Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+13
Adi
Emma-Louise
Selveste Preben
Birger
Stian og carina
Arne
MalinFP
Johan
Elin
Maria
Odd Espen
bianca88
Gry
17 posters
Side 24 av 40
Side 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Gry skrev:Har ikke merket noe til det her, men da må jo jeg igjen reklamere med firefox, og du bruker sikkert IE i din jobb?KP skrev:Gry skrev:Storm her i kveld, men det er vel bedre innover i landet. Hva jobber du med?
Systemutvikler, så jobber med data... Så da er det jo enkelt å svippe innom ymse nettfora når problemene melder seg.... Får forresten en litt irriterende javascriptfeil her på siden, noen som har merket det?
Er det nå jeg skal komme på godfot med deg med å si at jeg har konvertert til firefox?
Jeg sitter her å glor på saltvannsfisk, og ca for hver fisk jeg ser på så innser jeg jo at jeg må jo ha et karr på minst 200l ........
Jeg som skulle sove ble sittende her jeg. Funderer over muligheten til å ha to frøkastende undulater i 325 liters akvarie uten vann? Legge i noen redmore røtter med masse greiner og en haug med leker matkopp/vannkopp ... og da null frø utover gulvet Hva er fuglevennlig watt på lysrørene?
KP skrev:Hvordan i huleste kan dere ha "ledige kar" hele tiden?? Skjønner ingenting...
Jeg har for lite karr nå.. :p Int. i løvehode ciklider? (må jo bare spør:p)
Maria skrev:KP skrev:Hvordan i huleste kan dere ha "ledige kar" hele tiden?? Skjønner ingenting...
Nei her er det ikke plass til så mye som en fisk til (tror jeg da)...
Har egentlig lyst til å kjøpe et større kar å ha i stua, spørs om jeg ikke faktisk må gjøre det... MEN, jeg kommer jo aldri til å klare å bestemme meg for hva....
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Maria skrev:
Er det nå jeg skal komme på godfot med deg med å si at jeg har konvertert til firefox?
Fysjom..
KP- Viderekommen pjatter
-
KP skrev:Maria skrev:KP skrev:Hvordan i huleste kan dere ha "ledige kar" hele tiden?? Skjønner ingenting...
Nei her er det ikke plass til så mye som en fisk til (tror jeg da)...
Har egentlig lyst til å kjøpe et større kar å ha i stua, spørs om jeg ikke faktisk må gjøre det... MEN, jeg kommer jo aldri til å klare å bestemme meg for hva....
vet ikke helt hva du mener med større karr.. Men vist du er nevenyttig og kan bygge en enkel lyskasse, så skal jeg antageligvis selge en eller to 128l om ikke å grusomt lenge tenker jeg..
Jeg har tatt ned ett 60-liters fra loftet, og der går det to palettpar som jeg i grunn har solgt. I det karet kan blue fin paret gå bare palettene blir hentet. Siden blue "finnene" enda er unge, kan de først gå i karet med green laser. Der er det kun tre endlers i toppen, og fem green i bunn, karet et 90 liter, så der får de det greit til de blir kjønnsmodne og sureKP skrev:Hvordan i huleste kan dere ha "ledige kar" hele tiden?? Skjønner ingenting...
Maria; så flink du har vært til å konvertere!
Elin; jeg tror faktisk det kunne blitt veldig flott med fugler i akvarium!
KP skrev:Maria skrev:
Fysjom..
Vel, etter å ha fått utallige feilmeldinger i IE, som førte til at den lukket seg helt uten videre, så var jeg ikke lenger i tvil om at nå var det på tide å bytte til noe brukbart....
Gry skrev:
Elin; jeg tror faktisk det kunne blitt veldig flott med fugler i akvarium!
Mulig det vil være flott, men skal ikke de stakkers fuglene ha litt luft da??
KP- Viderekommen pjatter
-
Elin skrev:Jeg som skulle sove ble sittende her jeg. Funderer over muligheten til å ha to frøkastende undulater i 325 liters akvarie uten vann? Legge i noen redmore røtter med masse greiner og en haug med leker matkopp/vannkopp ... og da null frø utover gulvet Hva er fuglevennlig watt på lysrørene?
"fuglarium"
.
Nå må denne kjerringa legge seg. Jeg skal nemlig forsøke å komme opp før tolv i morgen så ikke hele dagen går vekk i søvn Hadde vært greit å kommet seg en tur til byen før de stenger alle butikkene. I dag rakk vi en enslig butikk
Hvordan fiske corydoras:
1. har du røtter i karret, fjern dem..
2. har du planter i karret, fjern dem..
3. har du teknisk utstyr, ja fjern dem og dersom fiska kan komme bak/under dem..
4. ja, javamose går også under planter, se over...
5. dersom du nå ikke får tak i dem, fjern vann til det er såpass igjen at nettet på hoven går noe over vannflata....
3. har du teknisk utstyr, ja fjern dem og dersom fiska kan komme bak/under dem..
5. dersom du nå ikke får tak i dem, fjern vann til det er såpass igjen at nettet på hoven går noe over vannflata....
Maria skrev:Hvordan fiske corydoras:
Åh, er de helt umulige!? Ja det er noe dritt å fange fisk altså. Det er da det gjelder å ha dem i kar som ikke er for store. Max 90 liter sier jeg, og det har jeg tenkt å holde meg til. Håper det gikk bra til slutt? Ja det får jeg jo se når Arne kommer hjem. Enten har han med fisk fra deg, eller så har han bare P. Blue fin med fra butikken.
Stakkars Maria. Fisking er ikke barnemat. Har du fiskekort i det akvariet? Ferskvann og grunneiere vettu.
Hobbyplater er heller ikke enkelt. Kjøpte 2stk 90x40 i går som da ble helt feil når karet er 130x50x50, men jeg skylder på dyskalkulien og dårlig hukommelse. Trodde karet hadde helt andre mål, men ja ja. Fikk bytta med da hadde de bare 250x50 som passa sånn delvis. Tjoho de sagde hvertfall av slik at jeg nå har to plater 110x50 og 140x50. Ser ut som jeg kan bygge hyller eller noe nå. Hvorfor blir alltid mine prosjekter rare og mye dyrere enn de trenger? hehe. Vurderer nå å spraymale bruskassene gyldne bare for morroskyld (og det var bare en sarkastisk spøk) Men tenk så fine de hadde vært i silverblue metallic billakk?
Gleder meg til å se bilder av disse bluefin fiska. Vet ikke engang hva slags fisk det er, men de er sikkert pene hehe.
Hobbyplater er heller ikke enkelt. Kjøpte 2stk 90x40 i går som da ble helt feil når karet er 130x50x50, men jeg skylder på dyskalkulien og dårlig hukommelse. Trodde karet hadde helt andre mål, men ja ja. Fikk bytta med da hadde de bare 250x50 som passa sånn delvis. Tjoho de sagde hvertfall av slik at jeg nå har to plater 110x50 og 140x50. Ser ut som jeg kan bygge hyller eller noe nå. Hvorfor blir alltid mine prosjekter rare og mye dyrere enn de trenger? hehe. Vurderer nå å spraymale bruskassene gyldne bare for morroskyld (og det var bare en sarkastisk spøk) Men tenk så fine de hadde vært i silverblue metallic billakk?
Gleder meg til å se bilder av disse bluefin fiska. Vet ikke engang hva slags fisk det er, men de er sikkert pene hehe.
Damene i leksdrakt er bare nydelige! Sist de var i handelen er for over to år siden, så denne sjansen måtte jeg bare benytte meg av når jeg fant dem på listene. Nye lister i dag, gleder meg!http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15059&tab=3&image=4857
Lekker fisk det der ja
Jeg håper at Guianacare geayi kommer på listene.. Har en ensom en. Eller en flott L090, L191 eller L027 hadde vært noe. *sikle* Off alltid noe en har lyst på hehe.
Jeg håper at Guianacare geayi kommer på listene.. Har en ensom en. Eller en flott L090, L191 eller L027 hadde vært noe. *sikle* Off alltid noe en har lyst på hehe.
Nå har du jo lagt ut navnene her, så da skal jeg sjekke opp mot listene i ettermiddag.Elin skrev:Lekker fisk det der ja
Gry skrev:Nå har du jo lagt ut navnene her, så da skal jeg sjekke opp mot listene i ettermiddag.Elin skrev:Lekker fisk det der ja
Jo takk det hadde vært morro å se hva det evntuelt vil koste
Herregud, jeg og Guro sitter her i bare morgenkåpe fremdeles, men vi er kommet lengre enn Vivian da, hun sover enda! Godt med slike dager hvor man bare tar det helt med ro. Det er så sjeldent jeg her fri sammen med jentene. Vi ser på gamle videoer som jentene har funnet frem fra innerst i et kott. Skjønnheten og udyret Koselig og artig film.
Hørtes deilig ut Jeg må strikke tøfler, men det skal bli til en film så det blir bra
Nå ringte Arne og var på vei hjem. Han har med seg fiskene fra Maria, og så spurte jeg om han hadde husket listene. "Nei" sier han, og før jeg får sukk for meg, så har han snudd bilen og er på vei tilbake til butikken Ikke søren om jeg hadde giddet å snu, og kjøre tilbake, når jeg endelig var på vei hjem, og det er 5 mil fra jobb og hjem Men, det er det jeg sier; han er så snill den mannen, et skikkelig varp! Hehe, jeg unngår nesten å nevne kommentaren hans når han snudde: jeg snur heller enn å komme hjem til en kjerring med "muletryne" Muletryne er mitt uttrykk for "surmule". Jeg hadde IKKE vært sur når han kom hjem, noe han vet veldig godt, så slapp av, det er ikke muletryner på noen av oss
Hehehe muletryne var ett godt utrykk da! Håper alle fisk og gubben kommer seg vel hjem og får nytt helga med tryner
Jo da. Arne, CW021, Blue Fin og lister er 20 minutter unna nå, så nå er det bare smil og lutter glede i heimen
Birger "stakk avgårde" med tre av CW021, han var på besøk i butikken i dag, og siden han bare hadde et par av dem fra før, så måtte jeg jo dele litt med meg. Så da er det to fornøyde 021 eiere her i stede for bare en.
Birger "stakk avgårde" med tre av CW021, han var på besøk i butikken i dag, og siden han bare hadde et par av dem fra før, så måtte jeg jo dele litt med meg. Så da er det to fornøyde 021 eiere her i stede for bare en.
Gry skrev:Jo da. Arne, CW021, Blue Fin og lister er 20 minutter unna nå, så nå er det bare smil og lutter glede i heimen
Haha.. så det var DEFOR Birger var der.. hihi
Nå er jeg kommet vel hjem, med _tung_ isoporkasse.. Mamma gikk delvis amokk å kjøpte seg fisk til 250l, det ble 10 kiliflekks rasobra og 10 saxe fisk.. (tror jeg)...
Jeg kom hjem med en levendesten, saltmaler og 4 kg salt.. Det morroe var at Arne betalte halvparten..
Nå skal jeg tømme to 85l, fiske ancistrus, og sette opp saltvann....
##€%€&/
slamsugeren min røyk midt i tømmingen av første karret.. Så måtte ty til en sirkulasjonspumpe.. :p
Og, jeg tror jeg har kjent den værste lukten jeg noen gang har kjent.. En eplesnegle hadde kravlet ned i sanden og død.. og.. omg!!! Jeg kjente jeg ble uggen...
slamsugeren min røyk midt i tømmingen av første karret.. Så måtte ty til en sirkulasjonspumpe.. :p
Og, jeg tror jeg har kjent den værste lukten jeg noen gang har kjent.. En eplesnegle hadde kravlet ned i sanden og død.. og.. omg!!! Jeg kjente jeg ble uggen...
Side 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Side 24 av 40