Dyra våres..
+3
Gry
Odd Espen
Maria
7 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Dyra våres..
Tenkte at siden vi er flere som har andre dyr enn vår felles interesse, fisk, så ville jeg lage en tråd til dem..
Her kan du legge ut bilder, historier eller hva det måtte være.
Her kan du legge ut bilder, historier eller hva det måtte være.
Re: Dyra våres..
Her i huset er det nesten litt dyrepark..
Da vi flyttet i 2000 så hadde vi to katter, disse ble ikke med oss til "byen", da vi flyttet til sentrum, men etter noen mnd så fikk jeg helt noia, og måtte ha et dyr. Valget falt på en liten dvergpappegøye, som ble kalt Ip. Etter et halvt år tid så var jeg på tokt i en nabo by, og kom over to ildersøsken, 5 uker gamle, knallsøte, jeg lurte med meg mamma dit en dag senere den uken, og hun ble da selvsagt også betatt av disse små dyrene.
Kort fortalt, ja, vi endte opp med den ene ildervalpen. Det var en jente, og hun fikk navnet Squee. Hun nærmer seg nå 7 år gammel, og det merker jeg, hun sover myyye, og er ikke så pøblete eller lekete lenger..
I 2004 flyttet vi til en enebolig med god plass, og hage, og min lyst på hund ble større og større. I 2005 dukket det opp en forvert annonse på en Tibetansk Spaniel, jeg ringte, vi var på besøk, og da var det gjort... Vi hentet henne i påsken 2005, og tiden til nå har bare gått super fort, hun er 3 år alerede, og en hund med virkelig tydelig personlighet..
I 2006 begynte jeg å lete etter en chihuahua, rasen har lugget hjertet mitt nær i mange år, fikk kontakt med oppdrettere, som viste seg å være bra. I januar 2007 ble jeg spurt om å overta en forvertavtale på Wilma, og jeg var vel ikke vanskelig å overtale, ikke mamma heller for den saks skyld.. Lite viste jeg om hva som kom til å følge med... Jeg fikk Wilma et par dager før min egen bursdag, og hun var verdens beste "gave".. Jeg er int. i utstilling, men det viste seg at det fikk jeg ikke lov til av oppdretter.. Trist, menmen.. Bikkje ser ikke ut, mener hun, alikevel skal hun ha valper på Wilma..
Wilma er perfekt her hos oss, og at hun har noen kosmetiske feil er ikke farlig for oss, like glad i henne lell.
Like før jul, 2007, så fant jeg og mamma ut at vi skulle overraske søss med en "gave" hun lenge har ønsket seg.. En kattpus.. Jeg var å hentet Solo i Arendal den 14 desember, og Søss var mildt overrasket og kjempe glad. Solo bor her hos oss, da søss bor på hybel på UiA, hvor pus ikke er så veldig tillatt.. :p
Bildespam:
Ip, eneste karen i huset:
Bambus er bra:
Squee'a.. Ilderen som gjor utrolig mye arti.. :
Chira. Hunden med bøttevis av personlighet:
Mindre fornøyd Chira:
Nyskjerrig Chira:
Wilma, pingla eller Gremlingen som jeg kaller henne..
Første dagen her hos oss:
Solo, pusen med ufattelig mange "moves"..
Første dagen i nytt hjem, hunder var ikke så særlig kult da nei:
Men hun fant no sin plass etterhvert.. :
Litt felles bilder.
Første dagen Wilma kom, hun var leken når hun hadde fått tint litt opp:
Vakthundene mine:
Chira og Squee fant fort tonen, og de er skikkelig godkompisser:
Vet ikke om dere ser det, men Wilma er der en plass hun og. Pus tinte opp etter en ukes tid her, og da ble hundene ganske morsomme å leke med, Wilma takker ikke nei til det.. Men det er mest Pus og Chira som herjer.. :
Da vi flyttet i 2000 så hadde vi to katter, disse ble ikke med oss til "byen", da vi flyttet til sentrum, men etter noen mnd så fikk jeg helt noia, og måtte ha et dyr. Valget falt på en liten dvergpappegøye, som ble kalt Ip. Etter et halvt år tid så var jeg på tokt i en nabo by, og kom over to ildersøsken, 5 uker gamle, knallsøte, jeg lurte med meg mamma dit en dag senere den uken, og hun ble da selvsagt også betatt av disse små dyrene.
Kort fortalt, ja, vi endte opp med den ene ildervalpen. Det var en jente, og hun fikk navnet Squee. Hun nærmer seg nå 7 år gammel, og det merker jeg, hun sover myyye, og er ikke så pøblete eller lekete lenger..
I 2004 flyttet vi til en enebolig med god plass, og hage, og min lyst på hund ble større og større. I 2005 dukket det opp en forvert annonse på en Tibetansk Spaniel, jeg ringte, vi var på besøk, og da var det gjort... Vi hentet henne i påsken 2005, og tiden til nå har bare gått super fort, hun er 3 år alerede, og en hund med virkelig tydelig personlighet..
I 2006 begynte jeg å lete etter en chihuahua, rasen har lugget hjertet mitt nær i mange år, fikk kontakt med oppdrettere, som viste seg å være bra. I januar 2007 ble jeg spurt om å overta en forvertavtale på Wilma, og jeg var vel ikke vanskelig å overtale, ikke mamma heller for den saks skyld.. Lite viste jeg om hva som kom til å følge med... Jeg fikk Wilma et par dager før min egen bursdag, og hun var verdens beste "gave".. Jeg er int. i utstilling, men det viste seg at det fikk jeg ikke lov til av oppdretter.. Trist, menmen.. Bikkje ser ikke ut, mener hun, alikevel skal hun ha valper på Wilma..
Wilma er perfekt her hos oss, og at hun har noen kosmetiske feil er ikke farlig for oss, like glad i henne lell.
Like før jul, 2007, så fant jeg og mamma ut at vi skulle overraske søss med en "gave" hun lenge har ønsket seg.. En kattpus.. Jeg var å hentet Solo i Arendal den 14 desember, og Søss var mildt overrasket og kjempe glad. Solo bor her hos oss, da søss bor på hybel på UiA, hvor pus ikke er så veldig tillatt.. :p
Bildespam:
Bambus er bra:
Squee'a.. Ilderen som gjor utrolig mye arti.. :
Chira. Hunden med bøttevis av personlighet:
Mindre fornøyd Chira:
Nyskjerrig Chira:
Wilma, pingla eller Gremlingen som jeg kaller henne..
Første dagen her hos oss:
Solo, pusen med ufattelig mange "moves"..
Første dagen i nytt hjem, hunder var ikke så særlig kult da nei:
Men hun fant no sin plass etterhvert.. :
Litt felles bilder.
Første dagen Wilma kom, hun var leken når hun hadde fått tint litt opp:
Vakthundene mine:
Chira og Squee fant fort tonen, og de er skikkelig godkompisser:
Vet ikke om dere ser det, men Wilma er der en plass hun og. Pus tinte opp etter en ukes tid her, og da ble hundene ganske morsomme å leke med, Wilma takker ikke nei til det.. Men det er mest Pus og Chira som herjer.. :
Odd Espen skrev:Han er kjempe fin!Maria skrev:
Bambus er bra:
Ja, han er ganske pen, sånn bortsett fra når han kommer rett ut av vannskåla.. Da ser han ut som en boms..
Ip er gammel nå, han og.. Han nærmer seg 8 år.. Regner med han var et halvt år når vi kjøpte han i september 2000.. Han er kul umulig å ta bilder av, er han ute av buret, så skal han sitte på meg, eller så flakser han av sted når jeg skal ta bilder. flaks at jeg fikk det av han i bambusen.. :p
"Nesten" litt misunnelig på han Ønsker meg et par, 10 sånne når jeg får oppfyllt drømmen min
Kjempe gøye bilder, Maria! Håper flere har noen bilder av dyrene de har. Skal forsøke å legge inn noen av hund og fugl i morgen.
Her er Arielle. Hunden med alle kallenavnene:
Bølla
Bøllus Frøus
Loppis
Meerkat
Bøllus Pissus (Ja, det henspiller på akkurat det det ser ut som.... når hun blir glad sliter hun med blærekontrollen )
Søta
Vesla
Kenguruen
Murmeldyret
Nella
Lille Damen
osv
Et ordentlig bilde :
Henslengt i sola - et typisk bilde av frøkna:
Tryglende hund som ikke vil sendes til Svalbard:
Mellom plankene.... ;
Og her er Legolas, også kalt "Lego":
Vakker, eller hva?
Holdt på å glemme å legge til dette bildet - ikke rart hun har fått kallenavnet Meerkat vel?
Bølla
Bøllus Frøus
Loppis
Meerkat
Bøllus Pissus (Ja, det henspiller på akkurat det det ser ut som.... når hun blir glad sliter hun med blærekontrollen )
Søta
Vesla
Kenguruen
Murmeldyret
Nella
Lille Damen
osv
Et ordentlig bilde :
Henslengt i sola - et typisk bilde av frøkna:
Tryglende hund som ikke vil sendes til Svalbard:
Mellom plankene.... ;
Og her er Legolas, også kalt "Lego":
Vakker, eller hva?
Holdt på å glemme å legge til dette bildet - ikke rart hun har fått kallenavnet Meerkat vel?
Sist endret av Liz H den Søn 9 Mar - 7:34, endret 1 gang (Reason for editing : Lagt til et bilde til)
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Å, så fine bilder! Holdt på å le meg fordervet av "trygle-bildet" Legolas er vel bare verdens vakreste!
Vi har en hund og en katt, det er det Pluss at jeg har et par fisk da, men det vet de fleste vel?
Rosso er bare verdens beste! Det er han jeg gruer meg mest til å dra fra når jeg skal på skole neste år.
Han er kjempe snill, og er veldig klad i kos
Jeg er ofte på besøk hos fetter'n min Jock(tante's hund, den lyse)!
Deilig å slappe av etter en lang dag med lek og tull med fetter'n min!
Ja, slappe av gjør jeg vel uansett
Bading er deilig om sommer'n
Og julegaver er gøy i jula
Frisk luft må man ha på en lang biltur
Også han pus da, veldig fin og kosete, men kan være litt vel kosete og innpåsliten av å til Når han ikke får kos av oss, går han til Rosso...
Æsj, jeg vil ikke bli tatt bilde av, jeg vil ha kos!
Jeg mangler bare han her nå;
Eller en undulat da selfølgelig! Eller kan godt ta en påfugl og...
Rosso er bare verdens beste! Det er han jeg gruer meg mest til å dra fra når jeg skal på skole neste år.
Han er kjempe snill, og er veldig klad i kos
Jeg er ofte på besøk hos fetter'n min Jock(tante's hund, den lyse)!
Deilig å slappe av etter en lang dag med lek og tull med fetter'n min!
Ja, slappe av gjør jeg vel uansett
Bading er deilig om sommer'n
Og julegaver er gøy i jula
Frisk luft må man ha på en lang biltur
Også han pus da, veldig fin og kosete, men kan være litt vel kosete og innpåsliten av å til Når han ikke får kos av oss, går han til Rosso...
Æsj, jeg vil ikke bli tatt bilde av, jeg vil ha kos!
Jeg mangler bare han her nå;
Eller en undulat da selfølgelig! Eller kan godt ta en påfugl og...
Sist endret av Odd Espen den Tir 11 Mar - 9:04, endret 2 ganger
Så nydelig hunden deres er! Jeg trodde jeg hadde sett den jeg, men det har jeg vist ikke Ikke gøy å reise fra dem så lenge nei.
Nei, det tror jeg ikke du harGry skrev:Så nydelig hunden deres er! Jeg trodde jeg hadde sett den jeg, men det har jeg vist ikke Ikke gøy å reise fra dem så lenge nei.
Ja, jeg gruer meg faktisk mer til jeg skal reise fra han, enn fra resten av familien Akuratt nå ligger han i senga mi og sover, venter på at jeg skal legge meg Han må alltid sove i samme seng som meg, uansett om vi er hos mormor eller hjemme!
Da har vi vært ute på tur, ei vennine av meg tok litt bilder av Wilma som jeg skulle sende til oppdretter.. Og mange ble skikkelig fine..
Her er noen bilder av hundene mine, Casper og Shakira. Og av Odin som jeg passer for en god venninne.
Her er ett par lekebilder
Her er ett par lekebilder
Awww... så nydelige bilder av Wilma!
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Endelig fant jeg et bra nett som ikke tar en halv time for at jeg får sett alle bildene
Skikkelig fine bilder Elin! De ser ut til å kose seg en smule
Skikkelig fine bilder Elin! De ser ut til å kose seg en smule
Nydelige bilder av katten. Tenkte sånn føler jeg meg i blant når jeg så første bildet hehehe. Sånn strek og tøy så deilig det er å være i livet og lat
Har tatt litt bilder i skauen i dag. Dvs. jeg tok mange på "parkeringsplassen" og så ble batteriet tomt. Skulle prøve meg på bilder med fart. Ble finest med dem som var stille.
Her er vinkelene jeg oftest ser Casper i
Her ett av Casper som angriper lekekameraten sin, Odin
Sist ett av lille tulla mi som nesten er umulig å ta bilde av ute i det fri fordi hun henger i skjørtene mine hele tiden! Bildet ble for kornete for å vises frem, men ok i liten versjon?
Her er vinkelene jeg oftest ser Casper i
Her ett av Casper som angriper lekekameraten sin, Odin
Sist ett av lille tulla mi som nesten er umulig å ta bilde av ute i det fri fordi hun henger i skjørtene mine hele tiden! Bildet ble for kornete for å vises frem, men ok i liten versjon?
slenger meg på her også jeg...
dette er mitt "familie bildet", men det er litt utdatert nå, dessverre
"Den store sorte" (som hun ofte ble kalt) heter Ulla. Hun var verdens deiligste newfoundlander....men døde i februar, 10,5 år gammel...
Tigrah er ei 7 år gammel blandingstispe, tidligere lillejenta, men nå kalt storejenta, ettersom Erika har overtatt plassen som lillejenta...så er det jo Robbie da, som også mangler på familiebildet.
Tigrah er veldig flink til å smile på bilder...
og så Robbie gutten...
"Den store sorte" (som hun ofte ble kalt) heter Ulla. Hun var verdens deiligste newfoundlander....men døde i februar, 10,5 år gammel...
Tigrah er ei 7 år gammel blandingstispe, tidligere lillejenta, men nå kalt storejenta, ettersom Erika har overtatt plassen som lillejenta...så er det jo Robbie da, som også mangler på familiebildet.
Tigrah er veldig flink til å smile på bilder...
og så Robbie gutten...
Side 1 av 2 • 1, 2
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 2