Ikke helt papegøye, men parakitt.
5 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Store papegøyer.
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Ikke helt papegøye, men parakitt.
Her er noen bilder av Stanley rosellaen Rosita som er her hos meg. Jeg tror hvertfall hun eller han er en stanley rosella....
Hun er veldig pjuskete og har vel levd på solsikkefrø hele sitt liv før hun kom hit. Derfor er fjærprakten litt ussel, mangler lanolin som bygger fjærne?? Da hun kom for en stund siden ble jeg alvorlig bekymret fordi hele burbunnen og alt rundt henne var dekket av fjær hun hadde felt. Nå ser det ut som de vokser tilbake, men det er litt igjen før hun er "praktrosella".
Hun har nå begynt å spise Nutribird G14 tropical pellets og jeg håper at det skal få henne i form igjen. Disse pelletsene lukter godteri og jeg er ikke noe ekspert på parakitt mat, men nam det lukter godt. Hun eter og grøntfor, frukt og nøtter så det synger etter. Hun flyr fritt sammen med undulatene, men de har liksom delt rommet i to og har sine faste plasser. Jeg prøvde å gi henne harrison som undulatene eter, men det rørte hun ikke, kan hende fordi kornene er så små. Ikke vet jeg...
Jeg tenker at jeg beholder henne til hun ser friskere ut og kan få ett godt hjem. Jeg har ikke tid til å håndtemme o.l en slik fugl, men hun er fryktelig nysgjerrig, ikke bråkete og fortjener ett hjem hvor noen ønsker seg en slik lita skjønnhet.
Tar imot alle gode råd om henne.
Hun er veldig pjuskete og har vel levd på solsikkefrø hele sitt liv før hun kom hit. Derfor er fjærprakten litt ussel, mangler lanolin som bygger fjærne?? Da hun kom for en stund siden ble jeg alvorlig bekymret fordi hele burbunnen og alt rundt henne var dekket av fjær hun hadde felt. Nå ser det ut som de vokser tilbake, men det er litt igjen før hun er "praktrosella".
Hun har nå begynt å spise Nutribird G14 tropical pellets og jeg håper at det skal få henne i form igjen. Disse pelletsene lukter godteri og jeg er ikke noe ekspert på parakitt mat, men nam det lukter godt. Hun eter og grøntfor, frukt og nøtter så det synger etter. Hun flyr fritt sammen med undulatene, men de har liksom delt rommet i to og har sine faste plasser. Jeg prøvde å gi henne harrison som undulatene eter, men det rørte hun ikke, kan hende fordi kornene er så små. Ikke vet jeg...
Jeg tenker at jeg beholder henne til hun ser friskere ut og kan få ett godt hjem. Jeg har ikke tid til å håndtemme o.l en slik fugl, men hun er fryktelig nysgjerrig, ikke bråkete og fortjener ett hjem hvor noen ønsker seg en slik lita skjønnhet.
Tar imot alle gode råd om henne.
Re: Ikke helt papegøye, men parakitt.
Så søt hun er!
Ang råd.. Så dusjing og kjærlighet.. Den fjærdrakta vil nok komme seg etterhvert.. De ser veldig pjusk ut under felling.. Alex ser ikke ut her nå.. :p Så bare gi det tid..
Ang råd.. Så dusjing og kjærlighet.. Den fjærdrakta vil nok komme seg etterhvert.. De ser veldig pjusk ut under felling.. Alex ser ikke ut her nå.. :p Så bare gi det tid..
Dusjing? Sprute vann på henne med vannflaske? Eller holder det at hun bader selv og bor i en akvariekjeller?
Sprut vann på henne med en spray flaske ja.. Kan være hun hater det kan være hun elsker det.. :p Men bading er nyttig når de driver slik som hun gjør med fjærene nå. slik at fjærene og huden får fuktighet. Prøv å sett på vasken til dem, kansje de liker å bade selv..
Da skal det prøves i morra. Håper hun ikke vil hate meg etterpå....
Hun satt helt stille under spruteseansen. Ble belønnet med gulrot og kålrot etterpå så da er vel alt grei hehe
Jeg trodde hun så bedre ut nå, men er her bildene jeg tok i dag. Hva syns dere? Jeg har lyst til å prøve å finne henne ett annet hjem. Et hjem hvor hun ser folk litt oftere enn en materunde... Er bare å bruke disse bildene Maria.
Nærbilde
Ryggen
Den andre siden
og noen flere bilder
Nærbilde
Ryggen
Den andre siden
og noen flere bilder
Da skal jeg straks avgårde med lille rosella til dyrebutikken. Krysser fingrene for at hun skal få ett godt hjem snart
Her sliter hun med en litt sinna Aadne og for lite å gjøre. Har drevet stor opprydding i kjelleren og så mye biter av blåsvamp ante jeg ikke kunne komme av ei lita plate....
Her sliter hun med en litt sinna Aadne og for lite å gjøre. Har drevet stor opprydding i kjelleren og så mye biter av blåsvamp ante jeg ikke kunne komme av ei lita plate....
Ja og nå er jeg heime med den søteste vaktelen i verden. Skal prøve å ta bilder av henne snart, men jeg aner ikke hvor jeg putter de bildene... papegøye? undulat? neeei. Katt? neei hund? den store pjatten? tja
Gratulerer! Du kan jo legge den inn under "andre dyr"? Så kan vi opprette en "Andre fugler" tråd litt senere. Akkurat nå har jeg ikke tid, for jeg holder på med noe spennende på NA!! Dere får snart se hva.
Jeg finner ikke noe spennende jeg, når kan jeg forvente å finne det?Gry skrev:Akkurat nå har jeg ikke tid, for jeg holder på med noe spennende på NA!! Dere får snart se hva.
Hehe, muligens til uken. Tar tid å få alt i orden når det bare er to som gjør jobben.
Gi oss ett bittelite hint på hva det er da? Nye farger og muligheten til å bestille popkorn på døra...
Jeg tror det er popkorn på døra, for Gry er veldig flink til å lage popkorn haha, ikke sant Gry?
Nei, nå ble jeg nysgjerrig! Gry, vi trenger et hint!
Nei, nå ble jeg nysgjerrig! Gry, vi trenger et hint!
Kan ikke hinte enda...tror jeg.... men tror det kan bli bra. Håper i alle fall at det blir tatt positivt i mot, for jeg jobber med det til ett om natten nå for tiden.
Jeg er spent, for i morgen er det siste dagen i "til uken"! Håper ikke den "muligens" har så mye å si i den setningenGry skrev:Hehe, muligens til uken. Tar tid å få alt i orden når det bare er to som gjør jobben.
Har nok mye å si, for det er ikke en sjel som har gjort noe med "det" denne uken.... ikke jeg heller for den saks skyld... dere får bare vente, så håper jeg at jeg i alle fall skal gidde og se på det de nærmeste dagene.
Hei Elin.
Jeg ble vist denne siden fordi jeg leter etter Stanley rosella. Hva skjedde med den lille fuglen din?
Om du har solgt den, hvor fikk du den fra?
Kjenner du noen oppdrettere?
Ønsker deg en fin uke.
Masse hilsner fra
IsaMilla
Jeg ble vist denne siden fordi jeg leter etter Stanley rosella. Hva skjedde med den lille fuglen din?
Om du har solgt den, hvor fikk du den fra?
Kjenner du noen oppdrettere?
Ønsker deg en fin uke.
Masse hilsner fra
IsaMilla
Hei Odd Espen.
Tusen takk. Håper Elin svarer. Er litt spent.....
God helg til dere
Tusen takk. Håper Elin svarer. Er litt spent.....
God helg til dere
Heisann IsaMilla og velkommen hit.
Jeg leverte Rosita på dyrebutikken på Myrene. Hun er ikke der lengre, så noen kjøpte henne ganske fort.
Det er en i Vestfold som dretter rosella parakitter: http://www.kro-tropefugloppdrett.piczo.com/?cr=7 vet ikke om han driver med stanley eller de andre
Er også en i Skien som driver med slike, men jeg husker ikke hjemmesiden hans. Han heter Jarle.. Skal se om ikke jeg klarer å spore opp mer informasjon i morra
Jeg leverte Rosita på dyrebutikken på Myrene. Hun er ikke der lengre, så noen kjøpte henne ganske fort.
Det er en i Vestfold som dretter rosella parakitter: http://www.kro-tropefugloppdrett.piczo.com/?cr=7 vet ikke om han driver med stanley eller de andre
Er også en i Skien som driver med slike, men jeg husker ikke hjemmesiden hans. Han heter Jarle.. Skal se om ikke jeg klarer å spore opp mer informasjon i morra
Side 1 av 2 • 1, 2
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Store papegøyer.
Side 1 av 2