Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+10
Emma-Louise
Liz H
Arne
KP
Adi
Magnus'n
Maria
Elin
Odd Espen
Gry
14 posters
Side 24 av 40
Side 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Dagens scalarebilder:
(jeg er sååååå glad det ikke er meg som har den ungeflokken etter meg! )
(jeg er sååååå glad det ikke er meg som har den ungeflokken etter meg! )
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Fy søren, det siste bildet må du legge inn på NA!! Det var flott.
Måtte til med å ta bilde uten blitz for å få et skikkelig bilde.....
der får man igjen for å ikke ha fått somla seg til å mekke en bakgrunn til akvariet....
der får man igjen for å ikke ha fått somla seg til å mekke en bakgrunn til akvariet....
Den gjengen var stor! :shock:Mine scalarer fikk ikke halvparten så stor engang Men jeg tror mine var litt unge.
Fikk skikkelig lyst på et scalare-kar nå! Eller en annen ciklide med "samme" yngelpleie.
Fikk skikkelig lyst på et scalare-kar nå! Eller en annen ciklide med "samme" yngelpleie.
Disse scalarene har en forhistorie som kaviarleverandører i et discuskar Sine barnesko trådte de på sunnmøre for ca to år siden.
Dette er første kullet de har hos oss - vi har bare hatt dem i drøye to uker vi altså.....
De gjør en praktfull jobb så langt i alle fall!
I morgen skal vi avgårde og se på en bil - en mercedes som har gått som ambulansebil/ er i ferd med å pensjoneres som ambulansebil. Selger skriver i annonsa at den "er ikke daukjørt"
Spennende å se om dette er en bil for oss!
Dette er første kullet de har hos oss - vi har bare hatt dem i drøye to uker vi altså.....
De gjør en praktfull jobb så langt i alle fall!
I morgen skal vi avgårde og se på en bil - en mercedes som har gått som ambulansebil/ er i ferd med å pensjoneres som ambulansebil. Selger skriver i annonsa at den "er ikke daukjørt"
Spennende å se om dette er en bil for oss!
Hei alle sammen er dette noe dere kunne tenkt dere ?
http://www.metop-aquarium.cz/galerie/images/91,020.jpg
Den heter Chlamydogobius eremius
Ser man går glipp av ting når man er i kjelleren (å ser på fisken sine). Jeg VIL ha en sånn!! Den er også fra Australia og må da passe perfekt sammen med werneriiene?Arne skrev:Hei alle sammen er dette noe dere kunne tenkt dere ?
Ja, kanskje det! Tror jeg dropper skole i syden, og hopper på ny akvarie-reol og spennende fisker!Arne skrev:Hei alle sammen er dette noe dere kunne tenkt dere ?
Kommer ikke til Arendal i morra Folk i min familie har fått det for seg at det ikke er noe gøy å kjøre meg til Arendal når jeg ikke kjøper fisk! Hvis jeg ikke kjøper fisk, så gidder de ikke kjøre meg heller! Eller mamma gidder, men ingen andre... Jeg sa jeg skulle ha planter, og kanskje flere røtter, men det var ikke nok, må kjøpe F I S K.
Mamma har fri på lørdag, så vi drar bort da hvertfall
Mamma har fri på lørdag, så vi drar bort da hvertfall
Gry - når du skal jobbe for Arne i morgen (eller var det sammen med ), kan du minne han på å ta med slange, overganger og sort neontetra til meg? Bare i tilfelle han har glemt det. Og om han har mulighet - kan dere se om det ligger en adapter til en pumpe som sitter i 240 l juwel kar i butikken jeg kan få kjøpt? Og Arne - om du husker dette, slipper Gry å minne deg på
På forhånd takk for hjelpa!
Kos deg i fiskedisken i morgen, Gry
Anette
På forhånd takk for hjelpa!
Kos deg i fiskedisken i morgen, Gry
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Den var flott Arne! Må google den og finne ut hva den liker av venner og vannverdier.
Nå har jeg vært og sett på myrene. Har blitt kjempefint der! Traff på Gry og men ho drev bare gullfisk salg så ho hadde nesten ikke tid til å prate! hahaha.
Stakkars gullfisk, hvor skal de bo hen da?Elin skrev:Hehe jeg så ikke noen boller tilsalgs
Jeg og sølvi har prøvd å farge egg i dag
Bildet er ikke all verdens, men det duger
Vi farga 6 egg, 2 med rødbette, 2 med kaffe og 2 med løk-skall, men et av rødbette-egga knuste Ble ganske stilige faktisk...
Ps! Dammen vår ligger bak den muren der! Tom for øyeblikket...
Da er jeg hjemme fra drømme dagen! Jeg har styrt både med gnagere, fugl og fisk, og ja, jeg solgte tre fisk, og alle tre var slørhaler
Hehe, en skal ut i dam, så det var greit, og de to andre skulle vist være med på en eller annen muslimsk feiring, og hva de skulle der ga jeg opp å forstå
Ellers har jeg solgt kattesand, lås til kattedør, katte-do og kattemat...... jeg om i grunn ikke en gang liker katter.
Dagen har gått kjempe fort, og det var veldig gøy. Elin og jeg har nå funnet ut av hvorfor endel fisk får skader på finner og hode; det er fordi noen mennesker har alt for hardt vann.. Det er jo ikke noe godt å kjøre hodet rett inn i det harde vannet "bonk" liksom, au!
Elin fant ut at det beste er å tilsette litt tøymykner, og det er jeg enig i høres fornuftig ut
Hehe, en skal ut i dam, så det var greit, og de to andre skulle vist være med på en eller annen muslimsk feiring, og hva de skulle der ga jeg opp å forstå
Ellers har jeg solgt kattesand, lås til kattedør, katte-do og kattemat...... jeg om i grunn ikke en gang liker katter.
Dagen har gått kjempe fort, og det var veldig gøy. Elin og jeg har nå funnet ut av hvorfor endel fisk får skader på finner og hode; det er fordi noen mennesker har alt for hardt vann.. Det er jo ikke noe godt å kjøre hodet rett inn i det harde vannet "bonk" liksom, au!
Elin fant ut at det beste er å tilsette litt tøymykner, og det er jeg enig i høres fornuftig ut
Ja, tøymykner er en fin fin oppfinnelse altså! Har hevet i alle karene i tillfelle vannet er hardt asså. Håper fiskene liker sommerfrisk duft
Gleder meg til det kommer nye fisk på Myrene jeg. Nå ser det ut som jeg får solgt litt av den fisken jeg har så da kan jeg jo bruke de pengene på noe nytt
Gleder meg til det kommer nye fisk på Myrene jeg. Nå ser det ut som jeg får solgt litt av den fisken jeg har så da kan jeg jo bruke de pengene på noe nytt
Nå har Arne akkurat sendt bestilling på fisk som kommer den 27. mars( tilgjengelig i butikken fra 28.). Det ble masse fisk! Juhu!!
Tror du man kan senke ph ved å sette karene ned på gulvet?
Herreli Gry det var jo kjempelurt! Tror jeg skal gjøre det neste gang jeg vasker akvariet. Pleier jo ta ut alle fiskene og legge dem i vasken mens jeg skrubber akvariet, filtere og alt godt med grønnsåpe. Jeg hiver også noe natron i for da hever guppy hoene og føder ofte.
.
Jøss, det var lurt! Også lurt med grønnsåpe, det er jo naturlig og mildt! Da kan jeg kanskje legge bort Jiffen da? Eneste er jo at med jiff så blir alle fiskene så blanke og fineElin skrev:Herreli Gry det var jo kjempelurt! Tror jeg skal gjøre det neste gang jeg vasker akvariet. Pleier jo ta ut alle fiskene og legge dem i vasken mens jeg skrubber akvariet, filtere og alt godt med grønnsåpe. Jeg hiver også noe natron i for da hever guppy hoene og føder ofte.
Side 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Side 24 av 40