Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+11
Auar
Adi
Liz H
Roy Fredrik
KP
Elin
AnetteM
Odd Espen
Gry
Birger
Maria
15 posters
Side 13 av 40
Side 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Herregud! Nå måtte jeg inn å sjekke om du mente at det var en 7.klasse som hadde et erotisk forum! *grøss*AnetteM skrev:Vi leder jo til og med før 7. klasse og erotisk forum . Litt av en blanding med "diverse".
Anette
Hurra - jeg håpet noen skulle misforstå det slik . Jeg skrev det med vilje litt uklart, så der ga du meg dagens lille glede, Odd Espen - nå kunne jeg sitte litt og humre med kink i nakken og hodet på skakke . Små mennesker, små gleder
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
*Klapp på skuldra til oss*
Jeg kommer ikke til å få sove før jeg vet hvem som vinner fotokonkurransen! Eller hvertfall ikke sove godt eller kjempelenge..
Vet ikke om planten er giftig..
Jeg kommer ikke til å få sove før jeg vet hvem som vinner fotokonkurransen! Eller hvertfall ikke sove godt eller kjempelenge..
Hehe, det var ikke snilt gjort! Gjøre meg dum på den måten der
Elin skrev:*Klapp på skuldra til oss*
Sitter her delvis på gråten, fordi mamma ikke bryr seg om så mye og tror at alt annet enn hva hun gjør ikke betyr noe, så alex fikk spist et halvt blad fra planten.. Jeg skal på jobb i morgen, men om jeg ikke får noe svar på gøye- forumet, så legger ikke jeg meg... Jeg blir så irritert!! Hvorfor kunne hun ikke bare kaste blikket sånn to cm til siden, og se etter han når hun VET han er der.. mens jeg står å lager mat.. Ahrg.. Jeg blir så sint!!!
blir det bestemt i dag hvem som vinner? Trodde det bare ble bestemt hvem som kom til finalen?
Odd Espen: Du er ikke dum, du bare legger merke til detaljer andre overser:)
Anette
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Jo det bestemmes bare topp 25 nå, så skal brukerne stemme på det/de beste...AnetteM skrev:blir det bestemt i dag hvem som vinner? Trodde det bare ble bestemt hvem som kom til finalen?
Anette
Å, da så! Jeg er på en måte smart jeg da
Maria skrev:
Sitter her delvis på gråten, fordi mamma ikke bryr seg om så mye og tror at alt annet enn hva hun gjør ikke betyr noe, så alex fikk spist et halvt blad fra planten.. Jeg skal på jobb i morgen, men om jeg ikke får noe svar på gøye- forumet, så legger ikke jeg meg... Jeg blir så irritert!! Hvorfor kunne hun ikke bare kaste blikket sånn to cm til siden, og se etter han når hun VET han er der.. mens jeg står å lager mat.. Ahrg.. Jeg blir så sint!!!
Klem til deg og Alex. Krysser fingrene for at det skal gå bra. Jeg fant denne lista på nettet og ficus elastica står ikke der hvertfall... http://www.birdsnways.com/articles/plntstox.htm
I en liste over ufarlige planter: "Fikus-arter (Gummi-fiken f.eks (Min kommentar: dermed ser det ut til at de mener den er ufarlig), ikke alle er ufarlige: F. benjamina gir hudreaksjoner ved kontakt med plante-saften)"
"Fikus
Ficus-arter
Benjaminfikus, Fikon, Fönsterfikus, m fl
Växten är ofarlig."
"Ufarlige planter
De fleste planter er lite giftige og vil derfor ikke gi noen symptomer ved en liten smak. Nedenfor følger en liste med et utvalg av planter som Giftinformasjonen vurderer som lite farlige/ufarlige ved små inntak. Hvis det er inntatt en større mengde, anbefaler vi at du tar kontakt med oss for vurdering av forgiftningsrisikoen.
Gi uansett noe og drikke både ved små og store inntak av plantemateriale. Noen planter kan gi irritasjon og rødhet i huden ved hudkontakt. Vask derfor huden godt med vann etter kontakt med planter. " - I denne listen stod gudefiken, som virker til å være det svenske navnet på planten du refererer til, står i allefall i parantes etter det latinske. I Norge blir den kalt gummifiken.
Dette var det jeg fant, men ser ut til at den ikke er farlig for oss mennesker. Sjelden den er giftig for dyr da.
Anette
"Fikus
Ficus-arter
Benjaminfikus, Fikon, Fönsterfikus, m fl
Växten är ofarlig."
"Ufarlige planter
De fleste planter er lite giftige og vil derfor ikke gi noen symptomer ved en liten smak. Nedenfor følger en liste med et utvalg av planter som Giftinformasjonen vurderer som lite farlige/ufarlige ved små inntak. Hvis det er inntatt en større mengde, anbefaler vi at du tar kontakt med oss for vurdering av forgiftningsrisikoen.
Gi uansett noe og drikke både ved små og store inntak av plantemateriale. Noen planter kan gi irritasjon og rødhet i huden ved hudkontakt. Vask derfor huden godt med vann etter kontakt med planter. " - I denne listen stod gudefiken, som virker til å være det svenske navnet på planten du refererer til, står i allefall i parantes etter det latinske. I Norge blir den kalt gummifiken.
Dette var det jeg fant, men ser ut til at den ikke er farlig for oss mennesker. Sjelden den er giftig for dyr da.
Anette
-
Takk for at dere hjelper!
Men her er grunnen til at jeg fremdeles er veldig bekymret..
http://www.cockatielcottage.net/houseplants.html
under "safe plants" står rubber tree, under "toxic plants" står rubber plant.. Gummiplanten er den såkalte rubber plant, i henhold til wikipedia..
I morgen kommer alle plantene til å kryssjekkes og kastes om de er giftige.. Jeg ser ikke meg selv i stand til å takle denne usikkerheten lenger.. Jeg føler meg dum og har mest lyst å grave meg ned..
Sitter her å sipper.. Utrolig hvor for man knytter seg til disse dyra.. Vist noe skjer med Alex nå, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre..
(Er også veldig bekymret for ilder frøkna mi, fordi hun muligens er blitt syk.. Så er litt på kantene i dag...)
Men her er grunnen til at jeg fremdeles er veldig bekymret..
http://www.cockatielcottage.net/houseplants.html
under "safe plants" står rubber tree, under "toxic plants" står rubber plant.. Gummiplanten er den såkalte rubber plant, i henhold til wikipedia..
I morgen kommer alle plantene til å kryssjekkes og kastes om de er giftige.. Jeg ser ikke meg selv i stand til å takle denne usikkerheten lenger.. Jeg føler meg dum og har mest lyst å grave meg ned..
Sitter her å sipper.. Utrolig hvor for man knytter seg til disse dyra.. Vist noe skjer med Alex nå, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre..
(Er også veldig bekymret for ilder frøkna mi, fordi hun muligens er blitt syk.. Så er litt på kantene i dag...)
*Klem til Maria, Alex og Squee* Er ikke noe godt å være bekymret får de små nei. Skulle ønske jeg kunne hjelpe mere.
Elin skrev:*Klem til Maria, Alex og Squee* Er ikke noe godt å være bekymret får de små nei. Skulle ønske jeg kunne hjelpe mere.
Takk!
Squee har muligens det som kalles Insulinoma, det motsatte av diabetes, hun produserer for mye insulin.. Hun har skjelvinger og rykkninger, som er noen av symptomene.. Desverre tør jeg ikke legge henne i narkose, pga alder og den lille størrelsen hennes, så er det større sjangs for at hun går under i en narkose enn at hun våkner.. Så forløpig får vi ikke testet dette.. Jeg venter på svar om dette er noe som er vondt eller ubehegelig for henne.. Og står dermed med et spørsmål om avlivning eller ikke.. Ved smerter er det ingentvil.. Men tungt.. Gråter bare av tanken...
Jeg sovna før jeg fikk lest siste beskjeden om Squee. Håper det er noe som ikke plager henne og at hun sulle rundt noen år til. Stor klem. Hvordan gikk det med Alex?
Alex er "safe"...
Men la meg bare få si det at jeg i kveld etter jobb, kommer til å sjekke alt av planter vi har.. Og det er ikke få...
Men la meg bare få si det at jeg i kveld etter jobb, kommer til å sjekke alt av planter vi har.. Og det er ikke få...
Så godt å høre det går bra med Alex. Lykke til med Squee!
Jeg er jo sykemeldt i noen dager fordi jeg har kink i nakken. Så - typisk min flaks - i natt fikk to av guttene omgangssyke. Oppkast overalt, vaskemaskinen og vaskedama har gått for fullt. Ikke lett å slappe av i muskelene da.. Og i kveld må jeg stille på foreldermøte (må nesten det, siden det er jeg som skal ha "regien"). Deilig å slappe av når man er sykemeldt, må jeg si... Håper nakken ikke blir altfor sur på meg for dette, og fortsetter bedringen. Det er ikke alltid så lett å følge legens anbefalinger når livet kommer kastet over en:).
Anette
Jeg er jo sykemeldt i noen dager fordi jeg har kink i nakken. Så - typisk min flaks - i natt fikk to av guttene omgangssyke. Oppkast overalt, vaskemaskinen og vaskedama har gått for fullt. Ikke lett å slappe av i muskelene da.. Og i kveld må jeg stille på foreldermøte (må nesten det, siden det er jeg som skal ha "regien"). Deilig å slappe av når man er sykemeldt, må jeg si... Håper nakken ikke blir altfor sur på meg for dette, og fortsetter bedringen. Det er ikke alltid så lett å følge legens anbefalinger når livet kommer kastet over en:).
Anette
-
AnetteM skrev:Så godt å høre det går bra med Alex. Lykke til med Squee!
Anette
Takk!
Har jeg sagt at jeg er så utrolig glad jeg ikke har unger?
Håper nakken din ikke blir lei seg for alt dette altså.. Og god bedring til de to guttene..
hihi..
Sitter her å hører på litt oppmuntrende god musikk, altså Postgirobygget - Tidløs.. Har Alex sittene på låret mitt, og han sitter å synger med for full hals.. Langt i fra rett, men han prøver..
Sitter her å hører på litt oppmuntrende god musikk, altså Postgirobygget - Tidløs.. Har Alex sittene på låret mitt, og han sitter å synger med for full hals.. Langt i fra rett, men han prøver..
Så bra Alex har det fint! Og lykke til med Squee, Maria!
Elin; Er det dette karet du skal ha mallehula i?
Tror du i så fall at det passer med grus som ligner denne? Eller med vanlig naturlig sand, som egentlig ikke er noe fin?
Jeg tror jeg bare bruker den på bildet, så får vi se hvordan de blir?
Elin; Er det dette karet du skal ha mallehula i?
Tror du i så fall at det passer med grus som ligner denne? Eller med vanlig naturlig sand, som egentlig ikke er noe fin?
Jeg tror jeg bare bruker den på bildet, så får vi se hvordan de blir?
Go Alex! Kanskje han blir popstjerne hi hi.
Ja, er i det karet jeg skal bruke den Espen. Blir sikkert topp med den sanden.
Ja, er i det karet jeg skal bruke den Espen. Blir sikkert topp med den sanden.
Det var bra Nå har jeg lett gjennom kjøleskapet og funnet et passende glass, men taco sausen gikk i vasken Kanskje litt stor åpning, men det skal jeg prøve å fikse
Skulle ønske jeg hadde super-hurtigtørkende silikon... Som stivner med en gang jeg har satt ting på plass Den er jo hurtigtørkende den jeg bruker nå og, men 5-10min er ikke så hurtig som man skulle tro
Har satt fra meg mallehula for i dag, så skal jeg gjøre den ferdig i morra... Det var vanskelig å gjøre så mye før begge røttene stod helt fast, også var det så mye hundehår i grusen, fordi bøtta har stått på rommet mitt, så jeg vaska den litt og den må nesten få tørka før jeg kan limt den
Hehe hundehår hmm trenger du mer av det for å lime den sammen skal jeg høre med pelsdottene mine om de kan donere litt til deg
Lurer på om ikke denne Na fotokonkurransen begynner snart. Gleder meg til å se bidragene og stemme!
Maria: når får du svar om squee?
Oh jeg må syte og klage litt!!! Jeg har en nummen tommel. Nå prikker det i den og den andre har begynt også. Vanskelig å gjøre ting når tomlene er rare altså.. Merkelig følelse dette her.
Maria: når får du svar om squee?
Oh jeg må syte og klage litt!!! Jeg har en nummen tommel. Nå prikker det i den og den andre har begynt også. Vanskelig å gjøre ting når tomlene er rare altså.. Merkelig følelse dette her.
Nei, jeg har nok under sengaElin skrev:Hehe hundehår hmm trenger du mer av det for å lime den sammen skal jeg høre med pelsdottene mine om de kan donere litt til deg
Jeg og!Elin skrev:Lurer på om ikke denne Na fotokonkurransen begynner snart. Gleder meg til å se bidragene og stemme!
Side 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Side 13 av 40