Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+14
jantommy
Liz H
Johan
bianca88
Roy Fredrik
Tore
KP
Arne
Maria
Odd Espen
AnetteM
Gry
Bjørn
Elin
18 posters
Side 28 av 40
Side 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Nå er jeg sliten...
Rett etter jeg sendte den forgje meldingen her, kalte kapteienen oss inn til møte. To russere var gått beserk. Han ene har nesten drept den andre, men galningen er savnet.
Siden jeg er safety officer ombord, kan dere jo tenke dere hvem som fikk jobben med og finne han. Tok med meg en svær lommelykt, ikke for og lyse med, men for og ha til og forsvare meg med. Vi gikk tre stykker sammen. Vi fant han, men han var helt rolig. Han var full av blåmerker og små kutt.
På kaia ventet ni politibiler, og en patruljebåt. Så nå har jeg vært med Politiet, FBI og US Coast guard i hele dag. Og jeg fikk ikke kjøre politibil engang...
Han andre ble fraktet til sykehuset direkte, og han var i en veldig dårlig forfatning. Hele ansiktet er kuttet i stykker og kriminal teknikkeren sa at han hadde mistet to liter blod. Han kan vel være glad han fremdeles er i livet.
Det var vel ikke helt det jeg hadde planlagt denne morran. Hadde nok med og bli kvitt de rosa elefantene her jeg....
Rett etter jeg sendte den forgje meldingen her, kalte kapteienen oss inn til møte. To russere var gått beserk. Han ene har nesten drept den andre, men galningen er savnet.
Siden jeg er safety officer ombord, kan dere jo tenke dere hvem som fikk jobben med og finne han. Tok med meg en svær lommelykt, ikke for og lyse med, men for og ha til og forsvare meg med. Vi gikk tre stykker sammen. Vi fant han, men han var helt rolig. Han var full av blåmerker og små kutt.
På kaia ventet ni politibiler, og en patruljebåt. Så nå har jeg vært med Politiet, FBI og US Coast guard i hele dag. Og jeg fikk ikke kjøre politibil engang...
Han andre ble fraktet til sykehuset direkte, og han var i en veldig dårlig forfatning. Hele ansiktet er kuttet i stykker og kriminal teknikkeren sa at han hadde mistet to liter blod. Han kan vel være glad han fremdeles er i livet.
Det var vel ikke helt det jeg hadde planlagt denne morran. Hadde nok med og bli kvitt de rosa elefantene her jeg....
Tror ikke jeg kommer til å søke arbeid ombord der. Disse elefantene var for store!
Oj, det var litt av en historie. Du måtte finne på noe for å overgå Arne og meg altså! Jeg kunne gjerne jobbet ombord. Liker adrenalinrushet når noe skjer. Godt du ikke fikk bruk for lykta.
Oi - sjømenn kan fortsatt være sjømenn forstår jeg
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Jeg har heldigvis ikke sånne personalproblemer på jobb . Skulle tatt seg ut, du
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Roy Fredrik skrev:Nå er jeg sliten...
Og hvor mange % alkohol var i blodet?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Kanskje problemet var at de var blitt edru for en gangs skyld?
Gale folk Bra han hadde roa seg ned når dere fant han da!
Jeg vurderer å ta meg en liten fototur nå, men jeg er litt usikker på om jeg gidder. Liksom, hva skal jeg ta bilde av?
Jeg vurderer å ta meg en liten fototur nå, men jeg er litt usikker på om jeg gidder. Liksom, hva skal jeg ta bilde av?
Sist endret av Odd Espen den Man 13 Okt - 9:02, endret 2 ganger
Du kan ta bilder av hverdagen rundt deg, også kan du vise den til oss. Er ikke alltid man trenger ta bilder av noe spesifikt. Du kan lage hverdags reportasje.
Hverdagen min er ikke så alt for spennende! Jeg har jo vist bilde av rommet mitt hehe...
Men naturen, oversiktsbilder fra sentrum, kaien, restauranter osv. Lat som du lager en serie med bilder som skal selge GC til turister.
De to russerne hadde delt 1.75 liter vodka.
De er egentlig venner, men de tok litt av for og si det sånn. Han ene påstår at han ikke husker noe. Den andre sa han falt... Dermed var det ingen av dem som anklaget den andre og politiet puttet ingen av dem i fengsel, men frigav dem. Dermed måtte vi få tilbake han som nesten drepte han andre. Han skal imidlertidig sendes hjem i dag. Enveis billett til Gulag i Sibir... Det samme skjer nok med han andre, men han hører til det andre skipet her.
Men i dag skal Corvetta komme..... håper jeg.
De er egentlig venner, men de tok litt av for og si det sånn. Han ene påstår at han ikke husker noe. Den andre sa han falt... Dermed var det ingen av dem som anklaget den andre og politiet puttet ingen av dem i fengsel, men frigav dem. Dermed måtte vi få tilbake han som nesten drepte han andre. Han skal imidlertidig sendes hjem i dag. Enveis billett til Gulag i Sibir... Det samme skjer nok med han andre, men han hører til det andre skipet her.
Roy Fredrik skrev:De to russerne hadde delt 1.75 liter vodka.
Trodde egentlig det var nulltoleranse for alkohol på sjøen nå, men gjelder ikke alle rederier?
KP- Viderekommen pjatter
-
Nei det er bare på norsk sektor det er snakk om det. De fleste skip i utenriks fart har alkohol ombord, men det er alltid noen som ødelegger for alle andre. Blir nok null eller veldig begrenset etter denne episoden tenker jeg. Men det er bare russerne vi har problemer med. Hadde ett slagsmål mellom russere forgje tur og. Problemet er ofte at russerene drikker opp den tekniske spriten ombord, som er til og rense utstyr med. En drakk til og med kerosene, som er rakett drivstoff.
Roy Fredrik skrev:Nei det er bare på norsk sektor det er snakk om det. De fleste skip i utenriks fart har alkohol ombord, men det er alltid noen som ødelegger for alle andre. Blir nok null eller veldig begrenset etter denne episoden tenker jeg. Men det er bare russerne vi har problemer med. Hadde ett slagsmål mellom russere forgje tur og. Problemet er ofte at russerene drikker opp den tekniske spriten ombord, som er til og rense utstyr med. En drakk til og med kerosene, som er rakett drivstoff.
He he, russerene må vel ha litt innabors for å fungere sånn tålig.... :-S
En kompis jobber utenriks for Knutsen, og de har ikke lov til å drikke så lenge de jobber eller skal jobbe de nærmeste dagene.....
KP- Viderekommen pjatter
-
Roy Fredrik skrev:
Pssssssssst Roy Fredrik jeg fikk kjøre sykebil.....................
Får jeg ikke Corvetta snart, vet jeg om en trailersjåfør som snart får kjøre sykebil og...
Sitte ute til kl 12 og spille brettspill er deilig, ikke sant folkens? 24 grader her i skrivende stund, ikke værst!
Roy Fredrik skrev:Får jeg ikke Corvetta snart, vet jeg om en trailersjåfør som snart får kjøre sykebil og...
Du er sikker på at den er på vei?
KP- Viderekommen pjatter
-
Elin:
må bare innrømme at saene nå blir omplassert.. De har vært helt turbo, og smeller stadig vekk i glasset, så jeg har ikke hjerte til å ha dem lenger, syntes synd på dem.. De har gjort en god jobb med pensel algene da!
Og de er veldig fine i formen... To av dem hoppet nesten ut av karret, hadde det ikke vært for at jeg hadde 20cm karr uten vann så hadde jeg hatt det "gøy" med å fiske dem på utsiden av karret...
må bare innrømme at saene nå blir omplassert.. De har vært helt turbo, og smeller stadig vekk i glasset, så jeg har ikke hjerte til å ha dem lenger, syntes synd på dem.. De har gjort en god jobb med pensel algene da!
Og de er veldig fine i formen... To av dem hoppet nesten ut av karret, hadde det ikke vært for at jeg hadde 20cm karr uten vann så hadde jeg hatt det "gøy" med å fiske dem på utsiden av karret...
Maria skrev:Elin:
Hjelper SAE mot penselalger??? Får de tatt alt eller bare noe?
KP- Viderekommen pjatter
-
De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
AnetteM skrev:De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?
Heh.. godt mulig.. Her er iallefall penselalge bestanden kraftig nedgradert.. Er noe igjen, men jeg får heller ha dem enn å ha saene som smeller i glasset.. Disse saene er så å si utvokst og.. feite..
Maria skrev:AnetteM skrev:De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?
Heh.. godt mulig.. Her er iallefall penselalge bestanden kraftig nedgradert.. Er noe igjen, men jeg får heller ha dem enn å ha saene som smeller i glasset.. Disse saene er så å si utvokst og.. feite..
Kanskje jeg skulle fått meg et par SAE da, har flust med penselalger i det ene karet.... Dette er "vanlig" butikk fisk?
KP- Viderekommen pjatter
-
Side 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Side 28 av 40