Jeg skulle aldri mer ha katt.
+2
Elin
Gry
6 posters
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Kattene våre
Side 3 av 6
Side 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Jeg skulle aldri mer ha katt.
Vet det Turte ikke gå for nærme burene da jeg var på utstilling.., men det er jo bra at de har gode regler slik at smitte mellom katter unngåes. Tror dessuten at to fertile hannkatter i ett bur kan bli "spennende". Ecco er så feig at han hadde skreket på mamma med engang han, og det kunne jo vært bra for Kaz selvfølelse....
Nei, man går ikke på utstilling for å kose med katter akkurat... Da kunne man nok få mang en hysterisk katteeier etter seg. Jeg forstår dem også da, ikke bare i forhold til smittefaren, men herregud, det tar jo ca en ukes forberedelser med pelsstell, vask, rince, pudring, kloklipp osv før man endelig stiller dem. Da er det ikke veldig gøy at det kommer en ivrig koser og fetter ned pelsen første halvtimen i lokalet....
Blir livat i heimen ja!
Jeg tror virkelig ikke jeg hadde taklet to kattunger.. *dån* Ikke om de er like koko som Solo var.. helle dussan..
Gratulerer! Hun ser nydelig ut! Gud løkk med hann og hunn.. hihi.. Tipper dere kommer til å få et sali kattekor når denna frøkna blir fruktbar.. :p
Hehe, ja, det kommer vi nok til å merke. Jeg skal ha henne på p-piller etter første løpingen. Maine Cooner er nok endel mer layd back en huskatter og endel andre raser. El Kazan er som en voksen katt i oppførsel, rolig og bedagelig og han har gjerne bare en raptuss om morgenen etter at vi står opp. Slik beskriver andre Coon eiere kattene sine også ( har meldt meg inn på Maine coon forum), så når jeg har klart å ha to katter av miks før, så skal jeg nok klare to av disse også. El Kazan skal kastreres etter at han har blitt pappa til ett kull, så det er heldigvis ikke lenge vi behøver ha en fertil hann sammen med henne
Ps. Osiris er allerede 4 måneder så hun er ikke helt kattunge lenger.
Ps. Osiris er allerede 4 måneder så hun er ikke helt kattunge lenger.
Gratulerer! Hun var helt fortryllende
Syns det er perfekt med to kattunger. Da sliter de hverandre ut og jeg tror faktisk de da finner på mindre tull.
Syns det er perfekt med to kattunger. Da sliter de hverandre ut og jeg tror faktisk de da finner på mindre tull.
Her er hjemmesiden til oppdrettet. Sjekk bildet av Kane da! Det er pappaen til Osiris. En annen artig detalj er at Kane er sønn av Coonen som dro hele galskapen i hus her, nemlig Catfellow`s Conan, han vi så i Oslo og som jeg ble helt forelsket i. Så vi blir altså eiere av barnebarnet til den vakreste Coonen jeg har sett
http://www.catfellow.no/kane.php
http://www.catfellow.no/kane.php
Det er nok noe i det. De velger liksom hverandre i stede for gardinene hele tiden...hihi.Elin skrev:Gratulerer! Hun var helt fortryllende
Her er Kazan og Mimmi blitt som erteris. De ligger i sengen sin og leker! Holder rundt hverandre, småbiter og bare koser seg. De er så nydelige sammen
Hm... har fortsatt lyst på coon... de er utrolig flotte. Grattis med ny PUS Gry. Gleder meg til å bli klort av dem. hehe
Bjørn skrev:Hm... har fortsatt lyst på coon... de er utrolig flotte. Grattis med ny PUS Gry. Gleder meg til å bli klort av dem. hehe
Du vet ikke hva du snakker om Bjørn, kom å se armene mine. Men det er jo kjekkt å ha pus her da.
2 katter = dobbelt så mange klor
Vi har nå funnet stamnavn vi skal søke om (det er ledig etter det vi har klart å funnet ut i listene), så om en stund blir vi registrerte oppdrettere! Vi tør ikke legge ut stamnavnet før vi har fått det godkjent for det er nesten umulig å finne ledige navn. Da blir det kattunger her på sikt Bjørn, så da gjelder det å se om dere klarer la være å kjøpe da
Gratulerer med planene. Høres spennende ut. Her går det heller den andre veien. Lille Ecco er så våryr at jeg har spurt om tillatelse til å kastrere.. hehe.
Jepp
Mine bestevenner Biotex, eddik og sitron måtte til å redde sofan
Mine bestevenner Biotex, eddik og sitron måtte til å redde sofan
Huff, det er noen drit... eller piss mener jeg. Da er det enklere med kastrat og hunnkatter ja. Ser for meg at vi, etter å ha kastrert Kazan, muligens kjøper parringer med hannkatt fra annet oppdrett, slik at vi ikke trenger ha fertile gutter her til enhver tid.
Høres ut som en god plan det der. Varte jo lenge før Ecco gjorde noe da, så om oppdretteren hadde fått fingeren ut hadde han hatt noen kull han. Dakkars snart balleløse skatten til mor
Hun har ikke funnet noe passende hokatt. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt meg ei passende hokatt selv jeg
Ja, det forstår jeg godt. Det er noe dritt at alt koster så mye. Tør ikke tenke på hvor mye vi har brukt, og kommer til å bruke på katt, utstyr, klubbmedlemskap osv....Kostet søren meg penger for å bli medlem på Maine Coon forum, som er helt likt dette.....hmmm...men det er et veldig bra forum da, og de som er mest ivrige innen miljøet er der så det er så mye å lære. Gøy!
Nå har Catfellow`s Osiris (Osiris, eller osi til daglig) kommet i hus, og har slått seg til ro. Det går over all forventning med henne også, så nå har vi to katter og to hunder som kommer fantastisk godt overens.
Det er så kos å se hvordan de to kattene koser seg sammen!
Her er litt bilder av dem.
Det er så kos å se hvordan de to kattene koser seg sammen!
Her er litt bilder av dem.
Ser bare de pene barna de kan få jeg! Bare tuller, de er kjempesøte begge to.
Vi har lik matskål bare at jeg har blå.
Vi har lik matskål bare at jeg har blå.
Hihi, ja, de kunne nok fått pene barn, smoke bla, men jeg kommer til å være veldig kritisk til hvem jeg parrer Osi med. Hun kommer jo fra min favoritt-oppdretter, og jeg er livredd for å avle bort uttrykket de har fått frem på sine katter. Jeg skal få god hjelp og tips av de vi kjøpte henne av når den tid kommer. Men, viser det seg at Kazan blir en stor, kraftig gutt med sint look og gode plasseringer på utstilling så får vi se. Veldig praktisk matskål ja. Vannet i den blir kikket litt på, men drikke gjør de i hundeskålen akkurat som du regnet med de ville gjøre
Herregud så flotte Kazza er blitt... og den nye lyste av ondskap.. det liker jeg... nydelige katter.
Side 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pjatten :: Dyrehagen :: Dyre-forumet :: Kattene våre
Side 3 av 6