Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

+13
Selveste Preben
KP
Robbies
Birger
Roy Fredrik
Arne
Maria
Johan
Elin
AnetteM
Gry
Liz H
Odd Espen
17 posters

Side 19 av 40 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Next

Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by AnetteM Tir 22 Jul - 16:12

Så bra Johan. Test de ut ett par uker og fortell meg om jeg skal satse på de samme, da Wink

Gry - så fin plattingen din var blitt! Må snart ha en ny sommerfest så vi kan få innviet den!

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Tir 22 Jul - 21:30

Gry skrev:Roy Fredrik sitter på andre siden av jorden og maser på bilder av leveggen på plattingen. Her har du et, mr.


Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Platti10

Hehe.
Ja dere holder jo styr på karene mine på andre siden av jorden, da må jo jeg opplyse alle om hvor den nye festplassen i Risør er.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Age : 53
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Tir 22 Jul - 21:33

Odd Espen skrev:
Roy Fredrik skrev:
AnetteM skrev:1. Som de andre sier - stille og snill, grei å holde rein:)
2. En veldreid liten spansk seniorita med stor fascinasjon for akvaristikk, blomster og mørke norske menn What a Face

Anette
Odd Espen gå får nummer to til Anette. Det hadde jeg gjort. Godt ikke Trudy leser norsk enda...
Kan nok ikke være jente-gutte rom der, jeg må nok bo med en gutt Wink Hvis jeg ikke bor alene da, på mailen stod det at det var 9 jenter og 3 gutter som skulle bo der foreløpig Razz

Svarer på malen i morra jeg, finner på noe da...

Er jo lett mattematikk det der. Hver av dere guttene for tre damer hver på rommet. Dere blir nok konger på byen der dere vandrer avgårde med ett helt harem.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Age : 53
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Ons 23 Jul - 6:50

jeg skal teste ut kolbene;) men har egentlig ikke akutt bruk for de.. men kan jo alltids ta og bytte ut en annen kolbe bare for og få testet de:)
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by AnetteM Ons 23 Jul - 14:32

Supert. Jeg trenger en del kolber, og da er det ekstra dumt med feilkjøp:)

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 6:26

Ja det er ikke noe tøft med bommkjøp nei...

Kom akuratt hjem fra jobb og skrudde på lyset i sterbai karet (nei jeg har ikke fått på timer enda) men hva så jeg der? Jo! EGG! Smile ganske så mange åsså, har ikke tellt dem enda, men tenkte og gjøre det nå Smile

spiser pest snegler opp egga til coryene? eller sandsnegler?
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Tor 24 Jul - 8:31

Gratulerer med egg! Nei, sneglene spiser ikke eggene, i alle fall ikke de som er befruktet og friske. De kan ta de som mugner, men det er jo bare ok. Sterbai spiser (som regel) ikke egne egg.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 9:52

Tellte i stad, er rundt 50 egg:) Jeg har bare latt egga henge, for det er jo det absolutt greieste om det går:) så vi satser på det Smile

Begynner og lure på om "shi shita'ene" har noe på gang å, de vokter hula si godt hvertfall... Smile
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 9:54

foresten, er det noen her som trenger oppdretts kar?
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 9:57

Til dere i klubben så er disse her rimelige!

http://nettakvariet.no/annonser/showproduct.php?product=16167&cat=24

en flaske med Brimi Dramm og en flaske vodka eller 12 pils er de deres!
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Tor 24 Jul - 10:17

Får håpe det blir noe av eggene da Johan. Sterbai er en av de fineste Corydorasene spår du meg. Har hatt oppdrett på de selv, men tror ikke det er så mange igjen hos meg. Kansje noen i storkaret, hvem vet.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Age : 53
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 10:26

hehe, nei den som vet hva som er oppi der er flink vil jeg tro Razz hehe...

Enig i at sterbai er den fineste altså, hvertfall som jeg har sett:)
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Tor 24 Jul - 13:31

God kveld godtfolk.

Nå har vi hatt noen deilige timer ombord i båten til Thor Winther Dahl. De er i Risør nå, og endelig fikk jeg truffet Thors Gry. Hehe, forloveden til Thor heter også Gry. Ei trivelig dame. Ungene hadde de også med seg, og maken til rolige snille barn. I morgen skal vi grille sammen med dem, og det gleder vi oss til. Trivelig å treffe han utenom auksjoner, butikker og treff Very Happy Jeg må si jeg ble lattermild da vi satt i havnen, han nevner båtmerker, produsenter og årsmodeller på akkurat samme måte som han snakker fisk og latinske navn på arter Very Happy Han er lidenskapelig opptatt av båter, det var en ny side ved Thor Smile
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Age : 54
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Tor 24 Jul - 13:36

mannen har smørt hjærnen godt inn med sirup ja, det meste henger fast der...

Holder på med og lage meg en ny hjemmeside nå Very Happy det er morro:)
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by AnetteM Tor 24 Jul - 15:55

Håper det blir noe av egga, Johan. Her hos meg yngler apistoene - inka, hongsloi, shisita - men ikke ett egg har jeg fått på coryene. Tror ikke de liker meg What a Face

Så hyggelig at vennskapet deres med Thor har strukket seg utover akvariehobbyen, da, Gry. Den mannen der virker til å ha en ganske bra hukommelse når det går på typebetegnelser! Tror nok han fikk alle rette på hovedstadsprøvene i geografitimene, ja:)

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Bosted : Risør
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Fre 25 Jul - 7:05

Ja, ser ut som egga er befrukta nå Smile så til søndag er det vel en liten muilighet for at de klekker:)
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Odd Espen Fre 25 Jul - 9:03

For et fint vær det er nå! Bra jeg får vent meg til varmen før jeg drar ned Very Happy Jeg sitter å ser inn i alle akvariene mine, og merker at det er stund siden jeg har gjort noe oppi de nå Embarassed Det er ikke så lett å gidde og gjøre noe som helst som har mening når det er så fint vær egentlig... Hehe, håper det regner litt på GC i løpet av året! Laughing
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male
Antall Innlegg : 2059
Age : 32
Bosted : Laget, Risør
Humor : Hmm...
Registration date : 03.02.2008

https://pjatten.forumakers.com/

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Fre 25 Jul - 12:10

Johan skrev:Ja det er ikke noe tøft med bommkjøp nei...

Kom akuratt hjem fra jobb og skrudde på lyset i sterbai karet (nei jeg har ikke fått på timer enda) men hva så jeg der? Jo! EGG! Smile ganske så mange åsså, har ikke tellt dem enda, men tenkte og gjøre det nå Smile

spiser pest snegler opp egga til coryene? eller sandsnegler?

Egg er morro, fikk noen egg på sp black... Noen har muglet, men det er enda noen som ser fine ut, så det blir spennende.....

Lykke til med sterbai eggene!!!

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Fre 25 Jul - 15:31

Smile black er neste cory jeg skal ha tak i hvertfall, de er smell lekkre! grattis med egg på dem Wink har hørt at black egga har lettere for og muggne enn mange andre cory egg, om det stemmer vet jeg ikke, men Elin har jo dretta de, så hun kan nok si det mer sikkert enn meg:) Håper du får høy klekkeprosent hvertfall:D
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Fre 25 Jul - 16:24

Johan skrev:Smile black er neste cory jeg skal ha tak i hvertfall, de er smell lekkre! grattis med egg på dem Wink har hørt at black egga har lettere for og muggne enn mange andre cory egg, om det stemmer vet jeg ikke, men Elin har jo dretta de, så hun kan nok si det mer sikkert enn meg:) Håper du får høy klekkeprosent hvertfall:D

Tja, har ikke så store forhåpninger egentlig, det var jo første gangen de la egg... Tok og plukket ut ca 20 stk... Ser at noen har muglet, men det er enda noen som er OK ut.... Kan ikke akkurat skryte av å ha de mengdene Birger får....

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Johan Lør 26 Jul - 1:44

Hehe, nei, men hvem får vel d egentlig... Jeg er sikker på at birger gir fiska sine anabole og spansk flue....Razz
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296
Age : 40
Bosted : Tvedestrand
Registration date : 03.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty min erfaring med corydoras black oppdrett

Poste by Elin Lør 26 Jul - 4:47

Gratulerer med egg på dine c.black KP.Smile

Mine Black la ikke mange eggene første gangen, men så kom det seg. Flere og flere for hver egglegging. Mine legger ikke i klumper, men ganske pent vedsiden av hverandre

Jeg har drevet og prøvd ut hvordan jeg skal få klekket og fått opp disse rakkerene og de er ikke så enkle. Mugg på eggene er ett stort problem. Jeg har derfor ganske lav ph i karet, 5.7 sist jeg målte.

For at de skal legge egg bruker jeg å strupe pumpen litt ett døgn og så skrur jeg den på fullt, samtidig som de får røde myggiser og kaldtvannsbytter.

Første egglegging gikk mine fire i leksgruppa i en 60 liter alene og ble flyttet etter at de hadde lagt eggene. Da ble det klaff og 13 har vokst opp. Neste egglegging plukket jeg egg fra 85 literen, og la i denne 60 literen, men de fleste ble det mugg på eller så tok hydran de få som klekket Evil or Very Mad

Neste egglegging var foreldrene i en 85 liter alene, men jeg plukket da eggene og la dem i fødenett. Ble mye mugg på eggene, men veldig mange klekket. Men så prøvde jeg ett nytt slag infusoriefor i nettet og det mugla og alle ynglene døde. Crying or Very sad

Siste egglegging hvor jeg ikke rørte eggene ble det ikke noe mugg, men jeg tror de voksne har ett opp ynglene. Kan ikke se noen i sanden nå iallefall. De klekket i forrigårs så det gjenstår egentlig å se om de har overlevd.

Utifra dette mener jeg at det beste for min leksgruppe er å la eggene henge i fred og fjerne foreldrene, nest beste er å legge eggene i fødenett i samme kar som de ble lagt (bare pass på hva en stapper i nettet Embarassed ) og siste alternativ som jeg har brukt mye før å flytte egg virker ikke.

Dette er kun min erfaring Smile
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Age : 46
Bosted : Pendler mellom stua og akvariekjelleren min
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Lør 26 Jul - 12:14

Elin skrev:Gratulerer med egg på dine c.black KP.Smile

Mine Black la ikke mange eggene første gangen, men så kom det seg. Flere og flere for hver egglegging. Mine legger ikke i klumper, men ganske pent vedsiden av hverandre

Jeg har drevet og prøvd ut hvordan jeg skal få klekket og fått opp disse rakkerene og de er ikke så enkle. Mugg på eggene er ett stort problem. Jeg har derfor ganske lav ph i karet, 5.7 sist jeg målte.

For at de skal legge egg bruker jeg å strupe pumpen litt ett døgn og så skrur jeg den på fullt, samtidig som de får røde myggiser og kaldtvannsbytter.

Første egglegging gikk mine fire i leksgruppa i en 60 liter alene og ble flyttet etter at de hadde lagt eggene. Da ble det klaff og 13 har vokst opp. Neste egglegging plukket jeg egg fra 85 literen, og la i denne 60 literen, men de fleste ble det mugg på eller så tok hydran de få som klekket Evil or Very Mad

Neste egglegging var foreldrene i en 85 liter alene, men jeg plukket da eggene og la dem i fødenett. Ble mye mugg på eggene, men veldig mange klekket. Men så prøvde jeg ett nytt slag infusoriefor i nettet og det mugla og alle ynglene døde. Crying or Very sad

Siste egglegging hvor jeg ikke rørte eggene ble det ikke noe mugg, men jeg tror de voksne har ett opp ynglene. Kan ikke se noen i sanden nå iallefall. De klekket i forrigårs så det gjenstår egentlig å se om de har overlevd.

Utifra dette mener jeg at det beste for min leksgruppe er å la eggene henge i fred og fjerne foreldrene, nest beste er å legge eggene i fødenett i samme kar som de ble lagt (bare pass på hva en stapper i nettet Embarassed ) og siste alternativ som jeg har brukt mye før å flytte egg virker ikke.

Dette er kun min erfaring Smile

Takker for utfyllende svar!

Nå har stort sett alle eggene klekket... Plukket ut 4 med mugg, tror det er ca 10-15 som har klekket... Blir spennende å se om disse lever opp.. Hva foret du med den føste tiden?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Maria Lør 26 Jul - 12:40

Artemia er vel fin yngelmat.. Smile
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637
Age : 37
Bosted : Lillesand
Registration date : 03.02.2008

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by KP Lør 26 Jul - 12:54

Maria skrev:Artemia er vel fin yngelmat.. Smile

Har avskallet artemia egg, får satse på det... Du tenkte kanskje på å klekke selv?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Age : 46
Bosted : Kristiansand
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 19 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 19 av 40 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet