Undulatforum
+3
Odd Espen
Elin
Gry
7 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 14 av 16
Side 14 av 16 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16
Re: Undulatforum
Oj, eller jeg mener, å nei! Hehe-
Det gjør ingen ting å dytte henne ut av kassen en gang om dagen for å lyse. Hun vil hoppe rett inn igjen nå du er ferdig.
Det gjør ingen ting å dytte henne ut av kassen en gang om dagen for å lyse. Hun vil hoppe rett inn igjen nå du er ferdig.
Dytte har jeg ikke hjerte til når hun ligger der og dytter eggene forsiktig under seg... , får henne ut med mat hvergang. Eller om jeg står lenge å glor. Da kikker hun på meg som for å si du slipper inn trekken! hehe
Befrukta egg er vel ikke dingle enda, men herreli så morro! Da vet jeg hvertfall at Adne virker hi hi
Egg nummer 5 hos Lille Kylling og Aadne ser ut til å være befruktet
Klekkedatoer blir da 17./18. og 20./21 mai. Min far fyller 60 år den 17. mai så det hadde vært stilig om det kom en dingle da. Er sååå spent nå!
Klekkedatoer blir da 17./18. og 20./21 mai. Min far fyller 60 år den 17. mai så det hadde vært stilig om det kom en dingle da. Er sååå spent nå!
Wuhu! Ser ut til at det er i gang nå da! Krysser fingrer for at de engelske snart begynner og!
DINGLE
IKKE FOR SARTE ØYNE. Bilder av marsipan lignende lite liv...
Lille mirakel er nyfødt og i dag er min fars 60 års dag, norges nationaldag og alexander vant i går. Kan det bli bedre?
Svarer meg selv.. Dingledagfinn kan jo få litt mat.. Dagfinn er min fars navn
Lille Kylling ville ikke forlate lille Dagfinn, så jeg lokket henne ut med hirse. Hang opp i buret. Hun pleier ikke kunne motstå det. Lille Dagfinn var ikke født kl 3, så han er ikke gammel. Bare krysser fingrene for at Kyllinga vil dele hirse med Dingledagfinn
Lille mirakel er nyfødt og i dag er min fars 60 års dag, norges nationaldag og alexander vant i går. Kan det bli bedre?
Svarer meg selv.. Dingledagfinn kan jo få litt mat.. Dagfinn er min fars navn
Lille Kylling ville ikke forlate lille Dagfinn, så jeg lokket henne ut med hirse. Hang opp i buret. Hun pleier ikke kunne motstå det. Lille Dagfinn var ikke født kl 3, så han er ikke gammel. Bare krysser fingrene for at Kyllinga vil dele hirse med Dingledagfinn
Dersom de andre eggene er tomme ville jeg tatt dem ut nå, ett om dagen. Da kan hun konsentrere seg fullt og helt om "Barnebarnet vårt".
Er ett igjen som er befruktet. Skal jeg vente til det er klekket eller ta ut ett egg i morra? Olderbarnet ditt da Gry :fnis:
Om ett til er befruktet ville jeg tatt ut de andre med en gang, da har hun jo fremdeles ett å ruge på, og trenger ikke bli stresset når eggene forsvinner. Skitt, oldemor....nei, det var litt tidlig kjenner jeg.
Samme her. TO netter med minimalt med søvn, 17. mai tog og morro, og så kveldsvakt har nesten tatt knekken på meg kjenner jeg. Natt, natt, gleder meg til fargene kommer på older-dingle!
I dag fikk jeg se det mest rørende i fugleverden hittil. En unge som hakker seg ut av egget!
Skulle ned for å ta bilder av DingleDagfinn og se om han hadde fått en liten søster eller bror, da jeg så at egget vedsiden av ham hoppet. Hadde tatt noen bilder, men heiv da kamera over på filming. Håper dere kan se noe av at den hakker seg ut og piper søtt. Lille Kylling kom inn på den sisten filmen og gjemte de to under seg, så da lukket jeg lokket og lot dem være i fred. Gleder meg til å se den lille nye dinglen i morra.
Egget
DingleDagfinn
Skulle ned for å ta bilder av DingleDagfinn og se om han hadde fått en liten søster eller bror, da jeg så at egget vedsiden av ham hoppet. Hadde tatt noen bilder, men heiv da kamera over på filming. Håper dere kan se noe av at den hakker seg ut og piper søtt. Lille Kylling kom inn på den sisten filmen og gjemte de to under seg, så da lukket jeg lokket og lot dem være i fred. Gleder meg til å se den lille nye dinglen i morra.
Egget
DingleDagfinn
I dag fant jeg begge dinglene døde i kassen. Var så ivrig ned for å se lille nye dingle og det jeg så skulle jeg ønske jeg aldri hadde sett. Har ikke hjerte til slik jeg. Døde små dingler under en rugende Kylling.
Det er så trist, men uheldigvis slik som kan skje med det første kullet. Det så ut som om dagfinn ikke hadde særlig mat i kråsen, den skal være helt fullstappet, men jeg ville ikke være bessevisser og påpeke det i all gleden over dinglene.
Huff, sender deg en stor klem herfra, og så må vi tenke på at de lærer etterhvert disse fuglemødrene også, selv om det ikke hjelper en dritt akkurat nå.
Huff, sender deg en stor klem herfra, og så må vi tenke på at de lærer etterhvert disse fuglemødrene også, selv om det ikke hjelper en dritt akkurat nå.
Takk dere to. Er skikkelig trist, men slikt skjer jo. Får bare stelle så godt jeg kan for dem og se hva som skjer i fremtiden
Side 14 av 16 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 14 av 16