Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+11
Auar
Adi
Liz H
Roy Fredrik
KP
Elin
AnetteM
Odd Espen
Gry
Birger
Maria
15 posters
Side 38 av 40
Side 38 av 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
blæ.. ræva 17 mai.. Nå er ikke jeg så voldtsomt glad i denne feiringen... Men det er jo iskaldt ute.. Jeg begynte å snørre to minutter etter jeg gikk ut av bilen...
Også er jeg super trøtt.. *gjesp*
Men Gratulerer med dagen folket her på pjatten.. Håper dere får en fin ettermiddag/kveld..
Også er jeg super trøtt.. *gjesp*
Men Gratulerer med dagen folket her på pjatten.. Håper dere får en fin ettermiddag/kveld..
Vi skal også snart grille Jeg håper vi skal sitte inne ja! Hehe, tror nok vi skal det og...
Jeg sitter inne med sko på, så jeg ikke fryser på tærne! Bare sier det er penskoa mine, og at jeg ikke kan gå uten pensko! Selv om jeg har bytta skjorta med t-skjorte og genser...
Jeg sitter inne med sko på, så jeg ikke fryser på tærne! Bare sier det er penskoa mine, og at jeg ikke kan gå uten pensko! Selv om jeg har bytta skjorta med t-skjorte og genser...
Eeeh, jeg fikk mail nå av noen jeg ikke aner hvem er, så stod det;
"Hei
Har du forsøkt å ha dvergmaller eller solabbor i dam eller akvarium ?
De ser jo ganske kule ut.
Dessuten er de jo gratis..
Mvh ****"
Noen som aner hva som "menes" med det?
Og, hva er dvergmalle?
"Hei
Har du forsøkt å ha dvergmaller eller solabbor i dam eller akvarium ?
De ser jo ganske kule ut.
Dessuten er de jo gratis..
Mvh ****"
Noen som aner hva som "menes" med det?
Og, hva er dvergmalle?
Det dukker stadig opp mail hos meg også med fiskespørsmål fra mennesker jeg ikke aner hvem er, og noen glemmer å skrive navnet sitt. Sikkert det som har skjedd hos deg og
Navn står der, etternavn og alt, men hva har jeg med solabbor og store minimaller å gjøre?
Sikkert noen som har sett at du har dam, men hva det har med deg å gjøre akkurat disse fiskene, nei det vet jeg ikke.
JAja, men har ganske lyst på et norsk-biotob akvarium egentlig Hadde vært litt stilig med 4000liter med litt forskjellige norske arter, men jeg satser først på de tropiske jeg, før vannet tar helt over
Javamosen tar helt av hos meg..
Tok en skikkelig vårrydding i 375l, og mosen hadde lagt seg som en flystripe bak og gjennom alle røttene og en stooor klump rett ved innsuget til pumpa.. Aldri sett så mye javamose i mitt liv.. :p Så javamose tilsalgs folkens!
Tok en skikkelig vårrydding i 375l, og mosen hadde lagt seg som en flystripe bak og gjennom alle røttene og en stooor klump rett ved innsuget til pumpa.. Aldri sett så mye javamose i mitt liv.. :p Så javamose tilsalgs folkens!
Skulle ønske mosen min og var sånn, men jeg håper den blir bedre når jeg flytter litt til 180litern, spennende å se hvordan den takler lyset!
Hvis jeg hadde trengt mye mose hadde jeg gjerne kjøpt det Maria! Digger mose, men trenger det vel egentlig ikke...
Hvis jeg hadde trengt mye mose hadde jeg gjerne kjøpt det Maria! Digger mose, men trenger det vel egentlig ikke...
Jeg har fått ganske mange marsvinspørsmål på mail, alt fra veldig fornuftige til noen veeeldig rare:).
Håper alle har hatt en fin feiring! I morgen skal den mellomste på to bursdager, etter det håper jeg det er slutt for en stund. Har vært i begravelser, bursdager, konfirmasjoner og diverse andre feiringer i ett nå. Er ganske lei av å stryke og vaske tøy, for å si det sånn. Nå krysser jeg fingrene for varm vår og lite klær framover
Anette
Håper alle har hatt en fin feiring! I morgen skal den mellomste på to bursdager, etter det håper jeg det er slutt for en stund. Har vært i begravelser, bursdager, konfirmasjoner og diverse andre feiringer i ett nå. Er ganske lei av å stryke og vaske tøy, for å si det sånn. Nå krysser jeg fingrene for varm vår og lite klær framover
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Odd Espen skrev:Skulle ønske mosen min og var sånn, men jeg håper den blir bedre når jeg flytter litt til 180litern, spennende å se hvordan den takler lyset!
Ting vokser vilt hos meg for tiden, 375l ser noe røsket ut nå da.. :p men regner med det kommer seg..
Har ikke fått gjort noe som helst med det karret siden jeg begynte jobb for rett over en mnd siden, men alt er der fremdeles. Den minste L204 som var så liten å stusselig da jeg flyttet dem har vokst noe veldig, begynner å ta innpå de to andre... Meliniene er der alle sammen, en pensjonert gruppe.. :p
Har ikke fått nytet synet av karret i det siste, men på torsdagen satt jeg meg ned på gulvet og bare studerte karret.. Beroligende..
det er godt denne helga her er over snart, detta har vært en hard helg!!
har folket fått feira noe?
har folket fått feira noe?
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Har dyrebutikkene i Arendal gjødsel som man stikker under røttene til plantene i akvariet? Evnt hvor mye koster det? Ser ut som lotusen min roper desperat etter dritt, selv om jeg starter å få alger!
De 7 kuler funker kjempefint hos meg. De har dem på buddy i de 7 + 13 kuler hehe. Er ikke dyre og varer 1 år. Eneste plantenæringen jeg bruker.. Tror jeg betalte under 100lappen for ei pakke der. Billig her også da: http://aquamanias.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=164&produktid=1197&Navn=Planter&HKatID=19
Jeg har feira, Johan, men ikke på samme måte som deg mest sannsynlig. Min feiring består stort sett av å legge til rette for at ungene skal ha en bra feiring. Men når du starter å få små, skal jeg være MILF på byen
Været får ikke bestemt seg i dag, jeg tenkte jeg skulle klippe plenen, men hver gang jeg finner fram gressklipperen begynner det å regne. Og nå er gresset for vått. Heldige meg
Gry: Jeg sladra til broren om kuler hos Arne, og det gikk ikke lang tid før det svømte to kuler rundt i ett kar hjemme hos de, så pjatten får ting til å skje
Anette
Været får ikke bestemt seg i dag, jeg tenkte jeg skulle klippe plenen, men hver gang jeg finner fram gressklipperen begynner det å regne. Og nå er gresset for vått. Heldige meg
Gry: Jeg sladra til broren om kuler hos Arne, og det gikk ikke lang tid før det svømte to kuler rundt i ett kar hjemme hos de, så pjatten får ting til å skje
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Ok, da får vi se om det ikke blir en pakke sånn da Bladene på lotusen min bare råttner, så nå er det 2 små blader som er på vei opp av bunnen, og et halvt blad 2cm overElin skrev:De 7 kuler funker kjempefint hos meg. De har dem på buddy i de 7 + 13 kuler hehe. Er ikke dyre og varer 1 år. Eneste plantenæringen jeg bruker.. Tror jeg betalte under 100lappen for ei pakke der. Billig her også da: http://aquamanias.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=164&produktid=1197&Navn=Planter&HKatID=19
Har Pjatten fått nytt motto?AnetteM skrev:Gry: Jeg sladra til broren om kuler hos Arne, og det gikk ikke lang tid før det svømte to kuler rundt i ett kar hjemme hos de, så pjatten får ting til å skje
Pjatten - får ting til å skje
Ja da har jeg endelig vært innom "den grønne hare"???... Stor fin butikk, men ikke veldig mye spennende i karene??
Dattera har fått seg vannkopper, så det er et skikkelig #"%&#€ i heimen pt... Regelrett vondt mener hun at hun har..... Stakkars liten...
Så min 17. mai feiring var hjemme, knapt utenfor døra... Ikke ei 17. mai pils en gang
Dattera har fått seg vannkopper, så det er et skikkelig #"%&#€ i heimen pt... Regelrett vondt mener hun at hun har..... Stakkars liten...
Så min 17. mai feiring var hjemme, knapt utenfor døra... Ikke ei 17. mai pils en gang
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Ja, fra nå av kommer det automatisk inn på slutten av alle innlegg:).
-
KP - da mine gutter hadde vannkopper var han eldste 4 år. Han var så irritert på de kløende greiene og sa til meg: "Mamma, jeg vil ikke ha sånne badekåper".
Anette
Anette
-
Vannkopper er ille..
Jeg fikk vannkopper da jeg var 13 år gammel, og jeg hadde vannkopper både på innsiden og utsiden.. Altså inni munnen, nesa, halsen, ørene.. Samtidig hadde jeg kikhoste..
Jeg kan godt skjønne den lille frøkna har vondt, er ikke noe særlig behagelig.. Når koppene sprekker eller blir klødd hull på så svir det, og den kløingen er jo bare et mildt.. varmt sted.. :p
heter, Den Grønne Kanin.. :p Vi har ikke fått skilt enda..
Og ja, det er ikke så mye spennende i karrene enda.. Vi ser ikke noe poeng i å ta inn spennende dyrere saker så lenge ikke filterene er kjørt godt nok inn.. Men det kommer nok..
Tror jeg så deg, du var inne på fradagen? mellom 3 og 6? :p
Jeg fikk vannkopper da jeg var 13 år gammel, og jeg hadde vannkopper både på innsiden og utsiden.. Altså inni munnen, nesa, halsen, ørene.. Samtidig hadde jeg kikhoste..
Jeg kan godt skjønne den lille frøkna har vondt, er ikke noe særlig behagelig.. Når koppene sprekker eller blir klødd hull på så svir det, og den kløingen er jo bare et mildt.. varmt sted.. :p
Og ja, det er ikke så mye spennende i karrene enda.. Vi ser ikke noe poeng i å ta inn spennende dyrere saker så lenge ikke filterene er kjørt godt nok inn.. Men det kommer nok..
Birger- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 170
Jobb/hobbier : Akvarier ,biler og kvinnfolk :-)
Humor : Eier ikke humor.
Registration date : 03.02.2008
AnetteM skrev:KP - da mine gutter hadde vannkopper var han eldste 4 år. Han var så irritert på de kløende greiene og sa til meg: "Mamma, jeg vil ikke ha sånne badekåper".
Anette
Mi er 4 og begrenser seg til "Dumme vannkopper"... I tillegg til det er det mest mulig AU og VRÆL.....
Men, hun vet å utnytte det også, hun blir jo "kjøpt" til den store gullmedalje. Mildt sagt ikke enkelt å få forklart at det faktisk er bra å få "hvit vask" smørt på... Så jeg mistenker det blir et svare strev med "avvenning" etterpå......
KP- Viderekommen pjatter
-
Maria skrev:Vannkopper er ille..
Tror kanskje at det er "bedre" å få vannkopper enten når man er liten, eller stor nok til å forstå hva som kan hjelpe... Tulla mi vil ikke forstå noe som helst nå virker det som....
Det kan stemme at jeg var innom i det tidsrommet ja, men bare en meget kjapp tur..... Aner ikke om jeg så det, for jeg husker strengt tatt ikke hvordan du ser ut..... :-S
Kirsebærreker, kan de gå sammen med cory og eventuelt noen få endlers?
KP- Viderekommen pjatter
-
Hva for noe spennende er det der, Birger???
KP - hun fortjener å bli litt bortskjemt nå. Det som kommer etterpå, kommer etterpå og så tar dere det da. Går sikkert bedre enn du frykter:).
Anette
KP - hun fortjener å bli litt bortskjemt nå. Det som kommer etterpå, kommer etterpå og så tar dere det da. Går sikkert bedre enn du frykter:).
Anette
-
Side 38 av 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Side 38 av 40