Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+13
Selveste Preben
KP
Robbies
Birger
Roy Fredrik
Arne
Maria
Johan
Elin
AnetteM
Gry
Liz H
Odd Espen
17 posters
Side 35 av 40
Side 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Jaja, kjempe hyggelige Vi er gode på å finne på ting sammen, gå på resturant, se filmer(kinoannlegg), spille spill osv. Snart skal vi en gjeng på dykkerkurs, det gleder jeg meg til! Alle passer på at alle har det bra, og alle er venner med alle, så det er bra. Eneste tingen jeg kan klage på er at jeg tenker på feil dialekter hele tiden, mest trøndersk og nordisk(vet det ikke heter det)... Eneste dialekten vi ikke har her er sørlandsk faktisk! sånn bilæ og båtæ liksom...
Nei, for vi snakker ikke sånn helt sørlandsk, vi snakker risørsk Det er to helt forskjellige ting, for jeg sier ikke bilæ og båtæ, jeg sier biler og båter Robin(broren min) sier bilæ og båtæ, men det er fordi han har vært veldig mye i Arendal, mens jeg er risørsk, så jeg snakker ånkliGry skrev:Men det står jo du, husmor og husfar for.
Da tar du nok feil min venn. Ordentlig Risør dialekt har endinger på æ Bilæ båtæ osv. Ingen som har ordentlig risør-dialekt bruker endinger på er. Det er noe ungdommene har begynt med de siste årene. I arendal har de ending på å bilå, båtå osv.
Nå er isen med nøtte-støv bortevekk! Så nå håper jeg ingen dør av at jeg har kjøpt is!
Hvordan er være i Norge i dag da?
Her er det klar himmel, og 35grader i skyggen! Kjempe varmt i dag! Vi satt ute å smelta under en parrasol og spiste lunsj jo
Her er det klar himmel, og 35grader i skyggen! Kjempe varmt i dag! Vi satt ute å smelta under en parrasol og spiste lunsj jo
Her er det 22 grader i skyggen og jeg kom akkurat hjem fra badetur med hundene. Nå steiker jeg makrell til middag. MMmmmmm
Jeg vil ha norsk matbutikk, med de matvarene som er i norge! Det er så masse rart i butikken her, så det er vanskelig å finne noe som er godt å ha i leiligheten hvis jeg blir sulten! Eneste jeg fant når jeg var der nede nå var en ballerina-kjekspakke
Odd Espen skrev:Jeg vil ha norsk matbutikk, med de matvarene som er i norge! Det er så masse rart i butikken her, så det er vanskelig å finne noe som er godt å ha i leiligheten hvis jeg blir sulten! Eneste jeg fant når jeg var der nede nå var en ballerina-kjekspakke
Du får be din far åpne en filial der nede med norsk mat hehe. Men det er mye god mat der nede.
Gry skrev:Da tar du nok feil min venn. Ordentlig Risør dialekt har endinger på æ Bilæ båtæ osv. Ingen som har ordentlig risør-dialekt bruker endinger på er. Det er noe ungdommene har begynt med de siste årene. I arendal har de ending på å bilå, båtå osv.
Risær og Kilsund har vel samme dialekten "Bilæ båtæ å bollæ"
Selveste Preben- Nybegynner
-
Antall Innlegg : 45
Jobb/hobbier : Sjømann\fisker...
Humor : Desverre nei.
Registration date : 06.02.2008
Så er møbelet til mitt nye akvarium nesten ferdig..
Litt profil lister på dørene så skal det være klart.
Litt profil lister på dørene så skal det være klart.
Jøss, har du laget det selv?? Det ble kjempe flott! Er du møbelsnekker eller noe?
Nope, slengt det sammen av noe rusk jeg kjøpte på Bjordammen.
Ah! ja nå ser jeg jo at det bare er noe som er slengt sammen ja......
At jeg kunne ta så feil, jeg trodde jo et øyeblikk at det var ordentlig håndarbeid som så pent ut.
At jeg kunne ta så feil, jeg trodde jo et øyeblikk at det var ordentlig håndarbeid som så pent ut.
Det rusket der var jo fint! Rusker du ofte slike ting?
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Gry skrev:Ah! ja nå ser jeg jo at det bare er noe som er slengt sammen ja......
Blæh...
AnetteM skrev:Det rusket der var jo fint! Rusker du ofte slike ting?
Det hender....
Skulle ønske jeg var bedre på å ruske.. Særlig i barnehagen er det ofte behov for å småruske litt..
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Bare for å informere deg, Bjørn; Anette har akkurat samme forferdelige humoren som meg, ja Elin også, så her kan du komme til å miste alt du har av selvtillit, eller le deg i hjel alt etter som.... Godt du ser ut til å henge godt med i den typen (ufattelig god) humor.
Men du, får du ikke Catharina på nett da? Eller er hun ikke så nett-gal som oss kanskje?
Men du, får du ikke Catharina på nett da? Eller er hun ikke så nett-gal som oss kanskje?
Ho er ikke så veldig glad i internett.... beklagligvis, men skal se hva jeg kan få gjort.
Gry skrev:Bare for å informere deg, Bjørn; Anette har akkurat samme forferdelige humoren som meg, ja Elin også, så her kan du komme til å miste alt du har av selvtillit, eller le deg i hjel alt etter som.... Godt du ser ut til å henge godt med i den typen (ufattelig god) humor.
Du kunne skrive et brev sa ho, da skulle du få svar.
Hyggelig ikke sant..
Hehe, godt at ikke alle er like avhengige som oss. Jeg lever nesten med dataen på fanget, og har gjort det siden 90. Vel at jeg hadde den maskinen på fanget var ikke sant, for da hadde jeg en stor, tung stasjonær på gulvet.
Du får hilse, henne, men jeg skriver nok ikke brev. Mail derimot er jeg en rønner på
Du får hilse, henne, men jeg skriver nok ikke brev. Mail derimot er jeg en rønner på
Gry skrev:Hehe, godt at ikke alle er like avhengige som oss. Jeg lever nesten med dataen på fanget, og har gjort det siden 90. Vel at jeg hadde den maskinen på fanget var ikke sant, for da hadde jeg en stor, tung stasjonær på gulvet.
Skal hilse, men ho vil ikke skrive mail heller. Ho liker ikke data.
Æhm, ho er litt kjedelig serru. hehe
Side 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Side 35 av 40