Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+10
Emma-Louise
Liz H
Arne
KP
Adi
Magnus'n
Maria
Elin
Odd Espen
Gry
14 posters
Side 35 av 40
Side 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Elin skrev:Maria skrev:Da har jeg vært å levert lille frøken solo hos vet.. Skal hente henne i 12 tiden igjen.. Ser ikke helt frem til det.. Halvbedøvde dyr er ekkelt.. Eller rart.. Uff.. Ser iallefall ikke fram til når hun begynner å skal ut, men ikke får lov.. Gosh.. Lille pusen min blir barbert på magen.. sukk..
håper hun har det greit..
Krysser fingrene for lille Solo. Går nok så greit at og nå som endelig våren kommer er det sikkert deilig med litt luft på magen?
Joda, alt gikk så greit at.. Livmoren var såpass stor at vet. valgte å fjerne den og, heldigvis.. Det er så forferdelig når de begynner å våkne fra narkosen.. Men når hun fikk våknet litt til, fikk litt mat i magen så ble hun noe stødigere, og da er det egentlig bare litt morsomt å se på dem.. :p Hun har hatt litt uhell med hopp og sånn, men alt gikk bra..
Endelig er det over, nå slipper jeg å bekymre meg om noe kattunger..
Det er veldig sånn av og på.. plutselig sover hun også plutselig er hun våken..
Her kommer et bilde av fuglehuset jeg lagde på skolen Hva syns dere?
Skal vi starte budrunden på 1000kr?
Skal vi starte budrunden på 1000kr?
Sind waren alle Leute?
Det er så stille her i dag! Gry og Arne er i Moss, men hvor er alle andre?
Det er så stille her i dag! Gry og Arne er i Moss, men hvor er alle andre?
Har vært på møte i arendal akvarieklubb jeg og nå er jeg dautrøtt
Så søt Solo var på bildet da. Føler meg litt slik nå hehe.
Er Gry og Arne og henter fisker?
Så søt Solo var på bildet da. Føler meg litt slik nå hehe.
Er Gry og Arne og henter fisker?
Hehe, var det gøy der da?Elin skrev:Har vært på møte i arendal akvarieklubb jeg og nå er jeg dautrøtt
Jepp, og kanskje krabber til meg Vet ikke om de er hjemme nå eller ikke jeg, men regner med det... kanskje de soverElin skrev:Er Gry og Arne og henter fisker?
Var ett fint møte Mye som skjedde. Snakk om storauksjon, ble laget rekemix for og servert pizza. Pluss auksjon. Jeg kjøpte meg en stor ciklide jeg ikke vet hva er for en 10'er hehe. Får se om den har roet seg ned over natten og fått noen farger så jeg kan ta bilder og fått id på'n.
Jeg var nesten litt skuffa i dag for jeg hadde jo håpet på nye fisker: adolfoi eller dragefinner (Iriatherina werneri) eller begge! Men så var ikke fiskene kommet. Får se om de kommer i morra Spennede. Håper du får krabbene og Espen. Da må du få tatt noen bilder altså!
Jeg var nesten litt skuffa i dag for jeg hadde jo håpet på nye fisker: adolfoi eller dragefinner (Iriatherina werneri) eller begge! Men så var ikke fiskene kommet. Får se om de kommer i morra Spennede. Håper du får krabbene og Espen. Da må du få tatt noen bilder altså!
Oj, stor ciklide høres spennende ut! Gleder meg til bilder!
Ja, jeg håper og på krabber
Men nå må jeg legge meg, har prøve i norsk i første time i morra Om nordiske språk, og norrønt osv... 4 kapitler, men kun et spørsmål til hver som vi må fylle skikkelig ut... Jeg har helt klart for meg hva jeg skal skrive, men når jeg kommer på prøve så blir det borte! Kan det når jeg sitter her å skriver/lese gjennom det, men alt kommer til å forsvinne i morra Jeg har skrivd en halv A4-side som jeg skal ha i lomma da, der har jeg samla alle svara mine! Bare litt "innskrumpa"
Ja, jeg håper og på krabber
Men nå må jeg legge meg, har prøve i norsk i første time i morra Om nordiske språk, og norrønt osv... 4 kapitler, men kun et spørsmål til hver som vi må fylle skikkelig ut... Jeg har helt klart for meg hva jeg skal skrive, men når jeg kommer på prøve så blir det borte! Kan det når jeg sitter her å skriver/lese gjennom det, men alt kommer til å forsvinne i morra Jeg har skrivd en halv A4-side som jeg skal ha i lomma da, der har jeg samla alle svara mine! Bare litt "innskrumpa"
Lykke til. Krysser fingrene for deg. I søvne for jeg skal nok ikke tidlig opp i morra!
Hehe, nå er jeg ferdig med prøven Det hjalp med jukselapp og sms med Gry
Også må jeg bare si, krabbene mine er på myrene nå!!! :D:D Jeg er så glad!
Også må jeg bare si, krabbene mine er på myrene nå!!! :D:D Jeg er så glad!
Hurra så gøy da! Da blir det krabbefest hos Espen. Jeg tar med majones
Elin skrev:Hurra så gøy da! Da blir det krabbefest hos Espen. Jeg tar med majones
Jeg kan fikse loff!!
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Menmen... jeg kan ikke ha så mange på besøk, for det er bare 3 små De blir maks 5cm, så regner ikke med at de er så store nå... hehe, men vent litt til jeg får fora de opp og fått de til å bli mange tusen, så kan dere komme alle sammenKP skrev:Elin skrev:Hurra så gøy da! Da blir det krabbefest hos Espen. Jeg tar med majones
Jeg kan fikse loff!!
Neinei, dere trenger ikke vente lenge De krabbene skal yngle med en gang jeg slepper de i karet Og jeg forer de så bra at de blir minst 15cm her altså!Elin skrev:Festbrems
Men jeg liker ikke krabber, så dere får spise dere, så lager jeg meg en pizza eller noe
Odd Espen skrev:Neinei, dere trenger ikke vente lenge De krabbene skal yngle med en gang jeg slepper de i karet Og jeg forer de så bra at de blir minst 15cm her altså!Elin skrev:Festbrems
Men jeg liker ikke krabber, så dere får spise dere, så lager jeg meg en pizza eller noe
Pizza funker å....
KP- Viderekommen pjatter
-
Jeg fikk ikke gjort noe jeg hadde planlagt i går, ikke vært innom her heller. Var på møte i idrettsrådet i går, skulle ta en time, og tok over to. Skal reise til Arendal om en liten time, og da skal jeg til Myrene og se om de har fått hentet fisk:).
Solo var kjempesøt på bildet!
Anette
Solo var kjempesøt på bildet!
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Ikke ta krabbene mine!AnetteM skrev:Jeg fikk ikke gjort noe jeg hadde planlagt i går, ikke vært innom her heller. Var på møte i idrettsrådet i går, skulle ta en time, og tok over to. Skal reise til Arendal om en liten time, og da skal jeg til Myrene og se om de har fått hentet fisk:).
Odd Espen skrev:Ikke ta krabbene mine!AnetteM skrev:Jeg fikk ikke gjort noe jeg hadde planlagt i går, ikke vært innom her heller. Var på møte i idrettsrådet i går, skulle ta en time, og tok over to. Skal reise til Arendal om en liten time, og da skal jeg til Myrene og se om de har fått hentet fisk:).
Så mye krabbesnakk..... hmmm, nå fikk jeg lyst på reker, til å spise altså.... hmmm, må jeg i butikken?
KP- Viderekommen pjatter
-
HeheKP skrev:Odd Espen skrev:Ikke ta krabbene mine!AnetteM skrev:Jeg fikk ikke gjort noe jeg hadde planlagt i går, ikke vært innom her heller. Var på møte i idrettsrådet i går, skulle ta en time, og tok over to. Skal reise til Arendal om en liten time, og da skal jeg til Myrene og se om de har fått hentet fisk:).
Så mye krabbesnakk..... hmmm, nå fikk jeg lyst på reker, til å spise altså.... hmmm, må jeg i butikken?
NEI, nå er det på tide med noe akvarierelatert.
pkt 1: Har en del alger i et av karene. Hvordan få renset glassene, eller rettere og slett, hvordan ser en algeskrape ut?
pkt 2: Hvordan få redusert mengden alger, penselalger tror jeg det er mest av...
pkt 1: Har en del alger i et av karene. Hvordan få renset glassene, eller rettere og slett, hvordan ser en algeskrape ut?
pkt 2: Hvordan få redusert mengden alger, penselalger tror jeg det er mest av...
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:NEI, nå er det på tide med noe akvarierelatert.
1. En algeskapre ser ut som en isskrape til bilen, bare algeskrapa har gjerne er knivblad. Et utgått visakort eller annet kort i hardplast funker også..
2. Bruk timer til lyset, slik at du får en lystid på 10-11 timer maks om dagen.. Kjøp hurtigvoksende planter, sessiliflora, hornblad osv. For heller med for lite mat enn med for mye..
Altså, reduser næringsmendgen i vannet..
Maria skrev:
1. En algeskapre ser ut som en isskrape til bilen, bare algeskrapa har gjerne er knivblad. Et utgått visakort eller annet kort i hardplast funker også..
Da må jeg få kjøpt meg en slik en, går ut ifra de selger dette på akvariesjappa...
Maria skrev:
2. Bruk timer til lyset, slik at du får en lystid på 10-11 timer maks om dagen.. Kjøp hurtigvoksende planter, sessiliflora, hornblad osv. For heller med for lite mat enn med for mye..
Har timer på lyset, max 10 timer tror jeg... Men mulig jeg forer litt i overkant mye.. Noen andre virkemidler for å få redusert algene? Karet står ikke i direkte sollys..
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:
Da må jeg få kjøpt meg en slik en, går ut ifra de selger dette på akvariesjappa...Maria skrev:
Har timer på lyset, max 10 timer tror jeg... Men mulig jeg forer litt i overkant mye.. Noen andre virkemidler for å få redusert algene? Karet står ikke i direkte sollys..
Hurtig voksende planter.. de bruker gjerne opp næringen i vannet før algene..
Maria skrev:KP skrev:Maria skrev:
Da må jeg få kjøpt meg en slik en, går ut ifra de selger dette på akvariesjappa...Maria skrev:
Hurtig voksende planter.. de bruker gjerne opp næringen i vannet før algene..
Føler at jeg egentlig har nok planter.... får dobbeltsjekke hvor lenge lyset står på for tiden iallefall, og kanskje fore litt mindre..
KP- Viderekommen pjatter
-
Nå skal jeg ned og kikke om det har kommet noen spennende fisker. Må gjøre det i dag slik at de er i karantene sånn at jeg ikke bruker for mye peng *fnis*
Side 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Side 35 av 40