Skal ha ny bærbar maskin.
+2
Johan
Gry
6 posters
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Skal ha ny bærbar maskin.
Som dere ser er jeg blitt veldig flink til å opprette nye topic, slik at ikke pjatten blir full hele tiden, da er det litt lettere å finne temaer også. Noen ganger har jeg bare skumlest gjennom den store pjatten, og i ettertid sett at jeg har gått glipp av spennende innlegg, og det er irriterened. Nå ser dere at jeg har laget et kjempe spennende innlegg om at jeg skal ha ny maskin!! Hehe.
Jeg har to krav til en maskin; den skal ha rask prosessor, og veldig god skjerm/skjermkort. Har sett på denne, noen som har noen mening?
http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139080
Jeg har to krav til en maskin; den skal ha rask prosessor, og veldig god skjerm/skjermkort. Har sett på denne, noen som har noen mening?
http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139080
Re: Skal ha ny bærbar maskin.
I.o.m det følger med vista(noe som jeg mener er noe dritt enda) så er du på absolutte minimumm på minne i.o.m det er 2 gb... vista er utrolig tung drevent på en laptop enda, men det begynner jo og bli bedre....
Jeg vet hvertfall at skal jeg kjøpe meg laptop igjen blir det enten HP eller så bygger jeg min egen på multicom sine sider, det er utrolig greit, og de har kommet veldig bra ut i test! der kan man selv velge om man vil ha XP eller Vista, og man kan å velge hvordan komponenter man vil ha i PC'n, så der velger man selv hvor stor prosessor, hvordan skjermkort, hvor my ram osv man vil ha. Man kan åsså få bilde av seg selv integrert bak skjermen på laptoppen så det ikke skulle være noen tvil om hvem som eier den
Jeg vet hvertfall at skal jeg kjøpe meg laptop igjen blir det enten HP eller så bygger jeg min egen på multicom sine sider, det er utrolig greit, og de har kommet veldig bra ut i test! der kan man selv velge om man vil ha XP eller Vista, og man kan å velge hvordan komponenter man vil ha i PC'n, så der velger man selv hvor stor prosessor, hvordan skjermkort, hvor my ram osv man vil ha. Man kan åsså få bilde av seg selv integrert bak skjermen på laptoppen så det ikke skulle være noen tvil om hvem som eier den
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Eller du kan bare kjøpe min skolepc til... Tja, en halv mill? Det følger til og med et kjempe fancy matteprogram, så du til og med kan lage grafer! Meget billig, syns du burde slå til!
Til neste skoleår kan jeg jo bare kjøpe en ny for pengene jeg får av deg for denne pcn
Til neste skoleår kan jeg jo bare kjøpe en ny for pengene jeg får av deg for denne pcn
HAr i grunn sett på HP maskiner, men så var det dette skjermkortet da. Har vista på min maskin nå, det er bare 1gb, og det går fint, bortsett fra at jeg ikke er noe fan av vista da.... Uansett så gjelder det jo å holde seg oppdatert, så jeg vil nok gå for vista fremover, dersom jeg ikke ender opp med en MAC da. Men de er svindyre i forhold til hva man får for pengene.
Har også fått med meg at multicom sine selvbyggere kommer bra ut, men det er i sine prisklasser, og jeg hadde måttet forhøyet prisen veldig for å få maskinene jeg ville hatt. Jeg får lete og kikke litt til, men takk for tilbakemelding, kom gjerne med flere.
Har også fått med meg at multicom sine selvbyggere kommer bra ut, men det er i sine prisklasser, og jeg hadde måttet forhøyet prisen veldig for å få maskinene jeg ville hatt. Jeg får lete og kikke litt til, men takk for tilbakemelding, kom gjerne med flere.
Ja, ett skjermkort er viktig... Enig at det er greit og holde seg oppdatert, og når det kommer ny service pack igjen til vista blir det nok bedre igjen:) er mye hva man er vandt med å... XP skal vel komme oppdateringer til frem til 2010 eller 2011 eller noe sånt... og en laptop varer som regel ikke mer enn 3 år syns jeg
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Hva er prisrammen?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Hos meg varer en laptop ca 18 måneder
Jeg pleier legge meg på ca 15 000 + - når jeg handler maskin, men det går helt greit å gå ned litt altså Jeg er itt sånn at når jeg faller for noe, ja da er det vanskelig å la være å kjøpe det.
Jeg pleier legge meg på ca 15 000 + - når jeg handler maskin, men det går helt greit å gå ned litt altså Jeg er itt sånn at når jeg faller for noe, ja da er det vanskelig å la være å kjøpe det.
Jeg har en HP pavilion dv6500, veldig fornøyd med den.. Bortsett fra at det er vista.. Nå kan ikke jeg en ting om dette.. men jeg er fornøyd med denne iallefall.
Ja, det skal være en god maskin, Maria. Står mellom den jeg la inn link på, og en eller annen HP vil jeg tro.
Jeg synes man får relativt mye for 10.000.- hos Dell da.....
På jobben handler vi stort sett kun gjennom Dell, og er stort sett fornøyde. Husk at Vista i 32 bits versjon ikke klarer å utnytte noe mere enn 3GB minne...
Komponenter
PROSESSOR Intel® Core 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) redigere
OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista Home Premium - norsk redigere
KUNDESTØTTETJENESTER 1 års begrenset garanti redigere
Anbefalt av Dell
3 års Consumer XPS Premium Hardware Support
Unngå uforutsigbare reprasjonskostnader med på stedet neste-arbeidsdag service
Upgrade to 3 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet [legg til 1,599.00 kr eller 82,-/måned-1]
FARGEVALG 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm redigere
LCD 15,4-tommers widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife redigere
BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg redigere
MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] redigere
HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne redigere
OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare redigere
PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) redigere
Tilbehør
STRØMFORSYNING 90-watts AC-adapter - 3-pinners redigere
BÆREVESKER Ingen bæreveske redigere
BLUETOOTH Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate - Eur redigere
TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors redigere
MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - Norwegian redigere
Tjenester og Programvare
DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Intet valgt redigere
SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere
Anbefalt av Dell
McAfee® Security Centre 9.0 - 15 måneders beskytt
Upgrade to McAfee® Security Centre 9.0 - 15 måneders beskyttelse - norsk [legg til 170.00 kr eller 9,-/måned-1]
Også inkludert i ditt system
Gedis Bundle-referanse N06X5306
Bestillingsinformasjon Bestilling av Inspiron - Norge
Leveringsdokumenter Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning - 3 pinner
Systemmedia Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)
Modem Ikke modem
Tastatur Norsk innebygd tastatur (QWERTY)
Standard Garanti 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet
TV-tunere Dell reisefjernkontroll
Dells Internett-bestilling Dells Internett bestilling
På jobben handler vi stort sett kun gjennom Dell, og er stort sett fornøyde. Husk at Vista i 32 bits versjon ikke klarer å utnytte noe mere enn 3GB minne...
Komponenter
PROSESSOR Intel® Core 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) redigere
OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista Home Premium - norsk redigere
KUNDESTØTTETJENESTER 1 års begrenset garanti redigere
Anbefalt av Dell
3 års Consumer XPS Premium Hardware Support
Unngå uforutsigbare reprasjonskostnader med på stedet neste-arbeidsdag service
Upgrade to 3 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet [legg til 1,599.00 kr eller 82,-/måned-1]
FARGEVALG 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm redigere
LCD 15,4-tommers widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife redigere
BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg redigere
MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] redigere
HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne redigere
OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare redigere
PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) redigere
Tilbehør
STRØMFORSYNING 90-watts AC-adapter - 3-pinners redigere
BÆREVESKER Ingen bæreveske redigere
BLUETOOTH Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate - Eur redigere
TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors redigere
MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - Norwegian redigere
Tjenester og Programvare
DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Intet valgt redigere
SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere
Anbefalt av Dell
McAfee® Security Centre 9.0 - 15 måneders beskytt
Upgrade to McAfee® Security Centre 9.0 - 15 måneders beskyttelse - norsk [legg til 170.00 kr eller 9,-/måned-1]
Også inkludert i ditt system
Gedis Bundle-referanse N06X5306
Bestillingsinformasjon Bestilling av Inspiron - Norge
Leveringsdokumenter Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning - 3 pinner
Systemmedia Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)
Modem Ikke modem
Tastatur Norsk innebygd tastatur (QWERTY)
Standard Garanti 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet
TV-tunere Dell reisefjernkontroll
Dells Internett-bestilling Dells Internett bestilling
KP- Viderekommen pjatter
-
Gry skrev:Hvilken maskin er dette?
Upps, det fikk jeg ikke med... En dell XPS M1530... Legger du i litt mer penger så får du den med 17 toms skjerm. Anbefalels hvis størrelsen og vekt er viktig.
KP- Viderekommen pjatter
-
Har 17" nå, og jeg må jo innrømme at man blir vant til stor skjerm ganske fort. Den låne-pc`n jeg har nå er 15,4 og jeg synes den er liten. Vet jo at det har jeg glemt i løpet av en uke, så jeg vet ikke helt om jeg vil ha 17 eller 15.4" enda.
Sist endret av Gry den Ons 11 Jun - 13:21, endret 1 gang
Gry skrev:Har 17" nå, og jeg må jo innrømme at man blir vant til stor skjerm ganske fort. Den lpne-pc`n jeg har nå er 15,4 og jeg synes den er liten. Vet jo at det har jeg glemt i løpet av en uke, så jeg vet ikke helt om jeg vil ha 17 eller 15.4" enda.
Det negative med 17toms eller større er størrelsen på pc-en... Men hvis det er en man stort sett har hjemme, så er jo ikke det problematisk... Men må si at det er alt for mange merker å velge mellom. Har ikke Dell også en 3-årig service avtale som er ganske bra?!?
KP- Viderekommen pjatter
-
Ser ikke så nøye på serviceavtalene jeg. Synes det bare er flotte ord, og når alt kommer til alt er det kunn kjøpsloven du kommer noen vei med. 17" er stor, men jeg sitter jo bare med den hjemme på fanget så det går helt fint. Ja det er mega mange å velge mellom, og jeg er som en unge i godtebutikken!
Gry skrev:Ser ikke så nøye på serviceavtalene jeg. Synes det bare er flotte ord, og når alt kommer til alt er det kunn kjøpsloven du kommer noen vei med. 17" er stor, men jeg sitter jo bare med den hjemme på fanget så det går helt fint. Ja det er mega mange å velge mellom, og jeg er som en unge i godtebutikken!
Ja det er mulig serviceavtalene ikke er verd noe som helst egentlig... Hva slags skjerm har du nå? Bestilte en Dell til onkelen min med "true life" skjerm, altså den blanke typen. Den var vrikelig behagelig å se på, minuset var litt reflekser fra bakgrunn.... Faktisk er en av de viktigste tingene i en bærbar hardisken... det er som regel denne som er flaskehalsen i systemet..
KP- Viderekommen pjatter
-
Har denne maskinen nå, http://www.dinside.no/php/art.php?id=212141 og den har crystal bright skjerm, altså speilblank. Jeg synes ikke det er noe problem med gjennskinn fra omgivelsene, så jeg kan umulig ha mye av det, for det ville jeg blitt irritert over. På den jeg låner nå er det slik matt skjerm, og det skal jeg definitivt ikke ha! Er himmelvid forskjell å behandle bilder med matt og klar skjerm.
Hva synes dere om denne? Har hatt acer før, og vært veldig fornøyd. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=32545&cid=5546#
Fysj, så kvalmt! Nå har jeg akkurat bestilt dette rovdyret! Sjekk skjermkortet da! Hihi! Dette blir bra.
FÅr den hjem allerede i kveld!
Produktbeskrivelse MSI Megabook GX600E 055NE Extreme Edition - Core 2 Duo T7700 2.4 GHz - 15.4" TFT
Dimensjoner (BxDxH) 35.8 cm x 25.9 cm x 3.2 cm
Vekt 2.8 kg
Prosessor Intel Core 2 Duo T7700 / 2.4 GHz ( Dual-Core )
Harddisk 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm
Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Fabrikantgaranti 2 års garanti
RAM 2 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM
Lydutgang Lydkort
Batteri Litiumion
Cache-minne 4 MB - L2 Cache
Optisk lagring BD-ROM
Skjerm 15.4" TFT 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) - antirefleks
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / Svensk
Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Inn-enhet Mus, tastatur, touchpad
Telekommunikasjon Fax / modem
Systemtype Notebook
Grafikk-kontroller NVIDIA GeForce 8600M GT - 512 MB
Kortleser 4 i 1
Trådløs NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler
Plattformteknologi Intel Centrino Duo
Minneallokeringsteknologi TurboCache som støtter 1280 MB
FÅr den hjem allerede i kveld!
Produktbeskrivelse MSI Megabook GX600E 055NE Extreme Edition - Core 2 Duo T7700 2.4 GHz - 15.4" TFT
Dimensjoner (BxDxH) 35.8 cm x 25.9 cm x 3.2 cm
Vekt 2.8 kg
Prosessor Intel Core 2 Duo T7700 / 2.4 GHz ( Dual-Core )
Harddisk 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm
Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Fabrikantgaranti 2 års garanti
RAM 2 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM
Lydutgang Lydkort
Batteri Litiumion
Cache-minne 4 MB - L2 Cache
Optisk lagring BD-ROM
Skjerm 15.4" TFT 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) - antirefleks
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / Svensk
Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Inn-enhet Mus, tastatur, touchpad
Telekommunikasjon Fax / modem
Systemtype Notebook
Grafikk-kontroller NVIDIA GeForce 8600M GT - 512 MB
Kortleser 4 i 1
Trådløs NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler
Plattformteknologi Intel Centrino Duo
Minneallokeringsteknologi TurboCache som støtter 1280 MB
Gry skrev:Prisen finner du her. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139080
Tor ikke jeg vil bytte altså, sorry
Så det ble mindre skjerm ja.....
KP- Viderekommen pjatter
-
Ja, siden 17" og oppover er utsatt for pixelfeil, noe den andre maskinen min begynte å få, så var det tanken på det som fikk meg til å bestemme meg for mindre skjerm, og da var valget i grunn enkelt Gjett om jeg gleder meg til å få den hjem i ettermiddag da!! Den er her om 2,5 timer.
Hmm, det syns jeg var dårlig gjort av deg!Gry skrev:Prisen finner du her. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139080
Tor ikke jeg vil bytte altså, sorry
Side 1 av 2 • 1, 2
Side 1 av 2