I dag har jeg fått slamkryper.
5 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 1
I dag har jeg fått slamkryper.
SOm de fleste kanskje har sett på NA har jeg fått slamkryper i dag Den er så søt! Jeg har laget en "sandbanke" til den, og to store røtter står opp av vannet, slik at han kan krype opp på land. Til nå ( i alle fall de gangene jeg har sett til den) så har han vært i vannet, eller hunget på glasset i karet med halve kroppen over vann Ser det er helt riktig som folk sier, at man må ha lokk på karet med disse skapningene i. I morgen tar Arne med seg sirisser, så får jeg se om han er stor nok til å fange og spise dem enda. Bilder kommer i morgen når vannet er klart i karet.
Re: I dag har jeg fått slamkryper.
Åhh!! Så utrolig kult!! Slamkryperne ser så utrolig kule ut! Hadde litt lyst på en selv.. men de er slimete, ser iallefall slik ut.. Jeg liker ikke.. slimete dyr...
Nei da, de er ikke slimete, bare våte. Tror alle fisk vil se slik ut over vann han er kjempe søt, han sitter på en rot å kikker på meg når jeg kikker inn på han. Det er første gang jeg har snakket til en fisk, men det gjør jeg hele tiden.....Maria skrev:Åhh!! Så utrolig kult!! Slamkryperne ser så utrolig kule ut! Hadde litt lyst på en selv.. men de er slimete, ser iallefall slik ut.. Jeg liker ikke.. slimete dyr...
Kan jeg spør hvordan filtrering du har i det karet? Og et bilde av hele karet? Det er ikke så farlig med dugg, bare jeg kan se sånn ca hvordan du har innredet det der
Jeg har en fluval 2 liggende. Er mørkt på akvarieboden nå. Får ha noen bilder til gode til i morgen og
Ok, så du får surkulasjon i hele akvariet da ja Jeg bruker jo 2stk powerhead i krabbekaret mitt, som det står tar 180-300liter i timen Hadde en Fluval 2+ der før jeg gjorde det om til krabbekar, men vurderte aldri å legge den ned Syns det filter-systemet jeg har nå rett og slett er stygt, har egentlig lyst til å gjøre alt på nytt, men kan jo ikke akkurat det...
Er 2+ jeg har ja. Vet a søren hvor glad den er i brakkvann, men det vil vise seg
Hehe, kan være den ruster litt... Står jo ingenting om saltvann på den, men det finner du jo fort ut
Den er sååå kuuuul! Benjamin skal jo og få seg en, vi shoppa litt ustyr til brakkvannskaret hans i Oslo i helgen, så nå nærmer det seg slamkryper tid i familien Aasbø og:)
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
De er kjeme kule-søt-stygge!!!
Jeg er veldig glad for at jeg hoppet på sjansen til å skaffe meg en, selv om det ble litt sånn på sparket
Jeg er veldig glad for at jeg hoppet på sjansen til å skaffe meg en, selv om det ble litt sånn på sparket
Det er lenge siden i morgen nå altså!!Gry skrev:Jeg har en fluval 2 liggende. Er mørkt på akvarieboden nå. Får ha noen bilder til gode til i morgen og
De har vel en mørk akvariebod, da:)
I dag har Benjamin fått sin, men den var jo afrikansk, da. Jeg har omgangssjuka i dag, og har derfor ikke fått sett den på plass (vi har skikkelig flaks med sykdom nå for tida, vi som er så sjelden syke til vanlig). Men han var nedom og viste den i posen - den var veldig fin!
Anette
I dag har Benjamin fått sin, men den var jo afrikansk, da. Jeg har omgangssjuka i dag, og har derfor ikke fått sett den på plass (vi har skikkelig flaks med sykdom nå for tida, vi som er så sjelden syke til vanlig). Men han var nedom og viste den i posen - den var veldig fin!
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
har helt glemt oversiktsbildet Benjamin har fått den største slamkryperen jeg noen gang har sett i handelen. Den var han jammen kjempe heldig med!
Ja, den var utrolig fin - og ikke minst stor! Nå er han på jakt etter planter han kan bruke på land. Jeg har lest at anubias kan brukes, om luftffuktigheten er stor nok, men virker ikke helt som han tror på meg der:)
Anette
Anette
-
okei nå har jeg også skikkelig lyst på slamkryper..!!!!
Hmm.. har jo en 200l stående med bord.. Burde passe den...
Hmm.. har jo en 200l stående med bord.. Burde passe den...
Benjamin har gjort i stand en 167 l med landdel til den. Men jeg har ikke sett det med slamkryper i enda, dog er jeg frisk i dag, så kanskje jeg får sett den i dag.
Anette
Anette
-
Ops! Jeg har liksom fokuset et annet sted nå om dagene.
Skal love at jeg forsøker å husket det i kveld......
:DGry skrev:Ops! Jeg har liksom fokuset et annet sted nå om dagene.
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Diverse andre dyr
Side 1 av 1