Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 21 av 40
Side 21 av 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Maria skrev:Johan skrev:I dag har jeg sotte ca 1 time i telefonen og vært mellom mann mellom NAV og jobb, for de kan jo ikke ringe til hverandre, de kan bare sende ett brev, merkelig at alt skal være så tungvinndt.. nå venter jeg på sykepenger for hele april og may og en uke i juni, skjønner de ikke at folk trenger penger for og overleve? flere som har krangla og styra med NAV? er så lei av de at om ikke jeg får noe vettugd svar fra de i morra så kommer det til å bli vinkel tilt på meg her... da regner jeg med jeg ender i fengsel etter å ha revet det som er av saksbehandlere på NAV over skrivebordet og kjeffta de huden full... det er jo så mye rare regler at det virker ikke som at de skjønner det selv, for ingen kan jo gi ett ornkli svar... nei, det lønner seg tydligvis ikke å bli sjuk her i landet, det er helt sikkert...! gla jeg begynner i ny jobb snart nå ja!
så å si alt av offentlige etater er slik.. Det er mye rart som skjer der.. Så du må nok pent bare vente.. Jeg gikk over et halvt år før de kunne sette i gang på min sak..
Har heldigvis sluppet til nå å være i kontakt med NAV... Men kjenner ei som styrte med å registrere en yrkesskade sak hos de nå nylig, men der var største problemet at saksbehandleren hos NAV ikke var spesielt bra i norsk....
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Odd Espen skrev:Tenkte meg ikke helt om før jeg posta innlegget om frustrasjonen til Elin, så det er nå slettet
Ble jo som alltid litt nysjerrig, og det er kanskje ikke veldig vanskelig å finne "irritasjonsmomentet(mennesket)" på akvaforum.....
KP- Viderekommen pjatter
-
Nope, og det var derfor jeg sletta det jeg skreiv, for jeg gjorde det faktisk enda enklereKP skrev:Odd Espen skrev:Tenkte meg ikke helt om før jeg posta innlegget om frustrasjonen til Elin, så det er nå slettet
Ble jo som alltid litt nysjerrig, og det er kanskje ikke veldig vanskelig å finne "irritasjonsmomentet(mennesket)" på akvaforum.....
KP skrev:Maria skrev:Gry skrev:Men både Micha og Haavard, som begge er proffe på reker, sier at dersom man forer reker med proteinrikt for vil de kunne få problemer med skallskifte og ingen av de vil anbefale proteinrikt for til reker? Jeg ville nok ikke fore med proteiner. Her får de nesten ikke mat, og får de noe, så er det litt algebasert flakfor.
man ønsker jo ikke for ofte skallskiftning.. Sikkert det som kan føre til problemer etterhvert.. Så ja.. du har helt rett etter hva jeg har skjønt, bør ikke fore med mye proteiner.. Så discus mat er ikke å anbefale..
burde kansje skrevet det i det innlegget, men høyt protein innhold i foret vil føre til oftere skallbytte..
Har ikke discusfor, så det går bra! :-D
Rekene lever i beste velgående, de siste jeg kjøpte på KAK auksjonen var vesentlig større enn de jeg kjøpte privat, så heller litt mot at disse ikke var i tipp topp stand..
Maria, selger dere juwel kar på butikken?
Vi selger ikke juwel nei.. Men Jebo karr.. Som ikke fortjener helt det ryktet de har fått på seg for noen år siden.. De har forbedret seg ettersom har forstått..
Har ikke komplette Jebo kar bare sånne innvendige Fluval-pumper? Det hadde hvertfall det fettern min kjøpte, og de filterne er ikke noe gode!Maria skrev:KP skrev:Maria, selger dere juwel kar på butikken?
Vi selger ikke juwel nei.. Men Jebo karr.. Som ikke fortjener helt det ryktet de har fått på seg for noen år siden.. De har forbedret seg ettersom har forstått..
Odd Espen skrev:Har ikke komplette Jebo kar bare sånne innvendige Fluval-pumper? Det hadde hvertfall det fettern min kjøpte, og de filterne er ikke noe gode!Maria skrev:KP skrev:Maria, selger dere juwel kar på butikken?
nesj..
Det er noen med filter i topplokket, bak armaturet liksom.. De større karrene er kun karr og armatur og evt. bord.. Vi skal lage noen komplette pakker etterhvert.. Men nei, ikke med fluval..
Jebo pumpene kommer vel fra samme produsent som eheim og jbl ettersom jeg har skjønt..
Litt morro disse gobiene mine.. :p
" SNEGLE!"
*gjemme meg*
Også den andre som nyter et lite øyeblikk over sanden og gnafler i segg mygglarver:
" SNEGLE!"
*gjemme meg*
Også den andre som nyter et lite øyeblikk over sanden og gnafler i segg mygglarver:
Ok, da var det kanskje bare han som var litt uheldig
Kuul Goby! Men jeg måtte kikke lenge etter snegla på de to første bildene
Ja, nå er reolen oppe - fem 80 liters kar (ett var knust) er fylt med sand og vann, Har ikke puttet filter i alle enda (bare ett faktisk:)), og ikke planter i alle (bare i ett der og) men jobber med saken.
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Odd Espen skrev:Ok, da var det kanskje bare han som var litt uheldig
Måtte bli sånn, for at jeg skulle få med gobyene.. de er små.. Sneglen på bildet er vel ca 2-3cm i diameter.. Så kan du selv regne ut hvor stor gobien er.. :p
Skikkelige tøffe bilder av goby og snegle! Snegla så jo ut som ett monster fra verdensrommet:)
Anette
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
AnetteM skrev:Skikkelige tøffe bilder av goby og snegle! Snegla så jo ut som ett monster fra verdensrommet:)
Anette
hehe ja.. men sneglene blir satt på plass av de små gobiene.. En som nærmet seg forfra, og gobien hoppet til og stanga sneglen i snuten.. :p
Disse to, som dere ser, graver seg ned i sanden.. noe som er ganske vittig å se på.. sandskyen står rundt dem når de graver seg ned.. Men de er overraskende mye fremme egentlig..
Kule gobier! Liker fisk med personlighet.
I dag blåser det slik at parabolen har blåst ut av stilling - får ikke stilt den inn igjen. Hvor ringer jeg for å få en liten mann hit for å fikse noe slikt for meg?
Anette
I dag blåser det slik at parabolen har blåst ut av stilling - får ikke stilt den inn igjen. Hvor ringer jeg for å få en liten mann hit for å fikse noe slikt for meg?
Anette
-
Det var faktisk ganske stiligMaria skrev:http://atvs.vg.no/player/?id=16995
For de som vil følge med på løvebabyene..
*Mamma! Jeg vil ha en løvebaby(og påfugl, papegøye, undulat, tiger og resten av junglen!)!!!!*
Jeg vil bli løve når jeg blir stor. Så deilig det ser ut å bare ligge der å sove!
Elin skrev:Jeg vil bli løve når jeg blir stor. Så deilig det ser ut å bare ligge der å sove!
Tja, jeg ville sagt at det ser kanskje kjedelig ut....
KP- Viderekommen pjatter
-
JEg ønsker meg i grunn et hus på landet, eller ikke akurat landet, men litt på utsiden av sentrum, med stor, stor hage og et lite uthus til alle dyrene jeg vil ha Noen som har et jeg kan arve?
Kan du ikke finne et, og bare bli veldig god venn med eierne før du dreper de? Det er jo sånn de gjør på film!Gry skrev:JEg ønsker meg i grunn et hus på landet, eller ikke akurat landet, men litt på utsiden av sentrum, med stor, stor hage og et lite uthus til alle dyrene jeg vil ha Noen som har et jeg kan arve?
Ah-ha! Det hadde jeg helt glemt! Har sett så mange slike filmer, at da regner jeg med at det ikke er lenge til jeg eier en stor herskapsvilla i utkanten av byen her
Nei, jeg får vel heller ta til takke med det jeg har, og så får vi se hva vi finner på i fremtiden.
Nei, jeg får vel heller ta til takke med det jeg har, og så får vi se hva vi finner på i fremtiden.
Ja! Jeg tar meg en tur ut i skogen å ser om jeg finner en fin tomt, så begynner jeg på grunnarbeidene i morgen!
Nei da. Får vel sprenge ut en ca 200 kvadrat tenker jeg.
Det er bra, jeg kan komme å se på hvis du trenger publikum
Tror kanskje det tryggeste ville være å holde seg langt unna
Side 21 av 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Side 21 av 40