Pjatten
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters

Side 33 av 40 Previous  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Next

Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 33 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Gry Man 23 Jun - 5:14

Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt Smile . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female
Antall Innlegg : 3587
Jobb/hobbier : Sykepleier som liker Akvarier, fotografering, data.
Humor : Ironisk, tørr, totalt håpløs
Registration date : 02.02.2008

https://pjatten.forumakers.com

Til Toppen Go down

Her er stedet å diskutere alt og ingenting. - Page 33 Empty Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.

Poste by Maria Man 23 Jun - 5:17

Gry skrev:Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt Smile . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.

Jeg trenger ikke så stor linje.. Så 2000/300 holder for meg..
Maria
Maria
Pjatten overlever ikke uten meg.

Female
Antall Innlegg : 1637
Registration date : 03.02.2008

http://mariaszoo.page.tl/

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 23 Jun - 5:33

Grunnen til at vi har den linjen er at vi gjerne er pålogget med 3 maskiner til enhver tid her i huset, og det tar opp plass vet du. Så er det det at jeg har brukt nett i så mange år, og da har blitt mer og mer kravstor til hastighet etterhvert som årene har gått. Når man spiller er det også greit med raske linjer det samme når man lagrer og laster online. Nå bruker sikkert du og jeg nettet til helt forskjellige ting, så man må jo ha de linjene man har bruk for Smile Jeg er blitt avhengig av masse fart, men til vanlig surfing er din linje kjempe god, så gratulerer med ny flott linje Very Happy
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Jun - 5:39

Gry skrev:Grunnen til at vi har den linjen er at vi gjerne er pålogget med 3 maskiner til enhver tid her i huset, og det tar opp plass vet du. Så er det det at jeg har brukt nett i så mange år, og da har blitt mer og mer kravstor til hastighet etterhvert som årene har gått. Når man spiller er det også greit med raske linjer det samme når man lagrer og laster online. Nå bruker sikkert du og jeg nettet til helt forskjellige ting, så man må jo ha de linjene man har bruk for Smile Jeg er blitt avhengig av masse fart, men til vanlig surfing er din linje kjempe god, så gratulerer med ny flott linje Very Happy

Nemlig.. Jo, takk, kansje litt tidlig.. Må jo vente på router og oppkoblingsdato.. I dag kommer de fra Canal Digital for å sette opp til tv.. Nå som vi har så få kanaler igjen på tv måtte vi ha noe nytt der og.. Vi hadde ikke Nrk2 en gang! Gleder meg til National Geografic kanalen.. oo.. Very Happy
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 23 Jun - 5:48

Maria skrev:Etter å ha snakket med litt naboer her, så bestilte jeg nå Nextgentel..
Emma har nextgentel og er fornøyd, og to av naboene her i tunet har også, og er fornøyd.. De er også de eneste som kan levere opptil 5000/1000 linje, noe som da betyr at jeg bør ha det stabilt på 2000/300..

Ble litt overrasket, for de skulle kun ha 99kr for å sende meg en trådløs router, som jeg ikke betaler noe for, og da 270kr i mndavgift..

Ruteren låner du! Wink Håper du også blir fornøyd!

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 23 Jun - 5:50

Gry skrev:Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt Smile . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.

Skal egentlig ha 20000/1000, DET klarer de dog ikke å levere, men er stabilt på ca 12 mbit... For dette betaler bedriften 469.- i måneden.. (nesten det samme som deg Gry Wink)

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 23 Jun - 5:54

Ja, bedrifter får gjerne noen svinaktig gode tilbud Smile Synd det ikke er top hastighet tilgjengelig over hele landet. Vi blir vel pensjonister før det skjer Rolling Eyes Får satse på full speed på gamlehjemmet når jeg skal flytte inn dit.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by KP Man 23 Jun - 5:59

Gry skrev:Ja, bedrifter får gjerne noen svinaktig gode tilbud Smile Synd det ikke er top hastighet tilgjengelig over hele landet. Vi blir vel pensjonister før det skjer Rolling Eyes Får satse på full speed på gamlehjemmet når jeg skal flytte inn dit.

ADSL Fri Fart, alle kan få samme pris.... Very Happy

Men i praksis klarer de ikke å levere 20mbit da, men....

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Jun - 6:06

KP skrev:
Maria skrev:Etter å ha snakket med litt naboer her, så bestilte jeg nå Nextgentel..
Emma har nextgentel og er fornøyd, og to av naboene her i tunet har også, og er fornøyd.. De er også de eneste som kan levere opptil 5000/1000 linje, noe som da betyr at jeg bør ha det stabilt på 2000/300..

Ble litt overrasket, for de skulle kun ha 99kr for å sende meg en trådløs router, som jeg ikke betaler noe for, og da 270kr i mndavgift..

Ruteren låner du! Wink Håper du også blir fornøyd!

ja, en av fordelene, blir routeren tatt av lynet, får jeg ny.. Og siden lynet har en tedens til å slå ned i dette området, så syntes jeg det hørtes veldig bra ut.. :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 23 Jun - 6:08

Ok Very Happy Nei, de leverer sjeldent farten de raklamerer med, og når man i tillegg trekker fra farten som forsvinner via trådløs sender i huset, og andre maskiner koblet til, ja da får man jo enda mindre fart, men, fornøyd nå jeg. Hjalp godt med den nye smakinene også, jeg har liksom ikke tenkt på at maskinens "krefter" har invirkning på følelsen av fart på nett, men det har det.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Jun - 11:05

JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!! cheers cheers cheers

HOHO!! *trykke som bare juling*

Har ikke funnet tv3 enda.. Men den bør være der en plass.. :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by AnetteM Man 23 Jun - 14:13

Heldiggris:) - canal digital har falt ut hos oss, så vi har mistet mange. Klarer ikke å stille den inn igjen. Må nok boltre den fast når den først er stilt inn, det er ekstrem vind her til tider.

Anette
AnetteM
AnetteM
Steingal pjattoman.
Steingal pjattoman.

Female
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by Johan Man 23 Jun - 14:44

Det er jo ikke noe å lure på Maria, betal LOS de 3000 kronene å få fiber, da har du konge linje! + du får kabel tv og telefon på samme....
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296

Til Toppen Go down

Poste by Johan Man 23 Jun - 14:48

var litt for kjapp jeg nåRazz så jo nå at du allerede har bestillt:)

dere får unnskylde meg, men fikk kun 1 time søvn i natt...Razz
Johan
Johan
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male
Antall Innlegg : 296

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 23 Jun - 15:01

Maria skrev:JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!! cheers cheers cheers

Gratulerer med nye kanaler, og ny titel her inne Very Happy
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Jun - 17:03

Gry skrev:
Maria skrev:JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!! cheers cheers cheers

Gratulerer med nye kanaler, og ny titel her inne Very Happy

Laughing TAKK! Very Happy

Jeg ser aldri de nye titlene mine før du påpeker dem.. :p

Er vel kansje på tide å slakke litt på postinga mi.. jeg er vel den eneste vanlige pjatteren som pjatter så... Neutral
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Man 23 Jun - 17:08

brukte nettopp 10 min på å skrive et skemmende langt innlegg om meg selv.. Godt jeg tok en ctrl+a+enter, for dere ville nok lurt på hva som i allverden var galt med meg.. Noe jeg tenker om andre innimellom også..

Jeg befinner meg i en tilstand hvor jeg grubler og tenker over mye rart.. Før jeg gjør noe mer skade tror jeg at jeg stille og rolig skal forlate maskina, pusse tenna og gå å legge meg..

Det er flere som tenker og funderer over snåle ting sant? (Blir nesten litt bekymra for meg selv innimellom, når jeg sitter å tenker over alt jeg grubler på... )
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Gry Man 23 Jun - 17:30

Tror nok de fleste har sine stunder ja. Jeg har selv skrevet lange innlegg, som jeg heldigvis har slettet i stedefor å legge ut her....

Uansett hvor "normal" man er, så er det sider ved en som ikke passer helt inn i den A4 verdenen vi lever i, heldigvis.
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Elin Tir 24 Jun - 5:10

Tror vi er mange som tenker rare ting. Jeg hadde gruble merker på tunga her om dagen. Sånne dype furer langs sidenen. Jeg har en tendens til å gruble mest med penn eller taster for hånden. Derfor skriver ikke jeg blogg for da kommer det sikkert altfor mye rart som jeg tror passer best i privaten... Noen ganger tenker jeg at det hadde vært befriende å bare skrive det og trykke send, men tror ikke pjatten er rette plassen. What a Face
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Poste by Gry Tir 24 Jun - 5:13

Slik tenker jeg og noen ganger; hadde vært godt å bare få ut ting, men så er det dette med at nettet er "åpent for alle", så da klarer jeg å styre meg Very Happy
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Maria Tir 24 Jun - 5:18

Godt å vite at jeg ikke er den eneste.. :p
Maria
Maria

Female

Til Toppen Go down

Poste by Elin Tir 24 Jun - 5:32

Ja, vi gale har det godt lol!

Ser nesten med litt fantasi kjønnsforskjeller på bitaeniatan mine nå!

Maria skal du på jobb snart? Jeg må jo planlegge bruk av skattepenger. Har så lyst på flere pygmecoryer eller sild som Gry kaller dem Razz Trenger dere ancistrus? Har 5 ganske store noen (ca. 4cm) bytte i pygmer?
Elin
Elin
Moderator
Moderator

Female
Antall Innlegg : 1985
Humor : Ja noen ganger bobler det til og med over

http://www.elinszoo.com

Til Toppen Go down

Poste by KP Tir 24 Jun - 5:39

Maria skrev: jeg er vel den eneste vanlige pjatteren som pjatter så... Neutral

Arrrrrrgggg, trodde jeg også var *vanlig*... Sad

KP
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Male

Til Toppen Go down

Poste by Gry Tir 24 Jun - 6:01

Hehe, vi er vel alle ganske vanlige, med masser av positive, og noen negative sider. Tror i grunn det er det som gjør oss vanlige jeg Smile
Gry
Gry
Administrator
Administrator

Female

Til Toppen Go down

Poste by Liz H Tir 24 Jun - 11:08

Må få opp post-antallet mitt her, så slenger inne et innlegg på måfa
Jaja.. ikke helt da, bare nesten geek

I dag har jeg vært på bytur og gjort tapre forsøk på å bruke penger, men det var faktisk særdeles lite vellykket...
Prøvde å finne bursdagspresang til min kjære, men det jeg hadde sett meg ut (aviskurv/ tidsskriftholder til å ha på badet), klarte jeg ikke å finne i et design som ikke så ut som det var hagemøbel!
Neinei, tenkte jeg... da drar jeg på Maxbo og kjøper en arbeidsbenkt da....
Tror dere de hadde det eller? Nix.... No Såh.... ingen gave til morgendagen.... men han får kake og muffins da! (Skal straks sette igang med husmor-leken Wink )

Ellers sjekker jeg jo mailen min sånn "annenhvert minutt"... for jeg venter sånn venter på rekene fra Micha... og han skulle jo sende mail når "barna" var underveis... Wink Er kjempespent!
Liz H
Liz H
Viderekommen pjatter
Viderekommen pjatter

Registration date : 03.03.2008

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 33 av 40 Previous  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Next

Til Toppen

- Similar topics