Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+8
Nina-Kristin
AnetteM
Maria
Bjørn
Liz H
Elin
Gry
Odd Espen
12 posters
Side 2 av 37
Side 2 av 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Brus er vel ikke så mye å velge mellom, gå i butikken å se hva som ser godt ut?
Godteri tar man vel også det som ser godt ut, spørs jo hva man liker.
Kanskje ikke favoritt-mat, men det er veldig godt! Vet ikke hva det heter, men man tar en illfastform med taco-kjøttdeig i bunn med potetmos oppå, og på toppen av alt et lag med ost. Så setter man det i ovnen.
Det er kjempe godt! jeg prøvde å si at jeg ville ha det her på internatet når de spurte etter mat-forslag, men da kom de med mousakka med masse grønnsaker og dritt oppi
Godteri tar man vel også det som ser godt ut, spørs jo hva man liker.
Kanskje ikke favoritt-mat, men det er veldig godt! Vet ikke hva det heter, men man tar en illfastform med taco-kjøttdeig i bunn med potetmos oppå, og på toppen av alt et lag med ost. Så setter man det i ovnen.
Det er kjempe godt! jeg prøvde å si at jeg ville ha det her på internatet når de spurte etter mat-forslag, men da kom de med mousakka med masse grønnsaker og dritt oppi
Favoritt maten.. Jeg drømmer om sommer og sol, derfor fisk eller grillmat.
Ovnsbakte laksefilet krydret med frisk basillikum og sitron pepper, med smørsurrede asparges og bakt potet til. Eller kokt villris med purre/vårløk oppi.
Marinert kylling i ovnsfast form på en seng av potetbåter og løk. Frisk salat til og kanskje litt valnøtt brød.
Eller grillede koteletter og squash, hjemmelaget potetsalat og friske tomatskiver med flak salt på.
Godis: moccasjokolade mmmmm enten mindes, de runde, eller helst den som er i serie med nero. Som heter Mokkatrøffel:
Brus har jeg slutta med...
Ovnsbakte laksefilet krydret med frisk basillikum og sitron pepper, med smørsurrede asparges og bakt potet til. Eller kokt villris med purre/vårløk oppi.
Marinert kylling i ovnsfast form på en seng av potetbåter og løk. Frisk salat til og kanskje litt valnøtt brød.
Eller grillede koteletter og squash, hjemmelaget potetsalat og friske tomatskiver med flak salt på.
Godis: moccasjokolade mmmmm enten mindes, de runde, eller helst den som er i serie med nero. Som heter Mokkatrøffel:
Åååh, grill mat! Med grilla marsmellows til dessert!
Og noe som er godt, og koselig er jo raklet! Steke det man vil sjøl, og smelte ost, eller varme grønnsaker. Og med noasette-poteter og bearnaise til. Mmmmm!
Kanskje vi skulle laget et mat, dessert, kake, snop, drikke-forum her inne? Med oppskrifter og alt mulig ang mat
Og noe som er godt, og koselig er jo raklet! Steke det man vil sjøl, og smelte ost, eller varme grønnsaker. Og med noasette-poteter og bearnaise til. Mmmmm!
Kanskje vi skulle laget et mat, dessert, kake, snop, drikke-forum her inne? Med oppskrifter og alt mulig ang mat
Elin skrev:Favoritt maten.. Jeg drømmer om sommer og sol, derfor fisk eller grillmat.
Ovnfast form? Henger den fast i ovenen den eller? hihi
Mokkatrøffel er nam! Den var umulig å finne tak i en periode her, kun en kiosk som hadde den i lang tid..
Ovnsfast= den sprekker ikke i ovnen
Meny har heldigvis mokkatrøffel, den er ikke enkel å få tak i, men himmelsk god. Alle må kjøpe den slik at den ikke forsvinner og vi sitter igjen med kun tragisk kombiplastsmak sjokolade...
Meny har heldigvis mokkatrøffel, den er ikke enkel å få tak i, men himmelsk god. Alle må kjøpe den slik at den ikke forsvinner og vi sitter igjen med kun tragisk kombiplastsmak sjokolade...
Kaller det ildfast form jeg, men forsto da hva du mente. Du hadde sabla mange gode tips Elin! DEn sjokoladen er det lenge siden jeg har smakt, må kjøpes til helgen.
Som jeg sier: jeg sier aldri feil! Eller var det jeg sier alltid feil? Hehe
Ellers er det også lov å bruke andre ord enn de jeg bruker altså....
Da stemmer jeg for å bruke ordet gildt mere. Er ett nydelig uttrykk.
Mat: Jeg elsker sushi! Skulle ønske det gikk et kurs her i Risør så man kunne lære seg å lage det hjemme.
Indisk mat er og godt. Og taco med masse grønnsaker - må ha avacado!
Dessert- varme bjørnebær med is. Eplekake med hele eplebåter og mandler, servert lunken med is. Sjokoladedekket lunken pære. Sjokolade mousse med biter.. mmm!
Indisk mat er og godt. Og taco med masse grønnsaker - må ha avacado!
Dessert- varme bjørnebær med is. Eplekake med hele eplebåter og mandler, servert lunken med is. Sjokoladedekket lunken pære. Sjokolade mousse med biter.. mmm!
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Det er et flott ord. Selv leter jeg etter synonymer for "kjempe". Jeg er en misbruker av det ordet.
Sværte (med Arendals dialekt) det høres godt ut Anette!
Søkte i synonymordbok, og det beste jeg fant var uhyrlig...Gry skrev:Det er et flott ord. Selv leter jeg etter synonymer for "kjempe". Jeg er en misbruker av det ordet.
Jeg overforbruker gørr. Gørr gøy. Gørr spennende. Gørr kjedelig. Om jeg tar anhver kjempe og du anhver gørr Gry, hjelper det? hehehe
Hihi.
Nå ha Bjørn akkurat vært her å hentet en gørrstor dott med javamose. Godt å få ryddet opp i karet. I gjengjeld fikk vi mange javabregner! Det ble jeg glad for!
Nå ha Bjørn akkurat vært her å hentet en gørrstor dott med javamose. Godt å få ryddet opp i karet. I gjengjeld fikk vi mange javabregner! Det ble jeg glad for!
Masse mose..... det var nesten en halv 10liter bøtte... ojojoj takker så mye.
Jeg tror kanskje jeg dreit meg gørrmye kjempeut nå. Jeg har noen apisto jeg driver å får hjelp til id på. For å få flere bilder flyttet jeg noen planter ut av karet de går i. Og glemte helt å tenke på det jeg sa til meg selv sekunder før jeg måtte tenke på - de grønne rekene! Håper ingen fulgte med over i det andre karet, har bare fire og sjansene for formering er derfor liten nok fra før. Gørrkjempeæsj!
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Hæ?Gry skrev:ogoskelig
Det var gruli dumt Anette! Håper du hadde noen smarte reker, som holdt seg vekke fra de plantene!
Riktig storveis teit handling Anette. Håper rekene hadde loff fest en anna plass
Noe de sier i Gjerstad. Betyr "veldig/kjempe".Odd Espen skrev:Hæ?Gry skrev:ogoskelig
ogoskelig mykje takk for medkjensla. Jeg skal legge meg kjempefort og drømme om gørrkloke reker som bor i det karet de skal bo i.
-
Side 2 av 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Side 2 av 37