Forberedelser, tips, oppskrifter, tradisjoner og spørsmål omkring jul
+8
Odd Espen
sjanetta
Nina-Kristin
KP
Maria
Bjørn
Elin
Gry
12 posters
Side 6 av 7
Side 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Forberedelser, tips, oppskrifter, tradisjoner og spørsmål omkring jul
Nå er jeg nesten, nesten ferdig til jul!! Har styrt i hele dag, så nå er det bare å vaske gulvene, og rydde kjøkkenet igjen.
Nissene er tatt frem, så nå titter de på oss fra kriker og kroker her. I morgen begynner jeg ikke på jobb før 14.00, så da vil jeg gjøre meg ferdig før jeg går.
Det skal bli godt å komme hjem til et julepyntet hus, grønnsåpe og kongerøkelse.
Jeg må huske å kjøpe julestjerner i dag. De skal på begge stuebordene, kjøkkenbordet og på en kommode vi har.
Jentene reiser til sin far i morgen og blir der helt til 2. eller 3. juledag. Huff det gruer jeg meg til, jeg synes det er alt for lenge nå som det er jul liksom, men så skal jeg jo jobbe til og med 2. dagen, så det er vel like greit. Arne reiser på tirsdag til Vestlandet, og han kommer også igjen 2. dagen....
Hadde innstilt meg så på å være alene i jula, og synes det skulle bli godt med noen stille dager, men etter alt som har skjedd den siste stunden; snekkere inne i snart to måneder, kaos i alle rom, flytting av alt av møbler fra soverommene fem ganger i løpet av to uker, sove på stuen, ulykken, eksamensforberedelser osv, osv, så kjenner jeg nå at det blir litt trist å være alene ja
Jeg er nok veldig sliten, for i dag, da Arne var reist på jobb, og jeg så på alt jeg hadde å gjøre, så kjente jeg bare at jeg hadde mest lyst til å legge meg, men så dukket snekkerne opp igjen (!), de holder på å bytte noe kledning eller noe på utsiden, og de dunker og borrer og bråker, og da begynte jeg å grine Herregud tenkte jeg, nå har jeg virkelig møtt veggen altså. Begynne å grine fordi det er bråk på utsiden
Men, det er vel bare en reaksjon vil jeg tro, og sikkert helt normalt.
Nå er jeg i alle fall i litt bedre humør. Det hjelper å få litt orden rundt seg.
Hvordan er det hos dere nå da? Ferdige?
Nissene er tatt frem, så nå titter de på oss fra kriker og kroker her. I morgen begynner jeg ikke på jobb før 14.00, så da vil jeg gjøre meg ferdig før jeg går.
Det skal bli godt å komme hjem til et julepyntet hus, grønnsåpe og kongerøkelse.
Jeg må huske å kjøpe julestjerner i dag. De skal på begge stuebordene, kjøkkenbordet og på en kommode vi har.
Jentene reiser til sin far i morgen og blir der helt til 2. eller 3. juledag. Huff det gruer jeg meg til, jeg synes det er alt for lenge nå som det er jul liksom, men så skal jeg jo jobbe til og med 2. dagen, så det er vel like greit. Arne reiser på tirsdag til Vestlandet, og han kommer også igjen 2. dagen....
Hadde innstilt meg så på å være alene i jula, og synes det skulle bli godt med noen stille dager, men etter alt som har skjedd den siste stunden; snekkere inne i snart to måneder, kaos i alle rom, flytting av alt av møbler fra soverommene fem ganger i løpet av to uker, sove på stuen, ulykken, eksamensforberedelser osv, osv, så kjenner jeg nå at det blir litt trist å være alene ja
Jeg er nok veldig sliten, for i dag, da Arne var reist på jobb, og jeg så på alt jeg hadde å gjøre, så kjente jeg bare at jeg hadde mest lyst til å legge meg, men så dukket snekkerne opp igjen (!), de holder på å bytte noe kledning eller noe på utsiden, og de dunker og borrer og bråker, og da begynte jeg å grine Herregud tenkte jeg, nå har jeg virkelig møtt veggen altså. Begynne å grine fordi det er bråk på utsiden
Men, det er vel bare en reaksjon vil jeg tro, og sikkert helt normalt.
Nå er jeg i alle fall i litt bedre humør. Det hjelper å få litt orden rundt seg.
Hvordan er det hos dere nå da? Ferdige?
Her er det ferdig, julekalendern er snart borte, så da stikker jeg!
Har pakka inn julegaver, fått et par julegaver, så nå er jeg klar for å komme meg hjem! Vi skal til Arendal en dag, så jeg får gjort meg ferdig med alle julegavene!
Har pakka inn julegaver, fått et par julegaver, så nå er jeg klar for å komme meg hjem! Vi skal til Arendal en dag, så jeg får gjort meg ferdig med alle julegavene!
Vi skal til Arendal til mandag. Da må jeg få kjøpt de siste gavene om jeg ikke får gjort det i kveld. Det er åpen til 22 i byen i dag.
Blir vel mandag vi drar dit og, det er vel eneste mulige dagen... Søndag er det søndag og tirsdag er det lille juleaften.
Hvor i Arendal skal dere da? Kanskje vi får hilst på hverandre, er jo lenge siden sist Kan jo og sende melding når jeg vet, må få lada opp den norske mobilen igjen og!
Hvor i Arendal skal dere da? Kanskje vi får hilst på hverandre, er jo lenge siden sist Kan jo og sende melding når jeg vet, må få lada opp den norske mobilen igjen og!
Har du forresten lagt merke til at det står "2weeks, 3 days since Adventstiden starter!" i signaturen din Gry? Også er det vel 6 dager til Juleaften...
Mulig det er fordi den er laget på en amerikansk side? Der er det vel blitt den 19. nå?
den 19 er i morra, så da blir det hvertfall feil med 5!
Ja, men i amerika er det kanskje allerede blitt den 19, så da stemmer det med 5 dager igjen.
Skulle jo egentlig ha klart og ordne noe første juledag slik at du slapp og være helt alene Gry. Det går kanskje dårlig med buss, men kanskje jeg kunne ha lånt bilen og fått deg frem og tilbake? Pinnekjøttfest eller var det det du ikke likte? hehe
Fant oppskrift og bilde på nett i dag, så nå ble jeg litt klokere
http://bakeoppskrifter.blogspot.com/2006/08/kolakker-karamellkaker-brune-pinner.htm
Men kan noen fortelle meg hvordan de smaker???
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Du er omtenksom du Elin, men du ser, jeg skal jobbe hver dag, så det hadde blitt vanskelig med Arendalstur for meg, men takk for tanken
Jeg syns ikke noe særlig om de egentlig. De smaker mest karamell rett og slett...Liz H skrev:Fant oppskrift og bilde på nett i dag, så nå ble jeg litt klokereOdd Espen skrev: Til torsdag tror jeg det blir sandkaker og colakaker(gud vet hva det er).
http://bakeoppskrifter.blogspot.com/2006/08/kolakker-karamellkaker-brune-pinner.htm
Men kan noen fortelle meg hvordan de smaker???
Sikkert all sirupen som gjør det.
Jaja, da dropper jeg småkakebakinga i år også
Jaja, da dropper jeg småkakebakinga i år også
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Dette er litt tøft! Men jeg tror jeg hadde blitt gal hvis dette hadde vært på mitt hus, eller naboens!
Jeg hadde nok satt på julemusikk, slått av lysene i stua, satt meg i en god stol foran vinduet og nytt det der jeg Akkurat den raskeste blinkingen hadde nok blitt mye i lengden, men ellers synes jeg det er flott. Disse lyssettene selges sammen med musikken, og det er derfor de blinker i takt med den. Stilig! Hehe, er nok litt hektet på amerikansk jul.
Sånn skal jeg ha huset mitt til neste år haha. Bånn gass !
I dag var jeg og Sølvi i Arendal, så jeg fikk kjøpt de siste julegavene. Vi forta oss, så vi rakk hjem før det ble mørkt. Vi måtte jo finne juletre! Når vi kom hjem gikk vi ut og fant det vakreste juletreet! Det er helt perfekt! Vi er gode altså!
Så i morra skal jeg og mamma til Rema og hjelpe til litt med å rydde før vi drar hjem igjen for å pynte juletreet og legge gavene(som jeg bare har kjent litt på, Gry) under!
Så i morra skal jeg og mamma til Rema og hjelpe til litt med å rydde før vi drar hjem igjen for å pynte juletreet og legge gavene(som jeg bare har kjent litt på, Gry) under!
Ok, litt går greit. Jeg har kjent litt på en av mine også. Dessuten vet jeg hva jeg får av Arne til jul!!!!!!! Var med å kjøpte den gaven i dag, og kan ikke vente med at det blir julaften og jeg kan ta den i bruk!! Tidenes beste julegave. Noen som vil vite hva det er eller? Nei, dere får vente til julaften... hihi.
To do list:
Bake eplekake
Bake krydderkake - gjør det i morra.. :p
Lage ostekake
Lage slike popsboller
Avispapirbytting i fuglebur (hadde julevask på dem på torsdag)
Støvsuge
Legge pakker under treet
Levere ut pakker til venner + levere kake til pappa..
Prøve å finne julaftenantrekk (dette går sikkert rett i dass) Fant ikke no...
Handle
Urk.. jeg er på ingen måte motivert til alt dette...
Oppturen er at i morra er det gaver, jeg digger julaften..
God jul folkens! Kommer bilde av juletreet og julehuset senere..
Bake krydderkake - gjør det i morra.. :p
Urk.. jeg er på ingen måte motivert til alt dette...
Oppturen er at i morra er det gaver, jeg digger julaften..
God jul folkens! Kommer bilde av juletreet og julehuset senere..
Sist endret av Maria den Tir 23 Des - 16:20, endret 4 ganger (Reason for editing : Nesten ferdig! :D)
Har bare igjen å ta oppvasken her. Sitter å tar en kopp kaffe nå og nyter at jeg snart er helt ferdig.
Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg fikk en C på eksamen, tross at jeg kom rett fra ulykken da jeg tok den! Jeg er kjempe fornøyd med den karakteren.
I kveld skal jeg forsøke å gjøre det ekstra kos for pasientene våre. Skape skikkelig ro og julefred.
Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg fikk en C på eksamen, tross at jeg kom rett fra ulykken da jeg tok den! Jeg er kjempe fornøyd med den karakteren.
I kveld skal jeg forsøke å gjøre det ekstra kos for pasientene våre. Skape skikkelig ro og julefred.
Jeg gleder meg såå til i morra! Får da får jeg kanskje vite hva alle får. Det er så gøy å høre om andres gode julegavee hehe.
Jeg tror jeg vet at jeg får timberland støveletter og ny dyne. Var med å prøvde skoa og min far tar meg sjelden med å prøver sko sånn helt uten videre hi hi.
I kveld skal jeg til foreldrene mine å pynte tre kl 20, så er det fenalår og juletv. Hovmesteren og grevinnen begynner kl 21
Tv er jul for meg. Muligens litt trist, men koselig. I går viste de grim og gru, jeg elsker den. For de som ikke husker/vet hvilken det er så går en av sangene nesten slik: Momy's home now you can open the door don't be affraid now not anymore. Momy's home I brought for each one of you strawberry coated with honeydew. osv Imorgen kl 11 skal jeg benke meg med tv og mandariner og se 3 nøtter til Askepott. Må det før jeg skal prøve å få på meg noe semifint og labbe med julepynta hunder til mine foreldre igjen
Jeg tror jeg vet at jeg får timberland støveletter og ny dyne. Var med å prøvde skoa og min far tar meg sjelden med å prøver sko sånn helt uten videre hi hi.
I kveld skal jeg til foreldrene mine å pynte tre kl 20, så er det fenalår og juletv. Hovmesteren og grevinnen begynner kl 21
Tv er jul for meg. Muligens litt trist, men koselig. I går viste de grim og gru, jeg elsker den. For de som ikke husker/vet hvilken det er så går en av sangene nesten slik: Momy's home now you can open the door don't be affraid now not anymore. Momy's home I brought for each one of you strawberry coated with honeydew. osv Imorgen kl 11 skal jeg benke meg med tv og mandariner og se 3 nøtter til Askepott. Må det før jeg skal prøve å få på meg noe semifint og labbe med julepynta hunder til mine foreldre igjen
Hæ, pleier han ikke ta deg med for å prøve sko? Jeg og min far er stadig rundt bare for å prøve sko og kose oss på ettermiddagene
Støvletter er en flott gave! Dyne også, jeg kom akkurat på at vi godt kunne ønsket oss en ny. litt tykkere dobbeltdyne enn den vi har, men det får vente til neste år.
Jeg så også på grim og gru i går, den er bare så bra!
Støvletter er en flott gave! Dyne også, jeg kom akkurat på at vi godt kunne ønsket oss en ny. litt tykkere dobbeltdyne enn den vi har, men det får vente til neste år.
Jeg så også på grim og gru i går, den er bare så bra!
I dag har jeg og mamma satt juletreet i stua og pynta det. Så har vi lagt alle julegavene under! Jeg har og gått rundt og tatt bilder av alle englene til mamma, for senere i dag skal jeg vise dere at mamma er glad i engler Tror det ble rundt 70 bilder!
Gleder meg til å se bildene!
Side 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Side 6 av 7