Forberedelser, tips, oppskrifter, tradisjoner og spørsmål omkring jul
+8
Odd Espen
sjanetta
Nina-Kristin
KP
Maria
Bjørn
Elin
Gry
12 posters
Side 4 av 7
Side 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Forberedelser, tips, oppskrifter, tradisjoner og spørsmål omkring jul
Gry skrev:Har de sendt deg kalender-gaver!? Nei, de foreldrene dine er nesten for gode til å være sanne.
Veldig enig! Jeg har aldri fått slik gavekalender, ikke som jeg kan minnes iallefall.. Fikk sjokoladekalendere vi..
Vi og, men jentene mine har fått pakke-kalendere i alle år. I år har jeg derimot sagt i fra om at det ikke blir det. De får allikevel "pakker" da. Jeg har kjøpt gavekalender fra Cubus. De inneholder diverse lip-gloss, hårstrikk og jentepynt, så det blir uansett mer enn en sjokolade
I tillegg får de barne-tv kalenderen, den koster søren sprette meg 149 kroner så den får de dele på, og Vivian er ikke veldig interessert i den. Vi har også en slik bok-kalender som vi tar frem hvert år, så det skulle være nok selv om jeg ikke sitter å pakker inn 48 pakker. Gusj, husker hvor mye jobb det var da Jeanette også bodde hjemme, over 60 pakker som skulle kjøpes, pakkes inn og henges opp.
I tillegg får de barne-tv kalenderen, den koster søren sprette meg 149 kroner så den får de dele på, og Vivian er ikke veldig interessert i den. Vi har også en slik bok-kalender som vi tar frem hvert år, så det skulle være nok selv om jeg ikke sitter å pakker inn 48 pakker. Gusj, husker hvor mye jobb det var da Jeanette også bodde hjemme, over 60 pakker som skulle kjøpes, pakkes inn og henges opp.
Da har utelysene kommet ned fra loftet!
Jeg og Emma hadde en liten lagekveld i går, og vi laget en del julekort. Emma fikk testet ut 3d kortlaging, med stor suksess!
Jeg og Emma hadde en liten lagekveld i går, og vi laget en del julekort. Emma fikk testet ut 3d kortlaging, med stor suksess!
Jeg har ikke gjort en dritt enda. Her i huset råder det totale kaos om dagene. VI har snekkere i underetasjen om holder på å legge nye gulv i alle soverommene, og da mener jeg ikke bare nytt gulv, nei da, de har skjært bort hele gulvet, så det er åpent ned til kjelleren. Dere kan jo selv tenke hvor lett det er å ordne til jul når alt av soveromsmøbler o.l skal stues vekk, og man må ta stuen i bruk til stuplass
Vel, jeg skal vaske kjøkkenvinduet i dag, og få hengt opp julegardiner, men først må jeg be Arne dra på kid, for der har de de gardinene jeg vil ha. Jeg er lei av de jeg har, for de har jeg hatt i maaaaange år nå. Ikke det at de ikke er pene, men det er bare slike korte kapper, og nå vil jeg ha ordentlige gardiner.
Vel, jeg skal vaske kjøkkenvinduet i dag, og få hengt opp julegardiner, men først må jeg be Arne dra på kid, for der har de de gardinene jeg vil ha. Jeg er lei av de jeg har, for de har jeg hatt i maaaaange år nå. Ikke det at de ikke er pene, men det er bare slike korte kapper, og nå vil jeg ha ordentlige gardiner.
Arne dra på kid. hehe, gardin mannen Arne...
Hehe, Arne er en snill mann han.
Nå er vinduer vasket, støv tørket, det er ryddig og jeg har hengt opp de nye, fine jule-kjøkkengardinene! Nå er jeg sliten, svett og fornøyd
Noen av årets selvlagede julekort:
Ikke alle som ble like pene, mistet litt kreativiteten etterhvert..
Det med engelen er et 3D kort..
Ikke alle som ble like pene, mistet litt kreativiteten etterhvert..
Det med engelen er et 3D kort..
Så fine! Jeg likte best det med sleden på, men alle var kjempe flotte.
Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har sendt julekort... Driver å skylder på at jeg er så miljøvennlig at jeg ikke ønsker å bruke papir til slikt "tull". MEN nå jeg ser de fine kortene dine Maria, så tror jeg ett hvert tre hadde blitt stolt over å ende slik. Bedre en den kubba jeg akkurat heiv i ovnen
*Hysterisk latter*!!! Vittig!
Elin skrev:Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har sendt julekort... Driver å skylder på at jeg er så miljøvennlig at jeg ikke ønsker å bruke papir til slikt "tull". MEN nå jeg ser de fine kortene dine Maria, så tror jeg ett hvert tre hadde blitt stolt over å ende slik. Bedre en den kubba jeg akkurat heiv i ovnen
Hehe.. Takk!
I morgen braker det løs med adventstjerne og syv-armet lysestake. I dag kjøpte vi nye utelys som vi hang opp ved inngangspartiet, det er kos det. Vi har kjøpt ny matte foran døra også, i hampfarge, med røde hjerter
Nå må jeg bare få meg to stooooore ute-lykter og en krans på døren, så er det stemning ute også.
Nå må jeg bare få meg to stooooore ute-lykter og en krans på døren, så er det stemning ute også.
Herregud!! Jeg har klart å glemme å kjøpe lilla lys til adventstaken!!! Er det mulig!? Skylder på at det er det totale kaos på jobb om dagene. Skulle være forbudt å ha jobbehelg når det er 1. søndag i advent
Oj, det har gått fort! Det er første søndag i avent når jeg står opp i morra! Og på mandag åpner jeg første pakke i kalenderen, og da er det bare 20 dager til jeg er i norge igjen!!! :D:D:D
Du er hjemme for sommeren fortere enn du aner. Hva skal du gjøre neste skoleår?
Ja
Neste skoleår? Nei, si det... tror kanskje jeg må gå i tvedestrand.
Neste skoleår? Nei, si det... tror kanskje jeg må gå i tvedestrand.
Hihi, sånn må jeg jo bare ha. Lastet du den ned på mozlla eller på utvidelser?
Den jeg har endrer fargen om dagen Om dagen er himmelen lyseblå, mens på kvelden er den som dere ser på bildet. Ganske stilig egentlig.
Jeg så også på den du har der Gry, men jeg syns den med snømannen var finere
Jeg så også på den du har der Gry, men jeg syns den med snømannen var finere
Å steike den var flott. Sånn vil jeg og forsøke å få meg!!
Kan ikke se at det er satt opp noen auksjoner på denne sorte versjonen, men vet de har en i hvit, som også er ganske pen.
http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=14537770&StuntID=
http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=14537770&StuntID=
Side 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Side 4 av 7