Espen's Krabber!
+2
MalinFP
Odd Espen
6 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 2 av 3
Side 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Espen's Krabber!
Skal få tatt bilder, men de er litt skye Kommer fram når det detter noe mat ned da, så kommer de sakte men sikkert mot maten
I sta så jeg 3 øksefisk og 2 krabber framme samtidig!
I sta så jeg 3 øksefisk og 2 krabber framme samtidig!
Nå har vi bestemt at vi vil ha krabber sammen med slamkryperen, siden disse også går fint i brakkvann Da må vi ha noen flere røtter slik at det blir nok "landjord" til både krabbene (bare to) og Bart (slamkryperen).
Så gøy! Dere har vel ikke fisk de, eller? Dere skaffer vel brakkvannsfisker og dere
Det har blitt oppdaget en ny argus-art (scatophagus-art) vi kan få tak i, og jeg tror de allerede er bestilt De vil jeg ha et par stykker av. Når de blir voksne kan de over i saltvannskaret siden de gjerne vil ha saltere vann etterhvert som de blir eldre (klarer seg fint i brakk hele livet også).
De gjemmer seg veldig mye da Så å holde ho i hånda var nesten den beste måten å få et bilde av ho men ho satt helt fint i hånda da, og gikk ned når jeg satt ho ned, ikke før...
Sølvi ga de navn da... Arne, Gry og Enya Ikke det at jeg vet forskjell på de enda da, så det kan være Gry blir Arne og omvendt...
Sølvi ga de navn da... Arne, Gry og Enya Ikke det at jeg vet forskjell på de enda da, så det kan være Gry blir Arne og omvendt...
Å så flotte navn!!Odd Espen skrev:De gjemmer seg veldig mye da Så å holde ho i hånda var nesten den beste måten å få et bilde av ho men ho satt helt fint i hånda da, og gikk ned når jeg satt ho ned, ikke før...
Nei, jeg tror jeg skal ha meg en sånn her i krabbe"junglen"... Mangrove slange, må vel passe perfekt?
Ja, men jeg må først se om jeg har plass etter et par "Mangrove Warbler"... Noe som jeg er ganske sikker på at det er for jeg har nemlig hørt at man kan ha 1 fisk per liter i akvariet, og det gjelder sikkert med 1 dyr per "liter luft" i paludariet og
Hmm... Tror jeg må få satt opp et eget plante-paludarium og, for planter og krabber er ikke ba sammen... En på Af sa at Anubias var krabbe-sikker, men mine anubias-blader er ikke så hele altså! Det er vel kun javamosen som trives av grønt oppi der, og den derimot er veldig fin i toppen av elva, hvor det ikke er vann! Kanskje jeg skal stenge elva, og bare la javamosen vokse vilt på hele rota?
Odd Espen skrev:De gjemmer seg veldig mye da Så å holde ho i hånda var nesten den beste måten å få et bilde av ho men ho satt helt fint i hånda da, og gikk ned når jeg satt ho ned, ikke før...
Det er lett og se forskjell på hun og han krabber. Under krabba er det ett skall. Det er egentlig halen på krabba. På hun krabbene, er dette skallet bredt. På hannene er det mere smalt. Dermed vet du hvem du kan kalle Arne og Gry. Lurer på hvorfor de fikk det navnene. Er Arne og Gry på krabbe stadiet ?
Ja, er klar over det, men er verre og få sett på alle samtidig... Må ta ut alt hvis jeg skal få de ut for å se kjønn altså, men jeg tror det er to jenter og en gutt, så sånn ut på klørne når jeg så de sammen i posen
Slølvi syns vel de ligna litt på Arne og Gry da vettu Nei, men jeg har omdøpt han jeg vet er en han til Ulf...
Slølvi syns vel de ligna litt på Arne og Gry da vettu Nei, men jeg har omdøpt han jeg vet er en han til Ulf...
I dag så jeg egg under magen på den ene dama!
Jeg er jo sikker på at det ikke blir noe, siden jeg har øksefisk som sikkert er veldig glad i larver, hvis det i det hele tatt blir laver Men da blir jo de 3 øksefiskene mine veldig glade, og mette!
Ja, jeg har bare 3 øksefisk igjen, jeg aner ikke hvordan eller hvorfor
Jeg er jo sikker på at det ikke blir noe, siden jeg har øksefisk som sikkert er veldig glad i larver, hvis det i det hele tatt blir laver Men da blir jo de 3 øksefiskene mine veldig glade, og mette!
Ja, jeg har bare 3 øksefisk igjen, jeg aner ikke hvordan eller hvorfor
Begge krabbedamene mine bærer egg på magen! Hvis ikke det er jeg som har egg i øynene! Det var litt stilig
Tøft!
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Velkommen i klubben, jeg har funnet død(e) red bee reke(r).
I dag har jeg mest lyst til å selge alle karene mine, og heller få meg et stort selskapskar.
I dag har jeg mest lyst til å selge alle karene mine, og heller få meg et stort selskapskar.
Huff, også de fine da! men rakk ikke du få noen yngel? Du har vel flere igjen?Gry skrev:Velkommen i klubben, jeg har funnet død(e) red bee reke(r).
Neida, det er jo ikke gøy med bare et stort et! Det er gøy med mange små, og et stort et!
Jeg har misten noen hver uke nå, og begynner å lure på om det er den sorte sanden som er synderen? Så i dag, da en av de voksne la seg til å skjelve å dø rett foran ansiktet på meg, ja da ommøblerte jeg et kar, og hev de jeg fant opp i ett nytt "hjem". Så bare en av ungene nå, men skal lete litt i karet de var i etterpå. Kun en av fire voksne reker igjen, to som var små da jeg fikk de er borte også, så nå er det skralt. Triste greier, men nå kupper jeg jo hele krabbetråden din. Det var ikke meningen.
Side 2 av 3 • 1, 2, 3
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 2 av 3