Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+11
Auar
Adi
Liz H
Roy Fredrik
KP
Elin
AnetteM
Odd Espen
Gry
Birger
Maria
15 posters
Side 2 av 40
Side 2 av 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Gry skrev:Og du vil ha Jaco?! Har du sett hvordan de gnager? Den nøyer seg ikke med taster, den tar hele maskinen Jeg finner enda bøker som er delt i to, fra den gang jeg hadde kakadueMaria skrev:I dag skal jeg prøve å lage leke plass til den mannevonde papegøyen min.. Han har fått det for seg at tastene på tastaturet mitt er tyggbare og opprivbare.. noe jeg ikke er så veldig fornøyd med...
hehe.. Vel.. Lekeplass! hihi..
Tror ikke en jaco klarer å få tak i tastene på dette tastaturet uansett.. Så vidt Ip klarer deg og han har jo vesentlig mindre nebb og.. :p Men er klar over det destruktive nebbet dems.. :p Jeg sa til mamma igår at er du klar for at noen av møblene dine får litt tygge skader? Ja, sa og "pfth".. Møbelene er jo ikke krise.. Men dersom det blir jaco her i hus så skal han iallefall få en del tygge leker, så vi ialleafll prøver å unngå at den spiser på alt annet.. :p
Ja, jeg tror kjedsomhet er grunnen til at de går løs på ting de ikke har lov til å røre. De er jo tross alt mer intelligente enn en hund, og forstår hva som er rett og galt.
Gry skrev:Ja, jeg tror kjedsomhet er grunnen til at de går løs på ting de ikke har lov til å røre. De er jo tross alt mer intelligente enn en hund, og forstår hva som er rett og galt.
Nemlig.. Til og med Ip skjønner når jeg sier "nei".. Han stod på tastaturet her i stad å beit på tastene, så sa jeg nei.. Så slutta han et lite øyeblikk, også slang han nebbet ned i tastaturet og sto med nebbet på tastaturet, så dumt på meg og små kjæfta.. Så de er ikke dumme..
Nå sitter han å skravler og sover i buret da sitt da.. Prater i søvne.. :p
Han er ikke spesielt glad i leker da.. Kjøpte han en sånn akryl leke i går, men jeg tror ikke han har rørt den...
Hehe, vil ikke ha appelsin lengere...Gry skrev:Det er jo fare for at de går i helt motsatt retning da. Hilsen Gry som spiser appelsin... Ellers mangler det mange bidrag fra dere her inne til NA sin fotokonk. Det har kommet inn mange bidrag, så nå er det noen som blir valgt bort før vi legger bildene ut for avstemming.
Kan ikke du sende med et bra bilde da, så kanskje jeg har sjans i fotokonken? Klarer ikke få tatt bra bilder! Kun av rekene, men de er jo ikke spennende
Var litt morsomt at det faktisk passer til logoenGry skrev:Ikke meg, men Roy L som vil ha sidene slik. Vi vil forsøke å gjøre sidene litt triveligere og lysere.
Hva blir mest brukt av Af og Na på formiddagen?
Dere ser hvem som er hvem? Na til høyre og Af til venstre...
Fiskebasen som ligger til grunn for dette. De fleste som er logget på NA er også logget på AF pga basen. Dermed får de registrert alle "våre" brukere også, selv om endel av dem ikke skriver innlegg der inne. Men, bare vent, vi har masse artig på vent nå Ellers hadde du sett (dersom du var moderator) at endel av de påloggede er s.k. slurp spiders, dette er roboter som søker på alle nettsider for å sanke inn info. Dette gjelder begge sidene selvfølgelig. AF har fått litt kritikk fordi endel av "gjestene" rett og slett er spiders, og dem kan det være så mange som 50 stk av inne på siden til enhver tid. På NA har "vi" en grense på 10. Ellers ligger jo alle fiskenavn på latin i basen, så om en kineser søker på et latinsk fiskenavn, ja, da dukker basen opp, og han går inn for å se som gjest. Jeg tror ikke han er en aktiv bruker der av den grunn. Phu, lang forklaring, men dette viser at tall kan skjule så mangt. Det som er greiest å sjekke, synes jeg, er antall innlegg pr time/dag, men da må en også sjekke hva slags svar trådstarter har fått. Det kommer jo like mye an på kvalitet, som på kvantitet. NA vil vist ikke så gjerne ha masse, masse innlegg dersom det fører til at brukerne får masse dårlige svar. Dette opplever jeg har sklidd ut på AF, om du går inn der så ser du at de som er flinkest til å svare på spørsmål er helt nybegynnere, og moddene er ikke flinke til å rette opp i feilinfo. Det er slikt som til slutt er viktig for min del. Vi kan gjerne ha mange færre brukere, bare de vi har får gode, fornuftige svar, som det er hold i Herreli, nå er jeg helt utslitt, lurer på om jeg i det hele tatt orker å gå på jobbOdd Espen skrev:Dere ser hvem som er hvem? Na til høyre og Af til venstre...
Denne lo jeg godt av: https://www.youtube.com/watch?v=FQt-h753jHI
Det spøker veldig for Skien-turen. Må rett og slett se meg slått ut av regninger og ikke bli med denne gangen Espen, jeg skal prøve å få ancistrusen og gibban til deg på andre måter altså!
Det spøker veldig for Skien-turen. Må rett og slett se meg slått ut av regninger og ikke bli med denne gangen Espen, jeg skal prøve å få ancistrusen og gibban til deg på andre måter altså!
Den videoen var dritvittig!!! Det neste du kom med var bare dumt Men kan du ikke være med for den sosiale biten da? Man må ikke handle for å ha en fin tur? Det er veldig liten sjanse for at vi skal ha noe også, vi har jo tilgang til det vi trenger selv nå, men det er så artig å besøke andre akvarister. Bli med da!!!
Må være streng med meg og si nei jeg kan ikke unne meg den turen. Skylder litt penger her og der og må prioritere det istede for bensin og sosiale turer hehe.
Ok, ja da må man prioritere annerledes. Vel, vi finner sikkert snart på noe gøy igjen
Og da er jeg med! Pleier jo ikke si neitakk til gøye ting.
Mens man snakker om gøye ting, jeg får vel gå å ta oppvasken, så Arne slipper å komme hjem til den i ettermiddag Kjempe gøy.....NOT
Æsj, det var dumt... Du trenger jo bare kjøre til Vinterkjær da, bruker vel ikke så mye bensin da? så sitter du på med noen andre videre... Smart jeg! Hehe...Elin skrev:Det spøker veldig for Skien-turen. Må rett og slett se meg slått ut av regninger og ikke bli med denne gangen Espen, jeg skal prøve å få ancistrusen og gibban til deg på andre måter altså!
Birger- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 170
Jobb/hobbier : Akvarier ,biler og kvinnfolk :-)
Humor : Eier ikke humor.
Registration date : 03.02.2008
Odd Espen - du er en myrsnipeOdd Espen skrev:Mine aeneus er mye finere
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Tar det som et kompliment!AnetteM skrev:Odd Espen - du er en myrsnipeOdd Espen skrev:Mine aeneus er mye finere
Anette
Var å hilse på to grå jacoer i går.. Ubeskrivelig nydelige dyr.. Til tross for at ingen av dem aldri har sett meg så var de begge to så snille.. Holdt dem begge to.. Den ene ble lagt på rygg, så holdt jeg den inni hånda mens den lå på rygg.. Når de begynte å bite negler, og eieren fortale at de er bare litt sjenerte.. Så var jeg betatt.. De biter negler når dem er sjenerte/flau!!!
Kontaktet en oppdretter i går.. Og han hadde en unge på 3 mnd for salg nå, får bilder senere i dag..
Kontaktet en oppdretter i går.. Og han hadde en unge på 3 mnd for salg nå, får bilder senere i dag..
Har så smått begynt å for alvor tenke på en grå en jeg og altså..... Skal/skal ikke liksom.... Jeg er bare så ubeskrivelig redd for at vi skal få tak i en som skriker masse tross oppmerksomhet De er jo som mennesker, noen er mer sure enn andre. Vi vil og gå for en veldig ung fugl dersom det blir noe. Det som er synd er at de fleste er håndoppmatet, det kan jo virke så positivt, men det som gjerne skjer er at de håndoppmatede fuglene blir mye mer krevende og sære i forhold til hvem de liker, enn de som har vært sammen med foreldrene og blitt matet av dem (Sier en del av de som har god greie på fugler).
Gry skrev:Har så smått begynt å for alvor tenke på en grå en jeg og altså..... Skal/skal ikke liksom.... Jeg er bare så ubeskrivelig redd for at vi skal få tak i en som skriker masse tross oppmerksomhet De er jo som mennesker, noen er mer sure enn andre. Vi vil og gå for en veldig ung fugl dersom det blir noe. Det som er synd er at de fleste er håndoppmatet, det kan jo virke så positivt, men det som gjerne skjer er at de håndoppmatede fuglene blir mye mer krevende og sære i forhold til hvem de liker, enn de som har vært sammen med foreldrene og blitt matet av dem (Sier en del av de som har god greie på fugler).
Er en oppdretter i arendal, som snart har et nytt kull på gang trodde han.. Han som jeg kansje skal kjøpe av.. Dersom parret legger egg nå i disse dager har han leveringsklare unger om ca 4 mnd.. Kjøpere av han er vist veldig fornøyd med fuglen de får..
Forresten, til du som har så mange undulater.. hørt om Sandy Perch? Skal vist være genialt for sliping av klør og nebb. Jeg ble absolutt anbefalt det til jaco, og de fleste regnet med at jeg ant. aldri trenge å bekymre meg for å måtte klippe klør.. http://www.nebbete.net/Papegoye/startsiden2.htm
Ja, jeg har hørt mye bra om de pinnene. En ting er sikkert, jeg hadde aldri kjøpt slike sementpinner som noen har. Huff, tenk hvordan det nesten etser på føttene da.
Jeg oppretter nå en Ren fugle-forum på forsiden (trykk "home"). Der samler jeg undulater og papegøyer, så tar vi fuglesnakk der Bare to minutter så bør det være klart.
Jeg oppretter nå en Ren fugle-forum på forsiden (trykk "home"). Der samler jeg undulater og papegøyer, så tar vi fuglesnakk der Bare to minutter så bør det være klart.
Side 2 av 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Side 2 av 40