru platene i skuffene fast..

Men nå har jeg i det minste ikke dårlig samvittighet for å nesten bo "gratis" hjemme.. :p Mamma har nok spart en del på at vi (jeg) har skrudd sammen skapene..
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 24 Nov - 7:38

Benkeplata med oppvaskkummen er kommet på!!! Den er SÅ fin! Fy søren, nå begynner det virkelig å se ut som et kjøkken! Woho! Oppussingen Icon_bounce
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 24 Nov - 13:06

Jeg er helt gele i beina.. Jeg har hjulpet snekkeren siden halv ni i dag tidlig.. Bortsett fra en halvannen time pause i ettermiddag så har vi jobbet siden halv ni til halv ni.. Sliiiiiiten!
Men! Det har da skjedd en del! Very Happy

Venstre siden, overskap, under skap og benkeplate med vasken på plass! Very Happy
Oppussingen K14

Høyre siden..
Oppussingen K15

Den nye kokeplaten!! Very Happy:D:D
Oppussingen K16

Se benkeplata!! Hjerte
Oppussingen K17

Vasken
Oppussingen K18
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tor 26 Nov - 13:29

Da var vasken koblet til og snekkeren er ferdig! Very Happy

Elektrikeren har vært her i hele dag, vi skal ha opp en del nye kontakter.. Ikke overreager nå, men totalt så blir det 8 kontakter under overskapene (+ kontaktene som trengs til ventilator, komfyr, koketopp, micro og kjøleskap).. Itillegg har han hengt opp 4 av 5 led lys-lister under overskapene, hengt opp spotter i taket og den nye taklampa over spisebordet..

Så måtte det jo skje noe mer enn mammas skade.. Oppussingen Icon_rolleyes Ventilatoren som har vært behandlet som en gud siden den kom i hus her har fått skade... Oppussingen Icon_evil Vi hengte den opp i går, prøvde den, og den lagde en rar og veldig lei seg lyd.. Elektrikeren så på den i dag og det viser seg at motoren som er festet inni en kapsel er knekt av.. Alle de 10-15 festene er bare knekt av.. Dette er en ventilator som har et 90cm bredt og 50cm dypt buet glass på seg, og glasset har ikke en eneste skrape en gang... Skaden som er skjedd kan ikke ha skjedd så lenge det glasset har vært på den, for både jeg og verkstedmannen var skjønt enige i at det skal en del til for at ALLE festene skal ha bare knekt.. Ny del er bestilt, så regner med de kommer om en ukes tid å fikser den.. kjempe gøy, vente en uke for at ventilatoren skal kunne brukes, mens alt annet står klart.. Oppussingen Icon_mad

Men, vi var no å hentet hjem flisene i dag, og de er driiit kule! :p Disse skal jo jeg legge, så forhåpentligvis får jeg gjort noe med dem iløpet av helgen.
Elektrikeren kommer i morgen også, troooor vi.. :p Han hadde vist en annen jobb, men om han ikke hadde fått de delene han trengte så kom han hit. Så da får vi bare krysse fingrene..
Når elektrikeren er ferdig, ventilatoren er fikset, flisene er lagt, så er det bare å henge opp dører, sette i skuffer å fylle skapene igjen!!

Wooo! Very Happy
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Ons 2 Des - 3:44

Vel, ventilatoren er enda ikke fikset.. *surmule litt* Elektrikeren er ikke ferdig.. Vi har fått satt i skapene på ene siden.. Jeg har fått lagt halvparten av flisene, og vi trenger mer, siden vi har bestemt oss for å legge fliser helt opp til taket rundt ventilatoren, som skal stå hvor dere ser et orange hull i veggen på bildene over. så er ganske mye tom vegg der. Mamma var litt skeptisk til å ha så mye fliser, når jeg foreslo det tidligere, men nå som flisene har kommet opp på veggen i en stripe under ventilatoren, så har hun endret mening.. Noe jeg er ganske fornøyd med! :p

Jeg kan jo ikke legge siste veggen med fliser før elektrikeren er ferdig, og når han kommer å gjør seg ferdig aner vi ikke, han skulle komme når han hadde tid.. *sukk* Kjempeflott med en vegg som mangler fliser, er ikke store veggen da, men lell..
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content