Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+10
Emma-Louise
Liz H
Arne
KP
Adi
Magnus'n
Maria
Elin
Odd Espen
Gry
14 posters
Side 9 av 40
Side 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Godt at det er flere en meg som sier god morgen på denne tiden av døgnetMaria skrev:Go Morn folkens!
Hva driver du med i dag da, Maria? Leser om Tibbe oppdrett?
Gry skrev:Godt at det er flere en meg som sier god morgen på denne tiden av døgnetMaria skrev:Go Morn folkens!
Hva driver du med i dag da, Maria? Leser om Tibbe oppdrett?
Nja.. Leste en del av det avls og oppdrett stoffet jeg fant i går.. :p Men skal snakke med en oppdretter i Reddal litt senere..
Sendte henne en mail i går og forklarte at jeg veldig gjerne ønsket å lære og finne ut om oppdrett er noe jeg vil drive med, og om et lite samarbeid mellom oss. Hun sa at jeg skulle ringe henne, så vi kunne prates om det. Så skal ringe henne litt senere.. Gleder meg..
Ellers så tenkte jeg ta med meg pelsdyra på en tur i det halvfine være.. Det regner iallefall ikke, som i går... :p
Det blir kjempe spennende å se hvordan dette går Har du gode papirer på den du har fra før av? Vil du da kjøpe en til, eller vil du satse på å pare den med en fra en annen eier, for så å "dele" på valpene?
Gry skrev:Det blir kjempe spennende å se hvordan dette går Har du gode papirer på den du har fra før av? Vil du da kjøpe en til, eller vil du satse på å pare den med en fra en annen eier, for så å "dele" på valpene?
Papirerne på Chira er i full orden, men hun egner seg ikke noe særlig til avl pga. hun avviker fra rasestandar på forskjellige punkter. Så hun vil nok ikke bli brukt til noe som helst annet enn den kosevovva hun er i dag. Blir nok en hund til ja.. Men valper blir det nok en stund til før det blir.. Dersom jeg får valp nå, så skal hun stilles, bli voksen, og være så godt som rasestandar. Så valper, det blir det nok ikke før om et år eller to..
Morn morn!
Spennende med hundeoppdrett. Jeg har den biologiske klokka i full gang på vegne av min lille tispe. Siste løpetiden hun kunne ha blitt parret. Ho blir nemlig 6 år i april. Kommer jo ikke til å parre henne for ho har en bilyd på hjertet, men ........ tenk for noen søte hvalper ho hadde fått. Hjelpes meg om jeg hadde sett en kjekk sheltiegutt (eller annen liten guttehund ) mens jeg er ute på tur med Shakira. Masse små shakira'er som kunne ha kommet på løpt etter Enya? De hadde vært på størrelse med Wilma, Chira og Solo og kunne lekt med dem *drømme drømme* Ja ja er det vår så er det vår!
Jeg får heller nyte shishita yngelen og lure på om jeg skal prøve meg på danio oppdrett. Noen av dere som har prøvd daniodretting?
Spennende med hundeoppdrett. Jeg har den biologiske klokka i full gang på vegne av min lille tispe. Siste løpetiden hun kunne ha blitt parret. Ho blir nemlig 6 år i april. Kommer jo ikke til å parre henne for ho har en bilyd på hjertet, men ........ tenk for noen søte hvalper ho hadde fått. Hjelpes meg om jeg hadde sett en kjekk sheltiegutt (eller annen liten guttehund ) mens jeg er ute på tur med Shakira. Masse små shakira'er som kunne ha kommet på løpt etter Enya? De hadde vært på størrelse med Wilma, Chira og Solo og kunne lekt med dem *drømme drømme* Ja ja er det vår så er det vår!
Jeg får heller nyte shishita yngelen og lure på om jeg skal prøve meg på danio oppdrett. Noen av dere som har prøvd daniodretting?
Vi har jo to hunder - Lego og Arielle. (Som oftest kalt "Bøllus") Arielle ble sterilisert for et halvt år siden, siden ho hadde noen fysiske defekter som ikke burde avles på, og i tillegg var meget hormonell.
Kvelden før fikk jeg rimelig kalde føtter da, for da begynte jeg plutselig å tenke "Jammen GEMYTTET hennes burde jo virkelig vært avla på... :p" Ho har verdens herligste personlighet. Kunne godt tenke meg å fylle opp huset med dvergpinschere en vakker dag!
Oppdrett/ Kennel er et stort ansvar tror jeg - den perfekte hunden finnes jo ikke. Og ikke vet man hvilken trekk som arves heller... så hver parring er jo selvsagt et sjansespill - men tenk så spennende også da! Må være fryktelig vanskelig å velge seg ut to hunder som skal parres i alle fall - hvilke trekk skal man satse på og hvilke skal man velge vekk liksom?
Bilde av sjarmtrolla våre mens de herjer:
Kvelden før fikk jeg rimelig kalde føtter da, for da begynte jeg plutselig å tenke "Jammen GEMYTTET hennes burde jo virkelig vært avla på... :p" Ho har verdens herligste personlighet. Kunne godt tenke meg å fylle opp huset med dvergpinschere en vakker dag!
Oppdrett/ Kennel er et stort ansvar tror jeg - den perfekte hunden finnes jo ikke. Og ikke vet man hvilken trekk som arves heller... så hver parring er jo selvsagt et sjansespill - men tenk så spennende også da! Må være fryktelig vanskelig å velge seg ut to hunder som skal parres i alle fall - hvilke trekk skal man satse på og hvilke skal man velge vekk liksom?
Bilde av sjarmtrolla våre mens de herjer:
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Hihi, der ser man verdens mest giddalause hunder. De ligger å leker!
Gry skrev:Hihi, der ser man verdens mest giddalause hunder. De ligger å leker!
De holder på på denne måten innimelom - jeg synes det ser like fjernt ut hver gang.
Et par bilder til:
Maria har laget en ny tråd for bilder av dyrene våre. Kan du ikke legge inn noen bilder der og (om du har flere)? Hadde planer om å legge inn noen der selv i dag, men nå begynner der jammen å nærme seg tid for jobb igjen Har fri i morgen da, så da har jeg gooood tid
Ja, skal vel kunne legge inn noen bilder der :p
Gjelds hybelkaniner også eller?
Tvi-tvi på jobb i kveld, Gry!
Gjelds hybelkaniner også eller?
Tvi-tvi på jobb i kveld, Gry!
Takk for, det Liz. Ja, hybelkaniner gjelder selvfølgelig også
Kult! Da kan jeg jo overbelaste hele pjatte-servern! De ligger ganske stille, så jeg burde klare å ta et brukbart bilde av de ogGry skrev:Takk for, det Liz. Ja, hybelkaniner gjelder selvfølgelig også
Elin skrev:Morn morn!
Dersom du velger å parre Shakira, så finn en shetlie å parre henne med.. Husk at det koster.. Om du velger å gå seriøst så skal hannhundeier ha parrigsavgift, og gjerne en prosentdel av salgssummen til valpene. Fødsel kan gå galt, og du må til vet. fødsler skjer gjerne om natten og da kommer ubekvemtarbeidstid i tilleg i prisen. Så valpene, de skal ha ormekur, registreres (rundt 400kr pr valp), vetrinærsjekk 2 ganger før levering, og gjerne chip.. Så det er ikke bare bare, og det blir fort mye penger som må ut..
Som jeg ser det, så er ikke oppdrett noe man kan tjene så særlig på, men det er jo helt opp til enhver hvordan de ser på det. Selv vil jeg gjøre godt for rasen og avle på rasetypiske, sunne og hunder med god gemytt. Hadde jeg ikke det vært hadde jeg bare satt kull på chira uten betenkligheter..
Ja, jeg blir smått irritert over folk som bevist avler og blander raser, jeg syntes det er veldig unødvendig.
Liz H skrev:Gry skrev:Hihi, der ser man verdens mest giddalause hunder. De ligger å leker!
De holder på på denne måten innimelom - jeg synes det ser like fjernt ut hver gang.
Et par bilder til:
hehe... nesten daglig runtiner her i huse slik lek.. :p
Pus har nå begynt å yppe seg litt mot ilderen, og i går så kom det største og skarpeste katte hylet jeg har hørt på lenge..
Alt gikk bra da, men pus er ikke SÅ hypp på å ta Squee lenger.. hehe..
Maria skrev:hehe... nesten daglig runtiner her i huse slik lek.. :p
Pus har nå begynt å yppe seg litt mot ilderen, og i går så kom det største og skarpeste katte hylet jeg har hørt på lenge..
Alt gikk bra da, men pus er ikke SÅ hypp på å ta Squee lenger.. hehe..
Hehehehe!
Maria skrev:LizH: Er den store en slik tervueren?
Nesten riktig - det er en groenendael. Både groenendael og tervuren er varianter av samme rase: Belgisk fårehund. Terv'ene har pels i brune fargenyanser istedet.
Liz H skrev:Maria skrev:LizH: Er den store en slik tervueren?
Nesten riktig - det er en groenendael. Både groenendael og tervuren er varianter av samme rase: Belgisk fårehund. Terv'ene har pels i brune fargenyanser istedet.
Aha.. To av naboene her som har sllike ser du, da tervuren.. Og Chira, hun er totalt forelsket i den ene.. hun blir helt koko når hun ser han..
Pvc rens er ikke noe greit for hode...
Passelig svimmel ja..
Notice: Neste gang jeg skal bruke sånn, sitt ute..
Passelig svimmel ja..
Maria skrev:Pvc rens er ikke noe greit for hode...
Passelig svimmel ja..
Vi skal liksom fremføre prosjekt om Dali i forminga i dag, men så har ikke det jeg har gjort lagra seg! Powerpointen er blank, og av det jeg har skrivd på word er det bare tre faktasetninger igjen! Altså, jeg har ikke no å fremføre, som betyr en mindre karakter på meg Nå ble jeg sånn passe ikke-glad!
Og ho kan bare tro at jeg gidder å skrive alt på nytt!
Og ho kan bare tro at jeg gidder å skrive alt på nytt!
uff, den er sinnsykt kjip føler med deg
Emma-Louise- Nybegynner
-
Antall Innlegg : 19
Jobb/hobbier : deltid Europris, fulltid skole
Humor : altlikende
Registration date : 03.02.2008
TakkEmma-Louise skrev:uff, den er sinnsykt kjip føler med deg
Skal vise noen bilder da, og si de setningene jeg har Får vel kanskje en 2'er?
*Fikk 3/2 Det var jo ikke så værst til at jeg ikke hadde en shit, kun bilder
Det betyr jo at du må ha hatt endel kunnskaper om dette i hodet også da. 2-3 er ikke så galt når man har forventet at man har noe å vise frem, og så er alt blankt.
Side 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Side 9 av 40