Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

+10
Emma-Louise
Liz H
Arne
KP
Adi
Magnus'n
Maria
Elin
Odd Espen
Gry
14 posters

Side 30 av 40 Previous  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Next

Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 30 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Man 24 Mar - 10:18

Noen som trenger en metae da? What a Face Stakkars lille ensomme corydorasen...
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 30 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Odd Espen Man 24 Mar - 10:55

Elin skrev:
Odd Espen skrev:Men... men liker de å bo i et vanlig drikkeglass da? Vinglass kanskje? eneste jeg har å tilby Wink
Hvis ikke det følger med akvarium med de da? Suspect

Bare å hive ut krabbene det så kan guppy- yngelen kose seg!
Skal jeg hive ut krabbene jeg ikke har fått enda? Shocked Nei, jeg kan gi guppy-ynglen til oscaren din Smile
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male
Antall Innlegg : 2059
Humor : Hmm...

https://pjatten.forumakers.com/

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Man 24 Mar - 13:13

Odd Espen !

Ja alle koiene, det vil si den ene bu hu, skal gå i den lille dammen til jeg blir ferdig med den andre som blir på utsiden av den igjen. Når jeg er ferdig med den store, må jeg rive den lille, og da må nok fiska på ferie en stund i ett akvarie.

Elin
Jeg tipper den øverste. Tar alltids imot en yngel eller to hehe. Bli nok masse levendefødende på meg når jeg kommer hjem fra Mexico med baggene fulle.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Man 24 Mar - 13:30

Roy: Min onkel, som eide den ene koien, har flere i nesten samme størrelse (gullfisk/koi, vet ikke hvor mange). Han har lyst til å gå over fra kar med store fisk, til mindre. Han kunne sikkert tenkt seg til en byttehandel, om du er intressert?
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Man 24 Mar - 14:01

Kan ciklider (laetacara dorsigera) bli runde om magen når de er klare for egglegging? Min ene hue er ganske god og tykk nå, men er ikke slapp eller noe slikt ut. Sommerfugl cikliden damene er knallrøde på magen, så de er nok klare (hadde vannbytte og god foring i dag), men ingen av sommerfuglciklidene ser tykke ut... Litt nervøs for at hun skal være syk.

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Man 24 Mar - 14:12

Roy Fredrik skrev:Odd Espen !

Ja alle koiene, det vil si den ene bu hu, skal gå i den lille dammen til jeg blir ferdig med den andre som blir på utsiden av den igjen. Når jeg er ferdig med den store, må jeg rive den lille, og da må nok fiska på ferie en stund i ett akvarie.
Huff, ja det var synd med alle koia/dam-fiskene dine Neutral
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Poste by Elin Man 24 Mar - 14:20

Roy Fredrik skrev:

Elin
Jeg tipper den øverste. Tar alltids imot en yngel eller to hehe. Bli nok masse levendefødende på meg når jeg kommer hjem fra Mexico med baggene fulle.

Svaret er notert hehe. Håper du finner noen spennende noen i Mexico! Kanskje noen Xiphophorus montezumae eller Xiphophorus hellerii? Da stiller jeg meg i kø for å kjøpe avkom altså Very Happy Har du forresten rødkrystall reke tilsalgs? "Noen" har drept nesten hele kolonien sin Embarassed
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Man 24 Mar - 14:29

AnetteM skrev:Roy: Min onkel, som eide den ene koien, har flere i nesten samme størrelse (gullfisk/koi, vet ikke hvor mange). Han har lyst til å gå over fra kar med store fisk, til mindre. Han kunne sikkert tenkt seg til en byttehandel, om du er intressert?

Ja jeg sendte han en mail tidligere. men det var om en han kjente som hadde koi sammen med oscar hvor jeg foreslo en byttehandel. men hvis han også vil bytte er jeg veldig interessert i det. Du får gi han ett hint.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Man 24 Mar - 14:34

Tror han er det, han har iallfall mumlet et del om det Very Happy . Skal kjøre han ned til deg når du kommer hjem, så han kommer i gir i steden for bare å snakke:).

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 24 Mar - 16:11

God kveld, Anette, har rusen gitt seg fra i går? Razz
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 24 Mar - 16:12

Elin skrev:Noen som trenger en metae da? What a Face Stakkars lille ensomme corydorasen...
Har fem stk, så kan få presset inn en til drunken
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Tir 25 Mar - 1:34

AnetteM skrev:Tror han er det, han har iallfall mumlet et del om det Very Happy . Skal kjøre han ned til deg når du kommer hjem, så han kommer i gir i steden for bare å snakke:).

Anette

Den er grei. Du får høre med han hva han vil ha i bytte.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Tir 25 Mar - 2:55

Øynene mine er alt for trøtte for skole i dag Razz Sleep
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Tir 25 Mar - 3:08

Roy: Skal høre med han, men tror han er veldig åpen for forslag. Han har ett kar på 200 liter, tror jeg.

Gry: Nesten:). Litt rar i toppen i dag og, men tror kanskje det er en normaltilstand:). I dag fylte jeg karet opp, og det lakk ikke What a Face Så nå skal det bare tørke enda litt, så er alt klart for å fylle det igjen.

Espen: Ingen er klare for skole eller jobb. Men må man så må man. Jeg var så trøtt i dag at jeg nesten ikke så forskjell på ungene som kom før klokka ni:)

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Tir 25 Mar - 4:21

AnetteM skrev:Espen: Ingen er klare for skole eller jobb. Men må man så må man. Jeg var så trøtt i dag at jeg nesten ikke så forskjell på ungene som kom før klokka ni:)
Liker ikke ordet "må" Neutral Grunnen til at du ikke så forskjell på de var fordi alle var utkledd som påskeharer Very Happy
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Poste by Gry Tir 25 Mar - 5:54

Og jeg, jeg sitter her å har fri!!! Laughing Sto ikke opp før elleve Embarassed Nå har jeg og Guro hatt lang, god frokost med kokte egg, masse pålegg, juice og te. Vi har dekket på bordet bare til oss to, for det synes ho er så koselig. Ho er litt kresen i matveien, og siden jeg er ei mor som ber ungene spise det de får, så går ho nesten heller sulten, enn å spise seg mett på ting ho mener ho ikke liker (noe som veksler fra dag til dag). Men, når vi tar frem alt som er i kjøleskapet, da kan ho plutselig spise både det ene og det andre Question Unger er like rare som voksne det er helt sikkert. Konklusjonene er at nå er vi veldig mette og fornøyde begge to.

Senere i dag har vi planer om å ta med oss en engangsgrill og noen pølser opp i lavvoen på skolen. Guro er klar allerede, men vi får drøye den litt.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 25 Mar - 6:26

Det hørtes kjempe koslig ut, Gry!

Jeg vil og grille.. Mamma kjøpte seg i fjor en slik elektrisk grill, blir ikke helt det samme altså, fint får en annen smak på slike kull griller.. Men den er veldig kjekk nå som hele hagen er nedsnødd og vi kan stå å grille på varandan om vi vil.. :p

Jeg sitter å ringer veterinæren.. bah, at det skulle være så tungvidt å få tak i dem.. solo skal steriliseres..
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 30 Empty .

Poste by Gry Tir 25 Mar - 6:35

Håper du får tak i en til slutt. Det er sikkert mye å gjøre nå, etter påsken for veterinærene også. Jeg har kull-grill, du har veranda, jeg skulle gjerne byttet Laughing
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 25 Mar - 6:43

Åh, dette må jeg bare fortelle..

Da jeg satt opp 375l kjøpte jeg med slike bunnplanter som skal vokse langs bunnen.. Den ene typen har veldig små røtter, og jeg tenkte og grublet på hvordan jeg skulle få festet disse.. Aha! litt fiskegarn under sanda vil gjøre susen! (trodde jeg).. Vel jeg så gjorde, klippet til garn og festet planten og plantet, la selvsagt garnet under sanden, slik at det ikke ble synlig..
Fiska kom, og da jeg solgte de to siste karrene hvor melini, weitzmani og l204 så hadde jeg dem bare oppi 375l.
Jeg er pleier å ta litt inspeksjon i karret før jeg legger meg for å sjekke om ting står bra til, og det gjør det jo.. bortsett fra i går... da jeg til min forskrekkelse oppdaget er melini som hadde borret seg i sanden og fått virvlet opp garnet jeg så frivillig la neddi der, for å så ha satt seg fast i garnet! Shocked
Litt i panikk, fordi jeg har problemer med å få unna lyset og glasset som begge er 150cm langt, løper for å finne plante tangen min, dytter den neddi det ene hullet i hjørnet og prøver febrilskt å få tak i bare en bitte liten bit av garnet for å få opp hele greia å få ut denne stakkars fisken..
Vel, det gikk ikke, jeg måtte få av to armaturer og dekkglasset.. Mamma lå å sov, og jeg hadde kun mine to egene hender.. Etter mye kav og bal med disse greiene fikk jeg no omsider av alt.. Røsker forsiktig opp garnet, og melinien var helt koko, sprelle kan dem iallefall, hver gang hun satt i gang fikk jeg litt sånn "støt-sjokk" og slapp og røska hånda opp av karret, vet ikke hvorfor, men jeg er sikker på det ville vært et artig syn.. Omsider fikk jeg opp garnet, min lille frøken hadde nå sprelt seg så mye inn i garnet at hun hadde satt fast noe av garnet i gjellene sine.. Sad
Jeg fikk henne omsider løs, og hun pilte av sted og ned under rota, hun har klart seg.. Hun hadde ingen synlige skader, men skal passe på og sjekke fremover og se at hun ikke har fått noen sår i gjellene.. Håper hun klarer seg..

Så, folkens, uansett hvor lur man føler seg med ideer, ikke putt garn for å feste planter i et fiskebebodd akvarium!! Jeg hadde helt glemt at det garnet var der da jeg hadde oppi coryene, i å med jeg ikke kunne se det.. (out of sight out of mind.. ) Men fikk en virkelig grufull påminnelse i går kveld.. Jeg har lært.. Planten som hang veldig fast i garnet ble røsket av og garnet ligger nå på utsiden av karret i en bøtte..
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 25 Mar - 6:44

Gry skrev:Håper du får tak i en til slutt. Det er sikkert mye å gjøre nå, etter påsken for veterinærene også. Jeg har kull-grill, du har veranda, jeg skulle gjerne byttet Laughing

Vi kan ta en grillfest i hagen her vi.. Har fin platting med sol om ettermidagen.. :p Bare vente til snøen har forsvunnet.. :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Gry Tir 25 Mar - 6:49

Maria! Fiskegarn i et akvarium?!! Husket du ikke hva et fiskegarn brukes til? Haha nå fikk jeg meg en god latter!! Det er helt ufattelig hvor mange gode ideer vi kan få, som viser seg å ikke være så gode allikevel etter en stund Razz

Tar gjerne en grillings hos dere når varmen kommer! bounce
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 25 Mar - 7:01

Gry skrev:Maria! Fiskegarn i et akvarium?!! Husket du ikke hva et fiskegarn brukes til? Haha nå fikk jeg meg en god latter!! Det er helt ufattelig hvor mange gode ideer vi kan få, som viser seg å ikke være så gode allikevel etter en stund Razz

Tar gjerne en grillings hos dere når varmen kommer! bounce

Jeg veeet!! Men ideen var så himla god når jeg gjorde det, da var jo heller ikke fisk i karret! :p Alt gikk no greit, og har fått smekk på lanken av meg selv.. Belive me.. :p Jeg skjems:p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Tir 25 Mar - 7:04

Gry skrev:Og jeg, jeg sitter her å har fri!!! Laughing Sto ikke opp før elleve Embarassed Nå har jeg og Guro hatt lang, god frokost med kokte egg, masse pålegg, juice og te. Vi har dekket på bordet bare til oss to, for det synes ho er så koselig. Ho er litt kresen i matveien, og siden jeg er ei mor som ber ungene spise det de får, så går ho nesten heller sulten, enn å spise seg mett på ting ho mener ho ikke liker (noe som veksler fra dag til dag). Men, når vi tar frem alt som er i kjøleskapet, da kan ho plutselig spise både det ene og det andre Question Unger er like rare som voksne det er helt sikkert. Konklusjonene er at nå er vi veldig mette og fornøyde begge to.

Senere i dag har vi planer om å ta med oss en engangsgrill og noen pølser opp i lavvoen på skolen. Guro er klar allerede, men vi får drøye den litt.
Så fin dag dere har da Smile Hils Guro da, hehe...

Nå har jeg gått en liten tur og. Har gym, men jeg orka ikke i dag, så jeg spurte om jeg kunne gå en tur isteden... Så jeg gikk ned til kiwi, og veien rundt tilbake, men fant ut at jeg går alt for fort når jeg går i mine egene tanker! pale Jeg brukte 10min på dette, og da hadde jeg vært innom kiwi og handla mat! Vel, så jeg kom opp på skolen og gikk tur til studiesenteret og satt meg her med pc'n, og turer litt på nettet, så går jeg tilbake til gymsalen etterpå å sier at jeg er ferdig med turen min Laughing

Mens det er snakk om grilling... Vi skal vel ha en grill"fest" med rak i år og? Smile
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 30 Empty .

Poste by Gry Tir 25 Mar - 7:08

Ja, en grillfest med RAK må vi vel ha?
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 25 Mar - 7:11

Odd Espen skrev:
Gry skrev:Og jeg, jeg sitter her å har fri!!! Laughing Sto ikke opp før elleve Embarassed Nå har jeg og Guro hatt lang, god frokost med kokte egg, masse pålegg, juice og te. Vi har dekket på bordet bare til oss to, for det synes ho er så koselig. Ho er litt kresen i matveien, og siden jeg er ei mor som ber ungene spise det de får, så går ho nesten heller sulten, enn å spise seg mett på ting ho mener ho ikke liker (noe som veksler fra dag til dag). Men, når vi tar frem alt som er i kjøleskapet, da kan ho plutselig spise både det ene og det andre Question Unger er like rare som voksne det er helt sikkert. Konklusjonene er at nå er vi veldig mette og fornøyde begge to.

Så fin dag dere har da Smile Hils Guro da, hehe...

Nå har jeg gått en liten tur og. Har gym, men jeg orka ikke i dag, så jeg spurte om jeg kunne gå en tur isteden... Så jeg gikk ned til kiwi, og veien rundt tilbake, men fant ut at jeg går alt for fort når jeg går i mine egene tanker! pale Jeg brukte 10min på dette, og da hadde jeg vært innom kiwi og handla mat! Vel, så jeg kom opp på skolen og gikk tur til studiesenteret og satt meg her med pc'n, og turer litt på nettet, så går jeg tilbake til gymsalen etterpå å sier at jeg er ferdig med turen min Laughing

Mens det er snakk om grilling... Vi skal vel ha en grill"fest" med rak i år og? Smile

Jaa.. vi skal jo ta den her hos meg! :p

Hadde vært litt artig om vi kansje kunne tatt en fiske tur i kanoer i et vann.. Sånn fiske fisk -> identifisere -> slippe ut fisk.. Evt. ta med seg tilbake og grille om noen ønsker det.. :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 30 av 40 Previous  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Next

Til Toppen

- Similar topics