Sea Launch rakett oppskytning
+2
Elin
Roy Fredrik
6 posters
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Sea Launch rakett oppskytning
For de som er interesserte så skyter vi opp den 60 meter lange og 450 tonn tunge Zenit 3 SL raketten, med satelitten Directv 11 natt til tirsdag 00:49 norsk tid. Min jobb blir og fjernstyre plattformen fra kommando skipet, slik at den er i helt nøyaktig posisjon. Til vanlig jobber jeg på denne plattformen, men blir under selve oppskytningen overført til kommando skipet, siden ingen vil overleve og være ombord under oppskytningen. Da er det over 200 desibel ombord. Ønsk meg lykke til...
Oppskytningen kan dere se live på denne adressen :
http://www.navigon.net/sl/pictures/
Hilsen
Roy Fredrik Pedersen
DPO
L/P Odyssey
Sea Launch
Oppskytningen kan dere se live på denne adressen :
http://www.navigon.net/sl/pictures/
Hilsen
Roy Fredrik Pedersen
DPO
L/P Odyssey
Sea Launch
Re: Sea Launch rakett oppskytning
Det må jeg å...:Må bare huske det!!
Adi- Nybegynner
-
Antall Innlegg : 41
Jobb/hobbier : Akvariene mine er min Hobby
Registration date : 12.02.2008
Lykke til foresten!
Adi- Nybegynner
-
Antall Innlegg : 41
Jobb/hobbier : Akvariene mine er min Hobby
Registration date : 12.02.2008
Gjett hvem som skal sitte klistra til tirsdag da! JEg må vel sette på en alarm eller no og, kan ikke risikere noe som helst denne gangen
Det har blitt en forløpig utsettelse på ett døgn, på grunn av tekniske problemer. Jeg vil si ifra hvilken dag og klokkeslett oppskytningen blir, så fort jeg vet det.
Jeg ga linken til Ole, for han ville gjerne se det. Må gi han beskjed før ett helt skip med mannfolk benker seg til i morgen, da:) - men får ikke tak i han nå, for han er mellom her og der han skal ende opp.
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
OK nå er vi klare for nedtellingen igjen. Raketten skytes opp klokka 00:48 natt til torsdag, norsk tid.
Oj, minn oss på dette i morgen og da!! Jeg har fri til torsdag, og kan følge med!Roy Fredrik skrev:OK nå er vi klare for nedtellingen igjen. Raketten skytes opp klokka 00:48 natt til torsdag, norsk tid.
Husk oppskytingen i natt! http://www.sea-launch.com/current_index_webcast.html
Takk for at du minna meg på det! Skulle til å , men da sitter jeg litt til!
har du funnet frem siden hvor de sender direkte tv? den lenken jeg la inn i innlegget over her.
Eeh, sliter litt med å finne den
Skal jeg ikke trykke på "At launch time click here to watch the live DIRECTV 11 launch"?? Jeg trykka på linken RF sendte i første innlegg, men der var det cam av en tom plattform?
Skal jeg ikke trykke på "At launch time click here to watch the live DIRECTV 11 launch"?? Jeg trykka på linken RF sendte i første innlegg, men der var det cam av en tom plattform?
Du skulle sett på lenken jeg satt inn. Med de har jo allerede skutt den opp Det var dumt.
Så jeg hadde riktig!? Jeg fjerna den igjen siden jeg trodde det var feil Var det en mann som snakka før den ble skytt opp? For jeg så en mann... Også lukka jeg den
Den har vært oppe i snart en time, så vi har gått glipp av hele greia. men nå ser vi at den svever i rommet. Den skal snart dele seg i to, så jeg synes du skal se.
Jøss, har den vært oppe så lenge?
Ja, jeg sitter og å ser på det nå, det er litt spennende Har sett den animasjonen osv...
Ja, jeg sitter og å ser på det nå, det er litt spennende Har sett den animasjonen osv...
Ja, ja. Da går jeg og legger meg, så får vi satse på at vi får med oss neste oppskytning fra starten av. Godt å se at det gikk greit denne gangen.
Ja nå har jeg blitt flydd tilbake på plattformen, og vi har feiret med champagne. Må si at det er noe av det mest råe jeg har sett noen gang, og særlig lyden var helt sinnsyk. Det var som og høre 100 jagerfly gi bånn gass på en gang. Jeg har fått tatt noen bilder og en liten video klipp av oppskytningen slik den så ut fra kommandoskipet. Har og tatt ett par bilder fra helikopteret før og etter oppskytningen, hvor man kan se dekket der raketten stod. Litt svidd ble det, men ikke mye. Og svært få skader. Skal se om jeg kan klare og få lagt dem ut her.
For ett par dager siden hadde vi noen tekniske problemer, og jeg var nesten helt sikker på at vi måtte seile hjem igjen med raketten. Det hadde vært skikkelig nedtur, siden vi måtte seile hjem med raketten forgje gang. Men det gikk som sagt helt perfekt. Oppskytningen gikk etter planen og satelitten traff blink og vi er fremdeles i business. Jeg er svært fornøyd med min egen del av jobben og. Min jobb var som sagt og holde plattformen i riktig posisjon under oppskytningen. Skulle være innenfor en radius på 50 meter, jeg var innenfor 50 cm. Så det må være bra...
Neste oppskytning blir 11 mai. Men da er forhåpentligvis jeg hjemme. Men går alt etter planen, for jeg med meg to oppskytninger til i år. Totalt er det planlagt fire oppskytninger til i år.
Nå skal vi ligge her til i morra og dermed er det en to uker lang tur tilbake til Long Beach, Los Angeles California. Jeg er rimlig sliten, men det var virkelig verdt det. 10 april reiser jeg til Mexico på fangstturen og kommer med neste reisebrev derfra.
Hilsen
Rocket man Roy Fredrik
For ett par dager siden hadde vi noen tekniske problemer, og jeg var nesten helt sikker på at vi måtte seile hjem igjen med raketten. Det hadde vært skikkelig nedtur, siden vi måtte seile hjem med raketten forgje gang. Men det gikk som sagt helt perfekt. Oppskytningen gikk etter planen og satelitten traff blink og vi er fremdeles i business. Jeg er svært fornøyd med min egen del av jobben og. Min jobb var som sagt og holde plattformen i riktig posisjon under oppskytningen. Skulle være innenfor en radius på 50 meter, jeg var innenfor 50 cm. Så det må være bra...
Neste oppskytning blir 11 mai. Men da er forhåpentligvis jeg hjemme. Men går alt etter planen, for jeg med meg to oppskytninger til i år. Totalt er det planlagt fire oppskytninger til i år.
Nå skal vi ligge her til i morra og dermed er det en to uker lang tur tilbake til Long Beach, Los Angeles California. Jeg er rimlig sliten, men det var virkelig verdt det. 10 april reiser jeg til Mexico på fangstturen og kommer med neste reisebrev derfra.
Hilsen
Rocket man Roy Fredrik
Her er link til to offisielle bilder av oppskytningen, tatt av proffene ombord.
http://www.boeing.com/special/sea-launch/mission_directv-11/gallery/directv11_launch_wide.html
http://www.boeing.com/special/sea-launch/mission_directv-11/gallery/directv11_launch_tall.html
En journalist jeg kjenner i Oslo, har allerede gitt meg navnet Rakett Roy hehe
Hilsen
Rakett Roy
http://www.boeing.com/special/sea-launch/mission_directv-11/gallery/directv11_launch_wide.html
http://www.boeing.com/special/sea-launch/mission_directv-11/gallery/directv11_launch_tall.html
En journalist jeg kjenner i Oslo, har allerede gitt meg navnet Rakett Roy hehe
Hilsen
Rakett Roy
Jeg fikk heller ikke med meg oppskytinga, selv om jeg prøvde. Så det var godt du la ut ett par bilder. Det er mange krefter i sving der, må ha vært rått å være såpass nære når den ble skutt opp.
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Side 1 av 2 • 1, 2
Side 1 av 2