Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+14
jantommy
Liz H
Johan
bianca88
Roy Fredrik
Tore
KP
Arne
Maria
Odd Espen
AnetteM
Gry
Bjørn
Elin
18 posters
Side 8 av 40
Side 8 av 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Åh, det hadde jeg faktisk tenkt til å stemme på! Men så fant jeg ut at jeg stemte på de 3 "dårligste" jeg fant, selv om det var ganske vanskelig Tanken som teller, sant?Liz H skrev:Bildet mitt er det apisto-hodet. Men sjanseløs i avstemminga da - er mye morsommere å se på "actionbilder" tross alt.
Sist endret av Odd Espen den Lør 13 Sep - 4:07, endret 1 gang
Hadde tenkt å være med på foto konkuransen jeg også, men jeg har stillt litt for mye på kameraet.... bildene blir ikke bra nok, og jeg som ikke har instruksjonsbok til kamera fjaset.
Blir endel prøving og feiling fremover........
Blir endel prøving og feiling fremover........
Største morroa med fotograferinga er egentlig sjølve fotograferinga spør du meg!
Vi som driver med fiske-foto gjør det jo dessuten litt vanskelig for oss selv også da...... bak ei glassplate som reflekterer lys, i vann som suger til seg lys er de objektene vi forsøker å fange på "film". Stort vanskeligere kunne vi vel nesten ikke gjort det for oss selv?
Så på diverse bilder en jeg kjenner hadde gjort av en skorpion og: det er MYE lettere å fotografere sånne skapninger enn fisk fant jeg ut. (Men jeg vil heller ha fisk enn skorpioner altså )
Vi som driver med fiske-foto gjør det jo dessuten litt vanskelig for oss selv også da...... bak ei glassplate som reflekterer lys, i vann som suger til seg lys er de objektene vi forsøker å fange på "film". Stort vanskeligere kunne vi vel nesten ikke gjort det for oss selv?
Så på diverse bilder en jeg kjenner hadde gjort av en skorpion og: det er MYE lettere å fotografere sånne skapninger enn fisk fant jeg ut. (Men jeg vil heller ha fisk enn skorpioner altså )
Liz H- Viderekommen pjatter
- Antall Innlegg : 268
Registration date : 03.03.2008
Hvordan kamera er det du har da Bjørn? Har funnet instruksjonsbøker på nett før jeg...
Jeg har et NIKON D40. Et greit billig kamera... har funnet instruksjonsbok nå.. endelig..
Fine bilder dere har sendt inn Liz og Espen. Her blir det vanskelig å stemme. Var såvidt jeg klarte å kikke videre etter det monsterbildet. Syns slike triops er gørr ekle! Og så denne sommerfuglfisken som jeg og syns ser ut som ett ekkelt monster. *grøss*
Ta et par dype pust og klikk deg videre i bildene Elin
Og stem på det som tiltaler deg mest! Sjøl valgte jeg å sette det snodige sneglebildet på førsteplass - rett og slett fordi det var så genialt annerledes
Og stem på det som tiltaler deg mest! Sjøl valgte jeg å sette det snodige sneglebildet på førsteplass - rett og slett fordi det var så genialt annerledes
Nå kom en som bor her hjem med nye kjæledyr, 4 skildpadder. Jeg kikka etter akvariet ho skulle ha de i, men så ingen, så hadde ho det i en bærepose! Se for deg 4 skildpadder i et akvarium på bærepose-størrelse, den fylte foresten ikke posen engang Ble nesten sur nå...
De skilpaddene kommer til å gå på en skikkelig smell, jah
Da har C.Meliniene mine reist..
Jeg har ikke tid eller ork til å tenke på å drette på dem nå.. Og tenkte at jeg skulle se om noen ville være int. i å overta dem og drette dem.. Marianne aka "Marris" på akvaforum var nettopp å hentet dem. Vet de kommer til å få det godt hos henne og at de nok får lagt fra seg egg..
Har nå hatt dem i 1.5 år, og en har gått under, for et par dager siden.. Veldig kjipt, menmen, aner ikke hva det skyldes, men de er jo ikke akuratt ungfisk lenger.. :p
Jeg har ikke tid eller ork til å tenke på å drette på dem nå.. Og tenkte at jeg skulle se om noen ville være int. i å overta dem og drette dem.. Marianne aka "Marris" på akvaforum var nettopp å hentet dem. Vet de kommer til å få det godt hos henne og at de nok får lagt fra seg egg..
Har nå hatt dem i 1.5 år, og en har gått under, for et par dager siden.. Veldig kjipt, menmen, aner ikke hva det skyldes, men de er jo ikke akuratt ungfisk lenger.. :p
For fiska er det jo samme hvor de er, bare de har det bra. Blir spennende å se om hun får egg på dem da!
Jeg har forandra hårfarge, forresten:
Beklager litt stort bilde, fikk ikke valget om å legge det inn i ulike størrelser, slik jeg bruker å få.
Jeg har forandra hårfarge, forresten:
Beklager litt stort bilde, fikk ikke valget om å legge det inn i ulike størrelser, slik jeg bruker å få.
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Takkelakke. Om du eller noen av de andre modene får det til, må dere gjerne forminske bildet. Ble jo kjempestort.. Jeg er jo nesten ikke så stor i virkeligheten en gang
AnetteM- Steingal pjattoman.
-
Antall Innlegg : 617
Jobb/hobbier : Eier/daglig leder i barnehage. Spiller innebandy. Sitter på hest en sjelden gang.
Humor : Ja
Registration date : 16.03.2008
Flott farge Anette
Forsøkte å endre størrelse på bildet ditt, men fikk det ikke til og dessuten syns jeg bildet var passe stort. Pene damer fortjener masse plass er mitt motto hehehe
Forsøkte å endre størrelse på bildet ditt, men fikk det ikke til og dessuten syns jeg bildet var passe stort. Pene damer fortjener masse plass er mitt motto hehehe
Ja den ble fin den hårfargen der Anette.
I dag får jeg besøk av en ung akvarist som skal "kjøpe" litt fisk av meg. Vet hun har gledet seg i flere dager, så jeg regner med å få ei hyper jente inn døra. Morro!
Håper ikke foreldrene tar skrekken av å se alle akvariene vi har...hehe!
I dag får jeg besøk av en ung akvarist som skal "kjøpe" litt fisk av meg. Vet hun har gledet seg i flere dager, så jeg regner med å få ei hyper jente inn døra. Morro!
Håper ikke foreldrene tar skrekken av å se alle akvariene vi har...hehe!
Så gøy da Liz! Det er så kos med ivrige nybegynnere, og så bra at foreldrene også kommer. Da har du sjansen til å få frem de viktigste tingene i forhold til hold av karenen, og kanskje noe blir husket også
Kan palettciklidene flytte eggene sine? Ser at eggene er borte fra den plassen de hadde lagt dem, og at de er mye inn og ut fra en rot jeg har..
Dette er ikke min uke.
Har akkurat stresset siden kl 10 i dag morges med å tømme reolen, slik at kjøper ikke skulle måtte vente i 3-4 uker med å hente den. De kjørte 2 timer for å hente den. Jeg fikk 7500 kr i hånda og vi styrte på. Så ser vi ett tretthetsbrudd i porsa'en. Så ett til. Så ett til og dermed ble det ikke noe salg. Nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og er ikke mindre deprimert enn før jeg bestemte meg for å selge den. Tror det ble kroken i døra på akvariehobbien min. Kommer nok noen billige kar og fisker fremover Men ikke spør før jeg legger ut for jeg er IKKE på humør for noe gravøl-salg enda
Har akkurat stresset siden kl 10 i dag morges med å tømme reolen, slik at kjøper ikke skulle måtte vente i 3-4 uker med å hente den. De kjørte 2 timer for å hente den. Jeg fikk 7500 kr i hånda og vi styrte på. Så ser vi ett tretthetsbrudd i porsa'en. Så ett til. Så ett til og dermed ble det ikke noe salg. Nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og er ikke mindre deprimert enn før jeg bestemte meg for å selge den. Tror det ble kroken i døra på akvariehobbien min. Kommer nok noen billige kar og fisker fremover Men ikke spør før jeg legger ut for jeg er IKKE på humør for noe gravøl-salg enda
Elin skrev:Dette er ikke min uke.
Høres kjedelig ut.. Hva er tretthetsbrudd?
I selve stålet? Plastbitene koster det jo ingenting å bytte ut.
I alu'en. Det koster ca en ny reol å bytte ut og det har jeg ingen planer eller råd til.
Har karene igjen, men om jeg får lånt bil og henger kjøres det på søppelhaugen i morgen. Orker ikke *det er ei ripe her og det koster mindre på nett og noen kjøpte en 85 liter for 100 kr på qxl* maset.
Har karene igjen, men om jeg får lånt bil og henger kjøres det på søppelhaugen i morgen. Orker ikke *det er ei ripe her og det koster mindre på nett og noen kjøpte en 85 liter for 100 kr på qxl* maset.
Triste greier?? men skal du kaste alle karene??? de må du vel få solgt.
Synd med akvarene, Elin!
Huff, sovna på verandaen jeg Jeg var ganske svett når jeg våkna for å si det sånn!
Huff, sovna på verandaen jeg Jeg var ganske svett når jeg våkna for å si det sånn!
Side 8 av 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Side 8 av 40