Espen's Krabber!
+2
MalinFP
Odd Espen
6 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 3
Side 1 av 3 • 1, 2, 3
Espen's Krabber!
Her kommer jeg til å skrive om krabbeakvariet mitt, så jeg slipper å skrive så mye om den i "alt og ingenting-tråden"
Kopierer innlegget jeg la inn om karet tidligere i dag;
"I dag har jeg vært i Arendal, og kjøpt planter og rot på Buddys, og fisk av Arne! Han lurte meg! Men det var fint, for det ble greit med litt liv i krabbekaret igjen Nå har jeg altså blitt ganske ferdig med krabbekaret! Elva renner og det meste er på plass Til og med fiskene! Det er 6 dverg øksefisk.
Øksene har stått lenge i pose, fordi jeg kunne ikke skjønne hvorfor vannet i karet var så inmari kaldt! Så fant jeg ut at kontakten til varmekolben ikke stod i Vannet ble varmet fort opp, så jeg fikk fiskene oppi, ser ut som de liker seg
Skal se om ikke bilder kommer senere..."
Her er noen bilder, jeg er absolut ingen bra fotograf!
Øksefiskene mine Virkelig fine!
Kopierer innlegget jeg la inn om karet tidligere i dag;
"I dag har jeg vært i Arendal, og kjøpt planter og rot på Buddys, og fisk av Arne! Han lurte meg! Men det var fint, for det ble greit med litt liv i krabbekaret igjen Nå har jeg altså blitt ganske ferdig med krabbekaret! Elva renner og det meste er på plass Til og med fiskene! Det er 6 dverg øksefisk.
Øksene har stått lenge i pose, fordi jeg kunne ikke skjønne hvorfor vannet i karet var så inmari kaldt! Så fant jeg ut at kontakten til varmekolben ikke stod i Vannet ble varmet fort opp, så jeg fikk fiskene oppi, ser ut som de liker seg
Skal se om ikke bilder kommer senere..."
Her er noen bilder, jeg er absolut ingen bra fotograf!
Øksefiskene mine Virkelig fine!
Sist endret av Odd Espen den Ons 4 Jun - 16:32, endret 1 gang
Re: Espen's Krabber!
Så fint det ble!
Tror nok krabbene blir å trives der
MalinFP- Nybegynner
- Antall Innlegg : 9
Registration date : 03.02.2008
Tusen takk Ble førnøyd selv og faktisk, etterhvert...MalinFP skrev:Så fint det ble!
Håper virkelig de kommer til å trives! Hvis ikke kaster jeg de ut, og kjøper noen firfisler isteden
LUrt å samle alt her ja, så slipper vi å lete gjennom alt annet dersom vi lurer på hvordan det går med karet. Som jeg skrev på NA, kjempe stilig!
Funnet ut at jeg skal heve vannstanden littegrann, også må jeg nok på en eller annen måte fikse med pumper og slanger så jeg får mer sirkulasjon i alt vannet, nå er det bare sirkulasjon på "et" sted
Da var det mer vann, og bedre sirkulasjon
Bra jeg har fått meg hardføre fisk altså! I dag fant jeg en død(regnet med det), men så holdt jeg på å drepe 2 til mens jeg fiksa oppi der... Jeg tok ut litt vann før jeg fiksa, og da kom en av øksefiskene inn i røret, så den havna i bøtta. Og den andre lå "klemt" under en eplesnegle der det ikke lengere var vann Men begge overlevde!
Skal få tatt nye bilder etterpå
Bra jeg har fått meg hardføre fisk altså! I dag fant jeg en død(regnet med det), men så holdt jeg på å drepe 2 til mens jeg fiksa oppi der... Jeg tok ut litt vann før jeg fiksa, og da kom en av øksefiskene inn i røret, så den havna i bøtta. Og den andre lå "klemt" under en eplesnegle der det ikke lengere var vann Men begge overlevde!
Hvorfor regnet du med at den skulle dø? Pga lite vann og sirkulasjon? Godt du fikk ordnet opp i det Ser frem til nye bilder.Odd Espen skrev:Da var det mer vann, og bedre sirkulasjon
Bra jeg har fått meg hardføre fisk altså! I dag fant jeg en død(regnet med det).
Jeg regner alltid med at en fisk dør når jeg kjøper nye Men også var det en som ikke var helt i 100 som de andre... Men jeg har også funnet ut at jeg må få meg noen fler, det er litt tomt med de småtassene der Tror jeg venter å ser hvordan det blir med krabber først daGry skrev:Hvorfor regnet du med at den skulle dø? Pga lite vann og sirkulasjon? Godt du fikk ordnet opp i det Ser frem til nye bilder.Odd Espen skrev:Da var det mer vann, og bedre sirkulasjon
Bra jeg har fått meg hardføre fisk altså! I dag fant jeg en død(regnet med det).
Spørsmål til dere her inne;
Syns dere jeg burde bestille krabber nå, eller vente enda en uke? *Espen vil ha nå!*hehe
Synes godt du kan bestille nå, for det er jo ikke sikkert de er inne hos leverandør akkurat nå, så da er det jo bare å forsøkt hver uke, frem til de kommer på listen.
Ok, kan du gi beskjed videre til Arne, eller skal jeg gjøre det sjøl?Gry skrev:Synes godt du kan bestille nå, for det er jo ikke sikkert de er inne hos leverandør akkurat nå, så da er det jo bare å forsøkt hver uke, frem til de kommer på listen.
Hvis du gidder;
1 hann og 2 hoer - rød mangrovekrabbe Hehe... Skriver kjønn sånn at han ikke selger alle å jeg får omvendt eller no
Forresten... Pseudosesarma moeshi Kan være det står Sesarma bidens og, men det er Pseudosesarma moeshi Sesarma bidens finnes ikke på markedet i det hele tatt...
Har ikke tid nå, for jeg skal på jobb, og han kommer ikke hjem før jeg har gått. Skal vise han dette innlegget til kvelden.
Hehe, okayGry skrev:Har ikke tid nå, for jeg skal på jobb, og han kommer ikke hjem før jeg har gått. Skal vise han dette innlegget til kvelden.
Må bare spør... Har jeg bestilt krabber?
Ny erfaring hos meg;
Javamose fester seg utrolig raskt over vann(i elva)! Det har jo ikke vært der en uke en gang, og nå henger den vel like bra som det som har vært i akvariet lenge!
Og den pasjonsblomst-stilken tror jeg at jeg kaster ut snart, jeg finner aldri en passende stilling til den, uansett hva jeg gjør ligger den å dypper litt i vannet!
Ny erfaring hos meg;
Javamose fester seg utrolig raskt over vann(i elva)! Det har jo ikke vært der en uke en gang, og nå henger den vel like bra som det som har vært i akvariet lenge!
Og den pasjonsblomst-stilken tror jeg at jeg kaster ut snart, jeg finner aldri en passende stilling til den, uansett hva jeg gjør ligger den å dypper litt i vannet!
Nei, ikke jeg hellerGry skrev:Om du har bestilt krabber? Det vet i alle fall ikke jeg
Kan d u spør Arne om jeg har bestilt eller ikke? Jeg tror jeg har dårlig korttidsminne, for jeg husker ikke om jeg har gjort det eller ikke, også syns jeg det er flaut å mase hvis jeg har gjort det
Sist endret av Odd Espen den Tir 11 Mar - 16:06, endret 1 gang
De bestiller ikke inn noe denne uken, siden de holder på å bygge om. Det blir bestilt inn nye varer/fisk/krabber om ca to uker, dersom de da er på listene.
Du har dårlig korttidsminne heter det
Det var det jeg mente jaGry skrev:De bestiller ikke inn noe denne uken, siden de holder på å bygge om. Det blir bestilt inn nye varer/fisk/krabber om ca to uker, dersom de da er på listene.
Ok, men da må jeg jo vente lenge? Kanskje jeg bestiller hos Buddys da? Hvis ikke Arne blir lei seg
Sist endret av Odd Espen den Tir 11 Mar - 16:17, endret 1 gang
Da var 3stk krabber bestilt! Krabbene var ikke serdlig billige altså 100-200kr stk sa Arne
Også lurer jeg på en ting... Hvorfor liker sandsneglene seg så godt i elva? Jeg ser stadig noen som krabber rundt oppi mosen der
Også lurer jeg på en ting... Hvorfor liker sandsneglene seg så godt i elva? Jeg ser stadig noen som krabber rundt oppi mosen der
Da var krabbene i hus! :D Takk igjen til Arne og Gry! De er kjempe fine! Skal få tatt bilder senere...
Side 1 av 3 • 1, 2, 3
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 3