Alex den grå
+3
Gry
Odd Espen
Maria
7 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Store papegøyer.
Side 7 av 17
Side 7 av 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Re: Alex den grå
Var ganske vittig også.. For Chira har så utrolig lyst å leke med Alex.. Jeg fikk ikke tatt bildet av et skikkelig blinkskudd da.. For han begynte å skulle ta Chira, så han løp under magen på henne, og man kunne se panikken spre seg i blikket på Chira.. Hun skjønte ikke helt hvordan hun skulle komme seg unna detta fjærgreiene uten å trykke den i stykker.. Så hun ble stående med ene bak beinet i lufta og hoppet på det andre bortover for å komme seg bort.. Vanskelig å forklare hvor vittig det var.. Han oppdaget også Wilma ganske tilfeldig, for han løp etter Chira, så sto wilma under krakken og han la merke til henne og begynte å løpe etter henne isteden for.. :p
satt å tenkte litt nå.. Og kom frem til følgene:
1. Jeg er glad vi har plastikk juletre.
2. Jeg ser endelig lys i tunellen når det gjelder nisser og julepynt overkill greiene mamma driver på med til jul.
3. Jul er en fin tid å ønske seg penger til en fugl til.. hihi
2. Jeg ser endelig lys i tunellen når det gjelder nisser og julepynt overkill greiene mamma driver på med til jul.
Maria skrev:satt å tenkte litt nå.. Og kom frem til følgene:
Haha, godt å være tidlig ute med tankene rundt jul!! Jeg har jo sans for overkill pynting til jul jeg da, så mine nisser blir dratt frem i år igjen, tross to jacoer.
Gry skrev:Maria skrev:satt å tenkte litt nå.. Og kom frem til følgene:
Haha, godt å være tidlig ute med tankene rundt jul!! Jeg har jo sans for overkill pynting til jul jeg da, så mine nisser blir dratt frem i år igjen, tross to jacoer.
Joa.. Men.. her er det nesten litt sånn som å bli kasta inn i "santaclos-hell"... :p + at mamma har slike nisser fra 1932 (aner ikke, men de er hønngamle) som egentlig er mer.. skremmende enn pene.. Hvorfor tror du jeg kjøper fine nisser til henne vær jul? Alltid en slager.. og jeg slipper bekymre meg for mareritt om nisser som har blikk som kan ta livet av folk.. Får sørge for at de skumle blir satt nærmest Alex sin bane.. Kansje han tar et tygg eller to? :p
Gleder meg alltid til jul jeg.. Hvert år på denne tiden tenker jeg at jeg må begynne å tenke på julegaver siden vi sender en del, men pakkene blir gjerne ikke sendt før uka før jul.. :p
Nei, du må ikke snakke slik om de gamle julenissene, de ser litt skumle ut, men de er kjempe snille! Du skulle bare vist hvor mye jeg bruker av tid og penger på skaffe meg gammel julepynt, eller det er godt ingen vet det Jeg elsker gamle juletrekuler, og pynt og blir sååå glad når jeg finner noe som ligner det bestemor hadde da vi var barn. Alt hun hadde er enten ødelagt eller kastet fordi det ikke var moderne
Nå har jeg endelig fått meg til å komme litt mer i gang enn bare tenking på den her standen til Alex..
Dro med meg søss ut i skogen, og fant et passende tre.. men det passende treet viste seg å være.. ehm.. SABLA høyt.. Tror nok det var 5-6 meter høyt, om ikke mer.. Så når jeg sagde det gikk det jo over hele veien.. Og typiskt nok, kom det først 2 joggere, spøkte litt med at jeg lagde litt hinder til dem.. Den spøken var ikke så lett å ta når det da kom 2 på sykkel.. Fikk dratt treet til siden, (kan tenke meg det var litt av et syn), og saget litt på det..
Hele treet ble selvsagt ikke med oss hjem, men deler av det.. Har saget det opp i passende biter nå, og vasket dem, gørr kjedelig forresten og VARMT.. Så nå ligger de for å tørke litt, rene å pene.. Blir gøy å prøve å få det til å bli en stand med litt jobb for Alex.. Bruker litt klatreløsninger, tau og forskjellige aktiviteter på de forskjellige nivåene..
Dro med meg søss ut i skogen, og fant et passende tre.. men det passende treet viste seg å være.. ehm.. SABLA høyt.. Tror nok det var 5-6 meter høyt, om ikke mer.. Så når jeg sagde det gikk det jo over hele veien.. Og typiskt nok, kom det først 2 joggere, spøkte litt med at jeg lagde litt hinder til dem.. Den spøken var ikke så lett å ta når det da kom 2 på sykkel.. Fikk dratt treet til siden, (kan tenke meg det var litt av et syn), og saget litt på det..
Hele treet ble selvsagt ikke med oss hjem, men deler av det.. Har saget det opp i passende biter nå, og vasket dem, gørr kjedelig forresten og VARMT.. Så nå ligger de for å tørke litt, rene å pene.. Blir gøy å prøve å få det til å bli en stand med litt jobb for Alex.. Bruker litt klatreløsninger, tau og forskjellige aktiviteter på de forskjellige nivåene..
Er stadig innom og leser inne i disse gøye-trådene deres - men er ikke så ofte jeg skriver svar da.
Men vil bare si at dere må fortsette å pøse på med bilder - knallmoro å se!
Men vil bare si at dere må fortsette å pøse på med bilder - knallmoro å se!
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Har dere noen interesse i å følge med på oppbygningen av standen til Alex i bilder?
Har iallefall fått hjem stokker, ikke no juks, det er bjørk fra skogen her, og den var.. mildt sagt veldig skitten.. Treet var nesten svart på de første 2 meterene, og mindre skitten oppover, men likevel skitten, vasket dem med en skrubb og varmt vann, og resultatet ble fine lyse bjørke stokker..
Har iallefall fått hjem stokker, ikke no juks, det er bjørk fra skogen her, og den var.. mildt sagt veldig skitten.. Treet var nesten svart på de første 2 meterene, og mindre skitten oppover, men likevel skitten, vasket dem med en skrubb og varmt vann, og resultatet ble fine lyse bjørke stokker..
Gry skrev:Ja, det har vi interesse av!
hehe.. oki..
Glemte å ta bilde av de stokkene før jeg vasket dem, men som sagt, det måtte til.. Skal ta litt bilder av hva jeg har gjort til nå..
Blir no voldsomt primitivt detta stativet.. høhø.. Men det begynner å ta form, har skrudd det såpass sammen nå at det faktisk kan brukes.. Men mangler tau og sånne ting.. Og litt leker..
Skal legge inn bilder nå..
Skal legge inn bilder nå..
Takktakk!
Nå må jeg bare finne en butikk som har sånt tau jeg skal ha da.. Jernia her i byen bestiller nemlig ikke inn mer av det tauet jeg har brukt til nå...
Nå må jeg bare finne en butikk som har sånt tau jeg skal ha da.. Jernia her i byen bestiller nemlig ikke inn mer av det tauet jeg har brukt til nå...
Jeg var med ned på byggeren i går, og der hadde de jammen hamptau! Jeg kjøpte det, noen treknotter og diverse, og jammen fikk jeg laget en leke til James. Også på byggeren av alle steder da.
Nja.. mulig.. Vist det er rent naturfiber.. Ikke noe polyester eller syntetisk..
Gry: Ja, de har på monter og byggmaker tenker jeg.. men er jo svindyrt..
På jernia betalte jeg 9kr meteren..
Gry: Ja, de har på monter og byggmaker tenker jeg.. men er jo svindyrt..
På jernia betalte jeg 9kr meteren..
De var på ferdige nøster, og jeg kjøpte en på 20 meter for 59 kroner, men det var tynt da. Ikke til å lage klatrenett av for å si det slik.
Elin skrev:Får ta det med til deg når jeg kommer meg avgårde en gang til uka
Jeg kan ikke se om det er noe syntetisk i det.. Så det må være 100% sikkert at det er kun naturfiber da..
Min far sjømannen sier det er natur. Noe av det dyreste naturtauet som finnes, men jeg husker ikke hva han sa det het. Noe på M.
Manilla tau tror jeg han kalte det. Ligner det hamp? Er litt ekkelt å ta i. Det stikker!
Manilla er den fineste hamp Litt for flott til å lage papegøyeleker og utstyr av kanskje ?
Her kan du se at det er helt naturlig; Maria
http://en.wikipedia.org/wiki/Manila_hemp
Her kan du se at det er helt naturlig; Maria
http://en.wikipedia.org/wiki/Manila_hemp
Side 7 av 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Store papegøyer.
Side 7 av 17