Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
+8
Nina-Kristin
AnetteM
Maria
Bjørn
Liz H
Elin
Gry
Odd Espen
12 posters
Side 25 av 37
Side 25 av 37 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31 ... 37
Re: Her er stedet å diskutere alt og ingenting.
Nei det blir ikke mye tid til og slappe av. Har så mye jeg skal gjøre. Hvile får jeg gjøre når jeg blir gammel.
Nå er beina mine helt gående(altså de går ikke lengre, men de her helt ferdige...)! Jeg har jobba på Rema i dag, skal gjøre det hver mandag i ferien, og herregud med folk! Også sitter jeg ikke i kassa, jeg bare går rundt og rydder og setter på plass ting, og rydder panten. Så beina mine har fått kjørt seg i dag... Satt på plass paller med dopapir, og paller med bus/øl. Det tok en time eller to, for det er jo alltid noen som spør etter ting. 4 timer i strekk løp jeg fram og tilbake før jeg tok pause, og etter en halvtimes pause løp jeg i 3 timer igjen! Da var det god å dra hjem!
Hehe, ja, og det er ikke bra for meg som ikke er vandt til det
Var forresten på den lille dyrehagen i går. Det var veldig fint der! Masse spennende, til å være en så liten plass!
Og dere har vært flinke med akvariene! Likte best det første da, det andre var ikke like spennende
Og dere har vært flinke med akvariene! Likte best det første da, det andre var ikke like spennende
Jeg har ikke sett de ferdige jeg. Hadde ikke anledning til å være med opp de to siste gangene. Må ta en tur opp en dag igjen nå.
Tida flyr ikke alltid når en venter på noe godt, men når en har tusen ting å ordne derimot!
Jeg gruuuuer meg til katteutstilling. Burpynten min er fæl.. Kattene ser bra ut i mine øyne, men hva kommer dommeren til å si Har Valentino for små ører, ser virkelig Ecco så hengslete ut som jeg tror--- Det var utlufting av gress og gru! Egentlig gleder jeg meg jo!
Skal få se Gry sine vakre katter og mange andre med. Er jo stas at folk kan få kikke på mine og da. Håper hvertfall noen syns de er litt søte.
Gry ta med kamera da! Jeg tar med mitt, men glemmer sikkert å ta bilder i farta.
Maria ta med deg Emma og mor, og kom og se? Åpent for publikum fra kl 9, men er nok sikkert gøyere utover ettermiddagen enn morran Alle andre burde og komme altså hehe
Jeg gruuuuer meg til katteutstilling. Burpynten min er fæl.. Kattene ser bra ut i mine øyne, men hva kommer dommeren til å si Har Valentino for små ører, ser virkelig Ecco så hengslete ut som jeg tror--- Det var utlufting av gress og gru! Egentlig gleder jeg meg jo!
Skal få se Gry sine vakre katter og mange andre med. Er jo stas at folk kan få kikke på mine og da. Håper hvertfall noen syns de er litt søte.
Gry ta med kamera da! Jeg tar med mitt, men glemmer sikkert å ta bilder i farta.
Maria ta med deg Emma og mor, og kom og se? Åpent for publikum fra kl 9, men er nok sikkert gøyere utover ettermiddagen enn morran Alle andre burde og komme altså hehe
Det går nok så bra at Elin!
Koster det noe å komme inn? for tilskuere?
Og hvor er det? :p
Koster det noe å komme inn? for tilskuere?
Og hvor er det? :p
Jeg tror det koster å komme inn, vet ikke hvor mye. Tipper under en hundrelapp og da får man katalogen, slik at man kan følge med. Er i hisøyhallen. http://www.agderkatten.no/?side=kart
Lykke til i dag Elin og Gry!!
Håper dere får fine resultater!
Håper dere får fine resultater!
Det gikk kjempe bra i dag! Osiris fikk Ex1
og El Kazan Ex1, BIV og NOM!!! Herregud, jeg ble helt satt ut jeg!
Gleder meg til i morgen, men da er det nye dommere så resultatene behøver ikke bli like da. Vi nyter dagen og resultatene i dag vi, og bryr oss ikke så mye om hva morgendagen bringer. Vi trodde jo ikke vi skulle få noe som helst av sløyfer vi
og El Kazan Ex1, BIV og NOM!!! Herregud, jeg ble helt satt ut jeg!
Gleder meg til i morgen, men da er det nye dommere så resultatene behøver ikke bli like da. Vi nyter dagen og resultatene i dag vi, og bryr oss ikke så mye om hva morgendagen bringer. Vi trodde jo ikke vi skulle få noe som helst av sløyfer vi
Det gikk bra med oss og, men jeg er drid sliten nå hehe.
Valentino fikk EX1 og CAP. Ecco fikk EX1 og CAC. Jeg kjøpte sløyfene, men er ikke helt inne på dette her.
Googlet litt forklaringer på cap cac og alt det der: http://home.powertech.no/bjornst/show.html
Er fornøyd med dagen. Det kostet 25 kr for voksen å komme inn, og da får man en fin liten presang hos Royal Kanin som er verdt mer enn det. Jeg skal ikke i morra, så Gry LYKKE TIL!
Valentino fikk EX1 og CAP. Ecco fikk EX1 og CAC. Jeg kjøpte sløyfene, men er ikke helt inne på dette her.
Googlet litt forklaringer på cap cac og alt det der: http://home.powertech.no/bjornst/show.html
Er fornøyd med dagen. Det kostet 25 kr for voksen å komme inn, og da får man en fin liten presang hos Royal Kanin som er verdt mer enn det. Jeg skal ikke i morra, så Gry LYKKE TIL!
Jeg ble litt misunnelig på Elins katter som fikk så mange bokstaver som vi ikke fikk...Cap(s )og cac(ao) og sånn, men så lærte vi at det var Kazan for ung til å få, så den gang ei... .
Ellers fikk vi møte den kommende "dama" til Kazan. En nydelig liten spansk senorita. Hun var bare helt perfekt, men altså bare 12 uker, så hun var i yngste laget enda. Om et års tid skal vi på besøk til Skien slik at hun kan parres med Kazan. Det kommer nok til å bli flotte babyer. Nå er kattene vasket igjen. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde slurvet litt med Osiris, så nå har vi brukt en halv flaske Zalo, og en varmtvannsbereder for å skylle ut såpen, så får vi se da om det ser bra ut i morgen. Vi gleder oss, men nå er jeg helt på felgen sliten.
Ellers fikk vi møte den kommende "dama" til Kazan. En nydelig liten spansk senorita. Hun var bare helt perfekt, men altså bare 12 uker, så hun var i yngste laget enda. Om et års tid skal vi på besøk til Skien slik at hun kan parres med Kazan. Det kommer nok til å bli flotte babyer. Nå er kattene vasket igjen. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde slurvet litt med Osiris, så nå har vi brukt en halv flaske Zalo, og en varmtvannsbereder for å skylle ut såpen, så får vi se da om det ser bra ut i morgen. Vi gleder oss, men nå er jeg helt på felgen sliten.
Jeg ble drit misunnelig og snakker ikke med Gry lengre for Kazan fikk større sløyfe enn mine. Neida! Jeg ble så glad at jeg tror jeg nesten jublet høyere enn Guro da Kazan fikk BIV. Velfortjent for han er en nydelig katt. Har noen fine bilder av dem, men slenger bare ut av Kazan hos dommer Stephe Bruin (NL). Må vel høre med Gry om de andre egner seg på trykk. De gjør det syns jeg
Så fin han er! Hva er BIV? Best i ?
Jeg er noe missundelig på Gry jeg da.. Main Coon er flotte skapninger.. Også liker jeg veldig godt Eccoen din da Elin! Nydelige pusekatter!
Jeg er noe missundelig på Gry jeg da.. Main Coon er flotte skapninger.. Også liker jeg veldig godt Eccoen din da Elin! Nydelige pusekatter!
BIV er best in variant Når dommeren har bedømt alle kattene i en fargegruppe velger han Beste Voksen, Beste Kastrat, Beste Ungdyr og Beste Kattunge - hvis mulig. Er det minst 3 katter av denne typen innen fargegruppen (kattunge eller ungdyr må ha fått karakteren Excellent, voksen eller kastrat må ha fått sertifikat: cac el cap) går de videre til bedømming og den som vinner der får BIV-V, BIV-K, BIV-6-10 og BIV-3-6 - BIV står for Best I Variant , altså fargegruppe. Så Kazan fikk vel da BIV-6-10 og slo to andre i hans fargegruppe om jeg ikke tar helt feil.
Mine to hadde ikke nok katter til å kunne bedømmes til BIV, men de var oppe for å se om de kunne bli Nominert. Klarte seg ikke mot de skjønnheten de stilte mot, men det var morro da. Nominerte katter er de som er dommerens favorit og blir satt opp i panel helt på slutten av utstillingen. Der var Kazan også, men han ble slått av en Skogkatt (tror jeg det var). Ordentlig gøy at han var der oppe og fikk vist seg for alle.
Mine to hadde ikke nok katter til å kunne bedømmes til BIV, men de var oppe for å se om de kunne bli Nominert. Klarte seg ikke mot de skjønnheten de stilte mot, men det var morro da. Nominerte katter er de som er dommerens favorit og blir satt opp i panel helt på slutten av utstillingen. Der var Kazan også, men han ble slått av en Skogkatt (tror jeg det var). Ordentlig gøy at han var der oppe og fikk vist seg for alle.
Nå ser det ut til at en katt har adoptert seg et nytt hus..... det er en katt som naboen hadde, men pusen ville ikke flytte med dem da de pakket og dro. De har hentet den noen ganger men den blir sint og vil ikke være hos dem. Plutselig var den inne hos oss, kom inn verandadøren og var veldig bestemt på at den bodde har....??? snodige greier, kan ikke huske at den gjorde det så jeg jagde den bort, men hjalp det. NEI det gjorde det ikke, den hadde jo adoptert oss.
Så nå får vi låv til å gi den mat og drikke samt kose så mye den vil.
Rare greier dette for jeg trodde faktisk at vi her hjemme hadde noe vi skulle ha sagt, men nei. Vi skulle bli dens nye SLAVER.
Nå må jeg stikke for den maser om mat. herregud som den pisker oss rundt.
PS. Grattis med sløyfene til Osi og Kazza Gry.
Så nå får vi låv til å gi den mat og drikke samt kose så mye den vil.
Rare greier dette for jeg trodde faktisk at vi her hjemme hadde noe vi skulle ha sagt, men nei. Vi skulle bli dens nye SLAVER.
Nå må jeg stikke for den maser om mat. herregud som den pisker oss rundt.
PS. Grattis med sløyfene til Osi og Kazza Gry.
Så morro at det gikk bra på utstilling!
Hvordan gikk det i dag da Gry? Jeg tror kusina mi så kattene dine, for når vi var på besøk hos ho i sta sa ho at ho så en svær katt hehe...
Hvordan gikk det i dag da Gry? Jeg tror kusina mi så kattene dine, for når vi var på besøk hos ho i sta sa ho at ho så en svær katt hehe...
Det gikk like bra i dag, og nesten enda bedre vil jeg si, for siden det ikke var mer enn to katter i samme farge som Kazan i dag, så kunne han ikke bli BIV. Nei da, han måtte opp mot alle perserne, exoticene, hellige birmaene, osv osv i samme aldersgruppe, og tror dere ikke han ble "Best allround" og dermed NOM igjen!?
Han ble altså Ex1, Best allround og NOM. Han ble slått i "best in show" i sin aldersgruppe av samme, forbanna vakre skogkatten som i går.
Osi fikk igjen Ex1, og tapte BIV nesten på kron og mynt mot en stor, nydelig solid blå hann.
Nå er vi slitne, men veldig, veldig fornøyde!
Så gøy at du la ut bildene Elin, men fy som han så ut i pelsen. Jeg holdt på å vaske dem i halve natt, og du skulle sett dem i dag! Raymond var dommer på Kazan, han er frisør og ufattelig opptatt av pelsstell, og han holdt Kazan opp og sa at han var den best presenterte katten han hadde hatt til bedømming i dag! Presentert betyr hvordan pelsen er stelt. Jeg var så stolt!!! Jeg skal legge noen bilder ut når vi får dem av Jeanette og de, siden de var fotografer. Jeg tok noen her hjemme nå så dersom han er ok på dem skal jeg legge ut et.
Han ble altså Ex1, Best allround og NOM. Han ble slått i "best in show" i sin aldersgruppe av samme, forbanna vakre skogkatten som i går.
Osi fikk igjen Ex1, og tapte BIV nesten på kron og mynt mot en stor, nydelig solid blå hann.
Nå er vi slitne, men veldig, veldig fornøyde!
Så gøy at du la ut bildene Elin, men fy som han så ut i pelsen. Jeg holdt på å vaske dem i halve natt, og du skulle sett dem i dag! Raymond var dommer på Kazan, han er frisør og ufattelig opptatt av pelsstell, og han holdt Kazan opp og sa at han var den best presenterte katten han hadde hatt til bedømming i dag! Presentert betyr hvordan pelsen er stelt. Jeg var så stolt!!! Jeg skal legge noen bilder ut når vi får dem av Jeanette og de, siden de var fotografer. Jeg tok noen her hjemme nå så dersom han er ok på dem skal jeg legge ut et.
Side 25 av 37 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31 ... 37
Side 25 av 37