Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 19 av 40
Side 19 av 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Du må bare se til å få gitt ut en bok Odd Espen!
Det er helt vilt hvor fort en Jaco tar etter lyder, så at han etterligner telefonen til naboen er ikke rart Her en dag startet Arne sitt fjernstyrte fly i stua..... Du kan vel tenke deg hvor artig det er å høre James etterligne den lyden i tide og utide
Det er helt vilt hvor fort en Jaco tar etter lyder, så at han etterligner telefonen til naboen er ikke rart Her en dag startet Arne sitt fjernstyrte fly i stua..... Du kan vel tenke deg hvor artig det er å høre James etterligne den lyden i tide og utide
hehe.. ja.. De er flinke..
Alex bruker innimellom en stemme som jeg er sikker på er de stemmen han kommer til å prate med når han begynner med det.. Den er liksom litt "rusten" nå.. Viskestemme nesten.. Han har sagt "koko".. Og prøver seg veldig på "Hallo".. Han prøver virkelig med den stemmen sin.. Men det er akkuratt som om at stemmen ikke hører etter han, og at det blir liksom ikke rett.. Så kommer han med et par slike frustrasjonslyder.. :p
Alex bruker innimellom en stemme som jeg er sikker på er de stemmen han kommer til å prate med når han begynner med det.. Den er liksom litt "rusten" nå.. Viskestemme nesten.. Han har sagt "koko".. Og prøver seg veldig på "Hallo".. Han prøver virkelig med den stemmen sin.. Men det er akkuratt som om at stemmen ikke hører etter han, og at det blir liksom ikke rett.. Så kommer han med et par slike frustrasjonslyder.. :p
Elin Elin!!! Gjett hva!! Nå begynner røttene mine i storkarret å få slike kule alger som du har på rota i ene karret ditt som jeg syntes var så kult..
Isteden for å irritere meg over algene nå, så ser jeg på dem som invetar.. hihi.. :p Jeg mener at alger er noe som dukker opp nesten uansett.. Og om man bare ikke stresser så fælt med det, lar dem være og styre som dem vil, så forsvinner de etterhvert.. Nå har jo ikke 375l vært oppegående så lenge, så algene er jeg ikke så voldsomt bekymret for..
Isteden for å irritere meg over algene nå, så ser jeg på dem som invetar.. hihi.. :p Jeg mener at alger er noe som dukker opp nesten uansett.. Og om man bare ikke stresser så fælt med det, lar dem være og styre som dem vil, så forsvinner de etterhvert.. Nå har jo ikke 375l vært oppegående så lenge, så algene er jeg ikke så voldsomt bekymret for..
Så bra da Maria hehe. Ikke skaff deg SAE de eter de algene som om det skulle vært grillmat
Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
Vil jeg kunnne ta rekene ut i et lite kar med et svampfilter?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Jøss, klokka er ti over halv 11, og det er kjempe lyst ute og 19grader! Nå er det ikke lenge før vi skal sove ute under åpen himmel nei! Faktisk bare nå til helga, vi skal ha familiefest(mamma sin side), og da må vi jo ha soveplass til 20personer! Ute er perfekt for "barna" mens de voksne sover inne! Hvis det regner har vi telt, som faktisk er veldig koslig å sove i mens det regner. Familiefesten er alltid årets høydepunkt! Det er annenhvert år her, og hos tante. Det er mormor/besta, mammas tanter, onkler, kusiner, fettere, våre kusiner/fetter osv Alltid like morro, fint vær eller ikke! Og jeg gleder meg masse!!
KP skrev:Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
1. ikke bytt vann.
2. la dem gjerne ha lys hele tiden.
3. filter er ikke nødvendig, heller ikke varmekolbe.. Mat i ny og ne..
mine døde også en periode, inntil jeg begynte å behandle dem "dårlig"... :p Garanterer ikke at det funker hos deg, men det gjør det her.. :p
Maria skrev:KP skrev:Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
1. ikke bytt vann.
mine døde også en periode, inntil jeg begynte å behandle dem "dårlig"... :p Garanterer ikke at det funker hos deg, men det gjør det her.. :p
Så det du sier at jeg kan ha dem i et lite kar uten noen som helst form for filter eller lignende???
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:KP skrev:Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
1. ikke bytt vann.
Så det du sier at jeg kan ha dem i et lite kar uten noen som helst form for filter eller lignende???
Mine kirsebærreker gikk i et lite plaskarr på 8l. med en vannhøyde på ca 5cm, javamose og en liten rot, og luft.. De gjør vel egentlig enda det, bare nå går de i et 12l glasskarr, med 7-10cm vannstand.. :p
Maria skrev:KP skrev:Maria skrev:KP skrev:Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
1. ikke bytt vann.
Mine kirsebærreker gikk i et lite plaskarr på 8l. med en vannhøyde på ca 5cm, javamose og en liten rot, og luft.. De gjør vel egentlig enda det, bare nå går de i et 12l glasskarr, med 7-10cm vannstand.. :p
Så luftestein må jeg ha?
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:KP skrev:Maria skrev:KP skrev:Kirsebærrekene mine bare dør og aner ikke hvorfor... Hadde egentlig tenkt å ha dem i et "nano" kar på jobben, men det har seff ikke kommet enda...
1. ikke bytt vann.
Så luftestein må jeg ha?
Vil nok anbefale å tilsette noe luft ja.. Så det blir noe sirkulasjon i vannet.. jeg garanterer ingenting.. Men jeg ga liksom opp mine da jeg gikk over til så "brutalt" levevilkår hos dem.. :p Men det funket vist.. For jeg kvittet meg med en haug reker.. Til Elin faktisk.. Og hun kan vel også si at de hadde et relativt primitivt liv i den lille plastdunken sin.. :p Om du bruker et slikt lite luftfilter, sånn filter som drives av luft, med en fin svamp, så tror jeg det går da og.. :p
Men mine lever som sagt på den måten.. Stelte fint med mine sorte krystaller en stund etter jeg fikk dem.. Men ingen hadde no egg.. Ga opp dem opp, og dro ut varmekolben, lyset sluttet å funke, og filteret som står å går står noen cm over vannstand.. :p Og først da etter 1-2 mnd så jeg egg hos en av dem..
Maria skrev:
Vil nok anbefale å tilsette noe luft ja.. Så det blir noe sirkulasjon i vannet.. jeg garanterer ingenting.. Men jeg ga liksom opp mine da jeg gikk over til så "brutalt" levevilkår hos dem.. :p Men det funket vist.. For jeg kvittet meg med en haug reker.. Til Elin faktisk.. Og hun kan vel også si at de hadde et relativt primitivt liv i den lille plastdunken sin.. :p Om du bruker et slikt lite luftfilter, sånn filter som drives av luft, med en fin svamp, så tror jeg det går da og.. :p
Men mine lever som sagt på den måten.. Stelte fint med mine sorte krystaller en stund etter jeg fikk dem.. Men ingen hadde no egg.. Ga opp dem opp, og dro ut varmekolben, lyset sluttet å funke, og filteret som står å går står noen cm over vannstand.. :p Og først da etter 1-2 mnd så jeg egg hos en av dem..
Da får jeg rett og slett prøve det... Takker Maria!
KP- Viderekommen pjatter
-
Vist noen kommer over noen karr på 150x70-100x50-60cm så hyl ut! Scalarene mine begynner smått å bli noget høye.. :p
KP skrev:Maria skrev:
Vist det går voldsomt gæli, så kan jeg sikkert finne et par smårollinger i karret her du kan få.
Maria skrev:KP skrev:Maria skrev:
Vist det går voldsomt gæli, så kan jeg sikkert finne et par smårollinger i karret her du kan få.
Takker for tilbudet, operasjon "brutale levekår" er iallefall iverksatt... Fant faktisk flere enn jeg hadde trodd, så det er muligens de første rekene jeg kjøpte som var av heller dårlig kvalitet... :-S Faktisk så var det 4-5 stk med egg (hvis jeg så rett)...
KP- Viderekommen pjatter
-
INGEN klarer å gjette hva jeg var på i helga..... Kan gi et hint hvis noen orker å tippe... Stockholm
KP- Viderekommen pjatter
-
Celine Dion? Rask googling, å det var det jeg fant, så jeg tipper at du var på Celine Dion konsert på ved Globen Arena i Stockholm!KP skrev:INGEN klarer å gjette hva jeg var på i helga..... Kan gi et hint hvis noen orker å tippe... Stockholm
Kjøpte du billettene på finn.no og? For der fant jeg nemlig 2 billetter på 7.rad til 2000kr! Haha...
Aaaau, nå er jeg lei av å skjøre ut sånn trykke-ting!! Hånda mi verker, og fingerne blør Jeg skal liksom skjære ut et bilde i en lær-bit, men det er sykt vanskelig å få fint! Lærern sa jeg måtte være forsiktig så jeg ikke kutta meg på de skjære-tinga, men ho nevnte ikke at jeg ikke måtte skade meg på lær-tingen!
Forresten Gry, jeg tror ikke jeg kommer til å være tilskuer i dag, har glemt å spurt mamma og pappa
Forresten Gry, jeg tror ikke jeg kommer til å være tilskuer i dag, har glemt å spurt mamma og pappa
Odd Espen skrev:Celine Dion? Rask googling, å det var det jeg fant, så jeg tipper at du var på Celine Dion konsert på ved Globen Arena i Stockholm!KP skrev:INGEN klarer å gjette hva jeg var på i helga..... Kan gi et hint hvis noen orker å tippe... Stockholm
Kjøpte du billettene på finn.no og? For der fant jeg nemlig 2 billetter på 7.rad til 2000kr! Haha...
hmmmffrrr... var det så lett... Ja faktisk tro det eller ei, jeg har vært på Celine Dion konsert (ikke frivillig da... :-S)
KP- Viderekommen pjatter
-
Haha, nei, det er bare jeg som er god
Hvorfor var du der, hvis du ikke var der frivillig?
Dødsbra at du klarte å gjette det så fort Odd Espen!
Jeg sitter å småsipper og flirer samtidig..
Gjenopplevde vetrinærbesøket med squee i drømmene mine i natt... Sitter å hører på Jason Marz - I'm yours, hvor det er sånn enkel gitar spilling, og Alex sitter å lager disse gitar lydene.. og snakker uforståelig på et slags robotspråk..
Jeg sitter å småsipper og flirer samtidig..
Gjenopplevde vetrinærbesøket med squee i drømmene mine i natt... Sitter å hører på Jason Marz - I'm yours, hvor det er sånn enkel gitar spilling, og Alex sitter å lager disse gitar lydene.. og snakker uforståelig på et slags robotspråk..
Odd Espen skrev:Haha, nei, det er bare jeg som er god
For å få fred i heimen kanskje?!?!? Kan ikke si at CD er mitt store idol, men morro var det lell....
KP- Viderekommen pjatter
-
Hei folkens. Maskinen min har tatt kvelden saa inntil Arne kommer hjem med laane maskinen skriver jeg med ipod'en derfor ingen norske bokstaver og ordene blir litt rare. Maria, for noen nydelige svin-bilder! Jeg bare elsker pinnsvin!
Gry skrev:Hei folkens. Maskinen min har tatt kvelden saa inntil Arne kommer hjem med laane maskinen skriver jeg med ipod'en derfor ingen norske bokstaver og ordene blir litt rare. Maria, for noen nydelige svin-bilder! Jeg bare elsker pinnsvin!
Ja, de er super søte.. mamma kuttet opp noen gulerot biter til den i går kveld.. så vi stod å hev ned på plattingen her.. Ville ikke gå ut føra nede og skremme den.. Så klarte mamma å kaste en bit som landet midt på ryggen til pinsvinet..
Vi har bestemt oss at vist vi flytter så skal vi prøve å få tatt med Alf.. Herlige lille dyret..
Side 19 av 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Side 19 av 40