Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+10
Emma-Louise
Liz H
Arne
KP
Adi
Magnus'n
Maria
Elin
Odd Espen
Gry
14 posters
Side 37 av 40
Side 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Vil minne dere på å sjekke Forum-oversikten innimellom. Det dukker opp nye tråder fra tid til annen.
Her https://pjatten.forumakers.com/index.htm
og her https://pjatten.forumakers.com/den-store-pjatten-f4/
Her https://pjatten.forumakers.com/index.htm
og her https://pjatten.forumakers.com/den-store-pjatten-f4/
Er i alle fall kjempeglad for at fotokonken har kommet i gang igjen på nettakvariet Begynte å lure på om det ikke ble noen flere fotokonkurranser der jeg
Hmmmm... hører du sier at jeg burde sende inn det scaklarebildet, men jeg får se - jeg synes ikke akkurat bildekvaliteten på det bildet er noe å skryte av..... Håper jeg kan finne etr annet blinkskudd innen fristen går ut
Hmmmm... hører du sier at jeg burde sende inn det scaklarebildet, men jeg får se - jeg synes ikke akkurat bildekvaliteten på det bildet er noe å skryte av..... Håper jeg kan finne etr annet blinkskudd innen fristen går ut
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Det var ikke meningen at det skulle være fotokonk der, men det var før jeg begynte å mase. Jeg har også fått bort det at vi kan se navnet på den som har tatt bildet, vi får ikke se hvilket bilde som har fått flest stemmer, for pollen holdes hemmelig/skjules til dagen vinneren blir presentert. På denne måten er det spenning til siste dag.Liz H skrev:Er i alle fall kjempeglad for at fotokonken har kommet i gang igjen på nettakvariet Begynte å lure på om det ikke ble noen flere fotokonkurranser der jeg
Ja, jeg merka meg de endra reglene - positivt!
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Ver innom myrene i dag.. Og var ikke så mye spennene der gitt.. Var disse fine finnefiska dere har prata om.. "finnefisk".. jaja..
Har blitt ganske så bra etter ommøbeleringen..
Ble ganske opptatt av de grå jacoene der jeg da.. En smule betatt ja..
Ikke så mye spennende, jeg tror du er tullerusk? Av det du ikke finner i andre akvariebutikker her på sørlandet så er det to forskjellige arter regnbuefisk, ferskvanns- (ørken) goby, tre lite vanlige apistogramma-arter, mangrovekrabber, en pelvicachromisart jeg ikke husker navnet på, tropheus med røde finner, noen arter med diverse tetraer, endel malawi og tanganika og sikkert noen jeg ikke husker. Dette er slikt du ikke finner bortsett fra i veldig spesialiserte butikker, og du må langt vekk fra Arendal ja. Nei Maria, enten er du veldig bortskjemt med arter der du handler, eller så har du dårlig syn Velger å gå for det sisteMaria skrev:Ver innom myrene i dag.. Og var ikke så mye spennene der gitt.. Var disse fine finnefiska dere har prata om.. "finnefisk".. jaja..
Gry skrev:Ikke så mye spennende, jeg tror du er tullerusk? Av det du ikke finner i andre akvariebutikker her på sørlandet så er det to forskjellige arter regnbuefisk, ferskvanns- (ørken) goby, tre lite vanlige apistogramma-arter, mangrovekrabber, en pelvicachromisart jeg ikke husker navnet på, tropheus med røde finner, noen arter med diverse tetraer, endel malawi og tanganika og sikkert noen jeg ikke husker. Dette er slikt du ikke finner bortsett fra i veldig spesialiserte butikker, og du må langt vekk fra Arendal ja. Nei Maria, enten er du veldig bortskjemt med arter der du handler, eller så har du dårlig syn Velger å gå for det sisteMaria skrev:Ver innom myrene i dag.. Og var ikke så mye spennene der gitt.. Var disse fine finnefiska dere har prata om.. "finnefisk".. jaja..
Det gikk kansje litt raskt den titten min ja.. For krabbene så jeg ikke noe til, ikke goby, ikke tropheusene, og ikke noe særlig til uvanlige tetrar heller.. :p Akk.. jaja.. Jeg skulle ikke kjøpe noe fisk, så er nok like greit.. hehe.. Jeg ble snakkende med en fyr om papegøyer jeg da, så mitt 45min besøk var ikke helt trøkt oppi glassene..
Hihi, forsto at du ikke hadde sett så godt etter ja. Ellers er det jo noen ganger vanskelig å se hva som er uvanlig dersom man ikke kan artene heller da. Jeg vet det jo bare fordi jeg har sett bestillingslistene og navnene på fiska. Gleder meg allerede til å se på de neste listene jeg.
Bø!
Jeg snek meg inn på pc'n litt jeg... Jeg sover hos mormor og beste, mens sølvi sover hos tante og de, jeg liker meg best her borte De er naboer da, så vi er sammen hele dagen Nå har de andre gått bort dit, og mormor og besta sitter nede i baren og koser seg litt.
Inne å sjekker konkurannsen på Na nå Men internetet her er så tregt!
Jeg snek meg inn på pc'n litt jeg... Jeg sover hos mormor og beste, mens sølvi sover hos tante og de, jeg liker meg best her borte De er naboer da, så vi er sammen hele dagen Nå har de andre gått bort dit, og mormor og besta sitter nede i baren og koser seg litt.
Inne å sjekker konkurannsen på Na nå Men internetet her er så tregt!
Hei, Espen. satt akkurat å tenkte på deg. Det høres jo skummelt ut, men jeg tenkte bare at det er så tomt her når du er vekk, du er jo den beste pjatteren vi har Bra dere har det fint, og at dere fant frem
Nå er det bare to dager til du har krabber
Krabbene de hadde på myrene var kjempesøte Er det slike Espen skal ha? Men ikke så søte som dragefinnene hehe. Eller pandaene som var nydelige og så mange. Du glemte å nevne dem Gry. Og så du ikke dem Maria?? Sammen med de søte gobyene. Hadde gørr lyst på hele det karet, men måtte velge og da falt valget på dragefinner.
Hehe... Vi kjørte feil bare en gang! Det var ikke ille! vi tok av en avkjørsel for tidlig...Gry skrev:Hei, Espen. satt akkurat å tenkte på deg. Det høres jo skummelt ut, men jeg tenkte bare at det er så tomt her når du er vekk, du er jo den beste pjatteren vi har Bra dere har det fint, og at dere fant frem
Ja! Jeg håper virkelig noen har fri! Hvis ikke ber jeg sølvi hente meg, eller så tar jeg bussen! Jeg kan ikke leve med et så tomt akvarium lengere nå! Ser jo kun en og en fisk, kanskje to om jeg er heldig
Nevnte ikke pandaene for de finner man jo andre steder også inni mellom, men ja, de var nydelige, og med de lengste ryggfinnene jeg noen gang har sett. Sp. black er også på plass.
Ja, det er krabbene Espen skal ha. Tre av de i det karet er hans.
Ja, det er krabbene Espen skal ha. Tre av de i det karet er hans.
Det er vel mine krabber?Elin skrev:Krabbene de hadde på myrene var kjempesøte Er det slike Espen skal ha? Men ikke så søte som dragefinnene hehe. Eller pandaene som var nydelige og så mange. Du glemte å nevne dem Gry. Og så du ikke dem Maria?? Sammen med de søte gobyene. Hadde gørr lyst på hele det karet, men måtte velge og da falt valget på dragefinner.
Men nå må jeg gå igjen, de har sånn betale i minuttet-internet eller noe sånt her...
Sist endret av Odd Espen den Lør 29 Mar - 14:55, endret 1 gang
Eller så får Arne levere dem på Rema dersom foreldrene dine er der i åtte tiden?Odd Espen skrev:Hehe... Vi kjørte feil bare en gang! Det var ikke ille! vi tok av en avkjørsel for tidlig...Gry skrev:Hei, Espen. satt akkurat å tenkte på deg. Det høres jo skummelt ut, men jeg tenkte bare at det er så tomt her når du er vekk, du er jo den beste pjatteren vi har Bra dere har det fint, og at dere fant frem
Ja! Jeg håper virkelig noen har fri! Hvis ikke ber jeg sølvi hente meg, eller så tar jeg bussen! Jeg kan ikke leve med et så tomt akvarium lengere nå! Ser jo kun en og en fisk, kanskje to om jeg er heldig
Elin skrev:Krabbene de hadde på myrene var kjempesøte Er det slike Espen skal ha? Men ikke så søte som dragefinnene hehe. Eller pandaene som var nydelige og så mange. Du glemte å nevne dem Gry. Og så du ikke dem Maria?? Sammen med de søte gobyene. Hadde gørr lyst på hele det karet, men måtte velge og da falt valget på dragefinner.
Så ingenting jeg.. Som sagt, ble litt avledet når jeg fikk øye på jacoen som stod i buret med innsyn til akvariene.. Og igjen, har jeg lyst på en.. Sitter å leser litt..
Jeg driver å hopper så mellom hva jeg har mest lyst på.. Egentlig så burde jeg vel bare søke om tillatelse for å drive dyrepark, og flytte til landet..
Jeg har også lyst på Jaco De er nydelige. Den som står i buret med pleksiglass foran er bare på ferie, så den er ikke til salgs. Den som er til salgs der synes jeg ser litt sinna ut. Jeg har lyst på en unge jeg, en jeg kan ha helt fra den bare er noen uker gammel Nydelige fugler. Skal vi flytte på landet og starte dyrepark sammen?
Gry skrev:Jeg har også lyst på Jaco De er nydelige. Den som står i buret med pleksiglass foran er bare på ferie, så den er ikke til salgs. Den som er til salgs der synes jeg ser litt sinna ut. Jeg har lyst på en unge jeg, en jeg kan ha helt fra den bare er noen uker gammel Nydelige fugler. Skal vi flytte på landet og starte dyrepark sammen?
Ja, jeg vet.. Nå var det no totalt 4 stk der i dag, som jeg ble trollbundet av.. Mest av James Bond som han het.. Skikkelig nydelige fugler, den logiske (?) fargegivningen på fjærene, og den flotte intense halen.. Litt synd at de på butikken gir litt "feil" inntrykk, i åmed de er veldig tørre i fjærene, noe som vist nok kom av for lite dusjing.. Snakket med et par kunder, faktisk, som hadde erfaring med pappegøyer og jacoer.. Veldig lærerikt, og kansje dumt.. i å med jeg fikk lyst på en.. :p
Vet det er noen oppdrettere her i området faktisk. Så alt er mulig.. Men det som er med å kjøpe en så ung fugl av denne typen, er jo det at man sannsynligvis må regne med å testamentere fuglen, for ved riktig stell så vil den nok båte utleve meg og deg.. :p
Men jo, flytte på landet og dyrepark høres bra ut for meg!
Nytt forum her på pjatten. Tråd for å diskutere nyhetene vi ser på tv eller i aviser og andre medier. Jeg ble satt ut av kakerlakkene i Oslo i dag, og måtte bare få ut frustrasjonen over den nyheten
Trykk på "home"-knappen øverst her, og dere kommer til oversikten over forum/tema, der finner dere nyhets-tråden. Fint om dere lager nye temaer om dere skal skrive om andre nyheter, slik at ikke alle havner under mitt kakerlakk oppgulp
Trykk på "home"-knappen øverst her, og dere kommer til oversikten over forum/tema, der finner dere nyhets-tråden. Fint om dere lager nye temaer om dere skal skrive om andre nyheter, slik at ikke alle havner under mitt kakerlakk oppgulp
Jeg var vel innom butikken på Myrene i en halvtime, minst, og kunne gjerne vært der i to timer for å få med meg alt de hadde fått inn. Kjøpte Moskitotetra (må har flere, de stimer ikke så bra enda, og en av dem er stor og feit og lat, og søker bare ned i karet:)), seks Panda (de var utrolig søte, flotte finner som du sa, Gry) og tre cory black, jeg håper jeg har tre fra før, men vet sannelig ikke:). Utrolig mye mer som fristet, men da måtte jeg ta feriepengene på forskudd, for da hadde jeg trengt noen nye kar og:)
Ville dere valgt Serpatetra eller rosentetra i ett 240 liter? Vet du om noe av det er inne i butikken nå, Gry? Andre forslag?
Anette
Ville dere valgt Serpatetra eller rosentetra i ett 240 liter? Vet du om noe av det er inne i butikken nå, Gry? Andre forslag?
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Jeg ville valgt serpatetra, jeg synes de har finest farger og finner. Tror de har de inn nå.
Serpatetra er fine, ja. Det eneste som gjør meg betenkt er at det står de får piraya tendenser om de fores for lite.. Har ikke planlagt Piraya kar. Men stemmer det?
Anette
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Har aldri hatt en eneste en av dem, så det kan jeg dessverre ikke uttale meg om. En tetra som blir som en piraja.......høres rart ut. Er jo begrenset hva de får i munnen vil jeg tro, og du har vel ikke planer om å fore for lite
He he - tror ikke for lite foring er noe problem her. Jeg tenkte mer på om jeg dro vekk en uke uten å fore, og kom hjem til en fornøyd liten piraya stim og fint lite annet. Har lest rundt på nett at de kan bli aggressive, og at de er finnebitere. Lurer derfor på å gå for rosentetra.. Samtidig vet jeg jo at ikke alle fisk som noen skriver på nett at er aggressive, nødvendigvis er det. På nett er det jo mye synsing, og jeg fant ikke noe faglig litteratur på det. Jeg synes dolkestikk tetra er rålekre, men synes de kanskje blir litt store..
Anette
Anette
-
Side 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Side 37 av 40