Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+11
Auar
Adi
Liz H
Roy Fredrik
KP
Elin
AnetteM
Odd Espen
Gry
Birger
Maria
15 posters
Side 7 av 40
Side 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Hallohallo..!
Jeg så mine L204 i dag.. Har ikke sett dem på eeeevigheter.. nja, faktisk nesten ikke siden jeg slapp dem oppi 375l.. Så den ene lille tassen jeg kjøpte i januar.. Men han forsvant fort igjen.. :p
Alex sitter i burdøra, å skravler og styrer.. Han er så søt med de lydene sine..
Jeg så mine L204 i dag.. Har ikke sett dem på eeeevigheter.. nja, faktisk nesten ikke siden jeg slapp dem oppi 375l.. Så den ene lille tassen jeg kjøpte i januar.. Men han forsvant fort igjen.. :p
Alex sitter i burdøra, å skravler og styrer.. Han er så søt med de lydene sine..
hmm.. Jeg har to loddrette klor i panna.. aner ikke hvor de kommer fra.. Kan ikke huske at solo har vært å spankulert der i dag...
Jeg blir så frustrert over legen min på sykehuset.. For det første så er fyren skikkelig rar, han blar så fort i felleskatalogen at sidene nesten flyr rundt på kontoret, også blar han frem og tilbake og frem og tilbake for å finne det han leter etter, også finner han det, leser, lukker boka, og skriver på reseptarket, så glemmer han det, så må han gjennom samme prosedyre med den her stakkars boka igjen, dette gjør han _minst_ 3 ganger.. Han har også en tedens til å spør meg om hvilke medisiner jeg vil ha.. ehh.. jeg vet vel ikke?!
På mandag da jeg kom inn hostet jeg, snakket rart og var helt tett i nesen, man kan jo ofte se slike ting på ansiktet, om man er tett i bihuler og sånn.. Så sånn 5 minutter ut i samtalen, så sier han, "Er du forkjøla eller syk?", "Ja, jeg er nok litt forkjøla".. "Ja, jeg ser du er så matt i ansiktet ditt.." Ja, for jeg avslørte meg altså ikke med den hese stemmen som forresten nesten ikke er der, eller den snørrete nesa?! *oppgitt*
Ikke nok med det, men jeg er under sånn utprøving på forskjellige medisiner, jeg går på en nå som heter nuelin, en tabelett som da roer luftrørene, og den har hatt veldig god effekt, og jeg bruker innhalatoren for annfalls medisinen, ventolin, veldig lite nå.. Noe jeg sa til han.. Og da plutselig så sier han, jo men det finnes jo en tabelett form for ventolin og da! Kansje du kan bruke den?... Ehh.. ja, hva skal den gjøre som ikke innhalasjonspulveret gjør? Nei, kansje jeg kunne klare meg uten den da.. Javel.. Men jeg kunne jo prøve.. Jojo, greit det.. jeg får resept på Ventolin Depot (Depot tabeletter er slike som gradvis løser seg opp i kroppen, som gjør at den har en lengere virkningstid, disse har 12 timer). I dag så skulle jeg da hente disse, men det var jo lettere sagt enn gjort.. Tabelettene er ikke vanlig å bruke nå, og apotekene fører dem ikke lenger, men hun dama fant ut at et lager i oslo hadde dem inne og kunne få dem inn til meg innen i morgen.. Og opplyste meg samtidig om at disse tabelettene hadde gått ut av produksjon, og all salg ville bli stoppet 1 juni.. GAAAH!
Fordelen med dette er jo at jeg er blitt mye bedre etter jeg begynte på Nuelin Deopt tabeletter, noe som jo er kjempe bra, de her teite bivirkningene har gått over, så å si, og forbruket på ventolin er trappet ned vesentlig..
Men han der legen altså, virkelig på tide at han sier adjø til jobben sin og tar seg nytte av pensjonen sin.. Makan å han surrer, sa jeg at han er RAR?! :p For han er virkelig noe voldsomt rar.. Til og med sykepleierene flirte litt når jeg skulle ha ny time og sa at ja jeg skal til han der høye tynne uten hår som er litt rar.. "Ååååhh, Stendal altså, jo men den grei!"
Jeg blir så frustrert over legen min på sykehuset.. For det første så er fyren skikkelig rar, han blar så fort i felleskatalogen at sidene nesten flyr rundt på kontoret, også blar han frem og tilbake og frem og tilbake for å finne det han leter etter, også finner han det, leser, lukker boka, og skriver på reseptarket, så glemmer han det, så må han gjennom samme prosedyre med den her stakkars boka igjen, dette gjør han _minst_ 3 ganger.. Han har også en tedens til å spør meg om hvilke medisiner jeg vil ha.. ehh.. jeg vet vel ikke?!
På mandag da jeg kom inn hostet jeg, snakket rart og var helt tett i nesen, man kan jo ofte se slike ting på ansiktet, om man er tett i bihuler og sånn.. Så sånn 5 minutter ut i samtalen, så sier han, "Er du forkjøla eller syk?", "Ja, jeg er nok litt forkjøla".. "Ja, jeg ser du er så matt i ansiktet ditt.." Ja, for jeg avslørte meg altså ikke med den hese stemmen som forresten nesten ikke er der, eller den snørrete nesa?! *oppgitt*
Ikke nok med det, men jeg er under sånn utprøving på forskjellige medisiner, jeg går på en nå som heter nuelin, en tabelett som da roer luftrørene, og den har hatt veldig god effekt, og jeg bruker innhalatoren for annfalls medisinen, ventolin, veldig lite nå.. Noe jeg sa til han.. Og da plutselig så sier han, jo men det finnes jo en tabelett form for ventolin og da! Kansje du kan bruke den?... Ehh.. ja, hva skal den gjøre som ikke innhalasjonspulveret gjør? Nei, kansje jeg kunne klare meg uten den da.. Javel.. Men jeg kunne jo prøve.. Jojo, greit det.. jeg får resept på Ventolin Depot (Depot tabeletter er slike som gradvis løser seg opp i kroppen, som gjør at den har en lengere virkningstid, disse har 12 timer). I dag så skulle jeg da hente disse, men det var jo lettere sagt enn gjort.. Tabelettene er ikke vanlig å bruke nå, og apotekene fører dem ikke lenger, men hun dama fant ut at et lager i oslo hadde dem inne og kunne få dem inn til meg innen i morgen.. Og opplyste meg samtidig om at disse tabelettene hadde gått ut av produksjon, og all salg ville bli stoppet 1 juni.. GAAAH!
Fordelen med dette er jo at jeg er blitt mye bedre etter jeg begynte på Nuelin Deopt tabeletter, noe som jo er kjempe bra, de her teite bivirkningene har gått over, så å si, og forbruket på ventolin er trappet ned vesentlig..
Men han der legen altså, virkelig på tide at han sier adjø til jobben sin og tar seg nytte av pensjonen sin.. Makan å han surrer, sa jeg at han er RAR?! :p For han er virkelig noe voldsomt rar.. Til og med sykepleierene flirte litt når jeg skulle ha ny time og sa at ja jeg skal til han der høye tynne uten hår som er litt rar.. "Ååååhh, Stendal altså, jo men den grei!"
Haha!! Frustrerende for deg, men jøss så vittig for oss!
Gry skrev:Haha!! Frustrerende for deg, men jøss så vittig for oss!
Du har vel sikkert møtt på noen snåle leger du også, kan jeg tenke meg.. Men jeg tror du ikke ville klart å la vær å flire..
Hadde søss med meg en gang, og hun satt å var sånn delvis rødsprengt i trynet og måtte flire litt mens han torturerte den her stakkars felleskatalogen..
Herregud jeg digger "Two and a half men".. Jeg flirer så tårene triller..
En venninne av meg var hos en eldre lege her i Risør. Hun trodde hun hadde sopp i underlivet. Han spurte om hun klødde. "Ja", sa hun. "Å, da er det ikke sopp, for det klør", sa han. . Kona som jobbet som sekretær sa "Hun sier det klør". "Klør det"" sier han. "Ja", sier venninna mi. "Å, da er det ikke sopp, for det klør", gjentar han - dette gjentar seg to ganger til før han skjønner poenget. Så sitter han litt og tenker. Hmmm.... Så spør venninna mi om han ikke skal undersøke henne. "hmmm - hva? Jo, ja... Ja, ta av deg skjørtet". Det gjør venninna mi. Hun har skjørt på, strømpebukse og truse. Hun tar av skjørtet og ser etter ett sted å legge det. Han titter på strømpebuksa (sånn brun,gjennomsiktig) og sier så: "Ja, det er sopp". "Hæ?" Sier venninna mi. Hun gjorde seg jo klar til en undersøkelse på benken. "ja, Det er sopp" gjentar han og titter igjen på strømpebuksa med truse under. Så skriver han ut resept og gir henne.
Han gikk av med pensjon ett halvt år etter.
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Hjelpes tid.. Jaja, hun slapp no å vise musa for han da..
Han fastlegen min er veldig grei egentlig.. Han og kona som har praksisen, så selv om han er fastlegen min, så når det gjeler GU hos kvinner så sender han dem over til kona, som igjen er noget snål.. :p
Han er allmen spes. og om det finnes spesialister innen feltet i området, når det gjelder litt mer enn influensa og slike ting, så sender han pasientene dit, han gjør ikke noe særlig med det selv.. Veldig greit, men frustrerende innimellom spesielt når jeg gikk 7 mnd med hyppige migreneanfall og venta på å komme til nevrolog, uten medisiner...
Da jeg hadde problemer med kneet, så fant han ut han skulle sende meg til en spesialist. Denne spesialisten var tilfeldigvis i samme korps som han og satt ved siden av han under øving. Så han skrev en lapp og la den i skortelomma og sa han skulle gi den til han spesialisten samme kveld når de skulle øve.. 2 dager senere fikk jeg brev i posten om at jeg hadde fått time om 1 uke.. Himla greit.. :p
Han fastlegen min er veldig grei egentlig.. Han og kona som har praksisen, så selv om han er fastlegen min, så når det gjeler GU hos kvinner så sender han dem over til kona, som igjen er noget snål.. :p
Han er allmen spes. og om det finnes spesialister innen feltet i området, når det gjelder litt mer enn influensa og slike ting, så sender han pasientene dit, han gjør ikke noe særlig med det selv.. Veldig greit, men frustrerende innimellom spesielt når jeg gikk 7 mnd med hyppige migreneanfall og venta på å komme til nevrolog, uten medisiner...
Da jeg hadde problemer med kneet, så fant han ut han skulle sende meg til en spesialist. Denne spesialisten var tilfeldigvis i samme korps som han og satt ved siden av han under øving. Så han skrev en lapp og la den i skortelomma og sa han skulle gi den til han spesialisten samme kveld når de skulle øve.. 2 dager senere fikk jeg brev i posten om at jeg hadde fått time om 1 uke.. Himla greit.. :p
Det huset så ikke så bra ut i dag nei... Han som bor der hadde løpt inn og henta pc, og noen ting, så han mista ikke alt! Han hadde sikkert masse bilder etc på den pcn, så han prioterte derfor den. Taket er helt "oppbrent", og andre etasje ser ut til å være helt ødelagt Det som er igjen i første etasje har helt sikkert masse vannskader, iom at de spulte så mye vann på flammene. Stakkars folk!Odd Espen skrev:Huset brenner! Det stod flammer ut av vinduet på et hus nedi veien ved skolen!
Nå er det masse røyk...
Ny oppussa hus, en del penger opp i røyk der, bokstavlig talt! Det ryker kjempe masse, Gry står på jobben(tror jeg) og ser på røyken... Jeg tok et bilde med mobilen, men klarte ikke sende til ho, for mobilen min er ikke helt grei
Agderposten.no
fælt når slike ting skjer altså..
Jeg hadde prioritert alle dyra jeg altså.. Fiska ville vært vanskelig..
Jeg hadde prioritert alle dyra jeg altså.. Fiska ville vært vanskelig..
Dyra hadde blitt prioritert her og. To oscar under den ene armen og ett fuglebur i den andre. Hundene regner jeg med at hadde løpt ut selv. Hvis ikke hadde de blitt slengt rundt halsen. Sliter litt med de andre fiskene ja...Kanskje fått med meg grenmallene, kunne bare stukket dem i håret...Fra spøk til alvor: Jeg håper aldri jeg får oppleve brann hos meg eller noen jeg kjenner!
AnetteM skrev:En venninne av meg var hos en eldre lege her i Risør. Hun trodde hun hadde sopp i underlivet. Han spurte om hun klødde. "Ja", sa hun. "Å, da er det ikke sopp, for det klør", sa han. . Kona som jobbet som sekretær sa "Hun sier det klør". "Klør det"" sier han. "Ja", sier venninna mi. "Å, da er det ikke sopp, for det klør", gjentar han - dette gjentar seg to ganger til før han skjønner poenget. Så sitter han litt og tenker. Hmmm.... Så spør venninna mi om han ikke skal undersøke henne. "hmmm - hva? Jo, ja... Ja, ta av deg skjørtet". Det gjør venninna mi. Hun har skjørt på, strømpebukse og truse. Hun tar av skjørtet og ser etter ett sted å legge det. Han titter på strømpebuksa (sånn brun,gjennomsiktig) og sier så: "Ja, det er sopp". "Hæ?" Sier venninna mi. Hun gjorde seg jo klar til en undersøkelse på benken. "ja, Det er sopp" gjentar han og titter igjen på strømpebuksa med truse under. Så skriver han ut resept og gir henne.
Anette
OMG!! Var det Dr. L?
Det er vel ikke tilfeldigvis en her som har lest boka The curious incident of the dog in the night-time!? Og som vil skrive en bokomtale? Jeg har ikke fått lest hele boka enda, og skal levere i morra! Prøver å finne en ferdig en på nettet som jeg kan skrive om, men de har jo skrivd det så annerledes det går an å bli fra hvordan jeg hadde skrivd det!
Jeg hadde liksom starta med noe som "The book was about..." eller noe lignenende.
Jeg hadde liksom starta med noe som "The book was about..." eller noe lignenende.
Har ikke lest den Espen. Kan du ikke bare skrive bokomtale på halve, søk opp informasjon om forfatter osv og forklar at du ikke har lest hele boka?
Jeg har lagt ut annonse på det ene karet mitt, men så lurer jeg på om jeg kanskje var litt dyr. Er det dyrt med 2000 kr for en 160 liter med eheim 2226, armatur og varmekolbe?
Jeg har lagt ut annonse på det ene karet mitt, men så lurer jeg på om jeg kanskje var litt dyr. Er det dyrt med 2000 kr for en 160 liter med eheim 2226, armatur og varmekolbe?
Ferdig nå, og jeg må bare si; I love the internet! Skreiv ut ifra to foskjellige bokomtaler på nettet, og skreiv mine egne meniger på slutten...Elin skrev:Har ikke lest den Espen. Kan du ikke bare skrive bokomtale på halve, søk opp informasjon om forfatter osv og forklar at du ikke har lest hele boka?
Ja, ALT for dyrt" Jeg tar det for en hundrings jegElin skrev:Jeg har lagt ut annonse på det ene karet mitt, men så lurer jeg på om jeg kanskje var litt dyr. Er det dyrt med 2000 kr for en 160 liter med eheim 2226, armatur og varmekolbe?
Neida! Du kan jo la det stå 2000 en uke eller noe, så senke prisen med 500kr? Så annonsen i stad, fikk veldig lyst på den! Men jeg kan ikke ha det av samme grunnen som deg, no money!
Elin skrev:Har ikke lest den Espen. Kan du ikke bare skrive bokomtale på halve, søk opp informasjon om forfatter osv og forklar at du ikke har lest hele boka?
Bedre å begynne for høyt, slik at du har litt prute rom.. Gjør så å si alltid det jeg altså..
Bra at det ikke ble altfor dyrt utgangspunkt
Her er ett bilde av min pene drageål. Se de små øynene som nesten blunker til dere. Rimelig flørten ål? Tenk å få ett kyss av den
Her er ett bilde av min pene drageål. Se de små øynene som nesten blunker til dere. Rimelig flørten ål? Tenk å få ett kyss av den
Elin skrev:Bra at det ikke ble altfor dyrt utgangspunkt
....
Den der var ikke mye pen altså, Elin! Syntes den var skummel jeg altså...
Maria da! Den er jo kjempepen? Hehe. Har vi så forskjellig smak
Elin skrev:Maria da! Den er jo kjempepen? Hehe. Har vi så forskjellig smak
Oki... jeg kan strekke meg å si at han er søt på sin egen spesiele måte.. hihi.. men for å si det sånn, om du har han i 540l, så ville ikke jeg våknet opp på sofan din med tryne på den karen der i nærheten.. :p
Nå holder jeg på å laste ned prøve verson av Photoshop, for å prøve å få redigert et bilde til fotokonken på Na! Fikk et bra bilde av den ene Ancistus-dama nå!
Kult! Jeg er så lite flink med bilderedigering at slike programmer er bortkastet på meg. Skjønner ikke helt hva som er lurt av hvitbalanse, rgb, levels og sharpness.. Og alle de andre flotte ordene
jøss, folk våkene her nå?!
Jeg er så glaad.. Glad over alle dyra mine..
De er så herlige.. Dagens hendelser:
Vi har drevet å flytte et kleskap, og Chira har stått å fulgt med som en hauk. Så klemte mamma fingeren min i en av dørene, og jeg hylte, og da kom Chira løpende for å trøste meg..
Pus kom inn istad, jeg ga henne en pakke våtfor også kom hun for å kose, laptopen hadde jeg stående på bordet, og satt å lese nyheter, så kom pus og la seg på sia maskina, snorra så det durte og begynte å skulle vri seg for å kose.
Squee er som alltid baare i veien.. Hun kommer alltid frem på de mest upasselige tidene.. Det er liksom Squee.. hehe..
Wilma er så forelska i Emma, og hver gang Emma kommer så kommer Wilma løpende opp på fanget hennes.. heh..
Alex har bare vært seg selv og det holder.. Han tok en piruett med leken sin i dag, og jeg flirer som jeg gjør hver gang, og i dag så satt han å så på meg, heelt tyst når jeg begynte å le, så når jeg stoppet så satt han i gang med en slags fliring for å herme etter meg. Så sto han der med hodet og bøyde det opp og ned å laget denne flire lyden.. Tok helt av, meg og mamma flirte så vi gråt.. :p
Jeg er så glaad.. Glad over alle dyra mine..
De er så herlige.. Dagens hendelser:
Vi har drevet å flytte et kleskap, og Chira har stått å fulgt med som en hauk. Så klemte mamma fingeren min i en av dørene, og jeg hylte, og da kom Chira løpende for å trøste meg..
Pus kom inn istad, jeg ga henne en pakke våtfor også kom hun for å kose, laptopen hadde jeg stående på bordet, og satt å lese nyheter, så kom pus og la seg på sia maskina, snorra så det durte og begynte å skulle vri seg for å kose.
Squee er som alltid baare i veien.. Hun kommer alltid frem på de mest upasselige tidene.. Det er liksom Squee.. hehe..
Wilma er så forelska i Emma, og hver gang Emma kommer så kommer Wilma løpende opp på fanget hennes.. heh..
Alex har bare vært seg selv og det holder.. Han tok en piruett med leken sin i dag, og jeg flirer som jeg gjør hver gang, og i dag så satt han å så på meg, heelt tyst når jeg begynte å le, så når jeg stoppet så satt han i gang med en slags fliring for å herme etter meg. Så sto han der med hodet og bøyde det opp og ned å laget denne flire lyden.. Tok helt av, meg og mamma flirte så vi gråt.. :p
Da var første fangstdag over her i Mexico. Vi brukte ganske lang tid på og diskutere med de to biologene hvor vi skulle gå. Men etter mye om og men ble turen lagt nordover til kystsumpene rundt Progreso. I dette krokodille område startet vi med og fange masse killi av en ukjent art. Vi så ingen krokodiller, men de så kansje oss. Senere fanget vi flere like killi, noen ukjente "sild", en kule fisk og en 30-40 cm Black fin hai (han), og masse Poecilia velifera. På veien hjem fanget vi masse Gambusia yucatana og en lang type killi. Husker ikke helt navnene på killiene. Vi hadde endel svinn før vi fikk i gang luftpumpa i baljene hjemme. Men nå ser det ut til at de har kommet seg. Ellers har vi vært på Walmart og handlet mange baljer som vi har fiskene i.
Hvis det er noen som fryser der hjemme, må dere gjerne ta litt av varmen her i Mexico. Det kaldeste vi hadde her i natt var 33 grader. Vi smelter.... Men nå står en kasse med Corona og en med Sol på kjøling i kjøleskapet og så eplejuice til Thomas da som ikke har blitt mann enda...
Hvis det er noen som fryser der hjemme, må dere gjerne ta litt av varmen her i Mexico. Det kaldeste vi hadde her i natt var 33 grader. Vi smelter.... Men nå står en kasse med Corona og en med Sol på kjøling i kjøleskapet og så eplejuice til Thomas da som ikke har blitt mann enda...
Nei, det skjønner ikke jeg så mye av heller, men jeg bare prøver meg ut Er en veldig smart greie som heter angre, som jeg bruker flittig.Elin skrev:Kult! Jeg er så lite flink med bilderedigering at slike programmer er bortkastet på meg. Skjønner ikke helt hva som er lurt av hvitbalanse, rgb, levels og sharpness.. Og alle de andre flotte ordene
Det er bare en prøveverson som varer i 30 dager eller noe Men jeg skal bare redigere et bilde før søndag, hehe...
Tysk-dama er gal! Ho er borte i dag, og neste fredag, og har bedt oss jobbe med en muntlig fremføring! Det er ikke halvparten av klassen som kan snakke tysk engang! Jeg skal hvertfall ikke stå forran klassen helt alene å snakke tysk! Da kommer jeg til å grine...
Side 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Side 7 av 40