Undulatforum
+3
Odd Espen
Elin
Gry
7 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 4 av 16
Side 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Re: Undulatforum
Oj! De var vakre! Jeg kommer til å få en utrolig fin fugl når jeg kommer hjem!
Hvem er hannen/hunnen?
Er det forresten noe dere syns jeg burde lese om undulater, så må dere legge inn lenker her! Jeg prøver jo å lese noe her og der, men om det er noe dere syns er spesielt bra, og som jeg virkelig burde lese, så send inn!
Hvem er hannen/hunnen?
Er det forresten noe dere syns jeg burde lese om undulater, så må dere legge inn lenker her! Jeg prøver jo å lese noe her og der, men om det er noe dere syns er spesielt bra, og som jeg virkelig burde lese, så send inn!
Hannen er den grå, den er blå over nebbet. Hunnene blir brune over nebbet når de er klare for hekking, noe du ser hun her er. Når jentene ikke er i hekkemodus blir de melkeblå/blåhvite.
Ok, det var det jeg trodde, måtte bare sjekke om jeg hadde riktig! For jeg tenkte jeg skulle si at jeg syns hannen var kjempe fin i farge! Hoa og da, men likte spesielt den fargen til han!
Jeg har ikke bird-lamp, men det er nok lurt i forhold til at fuglene på den måten kan produsere viktige d-vitaminer, som den jo ikke får siden den står i stue, og ikke i solen.
Er som hos oss, vi må ha sollys for at kroppen skal kunne produsere d-vitaminene, ellers er det d-vit i fet fisk, men det er ikke mye fisk en undulat spiser altså....
De har det som de fleste andre undiser, de får ikke i seg nok d-vit Jeg har alltid fuglene ute i solen om sommeren, men det er vel ikke nok vil jeg tro for et helt år. Ellers får de for som er tilsatt vit-d, så det går nok greit. Men, jeg skal ha bird-lamp altså, må bare få fingeren ut å bestilt. Både undiser og Gøyene må ha litt påfyll gjennom vinteren.
Og til dagens dumme spørsmål: Holder det med at de får sollys gjennom vindu?
Aadne og Lille Kylling har avansert til å sitte på rugekassen. På taket på utsiden av buret. Ellers er det ikke noe stas og egg på mor her i gården hehe.
Aadne og Lille Kylling har avansert til å sitte på rugekassen. På taket på utsiden av buret. Ellers er det ikke noe stas og egg på mor her i gården hehe.
Nei, det hjelper ikke gjennom vinduet dessverre. Da blokkeres strålene som gjør at d-vitaminene blir produsert.
Gry skrev:Nei, det hjelper ikke gjennom vinduet dessverre. Da blokkeres strålene som gjør at d-vitaminene blir produsert.
Så trist.... Men mine undiser ligger stortsett i skuffen, men de trenger sikkert ikke d-vitaminer heller... hehe...
Ikke vittig Bjørn
De har ikke fått noe navn enda, og jeg tror ikke jeg gidder gi dem noen heller. Men de har det veldig bra tror jeg. De kvitrer og spiser slik undiser som ikke ligger i skuff skal.
De har ikke fått noe navn enda, og jeg tror ikke jeg gidder gi dem noen heller. Men de har det veldig bra tror jeg. De kvitrer og spiser slik undiser som ikke ligger i skuff skal.
Jippi! Lille Kylling har rydda kassa. Eller så var det Aadne som gjorde det. Er hvertfall sagflis over alt. Første gang jeg har blitt glad for å se sagflis på gulvet hi hi
Noen som vet hvor lang tid det tar før medlemskapet aktiveres på Undulatprat eller? Jeg registrerte med 26.11.08, men fortsatt ikke blitt aktivert!
Det tok bare en dag eller to når jeg meldte meg inn.. send de en mail å spør? Har sikkert bare skjedd en liten feil
Nei nå må jeg legge inn bilde av to hanner jeg kanskje kan få kjøpt av Norges beste innen oppdrett av Engelske undiser på nyåret.
Jeg skal mest sannsynlig ha to par, og han velger ut parene som vil gi beste resultat både eksteriør og fargemessig.
Her er hannene som muligens blir mine.
Jeg skal mest sannsynlig ha to par, og han velger ut parene som vil gi beste resultat både eksteriør og fargemessig.
Her er hannene som muligens blir mine.
Side 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Undulatforum
Side 4 av 16