Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 16 av 40
Side 16 av 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Skal på intervju på Eydehavn Smelteverk, eller Saint Gobain heter det vel nå, søkte på en stilling som de kaller operatør, vet ikke helt hva det går ut på, men det er i forbinnelse med videreforedling av sika, tror det er mye kontroll av at ting går som det skal og litt sånn... halvveis kaffejobb hehe... søkte ikke denne gangen en gang for jeg fikk ikke med meg at de søkte etter folk igjen, men han som ansetter hadde sagt til pappa at han lurte på å ringe meg, så jeg ringte han likegjærne først i dag, så skal ned der i morra... har nok en liten sjangse hvertfall, det hørtes hvertfall slik ut på han når jeg snakka med han... så får jeg den slipper jeg heldigvis mer mekanikker yrke!! det er skikkelig BAJS yrke! hehe:P bare mas og stress dagen lang. åsså kommer jeg på grei skift ordning men 9 dager jobb så 6 dager fri, da jobber jeg 3 dager formiddagskift,3dager ettermiddag og 3 dager natt... det som er ett minus er at det jobbes 365 dager i året der, så man risikerer jo og misste jula å sånne ting neon år da, men så er det betalt der etter på slike dager åsså så jeg krysser fingrene for at jeg får den
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Phø, ikke snakk til meg om 365 dagers åpent da Mister julaften i år vet jeg, og jeg skulle heller hatt fri uten lønn, enn å jobbe akkurat den kvelden. Men, men, jentene er ikke hjemme i år på selve julaften, så det får gå greit Masse lykke til i morgen da!!!
takk for det! Nei, det er klart det er ikke noe morro og jobbe slike dager når man har familie å sånn...
-
Ole er hjemme ca annenhvert år - og da er det ikke bare jula som går, men hele jula, romjula og nyttår. Men man lærer seg å leve med alt:). Herregud som dere har pjatta i dag - jeg har vært uten internett, og så er det tre sider med nytt pjatt når jeg kommer tilbake
Jeg har aldri sett ett pinnsvin i levende live, jeg - jeg har lyst til å se ett!!!
Lykke til med intervjuet i morgen, Johan!
Anette
Jeg har aldri sett ett pinnsvin i levende live, jeg - jeg har lyst til å se ett!!!
Lykke til med intervjuet i morgen, Johan!
Anette
Sist endret av AnetteM den Ons 4 Jun - 15:30, endret 1 gang
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Ikke meg hvertfall!Gry skrev:Gjett hvem som har lest feil daOdd Espen skrev:
Jeg er så glad nå! Fikk 5-6 ark i posten, på det første stod det at jeg kom inn, på det andre at jeg ikke trenger å kjøpe bøker, på det tredje et "brev" fra husmor og husfar(fra Risør!) om hvordan det var der og alt sånn, det fjerde skjønte jeg ikke( ), og de to siste var regniger, ikke billige, internatet kosta over 31000kr for høsten!
Piggsvin er kule Maria! Det har forresten samme navn som norsklærern min(Alfhild), selv om jeg alltid glemmer hva ho heter
hihi.. Vet ikke kjønnet, derfor ble det Alf(slæsh)Alfhild..
Tusen takk Anette
-
Gry; på mandag tror jeg det var akkurat et år siden vi var på for-tur forresten Siden pappa hadde bursdag i går, og jeg husker at vi dro på bursdagsmiddag i Arendal etter turen i fjor, og hvis vi gikk på tur på en søndag, så var det en dag før bursdagen hans, altså mandag i år Bare sånn til info, siden jeg kom på det akkurat nå
På mandag skal vi kanskje noe annet spennende med klubben, men det kommer jeg tilbake til senere, etter at Arne og jeg har snakket med Roy Fredrik
Morro! Nå ble jeg nysgjerrig!!!! Siiiii det! Det var nesten litt dårlig gjort å gi et så lite hint, uten noe hint!
Nei, kan ikke si noe før jeg vet om det blir noe av. Må få ja av klubb-sjefen
Jaja, men bare si det, så sier du til han at han må si ja, siden du allerede har sagt det til alle på nettet!
Hehe, men nei vel, da får jeg nok vente spent! Håper han svarer fort
Hehe, men nei vel, da får jeg nok vente spent! Håper han svarer fort
Håper ikke det kræsjer med treninga mi, da. Hva det enn er:)
Anette
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Da var det jobb intervjuet overstått:) De skulle prøve å gi tilbakemelding til meg innen helga:D så nå kan jeg gå nærvøs frem til det... hehe...
Nå vet jeg litt mer om hva jobben innebærer å, og om jeg får den så blir det en helt annen hverdag hvertfall, temmelig mer rolig og bedagelig jobb enn ett bilverksted der de maser om man snart er ferdig med bilen før man i det hele tatt har fått begyndt på den... Om jeg får jobb skal jeg jobbe med og produsere silisiumkarbid (eller åssen det skrives) eller sika som det kalles som igjen vil bli brukt av solcelle industrien, så jeg vil jobbe med ett ledd innen alternativ energi på en måte... Mye av jobben går ut på å følge med på maskiner og utrstyr at alt går greit for seg, er en del titting på dataskjerm+mye annet arbeid, men det er ikke så veldig fysisk tungt arbeid etter det jeg forstod, så som sagt, en halvveis kaffejobb:P
Jeg ble vist litt rundt på fabrikken der, og jeg kan vel si uten og overdrive at de eneste jeg så gjorde noe var de som kjører truck, ellers så stod de fleste og snakka sammen, så det virker som at man kan få noen død perioder da det ikke er så veldig mye og gjøre åsså i løpet av dagen, da det mest er venting...
Så i.o.m jeg er så lat å jævli som jeg er så er det nok en grei jobb for meg hehe
Nå vet jeg litt mer om hva jobben innebærer å, og om jeg får den så blir det en helt annen hverdag hvertfall, temmelig mer rolig og bedagelig jobb enn ett bilverksted der de maser om man snart er ferdig med bilen før man i det hele tatt har fått begyndt på den... Om jeg får jobb skal jeg jobbe med og produsere silisiumkarbid (eller åssen det skrives) eller sika som det kalles som igjen vil bli brukt av solcelle industrien, så jeg vil jobbe med ett ledd innen alternativ energi på en måte... Mye av jobben går ut på å følge med på maskiner og utrstyr at alt går greit for seg, er en del titting på dataskjerm+mye annet arbeid, men det er ikke så veldig fysisk tungt arbeid etter det jeg forstod, så som sagt, en halvveis kaffejobb:P
Jeg ble vist litt rundt på fabrikken der, og jeg kan vel si uten og overdrive at de eneste jeg så gjorde noe var de som kjører truck, ellers så stod de fleste og snakka sammen, så det virker som at man kan få noen død perioder da det ikke er så veldig mye og gjøre åsså i løpet av dagen, da det mest er venting...
Så i.o.m jeg er så lat å jævli som jeg er så er det nok en grei jobb for meg hehe
-
Håper du får den da Johan!
Jeg fikk meg asiatiske jegersnegler i går! Var redd at dere andre skulle kjøpe alle på Myrene så jeg fikk meg fra finn.no. De er pene å se på! Lang tøff snabel og klare fine farger på skallet. Har ikke sett dem momse snegler enda, bare mallepiller...
Jeg fikk meg asiatiske jegersnegler i går! Var redd at dere andre skulle kjøpe alle på Myrene så jeg fikk meg fra finn.no. De er pene å se på! Lang tøff snabel og klare fine farger på skallet. Har ikke sett dem momse snegler enda, bare mallepiller...
Artig, Elin!
Sitter å smågleder meg til å komme på jobb.. fisk kom i går.. og jeg håper hardt på at noen gobyer kom også..
Fy søren det er vaaarmt.. Syntes så synd på bikkjene her jeg altså.. Begge bare vakler rundt, og slanger seg i skyggen.. Alex ser ut til å trives veldig bra da.. heh.. Han jobber no voldsomt med de nye lekene sine.. Og "prater" som en foss.. Han er veldig glad i Dyrene i afrika sangen.. Plystrer den til han og han tar helt av.. :p
Sitter å smågleder meg til å komme på jobb.. fisk kom i går.. og jeg håper hardt på at noen gobyer kom også..
Fy søren det er vaaarmt.. Syntes så synd på bikkjene her jeg altså.. Begge bare vakler rundt, og slanger seg i skyggen.. Alex ser ut til å trives veldig bra da.. heh.. Han jobber no voldsomt med de nye lekene sine.. Og "prater" som en foss.. Han er veldig glad i Dyrene i afrika sangen.. Plystrer den til han og han tar helt av.. :p
Da er planen klar for hva av akvarier som skal stå igjen mens jeg er på skolen etter sommern.
Vi skal la 280litern og rekekaret stå oppe(+det i stua, siden det egentlig ikke er mitt), så skal jeg legge ned de fire andre. Blir litt tungt å selge alle de fiskene jeg har i de fire akvariene, spesielt odessabarbene(de er de vakreste fiska mine!) og ancistrustrioen(håper på at jeg ha plass til de fortsatt). Kampfisken må jeg nesten beholde i et kar siden den fikk jeg i gave, og de indiske glassmallene har jeg lyst til å beholde
Tror dere Krystall reker og Indiske glassmaller går bra sammen? I rekekaret skal jeg prøve meg på aquascaping før jeg går, altså starte det helt på nytt(med innkjørt pumpe).
Mitt spørsmål blir da; Går det an å selge fiskene mine til butikker, eller må man da gi de bort? Det er jo ikke akkurat så mange auksjoner på sommern heller...
Vi skal la 280litern og rekekaret stå oppe(+det i stua, siden det egentlig ikke er mitt), så skal jeg legge ned de fire andre. Blir litt tungt å selge alle de fiskene jeg har i de fire akvariene, spesielt odessabarbene(de er de vakreste fiska mine!) og ancistrustrioen(håper på at jeg ha plass til de fortsatt). Kampfisken må jeg nesten beholde i et kar siden den fikk jeg i gave, og de indiske glassmallene har jeg lyst til å beholde
Tror dere Krystall reker og Indiske glassmaller går bra sammen? I rekekaret skal jeg prøve meg på aquascaping før jeg går, altså starte det helt på nytt(med innkjørt pumpe).
Mitt spørsmål blir da; Går det an å selge fiskene mine til butikker, eller må man da gi de bort? Det er jo ikke akkurat så mange auksjoner på sommern heller...
Gjett hva som hadde kommet på jobb?
Tok med meg to arter gobyer.. Den ene typen fikk jeg ikke tatt bilde av, da batteriene streika.. Men fikk et par av denna karen.. Ble med meg to av disse også, og de ligger nedgravd i sanden stort sett.. Men fikk knipsa litt før denne forsvant igjen..
Også et bilde til Anette og Elin: Macmasterien..
Ene lysrøret er gåent.. Og siden jeg er så "utrolig flink" til å huske hva jeg skal kjøpe når jeg er ferdig på jobb.. så.. mmm.. ja..
Tok med meg to arter gobyer.. Den ene typen fikk jeg ikke tatt bilde av, da batteriene streika.. Men fikk et par av denna karen.. Ble med meg to av disse også, og de ligger nedgravd i sanden stort sett.. Men fikk knipsa litt før denne forsvant igjen..
Også et bilde til Anette og Elin: Macmasterien..
Ene lysrøret er gåent.. Og siden jeg er så "utrolig flink" til å huske hva jeg skal kjøpe når jeg er ferdig på jobb.. så.. mmm.. ja..
Mac masteri er en utrolig flott ciklide! Jeg skal ha en slik en gang!
Anette
Anette
-
Ja, de er flotte.. Dårlig lys her nå da.. så mulig derfor dårlig farger..
Litt fler bilder.. Sånn, siden jeg ikke har vist dere hvordan 200l ser ut enda.. :p
Den andre goby typen jeg tok med meg hjem i dag..
Og et til av apisto'n..
Den andre goby typen jeg tok med meg hjem i dag..
Og et til av apisto'n..
Er det bare her det er så varmt at det er uværelig å være ute?
33 grader i skyggen er det ute her nå!
Kansje folk er på jobb..
33 grader i skyggen er det ute her nå!
Kansje folk er på jobb..
Odd Espen skrev:Skikkelig kule gobyer Maria!
Og fint kar
TakkTakk!
Karret så ikke ut for noen uker siden.. 70 %, om ikke mer, av karret var helt igjen grodd av planter..
jeg liker min nye status..
Sitter å venter på at tiden skal gååååå.. så jeg kan reise på jobb..!
*pjattelipjattpjattpjatt...*
Sitter å venter på at tiden skal gååååå.. så jeg kan reise på jobb..!
*pjattelipjattpjattpjatt...*
Side 16 av 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Side 16 av 40