Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 37 av 40
Side 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
..jeg skal også bare nyte sommeren på det "blie sørland" denne sommeren, vi utsatte USA turen til høsten...skal til vest kysten og der er det jo ca sommervær i september også, så hvorfor "sløse" med kristiansands sommeren, når man kan få begge deler?? Regner med at koffertene mine blir fulle av papegøye leker og gøye hunde-tshirts..
I dag er jeg tidlig oppe til meg å være (alt er jo relativt her i verden vet dere )
Grunnen er enkel: jeg skal ta en laaaang god dusj, før jeg skal dra til hudlegen for allergitesting. Da får jeg forbud mot dusjing (og soling og klær som irriterer) hele helga OG får den tvilsomme gleden av å gå med noen store plasterlapper på ryggen ....
Kanskje ikke så rart jeg har tenkt til å ta en grundig dusj?
Spennende å se om noen av testene gir utslag da......
Grunnen er enkel: jeg skal ta en laaaang god dusj, før jeg skal dra til hudlegen for allergitesting. Da får jeg forbud mot dusjing (og soling og klær som irriterer) hele helga OG får den tvilsomme gleden av å gå med noen store plasterlapper på ryggen ....
Kanskje ikke så rart jeg har tenkt til å ta en grundig dusj?
Spennende å se om noen av testene gir utslag da......
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Lykke til med allergitestinga Liz
Jeg har vært tidlig oppe jeg og. Kl kvart på 4 Det var verdt det! Hadde nemlig noen snille folk som skaffet meg adolfoi i danmark for 69 kr stykke. Jeg står opp midt på natta for coryer hehehe. Fine nydelige skapninger de var. Bestilte ti. De hadde ni. En døde på veien. 8 ble akklimatisert og satt i karantenekaret mitt i natt. Har ikke turt å kikke ned til dem enda
I dag skal jeg bare nyte akvariene, men mine nye flotte amanoreker, corydoras adolfoi, sae og bolivianer sommerfugl pluss pluss pluss. Deilig med slikt i regnværet hehe
Jeg har vært tidlig oppe jeg og. Kl kvart på 4 Det var verdt det! Hadde nemlig noen snille folk som skaffet meg adolfoi i danmark for 69 kr stykke. Jeg står opp midt på natta for coryer hehehe. Fine nydelige skapninger de var. Bestilte ti. De hadde ni. En døde på veien. 8 ble akklimatisert og satt i karantenekaret mitt i natt. Har ikke turt å kikke ned til dem enda
I dag skal jeg bare nyte akvariene, men mine nye flotte amanoreker, corydoras adolfoi, sae og bolivianer sommerfugl pluss pluss pluss. Deilig med slikt i regnværet hehe
Jeg var også tidlig oppe til å være meg, 09.30! Har sovet dårlig i natt, så jeg regnet med å sove lenge i dag, men så har vi hentet hunden til Jeanette, hun er dårlig om dagene, så vi ville passe han litt for henne, og han og Enya sto opp med Guro kl. ? og løp rundt i stuen..... ikke helt lett å sove videre i rommet rett under da.
Lykke til med allergitesten, Liz, du får nyte dusjen i dag
Elin, hvordan har det gått med de 8? Har du tort å kikke ned til de nå?
Maria, når du våkner; hvordan er formen i dag? Har du hatt flere slike skumle episoder?
Espen; ja, jeg vet jeg glemte mailen i går.....
Lykke til med allergitesten, Liz, du får nyte dusjen i dag
Elin, hvordan har det gått med de 8? Har du tort å kikke ned til de nå?
Maria, når du våkner; hvordan er formen i dag? Har du hatt flere slike skumle episoder?
Espen; ja, jeg vet jeg glemte mailen i går.....
Formen er fin heldigvis! Fult syn på begge øyer! Så i dag kan jeg reise på jobb!!
Vi har fått litt nye fugler.. OooO
2 til pass, 1 rød ara + 1 konge alexander parakitt. Og en som skal bo hos oss i butikken, en indisk halsbåndparakitt.. Tror det var det den het, ja.. :p
Gleder meg til å se dem.. Spesielt araen.. Sitter jeg har så voldsomt lyst på en blå gul ara.. Må vurdere strørrelsen.. :p
Lurer på om jeg bare må hive ut alt av møblemang på det tidligere akvarierommet og bygge opp fuglebur..
Vi har fått litt nye fugler.. OooO
2 til pass, 1 rød ara + 1 konge alexander parakitt. Og en som skal bo hos oss i butikken, en indisk halsbåndparakitt.. Tror det var det den het, ja.. :p
Gleder meg til å se dem.. Spesielt araen.. Sitter jeg har så voldsomt lyst på en blå gul ara.. Må vurdere strørrelsen.. :p
Lurer på om jeg bare må hive ut alt av møblemang på det tidligere akvarierommet og bygge opp fuglebur..
Åh, både halsbånd, og kongeparakittene er nydelige. Ja, araer er også flotte, men ja, store. Så bra at formen er fin igjen
Vi har en konge alexander parakitt i butikken fra før, Kjell Magne. Men han er veldig tufs stakkar.. Tidligere eiere har gitt han øl og cola og masse sånne ting. Ingen vet helt hvor gammel han er.. Men den lille karen ser veldig "slitt" ut stakkar..
Å nei Sånn klarer jeg nesten ikke høre Er den tam, eller veldig redd stakkars?Maria skrev:Vi har en konge alexander parakitt i butikken fra før, Kjell Magne. Men han er veldig tufs stakkar.. Tidligere eiere har gitt han øl og cola og masse sånne ting. Ingen vet helt hvor gammel han er.. Men den lille karen ser veldig "slitt" ut stakkar..
Gøy med nye fugler Maria
Adolfoiene levde i beste velgående De var flotte å se til. Ungfisk. Ett par av dem hadde litt korte barter, men ikke noe faretruende så med godt stell regner jeg med at de kommer seg. Fikk ikke tatt noen bilder, for de går i ett oppskrapet karantenekar..
Amanorekene har gått i streik for karet har for mye alger. De satt alle sammen på siden av isoporbakgrunnen og skulte på meg.... Kan dere skjønne hvorfor de mener at det er for mye arbeid?
Adolfoiene levde i beste velgående De var flotte å se til. Ungfisk. Ett par av dem hadde litt korte barter, men ikke noe faretruende så med godt stell regner jeg med at de kommer seg. Fikk ikke tatt noen bilder, for de går i ett oppskrapet karantenekar..
Amanorekene har gått i streik for karet har for mye alger. De satt alle sammen på siden av isoporbakgrunnen og skulte på meg.... Kan dere skjønne hvorfor de mener at det er for mye arbeid?
Gry skrev:Å nei Sånn klarer jeg nesten ikke høre Er den tam, eller veldig redd stakkars?Maria skrev:Vi har en konge alexander parakitt i butikken fra før, Kjell Magne. Men han er veldig tufs stakkar.. Tidligere eiere har gitt han øl og cola og masse sånne ting. Ingen vet helt hvor gammel han er.. Men den lille karen ser veldig "slitt" ut stakkar..
Han er en sånn mellomting.. Sjefen har han ute om kvelden etter stengetid, og da sitter han på suldra hennes.. Han er snill som et lam, og sjover veldig.. Men jeg er veldig skummel da, når han er ute av buret.. Om jeg skal hilse på han så gjemmer han seg i håret på sjefen..
Var nede å plukket opp en død adolfoi her nå Like dumt hver gang en fisk dør, så heldigvis er det ikke ofte jeg finner en "flyter".
Kondolerer med adolfoien Gry.
Hvordan ser en konge alexander parakitt ut? Prøvde å google, men da kom det opp en haug av forskjellige fugler til og med ei kråke. Til og med jeg vet at kråker ikke er parakitter. Eller er de nå Egentlig det?
Hvordan ser en konge alexander parakitt ut? Prøvde å google, men da kom det opp en haug av forskjellige fugler til og med ei kråke. Til og med jeg vet at kråker ikke er parakitter. Eller er de nå Egentlig det?
http://www.papegoye.no/forum/viewtopic.php?t=2916&highlight=alexander+parakitt
ca midt i tråden der ser du bilde av kjell magne som er en konge alexander parakitt..
ca midt i tråden der ser du bilde av kjell magne som er en konge alexander parakitt..
Maria skrev:Elin: At du krever så mye av de stakkars rekene!!
De kirsebær rekene jeg fikk av deg er fremdeles ute og gjør jobben sin. De trenger ikke engang gjemme seg for algene holder dem skjult Lurer på å renavne karet "algebuffé"
Så det er den Kjell-Magne ja. Leste om den på forum når den forsvant. Det kan ikke vært lenge han var i eie hos noen, har har jo stått i butikk før og? Hvorfor leverte de den inn til dere?
Gry skrev:Så det er den Kjell-Magne ja. Leste om den på forum når den forsvant. Det kan ikke vært lenge han var i eie hos noen, har har jo stått i butikk før og? Hvorfor leverte de den inn til dere?
Kjell Magne sto på Bergmoen tidligere ja, stemmer det.. Når de la ned, så var det ei som kjøpte han.. Som fant ut etter noen mnd at hun skulle ut å reise noen mnd, og da kunne hun ikke ha han lenger, siden hun ikke fant pass.. Så Kathrine, sjefen min, kjøpte han.. for hun som eide den hadde spurt Heksehylet, Astrid, om hun viste om noen som kunne passe eller ville ha han. Så når hun fortalte det til Kathrine så sa hun at hun skulle ha han..
Så nå er han hos oss, hvor han nok kommer til å bli resten av livet..
Ja men da får han det nok godt på sine gamle dager Bra.
Jeg tenkte jeg skulle la være å mase, tenkte du kom på det fort nok Men uansett; "bedre sent enn aldri!"Gry skrev:Espen; ja, jeg vet jeg glemte mailen i går.....
Lykke til med allergi-tinget Liz! Høres ikke behagelig ut
Morro med nye fugler hos Maria! Håper Kjell Magne har det bra hos dere
Elin, du kan ikke forvente så mye av så små reker! Hehe... Men får håpe de amanorekene skjerper seg, og at steikekassa går tom snart
Til dere som snakka om å stå opp tidlig, så stod jeg opp kl 2 Noe jeg forsåvidt har gjort tidligere i uka og, bortsett fra i går, da jeg våkna rundt 12-1 tida og dro til Arendal
God morgen, Espen! Nå har jeg kjøpt en add-on som gir oss muligheten til å opprette egne album. Håper noen tar seg tid til å forsøke det. Jeg har ingen bilder på den nye maskinen enda, så jeg får ikke testet enda.
Får ikke lasta opp noe som helst jeg Hva er max størrelsen på bildene? Det står mine er for store men de er 1000x666 px
Halla folks! Er det noen som har ett TV ståendes som de vil gi bort, evt selge billig? trenger ett i pusterommet på jobb...
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Da er ryggen ferdig plastra..... hele øvre halvdel av ryggtavla...
Humm... her er det forhold for å klikke i løpet av helga kjenner jeg!
Og det algeakvariet på forrige side eller hva det var......Hva med å strikke en genser av det?
Synes det ser ut som det kunne være nok til en sommertopp i alle fall?
Humm... her er det forhold for å klikke i løpet av helga kjenner jeg!
Og det algeakvariet på forrige side eller hva det var......Hva med å strikke en genser av det?
Synes det ser ut som det kunne være nok til en sommertopp i alle fall?
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Side 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Side 37 av 40