Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 33 av 40
Side 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.
Gry skrev:Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.
Jeg trenger ikke så stor linje.. Så 2000/300 holder for meg..
Grunnen til at vi har den linjen er at vi gjerne er pålogget med 3 maskiner til enhver tid her i huset, og det tar opp plass vet du. Så er det det at jeg har brukt nett i så mange år, og da har blitt mer og mer kravstor til hastighet etterhvert som årene har gått. Når man spiller er det også greit med raske linjer det samme når man lagrer og laster online. Nå bruker sikkert du og jeg nettet til helt forskjellige ting, så man må jo ha de linjene man har bruk for Jeg er blitt avhengig av masse fart, men til vanlig surfing er din linje kjempe god, så gratulerer med ny flott linje
Gry skrev:Grunnen til at vi har den linjen er at vi gjerne er pålogget med 3 maskiner til enhver tid her i huset, og det tar opp plass vet du. Så er det det at jeg har brukt nett i så mange år, og da har blitt mer og mer kravstor til hastighet etterhvert som årene har gått. Når man spiller er det også greit med raske linjer det samme når man lagrer og laster online. Nå bruker sikkert du og jeg nettet til helt forskjellige ting, så man må jo ha de linjene man har bruk for Jeg er blitt avhengig av masse fart, men til vanlig surfing er din linje kjempe god, så gratulerer med ny flott linje
Nemlig.. Jo, takk, kansje litt tidlig.. Må jo vente på router og oppkoblingsdato.. I dag kommer de fra Canal Digital for å sette opp til tv.. Nå som vi har så få kanaler igjen på tv måtte vi ha noe nytt der og.. Vi hadde ikke Nrk2 en gang! Gleder meg til National Geografic kanalen.. oo..
Maria skrev:Etter å ha snakket med litt naboer her, så bestilte jeg nå Nextgentel..
Emma har nextgentel og er fornøyd, og to av naboene her i tunet har også, og er fornøyd.. De er også de eneste som kan levere opptil 5000/1000 linje, noe som da betyr at jeg bør ha det stabilt på 2000/300..
Ble litt overrasket, for de skulle kun ha 99kr for å sende meg en trådløs router, som jeg ikke betaler noe for, og da 270kr i mndavgift..
Ruteren låner du! Håper du også blir fornøyd!
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Gry skrev:Jeg har denne linjen fra start.no. 6 megabit (7232/704*) for det betaler jeg 450 kr. måneden, det inkluderer trådløs router og norman antivirus, et program jeg ikke kommer til å bruke når det er sagt . Jeg forsøkte å sette opp hastigheten til 8mb men det taklet ikke linjene her. Jeg bor litt for langt unna sentralen.
Skal egentlig ha 20000/1000, DET klarer de dog ikke å levere, men er stabilt på ca 12 mbit... For dette betaler bedriften 469.- i måneden.. (nesten det samme som deg Gry )
KP- Viderekommen pjatter
-
Ja, bedrifter får gjerne noen svinaktig gode tilbud Synd det ikke er top hastighet tilgjengelig over hele landet. Vi blir vel pensjonister før det skjer Får satse på full speed på gamlehjemmet når jeg skal flytte inn dit.
Gry skrev:Ja, bedrifter får gjerne noen svinaktig gode tilbud Synd det ikke er top hastighet tilgjengelig over hele landet. Vi blir vel pensjonister før det skjer Får satse på full speed på gamlehjemmet når jeg skal flytte inn dit.
ADSL Fri Fart, alle kan få samme pris....
Men i praksis klarer de ikke å levere 20mbit da, men....
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:Etter å ha snakket med litt naboer her, så bestilte jeg nå Nextgentel..
Emma har nextgentel og er fornøyd, og to av naboene her i tunet har også, og er fornøyd.. De er også de eneste som kan levere opptil 5000/1000 linje, noe som da betyr at jeg bør ha det stabilt på 2000/300..
Ble litt overrasket, for de skulle kun ha 99kr for å sende meg en trådløs router, som jeg ikke betaler noe for, og da 270kr i mndavgift..
Ruteren låner du! Håper du også blir fornøyd!
ja, en av fordelene, blir routeren tatt av lynet, får jeg ny.. Og siden lynet har en tedens til å slå ned i dette området, så syntes jeg det hørtes veldig bra ut.. :p
Ok Nei, de leverer sjeldent farten de raklamerer med, og når man i tillegg trekker fra farten som forsvinner via trådløs sender i huset, og andre maskiner koblet til, ja da får man jo enda mindre fart, men, fornøyd nå jeg. Hjalp godt med den nye smakinene også, jeg har liksom ikke tenkt på at maskinens "krefter" har invirkning på følelsen av fart på nett, men det har det.
JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!!
HOHO!! *trykke som bare juling*
Har ikke funnet tv3 enda.. Men den bør være der en plass.. :p
Heldiggris:) - canal digital har falt ut hos oss, så vi har mistet mange. Klarer ikke å stille den inn igjen. Må nok boltre den fast når den først er stilt inn, det er ekstrem vind her til tider.
Anette
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Det er jo ikke noe å lure på Maria, betal LOS de 3000 kronene å få fiber, da har du konge linje! + du får kabel tv og telefon på samme....
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
var litt for kjapp jeg nå så jo nå at du allerede har bestillt:)
dere får unnskylde meg, men fikk kun 1 time søvn i natt...
dere får unnskylde meg, men fikk kun 1 time søvn i natt...
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
Gratulerer med nye kanaler, og ny titel her inneMaria skrev:JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!!
Gry skrev:Gratulerer med nye kanaler, og ny titel her inneMaria skrev:JEG HAR MASSE KANALER PÅ TV!!!!!
TAKK!
Jeg ser aldri de nye titlene mine før du påpeker dem.. :p
Er vel kansje på tide å slakke litt på postinga mi.. jeg er vel den eneste vanlige pjatteren som pjatter så...
brukte nettopp 10 min på å skrive et skemmende langt innlegg om meg selv.. Godt jeg tok en ctrl+a+enter, for dere ville nok lurt på hva som i allverden var galt med meg.. Noe jeg tenker om andre innimellom også..
Jeg befinner meg i en tilstand hvor jeg grubler og tenker over mye rart.. Før jeg gjør noe mer skade tror jeg at jeg stille og rolig skal forlate maskina, pusse tenna og gå å legge meg..
Det er flere som tenker og funderer over snåle ting sant? (Blir nesten litt bekymra for meg selv innimellom, når jeg sitter å tenker over alt jeg grubler på... )
Jeg befinner meg i en tilstand hvor jeg grubler og tenker over mye rart.. Før jeg gjør noe mer skade tror jeg at jeg stille og rolig skal forlate maskina, pusse tenna og gå å legge meg..
Det er flere som tenker og funderer over snåle ting sant? (Blir nesten litt bekymra for meg selv innimellom, når jeg sitter å tenker over alt jeg grubler på... )
Tror nok de fleste har sine stunder ja. Jeg har selv skrevet lange innlegg, som jeg heldigvis har slettet i stedefor å legge ut her....
Uansett hvor "normal" man er, så er det sider ved en som ikke passer helt inn i den A4 verdenen vi lever i, heldigvis.
Uansett hvor "normal" man er, så er det sider ved en som ikke passer helt inn i den A4 verdenen vi lever i, heldigvis.
Tror vi er mange som tenker rare ting. Jeg hadde gruble merker på tunga her om dagen. Sånne dype furer langs sidenen. Jeg har en tendens til å gruble mest med penn eller taster for hånden. Derfor skriver ikke jeg blogg for da kommer det sikkert altfor mye rart som jeg tror passer best i privaten... Noen ganger tenker jeg at det hadde vært befriende å bare skrive det og trykke send, men tror ikke pjatten er rette plassen.
Slik tenker jeg og noen ganger; hadde vært godt å bare få ut ting, men så er det dette med at nettet er "åpent for alle", så da klarer jeg å styre meg
Ja, vi gale har det godt
Ser nesten med litt fantasi kjønnsforskjeller på bitaeniatan mine nå!
Maria skal du på jobb snart? Jeg må jo planlegge bruk av skattepenger. Har så lyst på flere pygmecoryer eller sild som Gry kaller dem Trenger dere ancistrus? Har 5 ganske store noen (ca. 4cm) bytte i pygmer?
Ser nesten med litt fantasi kjønnsforskjeller på bitaeniatan mine nå!
Maria skal du på jobb snart? Jeg må jo planlegge bruk av skattepenger. Har så lyst på flere pygmecoryer eller sild som Gry kaller dem Trenger dere ancistrus? Har 5 ganske store noen (ca. 4cm) bytte i pygmer?
Maria skrev: jeg er vel den eneste vanlige pjatteren som pjatter så...
Arrrrrrgggg, trodde jeg også var *vanlig*...
KP- Viderekommen pjatter
-
Hehe, vi er vel alle ganske vanlige, med masser av positive, og noen negative sider. Tror i grunn det er det som gjør oss vanlige jeg
Må få opp post-antallet mitt her, så slenger inne et innlegg på måfa
Jaja.. ikke helt da, bare nesten
I dag har jeg vært på bytur og gjort tapre forsøk på å bruke penger, men det var faktisk særdeles lite vellykket...
Prøvde å finne bursdagspresang til min kjære, men det jeg hadde sett meg ut (aviskurv/ tidsskriftholder til å ha på badet), klarte jeg ikke å finne i et design som ikke så ut som det var hagemøbel!
Neinei, tenkte jeg... da drar jeg på Maxbo og kjøper en arbeidsbenkt da....
Tror dere de hadde det eller? Nix.... Såh.... ingen gave til morgendagen.... men han får kake og muffins da! (Skal straks sette igang med husmor-leken )
Ellers sjekker jeg jo mailen min sånn "annenhvert minutt"... for jeg venter sånn venter på rekene fra Micha... og han skulle jo sende mail når "barna" var underveis... Er kjempespent!
Jaja.. ikke helt da, bare nesten
I dag har jeg vært på bytur og gjort tapre forsøk på å bruke penger, men det var faktisk særdeles lite vellykket...
Prøvde å finne bursdagspresang til min kjære, men det jeg hadde sett meg ut (aviskurv/ tidsskriftholder til å ha på badet), klarte jeg ikke å finne i et design som ikke så ut som det var hagemøbel!
Neinei, tenkte jeg... da drar jeg på Maxbo og kjøper en arbeidsbenkt da....
Tror dere de hadde det eller? Nix.... Såh.... ingen gave til morgendagen.... men han får kake og muffins da! (Skal straks sette igang med husmor-leken )
Ellers sjekker jeg jo mailen min sånn "annenhvert minutt"... for jeg venter sånn venter på rekene fra Micha... og han skulle jo sende mail når "barna" var underveis... Er kjempespent!
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Side 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Side 33 av 40