Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+13
Adi
Emma-Louise
Selveste Preben
Birger
Stian og carina
Arne
MalinFP
Johan
Elin
Maria
Odd Espen
bianca88
Gry
17 posters
Side 33 av 40
Side 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Hehe, artig bade historie.
Så synd at de har valgt å ikke være klegger da, men som du sier, det er artig å følge med på dem når de er to. Vi reiser snart til Arendal, og jeg håper jeg kommer hjem med en liten fjærball ja.
Så synd at de har valgt å ikke være klegger da, men som du sier, det er artig å følge med på dem når de er to. Vi reiser snart til Arendal, og jeg håper jeg kommer hjem med en liten fjærball ja.
Vi har trådløst internet igjen!
Routern vår hadde daua, så vi måtte ha en ny... som lever! Så nå sitter jeg på egen pc igjen!! Happy me!
Jeg har vært i Arendal i dag, og handla litt på buddy... En fin liten plante som strekker seg ut på bunnen(hadde bare en igjen), også en stor fin rot jeg skal ha til krabbene
Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Routern vår hadde daua, så vi måtte ha en ny... som lever! Så nå sitter jeg på egen pc igjen!! Happy me!
Jeg har vært i Arendal i dag, og handla litt på buddy... En fin liten plante som strekker seg ut på bunnen(hadde bare en igjen), også en stor fin rot jeg skal ha til krabbene
Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Aha! noe smarte greier altså! Smaaart...Gry skrev:En IP-adresse er en unik nettverksadresse som tildeles en enhet, f.eks. en skriver eller en PC, i et nettverk (Kopiert fra wikipedia). Når du logger inn her, kan jeg se din ip-adresse. Dersom du hadde blitt utestengt herfra ville jeg kunne sjekket ip-adressen din dersom du hadde forsøkt å opprette en ny konto, og dermed kunne jeg hevet deg ut på nytt.
Det var Elin som spurte forresten, jeg visste det selvsagt fra før
Odd Espen skrev:Aha! noe smarte greier altså! Smaaart...Gry skrev:En IP-adresse er en unik nettverksadresse som tildeles en enhet, f.eks. en skriver eller en PC, i et nettverk (Kopiert fra wikipedia). Når du logger inn her, kan jeg se din ip-adresse. Dersom du hadde blitt utestengt herfra ville jeg kunne sjekket ip-adressen din dersom du hadde forsøkt å opprette en ny konto, og dermed kunne jeg hevet deg ut på nytt.
*Riste Espen* hehe Jeg visste det altså.. nesten... ville bare ikke fortelle det til noen!
Aha, så begge satt med samme tanken? Men da visste begge det fra før, men vi vill bare høre om Gry visste det!Elin skrev:Odd Espen skrev:Aha! noe smarte greier altså! Smaaart...Gry skrev:En IP-adresse er en unik nettverksadresse som tildeles en enhet, f.eks. en skriver eller en PC, i et nettverk (Kopiert fra wikipedia). Når du logger inn her, kan jeg se din ip-adresse. Dersom du hadde blitt utestengt herfra ville jeg kunne sjekket ip-adressen din dersom du hadde forsøkt å opprette en ny konto, og dermed kunne jeg hevet deg ut på nytt.
*Riste Espen* hehe Jeg visste det altså.. nesten... ville bare ikke fortelle det til noen!
Det var forresten denne... Og jeg planta den i suppa, og håpe det gikk, for den var ikke enkel å plante Nå håper jeg ingen rører den så den fester seg etterhvertOdd Espen skrev:Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Odd Espen skrev:Det var forresten denne... Og jeg planta den i suppa, og håpe det gikk, for den var ikke enkel å plante Nå håper jeg ingen rører den så den fester seg etterhvertOdd Espen skrev:Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Sikker på at det er riktig? Sto det på lappen som var med planten?
Jepp, hvordan det? Den ser lik ut også...Maria skrev:Odd Espen skrev:Det var forresten denne... Og jeg planta den i suppa, og håpe det gikk, for den var ikke enkel å plante Nå håper jeg ingen rører den så den fester seg etterhvertOdd Espen skrev:Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Det var to forskjellige bunnplanter der, en som var litt høyere. Den jeg kjøpte var litt dyrere enn de andre plantene.
Har alltid ønska meg en bunndekkende plante, så jeg håper den funker!
Odd Espen skrev:Jepp, hvordan det? Den ser lik ut også...Maria skrev:Odd Espen skrev:Det var forresten denne... Og jeg planta den i suppa, og håpe det gikk, for den var ikke enkel å plante Nå håper jeg ingen rører den så den fester seg etterhvertOdd Espen skrev:Men så har jeg et "problem", jeg vet ikke hvor jeg skal ha den planta! Tror dere den vokser best sammen med paletter, eller suppe(glassmaller, coryyngel, kuhlii og snart ancistruser)?
Det var to forskjellige bunnplanter der, en som var litt høyere. Den jeg kjøpte var litt dyrere enn de andre plantene.
Nei, fordi jeg har bare sett en sånn type gressplante hos buddy før, og det er ikke denne du linket til, men denne http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1097 . Har denne selv i 375l, begynner å spre seg..
Ja, det var den andre de hadde, den hadde de fler av, mens den jeg kjøpte hadde de en igjen av pga de som jobbet der hadde tatt resten Men min er helt annerledes til den du kjøpte... Jeg tenkte å kjøpe begge, men droppa det.Maria skrev:Odd Espen skrev:Jepp, hvordan det? Den ser lik ut også...
Nei, fordi jeg har bare sett en sånn type gressplante hos buddy før, og det er ikke denne du linket til, men denne http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1097 . Har denne selv i 375l, begynner å spre seg..
Jeg har også kjøpt den utriculara graminoflora planten hos buddy, der er rett plante. Har den andre også. Begge er flotte. Utriculara blir litt lavere, har tynnere blad og er lysere grønn enn den andre. Gøy med gress hehe
Slike sprednigndplanter er morro ja.. Har det gresset jeg nevnte, også har jeg denne http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1095 typen og.. Og den har begynt å krype seg rundt i sanden.. Kjempe gøy.. Nå som de får dobbelt så mye lys + litt til enn hva de fikk tidligere så har de tatt litt av.. Gjelder egentlig alle plantene i 375l.. :p Javamosen er helt tullat..
Har en gjeng med slike i 375l også -> http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1158&tab=1 og de tar helt av, slenger røtter i hytt å gevær, oppover stengelene.. Vist noen vil ha av denne typen, så kan jeg godt ta med et par avleggere i morgen..
Har en gjeng med slike i 375l også -> http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1158&tab=1 og de tar helt av, slenger røtter i hytt å gevær, oppover stengelene.. Vist noen vil ha av denne typen, så kan jeg godt ta med et par avleggere i morgen..
Om du har masse Glossostigma elatinoides kjøper jeg gjerne noen avleggere av deg Maria I 375 literen din har du en annen som jeg sikla litt på sist jeg var der. Husker du hvilken det var?
Kan jeg spør hvordan du planta den? Jeg syns det så ut som mesteparten fløyt rundt etterpå jegElin skrev:Jeg har også kjøpt den utriculara graminoflora planten hos buddy. Gøy med gress hehe
Får se hvordan den blir etterhvert...
Ja! Gress er kjempe gøy! Jeg syns planter generelt er morro jeg, har blitt så fasinert av planter i det siste og aner ikke hvorfor
Odd Espen skrev:Kan jeg spør hvordan du planta den? Jeg syns det så ut som mesteparten fløyt rundt etterpå jegElin skrev:Jeg har også kjøpt den utriculara graminoflora planten hos buddy. Gøy med gress hehe
Får se hvordan den blir etterhvert...
Ja! Gress er kjempe gøy! Jeg syns planter generelt er morro jeg, har blitt så fasinert av planter i det siste og aner ikke hvorfor
Jeg delte innholdet i potta i 3 deler og skjøv det godt ned i sanden og så blåste jeg mer sand/grus over med en feiende flott handbevegelse... Hadde forresten en av jbls 7 kuler under røttene slik at jeg deisa planten nedi den. Disse kulene er myke og fine når de blir våte og da sitter gressplantene bedre om de har litt leire å sette seg fast i. Kunsten er å ha nok sand over til at den sitter og ikke så mye at den blir begravd. Jeg har mye sand slik at den såvidt ser lyset hehe.
Elin skrev:Om du har masse Glossostigma elatinoides kjøper jeg gjerne noen avleggere av deg Maria I 375 literen din har du en annen som jeg sikla litt på sist jeg var der. Husker du hvilken det var?
Har ikke så mye av den enda desverre.. Det er ikke så lenge siden den begynte å slo rot her og formere seg..
Andre planter.. hvor sto den da? Det var ikke den lobelia arten da? Den som sto forran en rot? Eller kansje det var den med røde blader? sistnevnte har jeg også en del av, i høyden vel å merke.. :p
Den som stod foran rota. Tror jeg blandet de to! Mente lobelia.. Skal sove litt middag nå og komme tilbake sterkere hehe
Elin skrev:Den som stod foran rota. Tror jeg blandet de to! Mente lobelia.. Skal sove litt middag nå og komme tilbake sterkere hehe
lobelian har jeg i mengder.. Den har vokst 5-10 cm siden dem ble plantet i 375l.. Også er de slike stengelplanter, så man bare kniper av toppen og planter på nytt.. Jeg burde vel ta hintet dens nå, den har skutt ut så mye røtter i "friluft" nå at det ser ut som en skog innimellom der..
Ok, da har vi gjort nesten likt, bare jeg delte den ikke i 3, jeg bare satt hele driten litt neddi sanda og feia litt sand over;) Det ser bedre ut nå forresten, når sandsneglene har rydda litt i den. De kommer alltid å rydder på nye planter, det er så morsomt å se på! Hver gang jeg setter ned en ny plante og venter et par minutter står det sandsnegler på denElin skrev:Jeg delte innholdet i potta i 3 deler og skjøv det godt ned i sanden og så blåste jeg mer sand/grus over med en feiende flott handbevegelse... Hadde forresten en av jbls 7 kuler under røttene slik at jeg deisa planten nedi den. Disse kulene er myke og fine når de blir våte og da sitter gressplantene bedre om de har litt leire å sette seg fast i. Kunsten er å ha nok sand over til at den sitter og ikke så mye at den blir begravd. Jeg har mye sand slik at den såvidt ser lyset hehe.
Odd Espen skrev:Ok, da har vi gjort nesten likt, bare jeg delte den ikke i 3, jeg bare satt hele driten litt neddi sanda og feia litt sand over;) Det ser bedre ut nå forresten, når sandsneglene har rydda litt i den. De kommer alltid å rydder på nye planter, det er så morsomt å se på! Hver gang jeg setter ned en ny plante og venter et par minutter står det sandsnegler på denElin skrev:Jeg delte innholdet i potta i 3 deler og skjøv det godt ned i sanden og så blåste jeg mer sand/grus over med en feiende flott handbevegelse... Hadde forresten en av jbls 7 kuler under røttene slik at jeg deisa planten nedi den. Disse kulene er myke og fine når de blir våte og da sitter gressplantene bedre om de har litt leire å sette seg fast i. Kunsten er å ha nok sand over til at den sitter og ikke så mye at den blir begravd. Jeg har mye sand slik at den såvidt ser lyset hehe.
Du bør dele den.. Da vil du kunne få en tettere vekst etterhvert.. Jeg håper virkelig du fjernet steinullen? :p
Ok, da skal jeg gå å dele den med en gang!Maria skrev:Odd Espen skrev:
Ok, da har vi gjort nesten likt, bare jeg delte den ikke i 3, jeg bare satt hele driten litt neddi sanda og feia litt sand over;) Det ser bedre ut nå forresten, når sandsneglene har rydda litt i den. De kommer alltid å rydder på nye planter, det er så morsomt å se på! Hver gang jeg setter ned en ny plante og venter et par minutter står det sandsnegler på den
Du bør dele den.. Da vil du kunne få en tettere vekst etterhvert.. Jeg håper virkelig du fjernet steinullen? :p
Ja, så klart
.
Hun er mye penere i virkeligheten, for hun er lysegul i ansiktet, der hvor hun ser hvit ut på bildet. Måtte ha en jente, for du skal jo ha baby av meg når du kommer hjem fra Spania
Da håper jeg på å få sett ho i morra? Ja, så klart måtte du ha en jente! Hehe, men be de holde seg litt over et år da...Gry skrev:Hun er mye penere i virkeligheten, for hun er lysegul i ansiktet, der hvor hun ser hvit ut på bildet. Måtte ha en jente, for du skal jo ha baby av meg når du kommer hjem fra Spania
Side 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Side 33 av 40