Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 20 av 40
Side 20 av 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Nå fikk jeg plutselig voldsomt lyst å reise på treffet til helgen....
Da var lånemaskinen i hus, så jeg kan skrive tålig normalt Norsk igjen
Håper i grunn det er såpass mye feil med maskinen min så jeg heller kan få meg en ny, men blir det som det pleier når man leverer noe inn til reperasjon, så blir det vel klatt-reparering i fleng, helt til de sier at ;nei, nå er garantien ute
Jeg skal jobbe til helgen, så det blir søren ikke Oklungen i år heller. Har byttet turnus, og da bytter jeg også hvilke helger jeg jobber.
Håper i grunn det er såpass mye feil med maskinen min så jeg heller kan få meg en ny, men blir det som det pleier når man leverer noe inn til reperasjon, så blir det vel klatt-reparering i fleng, helt til de sier at ;nei, nå er garantien ute
Jeg skal jobbe til helgen, så det blir søren ikke Oklungen i år heller. Har byttet turnus, og da bytter jeg også hvilke helger jeg jobber.
Har dere fiksa karet til Pirayaene i dag da Gry?
Lykke til med pcn din da! Håper du får deg en ny en Men bra du har alle bildene dine på ekstra harddisk(er det det, det heter?) nå altså! Hehe...
Lykke til med pcn din da! Håper du får deg en ny en Men bra du har alle bildene dine på ekstra harddisk(er det det, det heter?) nå altså! Hehe...
Jeg er blond!
Jeg er så dum! For noen dager siden tenkte jeg at jeg endelig skulle sjekke hvorfor det lille ekstra filteret i rekekaret ikke virket. Plukket det opp og fant ut jo ja det var dritt på impelleren. Renset impelleren og ikke filteret. Satt filteret ned i akvariet og startet det. Wow bra masse trykk tenkte jeg og glad og fornøyd glemte jeg hele greia. Stappet oppi en asiatisk jegersnegle som jeg håpet skulle like disse stygge planariene og dagen etter så jeg første døde reka. Tenke off har jegersneglen tatt reka! Fisket opp sneglen og tenkte stakkars reke... SÅ i dag gikk det ett lys opp for meg da jeg fant to nye døde og så ingen levende: nitritt pga det dumme lille ekstra filteret som ikke har vært igang på leeenge før jeg fiksa impelleren.. Målte og har aldri sett slik rødfarge Ingen av rekene var å se tassende rundt, så regner med at jeg har drept alle sammen Unskyld Maria!
Elin skrev: Jeg er så dum! For noen dager siden tenkte jeg at jeg endelig skulle sjekke hvorfor det lille ekstra filteret i rekekaret ikke virket. Plukket det opp og fant ut jo ja det var dritt på impelleren. Renset impelleren og ikke filteret. Satt filteret ned i akvariet og startet det. Wow bra masse trykk tenkte jeg og glad og fornøyd glemte jeg hele greia. Stappet oppi en asiatisk jegersnegle som jeg håpet skulle like disse stygge planariene og dagen etter så jeg første døde reka. Tenke off har jegersneglen tatt reka! Fisket opp sneglen og tenkte stakkars reke... SÅ i dag gikk det ett lys opp for meg da jeg fant to nye døde og så ingen levende: nitritt pga det dumme lille ekstra filteret som ikke har vært igang på leeenge før jeg fiksa impelleren.. Målte og har aldri sett slik rødfarge Ingen av rekene var å se tassende rundt, så regner med at jeg har drept alle sammen Unskyld Maria!
Godt det ikke bare er meg som er litt klønete på det der.. hihi.. Du får få noen nye når de siste jeg fikk slipper kids.. Vurderer å ta inn en gjeng i butikken for å få litt nytt blod også..
de må jo snart være godt på vei til innavl de rekene mine.. :p
Lurer på om det snart er på tide å prøve å få weitzmaniene til å formere seg.. De har blitt _store_ og så uforklarelig flotte! Når de kommer ut fra røttene til maten i en hel gjeng, dem og meliniene så lyser weitzmaniene nesten litt opp og blikket faller automatisk på dem..
Elin skrev: Jeg er så dum! For noen dager siden tenkte jeg at jeg endelig skulle sjekke hvorfor det lille ekstra filteret i rekekaret ikke virket. Plukket det opp og fant ut jo ja det var dritt på impelleren. Renset impelleren og ikke filteret. Satt filteret ned i akvariet og startet det. Wow bra masse trykk tenkte jeg og glad og fornøyd glemte jeg hele greia. Stappet oppi en asiatisk jegersnegle som jeg håpet skulle like disse stygge planariene og dagen etter så jeg første døde reka. Tenke off har jegersneglen tatt reka! Fisket opp sneglen og tenkte stakkars reke... SÅ i dag gikk det ett lys opp for meg da jeg fant to nye døde og så ingen levende: nitritt pga det dumme lille ekstra filteret som ikke har vært igang på leeenge før jeg fiksa impelleren.. Målte og har aldri sett slik rødfarge Ingen av rekene var å se tassende rundt, så regner med at jeg har drept alle sammen Unskyld Maria!
Er ikke dette et steg i Marias "brutale levevilkår"
Rekene skifter skall? Ser det da ut som om det egentlig ligger igjen ei spøkelsesreke på bunnen?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
sjekk denna ruggen her:P hahaha...
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Men Johan, den er død jo De er jo mye finere mens de lever?
(ps! La sammen innleggene dine)
(ps! La sammen innleggene dine)
Johan skrev:sjekk denna ruggen her:P hahaha...
Hva slags fisk er dette?
KP- Viderekommen pjatter
-
Rugg så klart! Hehe...KP skrev:Hva slags fisk er dette?Johan skrev:sjekk denna ruggen her:P hahaha...
Marias' lille filosofiske utsagn..
KP skrev:Elin skrev: Jeg er så dum! For noen dager siden tenkte jeg at jeg endelig skulle sjekke hvorfor det lille ekstra filteret i rekekaret ikke virket. Plukket det opp og fant ut jo ja det var dritt på impelleren. Renset impelleren og ikke filteret. Satt filteret ned i akvariet og startet det. Wow bra masse trykk tenkte jeg og glad og fornøyd glemte jeg hele greia. Stappet oppi en asiatisk jegersnegle som jeg håpet skulle like disse stygge planariene og dagen etter så jeg første døde reka. Tenke off har jegersneglen tatt reka! Fisket opp sneglen og tenkte stakkars reke... SÅ i dag gikk det ett lys opp for meg da jeg fant to nye døde og så ingen levende: nitritt pga det dumme lille ekstra filteret som ikke har vært igang på leeenge før jeg fiksa impelleren.. Målte og har aldri sett slik rødfarge Ingen av rekene var å se tassende rundt, så regner med at jeg har drept alle sammen Unskyld Maria!
Er ikke dette et steg i Marias "brutale levevilkår"
Rekene skifter skall? Ser det da ut som om det egentlig ligger igjen ei spøkelsesreke på bunnen?
Jo, det ser ut som en spøkelse reke.. :p
Altså, jeg sa ikke at du _måtte_ gjøre det slik som jeg gjør det.. :p
Som vi vet så spiser reker den næringen dem finner, det inkluderer også bæsj fra andre fisk, fordi det er alltids noe næring igjen i avføringen til fisk.. Vist men ikke overforer hvor skal da nitritten komme fra? De spiser også døde plante rester, og skall dem har skiftet.. Så når man da ikke har noe som kan lage nitritt.....
Nå sier jeg ikke at 2 reker kan holde styr på nitritten til en haug fisk eller i store karr, men i små karr (<-20l) så tror jeg at en gjeng på 10stk reker fint kan holde orden..
Sist endret av Maria den Tir 10 Jun - 3:58, endret 1 gang
KP skrev:Johan skrev:sjekk denna ruggen her:P hahaha...
Hva slags fisk er dette?
Det lurte jeg åsså på når jeg dro den opp... men det viser seg og være Lyr yngel... Jeg hadde tenkt og kaste den ut igjen, men jeg hadde hukka den så stygt, så da tenkte jeg det var best og knærte den... Kattene ble veldige glade for den hvertfall:)
-
Var nok ikke skall jeg fant etter mine reker. Jeg har funnet hele røde eller røde deler for å si det..
Johan du skulle jo ha fisk i karene ikke på bakken!
Johan du skulle jo ha fisk i karene ikke på bakken!
Maria skrev:Lurer på om det snart er på tide å prøve å få weitzmaniene til å formere seg.. De har blitt _store_ og så uforklarelig flotte! Når de kommer ut fra røttene til maten i en hel gjeng, dem og meliniene så lyser weitzmaniene nesten litt opp og blikket faller automatisk på dem..
JAAA jeg har bare to så sett dine igang så kan jeg kjøpe alle barna hi hi.
Elin skrev:Maria skrev:Lurer på om det snart er på tide å prøve å få weitzmaniene til å formere seg.. De har blitt _store_ og så uforklarelig flotte! Når de kommer ut fra røttene til maten i en hel gjeng, dem og meliniene så lyser weitzmaniene nesten litt opp og blikket faller automatisk på dem..
JAAA jeg har bare to så sett dine igang så kan jeg kjøpe alle barna hi hi.
Er redd de kansje er litt små enda da.. vet ikke helt.. men de har vokst noe enormt siden jeg kjøpte dem.. Tid var det jeg kjøpte dem egentlig? :p Var på auksjonen jeg, deg og emma var på, når var det?
Skal fikse 54l til dem tenkte jeg.. så får de ta den tiden dem trenger.. Må bare finne en plass jeg kan sette karret hvor jeg kan følge med dem..
Maria skrev:
Er veldig klar over det.... Til nå ser det lovende ut.... La litt sand i bunnen samt de plantene jeg ikke aner hva er men kjøpte på KAK auksjonen... Så vil tiden vise..
Hvor ofte skifter rekene skall? De spiser disse, så man trenger ikke ta dem ut?
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:
Er veldig klar over det.... Til nå ser det lovende ut.... La litt sand i bunnen samt de plantene jeg ikke aner hva er men kjøpte på KAK auksjonen... Så vil tiden vise..
Hvor ofte skifter rekene skall? De spiser disse, så man trenger ikke ta dem ut?
Hvor ofte de skifter skall kommer ann på hvor mye proteiner de får i foret.. Mye proteiner = ofte skall skiftning.. De spiser dem ja..
Men både Micha og Haavard, som begge er proffe på reker, sier at dersom man forer reker med proteinrikt for vil de kunne få problemer med skallskifte og ingen av de vil anbefale proteinrikt for til reker? Jeg ville nok ikke fore med proteiner. Her får de nesten ikke mat, og får de noe, så er det litt algebasert flakfor.
I dag har jeg sotte ca 1 time i telefonen og vært mellom mann mellom NAV og jobb, for de kan jo ikke ringe til hverandre, de kan bare sende ett brev, merkelig at alt skal være så tungvinndt.. nå venter jeg på sykepenger for hele april og may og en uke i juni, skjønner de ikke at folk trenger penger for og overleve? flere som har krangla og styra med NAV? er så lei av de at om ikke jeg får noe vettugd svar fra de i morra så kommer det til å bli vinkel tilt på meg her... da regner jeg med jeg ender i fengsel etter å ha revet det som er av saksbehandlere på NAV over skrivebordet og kjeffta de huden full... det er jo så mye rare regler at det virker ikke som at de skjønner det selv, for ingen kan jo gi ett ornkli svar... nei, det lønner seg tydligvis ikke å bli sjuk her i landet, det er helt sikkert...! gla jeg begynner i ny jobb snart nå ja!
-
Nå her jeg bestilt følgene planter;
-Hydrocotyle sibthorpioides "maritima"
-Hygrophila polysperma
-Limnophila aromatica
-Najas guadalupensis
Tenkte vi skulle ta en gjetterunde på prisen? Det spørs jo veldig på hvor mye det er av hver da, men et par av disse plantene har jeg "lenge" ønsket meg Spesielt Hydrocotyle'en. Nå håper jeg bare på at jeg klarer å holde liv i de, og at algene siger litt tilbake
-Hydrocotyle sibthorpioides "maritima"
-Hygrophila polysperma
-Limnophila aromatica
-Najas guadalupensis
Tenkte vi skulle ta en gjetterunde på prisen? Det spørs jo veldig på hvor mye det er av hver da, men et par av disse plantene har jeg "lenge" ønsket meg Spesielt Hydrocotyle'en. Nå håper jeg bare på at jeg klarer å holde liv i de, og at algene siger litt tilbake
Gry skrev:Men både Micha og Haavard, som begge er proffe på reker, sier at dersom man forer reker med proteinrikt for vil de kunne få problemer med skallskifte og ingen av de vil anbefale proteinrikt for til reker? Jeg ville nok ikke fore med proteiner. Her får de nesten ikke mat, og får de noe, så er det litt algebasert flakfor.
man ønsker jo ikke for ofte skallskiftning.. Sikkert det som kan føre til problemer etterhvert.. Så ja.. du har helt rett etter hva jeg har skjønt, bør ikke fore med mye proteiner.. Så discus mat er ikke å anbefale..
burde kansje skrevet det i det innlegget, men høyt protein innhold i foret vil føre til oftere skallbytte..
Johan skrev:I dag har jeg sotte ca 1 time i telefonen og vært mellom mann mellom NAV og jobb, for de kan jo ikke ringe til hverandre, de kan bare sende ett brev, merkelig at alt skal være så tungvinndt.. nå venter jeg på sykepenger for hele april og may og en uke i juni, skjønner de ikke at folk trenger penger for og overleve? flere som har krangla og styra med NAV? er så lei av de at om ikke jeg får noe vettugd svar fra de i morra så kommer det til å bli vinkel tilt på meg her... da regner jeg med jeg ender i fengsel etter å ha revet det som er av saksbehandlere på NAV over skrivebordet og kjeffta de huden full... det er jo så mye rare regler at det virker ikke som at de skjønner det selv, for ingen kan jo gi ett ornkli svar... nei, det lønner seg tydligvis ikke å bli sjuk her i landet, det er helt sikkert...! gla jeg begynner i ny jobb snart nå ja!
så å si alt av offentlige etater er slik.. Det er mye rart som skjer der.. Så du må nok pent bare vente.. Jeg gikk over et halvt år før de kunne sette i gang på min sak..
Maria skrev:Gry skrev:Men både Micha og Haavard, som begge er proffe på reker, sier at dersom man forer reker med proteinrikt for vil de kunne få problemer med skallskifte og ingen av de vil anbefale proteinrikt for til reker? Jeg ville nok ikke fore med proteiner. Her får de nesten ikke mat, og får de noe, så er det litt algebasert flakfor.
man ønsker jo ikke for ofte skallskiftning.. Sikkert det som kan føre til problemer etterhvert.. Så ja.. du har helt rett etter hva jeg har skjønt, bør ikke fore med mye proteiner.. Så discus mat er ikke å anbefale..
burde kansje skrevet det i det innlegget, men høyt protein innhold i foret vil føre til oftere skallbytte..
Har ikke discusfor, så det går bra! :-D
Rekene lever i beste velgående, de siste jeg kjøpte på KAK auksjonen var vesentlig større enn de jeg kjøpte privat, så heller litt mot at disse ikke var i tipp topp stand..
Maria, selger dere juwel kar på butikken?
KP- Viderekommen pjatter
-
Side 20 av 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Side 20 av 40