Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

+14
jantommy
Liz H
Johan
bianca88
Roy Fredrik
Tore
KP
Arne
Maria
Odd Espen
AnetteM
Gry
Bjørn
Elin
18 posters

Side 28 av 40 Previous  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Next

Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 28 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Roy Fredrik Søn 12 Okt - 19:57

Nå er jeg sliten...

Rett etter jeg sendte den forgje meldingen her, kalte kapteienen oss inn til møte. To russere var gått beserk. Han ene har nesten drept den andre, men galningen er savnet.

Siden jeg er safety officer ombord, kan dere jo tenke dere hvem som fikk jobben med og finne han. Tok med meg en svær lommelykt, ikke for og lyse med, men for og ha til og forsvare meg med. Vi gikk tre stykker sammen. Vi fant han, men han var helt rolig. Han var full av blåmerker og små kutt.

På kaia ventet ni politibiler, og en patruljebåt. Så nå har jeg vært med Politiet, FBI og US Coast guard i hele dag. Og jeg fikk ikke kjøre politibil engang...

Han andre ble fraktet til sykehuset direkte, og han var i en veldig dårlig forfatning. Hele ansiktet er kuttet i stykker og kriminal teknikkeren sa at han hadde mistet to liter blod. Han kan vel være glad han fremdeles er i livet.

Det var vel ikke helt det jeg hadde planlagt denne morran. Hadde nok med og bli kvitt de rosa elefantene her jeg....
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male
Antall Innlegg : 331
Jobb/hobbier : Rocket man, akvarier
Registration date : 18.02.2008

http://www.risorakvarieklubb.org

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 28 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Bjørn Man 13 Okt - 1:19

Det kan være harde tak, ser jeg...
Bjørn
Bjørn
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 288
Jobb/hobbier : Fiske, kniv, data, foto og nå akvarie.
Humor : Hm
Registration date : 16.08.2008

http://www.apollos.info/

Til Toppen Go down

Poste by Elin Man 13 Okt - 4:11

Tror ikke jeg kommer til å søke arbeid ombord der. Disse elefantene var for store!
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over
Registration date : 03.02.2008

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 13 Okt - 4:18

Oj, det var litt av en historie. Du måtte finne på noe for å overgå Arne og meg altså! Very Happy Jeg kunne gjerne jobbet ombord. Liker adrenalinrushet når noe skjer. Godt du ikke fikk bruk for lykta.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Poste by Liz H Man 13 Okt - 4:21

Oi - sjømenn kan fortsatt være sjømenn forstår jeg Surprised
Liz H
Liz H
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Man 13 Okt - 7:50

Jeg har heldigvis ikke sånne personalproblemer på jobb What a Face. Skulle tatt seg ut, du
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 13 Okt - 8:43

Roy Fredrik skrev:Nå er jeg sliten...

Rett etter jeg sendte den forgje meldingen her, kalte kapteienen oss inn til møte. To russere var gått beserk. Han ene har nesten drept den andre, men galningen er savnet.

Siden jeg er safety officer ombord, kan dere jo tenke dere hvem som fikk jobben med og finne han. Tok med meg en svær lommelykt, ikke for og lyse med, men for og ha til og forsvare meg med. Vi gikk tre stykker sammen. Vi fant han, men han var helt rolig. Han var full av blåmerker og små kutt.

På kaia ventet ni politibiler, og en patruljebåt. Så nå har jeg vært med Politiet, FBI og US Coast guard i hele dag. Og jeg fikk ikke kjøre politibil engang...

Han andre ble fraktet til sykehuset direkte, og han var i en veldig dårlig forfatning. Hele ansiktet er kuttet i stykker og kriminal teknikkeren sa at han hadde mistet to liter blod. Han kan vel være glad han fremdeles er i livet.

Det var vel ikke helt det jeg hadde planlagt denne morran. Hadde nok med og bli kvitt de rosa elefantene her jeg....

Og hvor mange % alkohol var i blodet?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 13 Okt - 8:48

Kanskje problemet var at de var blitt edru for en gangs skyld? Suspect
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Man 13 Okt - 8:53

Gale folk Shocked Bra han hadde roa seg ned når dere fant han da!

Jeg vurderer å ta meg en liten fototur nå, men jeg er litt usikker på om jeg gidder. Liksom, hva skal jeg ta bilde av? Neutral

Sist endret av Odd Espen den Man 13 Okt - 9:02, endret 2 ganger
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male
Antall Innlegg : 2059
Humor : Hmm...

https://pjatten.forumakers.com/

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 13 Okt - 9:00

Du kan ta bilder av hverdagen rundt deg, også kan du vise den til oss. Er ikke alltid man trenger ta bilder av noe spesifikt. Du kan lage hverdags reportasje.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Man 13 Okt - 9:03

Hverdagen min er ikke så alt for spennende! Jeg har jo vist bilde av rommet mitt Wink hehe...
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 13 Okt - 9:21

Men naturen, oversiktsbilder fra sentrum, kaien, restauranter osv. Lat som du lager en serie med bilder som skal selge GC til turister.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Man 13 Okt - 9:43

De to russerne hadde delt 1.75 liter vodka.

De er egentlig venner, men de tok litt av for og si det sånn. Han ene påstår at han ikke husker noe. Den andre sa han falt... Dermed var det ingen av dem som anklaget den andre og politiet puttet ingen av dem i fengsel, men frigav dem. Dermed måtte vi få tilbake han som nesten drepte han andre. Han skal imidlertidig sendes hjem i dag. Enveis billett til Gulag i Sibir... Det samme skjer nok med han andre, men han hører til det andre skipet her.

Men i dag skal Corvetta komme..... håper jeg.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 13 Okt - 10:16

Roy Fredrik skrev:De to russerne hadde delt 1.75 liter vodka.

De er egentlig venner, men de tok litt av for og si det sånn. Han ene påstår at han ikke husker noe. Den andre sa han falt... Dermed var det ingen av dem som anklaget den andre og politiet puttet ingen av dem i fengsel, men frigav dem. Dermed måtte vi få tilbake han som nesten drepte han andre. Han skal imidlertidig sendes hjem i dag. Enveis billett til Gulag i Sibir... Det samme skjer nok med han andre, men han hører til det andre skipet her.

Men i dag skal Corvetta komme..... håper jeg.

Trodde egentlig det var nulltoleranse for alkohol på sjøen nå, men gjelder ikke alle rederier?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Man 13 Okt - 10:50

Nei det er bare på norsk sektor det er snakk om det. De fleste skip i utenriks fart har alkohol ombord, men det er alltid noen som ødelegger for alle andre. Blir nok null eller veldig begrenset etter denne episoden tenker jeg. Men det er bare russerne vi har problemer med. Hadde ett slagsmål mellom russere forgje tur og. Problemet er ofte at russerene drikker opp den tekniske spriten ombord, som er til og rense utstyr med. En drakk til og med kerosene, som er rakett drivstoff.
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 13 Okt - 11:21

Roy Fredrik skrev:Nei det er bare på norsk sektor det er snakk om det. De fleste skip i utenriks fart har alkohol ombord, men det er alltid noen som ødelegger for alle andre. Blir nok null eller veldig begrenset etter denne episoden tenker jeg. Men det er bare russerne vi har problemer med. Hadde ett slagsmål mellom russere forgje tur og. Problemet er ofte at russerene drikker opp den tekniske spriten ombord, som er til og rense utstyr med. En drakk til og med kerosene, som er rakett drivstoff.

He he, russerene må vel ha litt innabors for å fungere sånn tålig.... :-S

En kompis jobber utenriks for Knutsen, og de har ikke lov til å drikke så lenge de jobber eller skal jobbe de nærmeste dagene.....

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Arne Man 13 Okt - 14:35

Roy Fredrik skrev:

Pssssssssst Roy Fredrik jeg fikk kjøre sykebil..................... Twisted Evil
Arne
Arne
Gubben i huset.
Gubben i huset.

Antall Innlegg : 86
Jobb/hobbier : Fisk saltvann så klart og bil,laksefiske
Humor : ja si det. Lurer jeg også

http://www.risorakvarieklubb.org/

Til Toppen Go down

Poste by Roy Fredrik Man 13 Okt - 15:53

Får jeg ikke Corvetta snart, vet jeg om en trailersjåfør som snart får kjøre sykebil og...
Roy Fredrik
Roy Fredrik
God bidragsyter
God bidragsyter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Odd Espen Man 13 Okt - 17:07

Sitte ute til kl 12 og spille brettspill er deilig, ikke sant folkens? Wink 24 grader her i skrivende stund, ikke værst!
Odd Espen
Odd Espen
Moderator
Moderator

Male

Til Toppen Go down

Poste by KP Tir 14 Okt - 1:54

Roy Fredrik skrev:Får jeg ikke Corvetta snart, vet jeg om en trailersjåfør som snart får kjøre sykebil og...

Du er sikker på at den er på vei?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 14 Okt - 5:51

Elin:
må bare innrømme at saene nå blir omplassert.. De har vært helt turbo, og smeller stadig vekk i glasset, så jeg har ikke hjerte til å ha dem lenger, syntes synd på dem.. De har gjort en god jobb med pensel algene da! Very Happy

Og de er veldig fine i formen... To av dem hoppet nesten ut av karret, hadde det ikke vært for at jeg hadde 20cm karr uten vann så hadde jeg hatt det "gøy" med å fiske dem på utsiden av karret...
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Poste by KP Tir 14 Okt - 6:03

Maria skrev:Elin:
må bare innrømme at saene nå blir omplassert.. De har vært helt turbo, og smeller stadig vekk i glasset, så jeg har ikke hjerte til å ha dem lenger, syntes synd på dem.. De har gjort en god jobb med pensel algene da! Very Happy

Og de er veldig fine i formen... To av dem hoppet nesten ut av karret, hadde det ikke vært for at jeg hadde 20cm karr uten vann så hadde jeg hatt det "gøy" med å fiske dem på utsiden av karret...

Hjelper SAE mot penselalger??? Får de tatt alt eller bare noe?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Tir 14 Okt - 6:17

De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 14 Okt - 6:34

AnetteM skrev:De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?

Heh.. godt mulig.. Her er iallefall penselalge bestanden kraftig nedgradert.. Er noe igjen, men jeg får heller ha dem enn å ha saene som smeller i glasset.. Disse saene er så å si utvokst og.. feite..
Maria
Maria

Female
Antall Innlegg : 1637

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Poste by KP Tir 14 Okt - 6:54

Maria skrev:
AnetteM skrev:De spiser ikke selve algene, men blomstene som gjør at de sprer seg, uten de dør de ut etterhvert, har jeg fått forklart. Er det slik det virker?

Heh.. godt mulig.. Her er iallefall penselalge bestanden kraftig nedgradert.. Er noe igjen, men jeg får heller ha dem enn å ha saene som smeller i glasset.. Disse saene er så å si utvokst og.. feite..

Kanskje jeg skulle fått meg et par SAE da, har flust med penselalger i det ene karet.... Dette er "vanlig" butikk fisk?

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 28 av 40 Previous  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Next

Til Toppen

- Similar topics