Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

+13
Selveste Preben
KP
Robbies
Birger
Roy Fredrik
Arne
Maria
Johan
Elin
AnetteM
Gry
Liz H
Odd Espen
17 posters

Side 20 av 40 Previous  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Next

Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Lør 26 Jul - 12:59

De tar ikke artemia før etter 3 dager. Mine fikk først Liquifry No. 1, 3 dager etter klekking. Så spiser de vel artemia og mirco-orm. Om du ikke har artemia eller micro-orm er det greit å finknuse discusgranulat og legge dette i bløt i en 10 min før du forer med det. Bløtlegging er nødvendig fordi slik kost sveller og de små magene til yngel tåler ikke så mye. Avskallet artemia bør du også bløtlegge. Fungere like greit det som discusgranulat. Kan også blandes og jeg har tilogmed knust litt rekepellets i blandingen for å gi litt variert kost.

Jeg gir liquifry til alle mine eggleggere med stor susess. Har dretta danio, galaxy, corydoras og apistogramma med å gi dem dette først. Kjøper det her: http://www.tropefisk.no/shop/liquifry-no-1-17983p.html
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Maria Lør 26 Jul - 13:35

Mine asiatiske naboer er gale.. Shocked

Dama stod i sted å bitchslappa mammen på varandan.. Nå har de gått inn, og de krangler no vilt.. Skriker å kjæfter og sloss..
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637
Age : 37
Bosted : Lillesand
Registration date : 03.02.2008

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Lør 26 Jul - 13:37

Maria skrev:Mine asiatiske naboer er gale.. Shocked

Dama stod i sted å bitchslappa mammen på varandan.. Nå har de gått inn, og de krangler no vilt.. Skriker å kjæfter og sloss..

Gøy med litt action iblandt... :-D

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by AnetteM Lør 26 Jul - 17:03

Så spennende med egg! Du må oppdatere oss i morgen, Johan, på om noen klekker. Når er det klekketid for dine da, KP? Hvordan har du valgt å oppbevare eggene?

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Lør 26 Jul - 17:22

AnetteM skrev:Så spennende med egg! Du må oppdatere oss i morgen, Johan, på om noen klekker. Når er det klekketid for dine da, KP? Hvordan har du valgt å oppbevare eggene?

Anette

Mine har klekket.... Ble lagt i fødenett i samme karet som eggene ble lagt... Noen få muglet, men det ser ut som om flere klarte seg....

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Lør 26 Jul - 17:36

Maria skrev:Mine asiatiske naboer er gale.. Shocked

Dama stod i sted å bitchslappa mammen på varandan.. Nå har de gått inn, og de krangler no vilt.. Skriker å kjæfter og sloss..
Ville ringt politiet jeg. Tenk om noen blir skadet.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Lør 26 Jul - 20:59

Vel ta på deg Magnum 45ene. Gå til naboen og spark ned døra. Pek en gunner på hver av bråkemakerene og si:

Do you feel lucky, well do you... Punk ?

Da holder de nok kjeft....


Sist endret av Roy Fredrik den Søn 27 Jul - 9:27, endret 1 gang
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Age : 53
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Søn 27 Jul - 3:02

Mine har ikke klekket enda... håper de klekker før jeg reiser på jobb i dag... hvis ikke er det jo mulig de har klekket når jeg kommer hjem i morra tidlig Smile
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Søn 27 Jul - 3:04

Hehe, gøy med nabo bråk... jeg og nabon holdt på å brake sammen her på fredag, kjempe morro altså med familie vegg i vegg! så nå har jeg fått nok, har sagt jeg er ute i løpet av mnd, hehe... så får pokker ta meg håpe at jeg får noen ny leielighet snart...
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Selveste Preben Søn 27 Jul - 8:54

Øhhh.... Testing testing... tilbake på nett etter en lang stund.....

må bare bli litt kjent med detta forumet...

Ellers da har alle det bra eller?
Selveste Preben
Selveste Preben
Nybegynner
Nybegynner

Male
Antall Innlegg : 45
Age : 41
Bosted : Nes Vegas
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Søn 27 Jul - 9:00

Selveste Preben skrev:Øhhh.... Testing testing... tilbake på nett etter en lang stund.....

må bare bli litt kjent med detta forumet...

Ellers da har alle det bra eller?
I alle dager da!! Det var koselig å se deg, og jammen på tide! Hvordan står det til i innlandet?
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Selveste Preben Søn 27 Jul - 11:23

Halloen Gry...

Joda.. alt bra her... er nå på havet igjen da...
ligger nå her utenfor aberdeen i den tjukkeste tåka, mens resten av verden bader i sol......(jaggu er verden urettferdig) hehe..
Ellers da.. hvordan går det med du og Arne da?
Selveste Preben
Selveste Preben
Nybegynner
Nybegynner

Male
Antall Innlegg : 45
Age : 41
Bosted : Nes Vegas
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Søn 27 Jul - 11:34

Her går det fint. Ferien er overstått for i år, og vi holder da sammen fremdeles Very Happy Nei fra spøk til alvor; det går helt greit her. Ikke mye spennende som har skjedd, bortsett fra at jeg skal bli bestemor, at det har flyttet tre grå jacoer inn her og at vi har fått platting i hagen Cool Men, alt dette kan du jo lese om her inne, så det er jo ikke akkurat nyheter.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Selveste Preben Søn 27 Jul - 11:59

Hehe Gratulerer, Bestemor ja... Det er jo gøy. Men det er vel værre for Arne som må venne seg til tanken at han skal gå til sengs med en bestemor hver kveld resten av sitt liv.... hahaha...Neida.. den var litt stygg.
har du bytta ut ondolatusene til Grå Jackoer altså... Kule fugler hvertfall... liker godt gråe fugler jeg.. lurer på å skaffe meg en Grå Stær, men får vel vente i noen år tror jeg.

Hjemme i kjelleren min er det labert og trist.... har først nå begynnt å få igjen interessen etter den fantastiske flotte "strømløse" påsken... så det er ikke rare greiene som svømmer rundt der nede i kara nei.
Prøver å overtale kjerringa i å flytte opp ett av Juwel 180L i stua eller i gangen der jeg vil ha en BTN og noen galaxy rasbora og en gruppe med 3-4 maller av en eller anna slag...(kommer ann på hva Arne har å by på i sjappa)

når er neste RAK møte da?
Selveste Preben
Selveste Preben
Nybegynner
Nybegynner

Male
Antall Innlegg : 45
Age : 41
Bosted : Nes Vegas
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Søn 27 Jul - 12:06

Jeg solgte mine galaxy til Johan, men de la igjen 50 yngel så det er bare å hente Selveste Preben hehe. De er kanskje litt for små enda...
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Selveste Preben Søn 27 Jul - 12:10

La de 50 yngel???? hehhehehe... ja først må jeg få tak i bakgrunn og ikke minst få lov til å sette opp et kar.. hehe
så regner ikke med at jeg kommer igang med det prosjektet før i september engang.. ..
innen det så har vel du fått frem et kull til på de.. hehe
Selveste Preben
Selveste Preben
Nybegynner
Nybegynner

Male
Antall Innlegg : 45
Age : 41
Bosted : Nes Vegas
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Søn 27 Jul - 12:16

Hehe joda norsken min er perfekt? Laughing

De har nok hvertfall blitt store nok for å flytte da Smile
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Søn 27 Jul - 12:19

Vi får vel begynne med møter igjen i begynnelsen av september?
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Søn 27 Jul - 21:33

Har veldig lyst til og holde på med akvariene igjen, men kommer ikke hjem før i oktober. Tror seriøst jeg får kjøpe med ett akvarie til og ha ombord her. Kommer til lans på onsdag. Blir kansje en tur til Walmart en av dagene da og kjøpe meg ett akvarie. Men tror jeg begynner med noen ikke alt for dyre fisk. Vet jo ikke om de vil overleve en oppskytning av en rakett ombord. Lydnivået da er over mennskelig evne til og overleve, så vi får se på hva fiska klarer. Ett problem med og kjøpe akvarie her er at vi har 220 volt ombord men alt de selger i butikkene er 110 volt. Må vel se om jeg kan få fatt i en omformer.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Age : 53
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Man 28 Jul - 1:28

Syns heller du skal skaffe deg undulater Roy Fredrik, de liker bråk. Og det var en dårlig spøk hehe. Blir spennende om du finner akvarie og fisk du kan ha. Foreslår noen bolivianske sommerfugl ciklider, de virker veldig uredde på meg.
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Man 28 Jul - 5:07

I går før jeg reiste på jobb så jeg at egga var klekkt:) så ikke noe til yngelen, men fikk ikke studert noe, og lette er jo ikke de småtassene å se uansett...Razz

Så de lagg igjen 50 yngel?? hmmm... tror jeg må få dretta de snart jeg å Razz hehe.. haddevert kult med en stim på 100 stk i 180'n til preben, hehe:P
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Elin Man 28 Jul - 5:37

De legger egg hver dag de. Er bare det at de eter både egg og yngel... Grådige små fisk hehe.
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Man 28 Jul - 8:05

Roy Fredrik skrev:så vi får se på hva fiska klarer.
Er det ondskapsfullt å le av denne kommentaren Twisted Evil
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Selveste Preben Man 28 Jul - 12:11

jasså johan... flere egg... ja du får bare produsere nå... hehe...

har bestemt meg for å montere en BTN Orinoco-Juwel bakgrunn i 180L med varmekabler. men er usikker om jeg skal ha den sorte Rioen eller den bøk farga..(noen som har noen meninger??)

Hadde vært kult med en liten tank på riggen RF... kunne tenkt meg det her også.. men i denna slingrebalja her så tror jeg at det kunne hadde gått ann med slamkrypere. hehe.
Selveste Preben
Selveste Preben
Nybegynner
Nybegynner

Male
Antall Innlegg : 45
Age : 41
Bosted : Nes Vegas
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Odd Espen Man 28 Jul - 12:20

Selveste Preben skrev:Men er usikker om jeg skal ha den sorte Rioen eller den bøk farga..(noen som har noen meninger??)
Det spørs vel hva som passer inn der du skal ha det? Cool Men ellers så syns jeg den svarte er finest Smile
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male
Antall Innlegg : 2059
Age : 32
Bosted : Laget, Risør
Humor : Hmm...
Registration date : 03.02.2008

https://pjatten.forumakers.com/

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 20 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 20 av 40 Previous  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet