Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+6
Liz H
Maria
Gry
Odd Espen
KP
Johan
10 posters
Side 10 av 40
Side 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
usj! ser jeg en sånn ekkel frosk når jeg er ute i bilen så prøver jeg hvertfall å få kværka den.... ekkle kryp d der..... *grøsse*
Johan- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 296
Registration date : 03.02.2008
urk!! nei, slike dyr er noe av det værste jeg vet.... å slanger, øgler+++ fysj!!!!!! hater det....
-
Frosker er fine! Hoggorm derimot kan jeg styre min begestring, men ikke skrekk, for.
Den damfrosken var spesielt fin.
Anette
Den damfrosken var spesielt fin.
Anette
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Ser jeg en huggorm får jeg hjerteflimmer.... de skytes mange ganger før jeg tør nærme meg, vet de er freda, men det gir jeg blaffen i her hjemme hvertfall....
-
Nei, slanger er jeg ikke så glad i heller... Eller det går greit, hvis jeg vet hvor den/de er, så kan jeg stå å se på de etc, men hvis de plutselig fyker fram foran meg når jeg går tur eller noe, ja da holder jeg på å miste hjerte og snur og går hjem igjen Men går helt greit, så lenge jeg vet hvor de er, og at de holder seg der
Ølger og firfisler er skikkelig fine! Har lenge ønsket meg sånne små firfisler, og hvis noen av de blir lovlige i Norge etterhvert(i fangenskap), så skal jeg garantert ha et par stk i et paludarium!
Ølger og firfisler er skikkelig fine! Har lenge ønsket meg sånne små firfisler, og hvis noen av de blir lovlige i Norge etterhvert(i fangenskap), så skal jeg garantert ha et par stk i et paludarium!
hehe... de er lette å få tak på nå å de odd espen, du sier bare til foreldrebne dine at jada, det er fullt lovlig;) hehe... en liten vhit en er lov:P som når jeg sa til mamma at " den tattoveringa forsvinner etter 3 år den" hehe...
-
Om jeg vet hvor de er, så svetter jeg bare som en gal mens hjertet banker og alt som går gjennom hjernen er "løp". Om de plutselig dukker opp så reagerer jeg bare på instinkt, får fysisk vondt av redselen, flykter og føler det er slanger over hele meg etterpå. Jeg har holdt noen slanger for å prøve å jobbe med redselen, men det hjelper ingenting. Jeg klarer ikke å kontrollere den redselen. Sitter i kroppen, ikke i hodet. Men er ikke redd for noen andre reptiler. Selv om jeg ikke synes de er så pene heller. Slanger er penest - og styggest og eklest.
Anette
Anette
-
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Ja, aldri tatt i de, og kommer aldri til og gjøre det heller, hehe.... men nå må jeg få i meg noe for her, før Miami Vice;) hehe... noen som har tips ang kreps? så svar meg i den tråden jeg starta i stad Ha en fin kveld/natt folkens! snakkes i morra:)
-
Hehe, jaja, men værre med skrekken til mamma daJohan skrev:hehe... de er lette å få tak på nå å de odd espen, du sier bare til foreldrebne dine at jada, det er fullt lovlig;) hehe... en liten hvit en er lov:P som når jeg sa til mamma at " den tattoveringa forsvinner etter 3 år den" hehe...
Uansett venter jeg nok til jeg kommer hjem igjen fra GC Da håper jeg de har gjort noe med reglene her i Norge, på en positiv måte
Phu.. Da har jeg hatt tidenes telefon runde for å finne ut hvordan jeg skal gå frem med tanke på å ta med meg fisk fra danmark..
1. Når man lurer på noe om fisk, så si akvariefisk, for de antar med en gang du er en som ringer for å høre ang. fisk som er dau eller oppdrett i annlegg..
Den lovlydige måten:
2. Om man har bestemt seg på forhånd, hvilke arter man skal ha, kan det være lurt å ringe Direktoratet for Naturforvaltning i Trondheim og høre om dette er truede arter.
3. Dersom man ikke vet hva man ender opp med, så få butikken til å skrive ned artsnavn med stempel og underskrift på artene du har plukket med deg. Få også kvitering.
4. Når du så kommer hjem igjen, kjørt på rødt, finn frem eska, kvitteringen og skrivet om hvilke arter du har med deg.
5. For under 24 timers tur så kan du handle for 3000kr, toll og avgifts fritt. Mer enn 24 timer, 6000kr.
Info er fått fra Mattilsynet og Toll kontoret.
Å kjøre på rødt tar ikke ekstra lange tiden, mye bedre å kjøre på rødt, la dem sjekke det, og kjør videre uten å være panic for at de skal komme etter deg..
1. Når man lurer på noe om fisk, så si akvariefisk, for de antar med en gang du er en som ringer for å høre ang. fisk som er dau eller oppdrett i annlegg..
Den lovlydige måten:
2. Om man har bestemt seg på forhånd, hvilke arter man skal ha, kan det være lurt å ringe Direktoratet for Naturforvaltning i Trondheim og høre om dette er truede arter.
3. Dersom man ikke vet hva man ender opp med, så få butikken til å skrive ned artsnavn med stempel og underskrift på artene du har plukket med deg. Få også kvitering.
4. Når du så kommer hjem igjen, kjørt på rødt, finn frem eska, kvitteringen og skrivet om hvilke arter du har med deg.
5. For under 24 timers tur så kan du handle for 3000kr, toll og avgifts fritt. Mer enn 24 timer, 6000kr.
Å kjøre på rødt tar ikke ekstra lange tiden, mye bedre å kjøre på rødt, la dem sjekke det, og kjør videre uten å være panic for at de skal komme etter deg..
Hehe hørtes ut som det var litt av en sjau å finne ut av det Maria. Håper du finner noe fint. 15 gratis adolfoi og 10 billige weitzmani til meg
Jo, det var litt stress.. Begynte på tirsdag.. Men jeg kom no til enden etterhvert.. Litt tolmodighet så går alt ann... :p
Ang. gratise adolfoi og billige weitzmani, så kan jeg ikke love noe:p
Ang. gratise adolfoi og billige weitzmani, så kan jeg ikke love noe:p
hehe, har alltid kjørt på grønt uten panikk for at noen skal følge etter.... har snakket med tollere, og det er skjeldent noen bryr seg om det der i d hele tatt.... men nå er kanskje jeg litt rund i kantene da... hehe
-
Johan skrev:hehe, har alltid kjørt på grønt uten panikk for at noen skal følge etter.... har snakket med tollere, og det er skjeldent noen bryr seg om det der i d hele tatt.... men nå er kanskje jeg litt rund i kantene da... hehe
jeg gjør det heller rett altså..Når det ikke koster meg noe annet enn 10-20 minutter, så ser jeg ikke helt hensikten med å gjøre det motsatte av hva de ber meg om..
nei d er sant... grunnen er vel ikke fiska, det er vel heller alt d andre å som pleier å være med hehe
-
Maria skrev:Phu.. Da har jeg hatt tidenes telefon runde for å finne ut hvordan jeg skal gå frem med tanke på å ta med meg fisk fra danmark..
Den lovlydige måten:
Hvor skal du handle i Danmark? Eller rettere sagt, noen som har noen gode tips om OK butikker i danmark?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Johan skrev:nei d er sant... grunnen er vel ikke fiska, det er vel heller alt d andre å som pleier å være med hehe
Nå kan man jo handle for inntil 3000 da.. Så lenge jeg kjøper varer på land i danmark, og tar med kvittering, så kan jeg ta med meg alkohol og tobakk/sigaretter lell.. Lovlig.. I følge tollvesenet..
Henet fra Toll.no:
"Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land."
KP skrev:Hvor skal du handle i Danmark? Eller rettere sagt, noen som har noen gode tips om OK butikker i danmark?
Skal til Aalborg.. Og siden det ligger 4 butikker i det området, så skal jeg nok innom dem, og kansje et par på veien tilbake til Hirtsals om vi får tid.
Maria skrev:KP skrev:Hvor skal du handle i Danmark? Eller rettere sagt, noen som har noen gode tips om OK butikker i danmark?
Skal til Aalborg.. Og siden det ligger 4 butikker i det området, så skal jeg nok innom dem, og kansje et par på veien tilbake til Hirtsals om vi får tid.
Hvordan er prisnivået i Danmark på fisk og utstyr, mye å hente kontra i Norge?
KP- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 268
Registration date : 22.02.2008
Hva er navnene på de butikkene? Vi tenker oss kanskje en tur til Danmark i løpet av sommeren vi og..
Anette
Anette
-
Birger- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 170
Jobb/hobbier : Akvarier ,biler og kvinnfolk :-)
Humor : Eier ikke humor.
Birger skrev:Den nye bettaen min står på Imazo lista. Bare 1000-1200,-. pr par
Er jo salg det.. Står munnrugende apisto på lista og? Trenger jo å bruke hele lønninga på fisk....som vanlig
Vet ikke Elin, men ramset ikke Tom C opp salgsnavn på den? Jeg har ikke lista akkurat nå, men det kan sikkert Maria eller Arne skjekke.
Birger- Viderekommen pjatter
-
Antall Innlegg : 170
Jobb/hobbier : Akvarier ,biler og kvinnfolk :-)
Humor : Eier ikke humor.
Har satt Maria på saken hehe. Tom C ramset dem opp på akvaforum ja. Sakset derfra :
A. barlowi selges nesten aldri under "riktig" navn.
Fisken er kjent under mange navn:
A. sp. "Maulbrüter/Mouthbrooder",
A. sp. "Brustband/Breast-band",
A. sp. "Glaser",
A. sp. "Red-face",
A. sp. "Half Orange Tail",
A. sp. "Dotterel",
og A. sp. "Hauswell".
Man kan jo lete på listene butikkene bestiller utifra etter de ovennevnte navnene, og få de til å ta dem inn. Arten fanges i meget begrenset antall, så det er ikke ofte den tilbys på markedet.
De mest vanlige handelsnavnene fra lista over, er A. sp. "Glaser" ( som oftest er den røde/blå fargevarienten), og A. sp. "Hauswell" (som vanligvis er den hvitere fargevarianten).
A. barlowi selges nesten aldri under "riktig" navn.
Fisken er kjent under mange navn:
A. sp. "Maulbrüter/Mouthbrooder",
A. sp. "Brustband/Breast-band",
A. sp. "Glaser",
A. sp. "Red-face",
A. sp. "Half Orange Tail",
A. sp. "Dotterel",
og A. sp. "Hauswell".
Man kan jo lete på listene butikkene bestiller utifra etter de ovennevnte navnene, og få de til å ta dem inn. Arten fanges i meget begrenset antall, så det er ikke ofte den tilbys på markedet.
De mest vanlige handelsnavnene fra lista over, er A. sp. "Glaser" ( som oftest er den røde/blå fargevarienten), og A. sp. "Hauswell" (som vanligvis er den hvitere fargevarianten).
Side 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Side 10 av 40